shimano br485 - wymiana oleju.

Data: 2009-06-15 20:43:45
Autor: Wooyek
shimano br485 - wymiana oleju.
Jesli jest tutaj ktos kto wie jak poprawnie zalac te hamulce lub
podobne, to prosil bym o instrukcje,

Proszę:
http://ujeb.pl/odpowietrzanie-shimano/

Generalnie na porządne zalewanie Shimano składają się dwa etapy:
1) Zalewanie od góry: lejesz zbiorniczka i pompując klamką napełniasz układ aż do zacisku.
2) Zalewanie od dołu: wstrzykujesz do zacisku, zbierasz nadmiar ze zbiorniczka (dzięki temu pozbywasz się resztek powietrza z zakamarków zacisku).

Szczegóły wykonania tych etapów masz w manualu.

Jak nie chcesz porządnie, tylko żeby dość dobrze działało - wystarczy etap 1.

Jak chcesz mega-porządnie, to dodatkowo po każdym etapie - a najlepiej też wiele razy w trakcie - daj hamulcom kilkanaście/kilkadziesiąt minut przerwy i następnie pompuj klamką. Możesz też po zalaniu zostawić hamulce na noc i następnego dnia znowu odkręcić klapki zbiorniczków, popompować, dolać i zamknąć. Cierpliwość jest kluczem.

Generalnie, nie żałuj sobie pompowania - zobaczysz, że choć wszystko wydaje się już ok, zawsze jeszcze znajdą się jakieś drobniuteńkie pęcherzyki powietrza, które potem składają się na efekt końcowy.

Data: 2009-06-15 12:57:18
Autor: player
On 15 Cze, 20:43, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> wrote:

[...]

Troche za dużo zabawy. Co prawda jeszcze nie testowałem ale ostanio
525 zalewalem sposobem nr.2
i wydaje sie ze wszystko ok

--
pozdro.
jay

Data: 2009-06-15 22:06:36
Autor: Wooyek
> [...]
> Cierpliwość jest kluczem.

Troche za dużo zabawy. Co prawda jeszcze nie testowałem ale ostanio

Dlatego napisałem, że sposób 1 wystarczy żeby działało. Sam sposób 2 pewnie też.

Ja po wydaniu sporej kasy na hamulce, okładziny, dobry płyn itd. chciałem mieć zalane najlepiej, jak to tylko możliwe.

shimano br485 - wymiana oleju.