shimano nexus

Data: 2011-06-03 08:25:05
Autor: MichałG
shimano nexus
Znajoma (>50) prosiła mnie o pomoc w wyborze i dopasowaniu roweru. Ma to być coś pośredniego miedzy mieszczuchem a trekingiem. Ma być uzywany po twardym podłozu, w wiekszości miasto i okolice, te okolice są pagórkowate ale tez po twardym. Ogolnie ma być prosty w obsłudze, wygodny i nadawać sie do jazdy nie tylko po asfaltowej ścieżce.
Załozenia:
-koła 26"
- damska rama
- piasta 8 biegowa(?), bez przedniej przerzutki(?)
- bez dynama w piascie (w nocy bedzie jezdzić od swieta, szkoda tachać tyle 'zelastwa')
- błotniki i bagażnik
- hamulce- dowolne V-ki, może być i torpedo
- cena do 2000(?)
- moze być bez amortyzacji(?)
Prosze o pomoc w poszukiwaniach, ew. innych sugestiach.

Przy okazji pytanie - jakie przełożenia ma 8 biegowy Nexus?

Michał

Data: 2011-06-03 08:43:04
Autor: Paweł Suwiński
shimano nexus
Dnia pi±, 03 cze 2011 tako rzecze MichałG:

Znajoma (>50) prosiła mnie o pomoc w wyborze i dopasowaniu roweru. (...)
Prosze o pomoc w poszukiwaniach, ew. innych sugestiach.

Może takie:
http://www.unibike.pl/rotterdam8c.html
http://kross.pl/rower/108-TEMPO_LARGO.html

Paweł Suwiński

Data: 2011-06-03 07:02:29
Autor: Ryszard Mikke
shimano nexus
Paweł Suwiński <dracono@wp.pl> napisał(a):
> [...]

> Znajoma (>50) prosiła mnie o pomoc w wyborze i dopasowaniu roweru. > (...)
> Prosze o pomoc w poszukiwaniach, ew. innych sugestiach.

Oooo, na ten j± namów. Wszystko ma, co potrzeba.
Ma pr±dnicę, ale warto, nawet przy sporadycznej jeĽdzie po ciemku.
Po pierwsze - żadna policja się nie czepi o brak ¶wiateł,
a po drugie, przy sporadycznej jeĽdzie zwykle się okazuje, że bateryjki czemu¶
nie działaj±, nie ma gdzie w okolicy kupić, a w ogóle to lampka w domu została.

rmikke

Data: 2011-06-03 11:31:53
Autor: Remigiusz Zukowski
shimano nexus
W dniu 2011-06-03 09:02, Ryszard Mikke pisze:

a po drugie, przy sporadycznej jeĽdzie zwykle się okazuje, że bateryjki czemu¶
nie działaj±, nie ma gdzie w okolicy kupić, a w ogóle to lampka w domu została.

Wczoraj przy zaliczeniu "sporadycznej" jazdy w nocy moja lampka na dynamo w pia¶cie też okazała się nie działaj±ca :( Styki przy lampie za¶niedziały.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-06-03 09:57:10
Autor: mt
shimano nexus
MichałG pisze:

Przy okazji pytanie - jakie przełożenia ma 8 biegowy Nexus?

Przykładowe rowery już Ci podano, przełożenia samej piasty są takie:
http://tinyurl.com/65uqmf6
jednak faktyczne przełożenie układu napędowego da Ci przemnożenie przełożenia piasty z przełożeniem kombinacji blat z przodu, zębatka z tyłu.

--
marcin

Data: 2011-06-03 11:13:41
Autor: MichałG
shimano nexus
W dniu 2011-06-03 09:57, mt pisze:
MichałG pisze:

[...]

DZIEKI WSZYSTKIM! Prawdopodobnie bedzie to ten Unibike ;)

Ale podrążę temat z własnej ciekawości, bo z piastami wielobiegowymi nie miałem do czynienia, a pewnie będę musiał 'robić za autorytet'... ;)

Co oznacza: "Gear Ratio Total Difference 3.07 "
to przełożenie 'łancucha' (stosunek zębów blatu i koronki tylnej?) czy jakas stała przekładnia w piaście?

Michał

Data: 2011-06-03 11:14:45
Autor: MichałG
shimano nexus
MichałG pisze:

[...]

aaa.... juz wiem.... ;)

Data: 2011-06-04 20:31:14
Autor: ToMasz
shimano nexus
MichałG pisze:
Znajoma (>50)
damka 28
prosiła mnie o pomoc w wyborze i dopasowaniu roweru. Ma to
być coś pośredniego miedzy mieszczuchem a trekingiem. Ma być uzywany po
twardym podłozu, w wiekszości miasto i okolice, te okolice są
pagĂłrkowate ale tez po twardym.
damka 28
Ogolnie ma być prosty w obsłudze,
wygodny i nadawać sie do jazdy nie tylko po asfaltowej ścieżce.
Załozenia:
-koła 26"
bez sensu. 28 Ĺ‚atwiej sie toczÄ….
- damska rama
- piasta 8 biegowa(?), bez przedniej przerzutki(?)
teraz wybierz. czy to jest osoba która będzie jeździć, czy szpanować na
tej grupie? jak tylko jeździć to 3 biegi spokojnie wystarczą. przy 8 nie
będzie czuła 3 najlżejszych i nie będize użyuwała 3 najcieższych.
Napewno 8 jest lepsze niż 3, dopóki nie trzeba płacić i serwisować.
(nawet zmienić dętki)
- bez dynama w piascie (w nocy bedzie jezdzić od swieta, szkoda tachać
tyle 'zelastwa')
- błotniki i bagażnik
- hamulce- dowolne V-ki, może być i torpedo
byle te hamulce były metalowe
- cena do 2000(?)
to 3 niemalże takie kupisz. galaxy jouliet (15kg z lampami błotnikami o
bagaĹĽnikiem), albo galaxy libra ostatecznie. na 3b kosztuje w sklepie
750zł. Oczywiście unibike też moze być. tylko co poza ramą jest w nim
lepsze? może ma w kołach łożyska maszynowe?
ToMasz

Data: 2011-06-06 00:19:15
Autor: MichałG
shimano nexus
W dniu 2011-06-04 20:31, ToMasz pisze:
MichałG pisze:

-koła 26"
bez sensu. 28 łatwiej sie tocz±.

ma 155 wzrostu. bedzie wygladac jakby zabrała starszemu bratu.... ;)

- damska rama
- piasta 8 biegowa(?), bez przedniej przerzutki(?)
teraz wybierz. czy to jest osoba która będzie jeĽdzić, czy szpanować na
tej grupie? jak tylko jeĽdzić to 3 biegi spokojnie wystarcz±. przy 8 nie
będzie czuła 3 najlżejszych i nie będize użyuwała 3 najcieższych.
Napewno 8 jest lepsze niż 3, dopóki nie trzeba płacić i serwisować.
(nawet zmienić dętki)

to inaczej: potrzebne s± przełożenia od 0,9 do 3 lub troche >
To 0,9 może być megarange - ale to juz nie piasta.

[...]
bagażnikiem), albo galaxy libra ostatecznie. na 3b kosztuje w sklepie
750zł. Oczywi¶cie unibike też moze być. tylko co poza ram± jest w nim
lepsze? może ma w kołach łożyska maszynowe?

dzieki.

Michał

Data: 2011-06-06 11:05:20
Autor: Fabian
shimano nexus
MichałG pisze:

[...]

Dla pani > 50 lat, rower do spokojnej jazdy z takim zakresem przełożeń?
My¶lisz, że będzie z tego korzystać?

Fabian.

Fabian.

shimano nexus