Data: 2011-06-23 23:42:36 | |
Autor: ToMasz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
witam
właśnie obejrzałem reklamę którą kończy zdanie: "siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony". Żeby było jasne, jestem rękami i nogami za zapiętymi pasami, światłami, nawet ograniczeniem prędkości do 6km/h, ale rodzi się we mnie agresja jak słyszę ściemy. Wcześniej kierowca pyta: "chcesz mnie zabić?" załóżmy taką sytuacje. zderzenie czołowe, maksymalnie silne, tak aby +1km/h spowodował poważne obrażenia kierowcy. W tym przypadku pasy nawet 5 punktowe, i 10 poduszek powietrznych i Anioł Stróż spowodowali ze kierowca jest na swoim fotelu, nieuszkodzony. natomiast pasażer za nim, nie zapięty w pasy wali bezwładnie w miarę równomiernie (znaczy nie na strzałkę w jeden punkt) w fotel i zagłówek. zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem! Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera? ToMasz |
|
Data: 2011-06-24 00:12:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Hello ToMasz,
Thursday, June 23, 2011, 11:42:36 PM, you wrote: [...] Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę. Matka siedziała z przodu na fotelu pasażera, syn leżał bez pasów z tyłu. A to był zwykły zjazd do rowu. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-06-24 10:03:48 | |
Autor: Robert_J | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę. Dokładnie. Wcale szybko nie trzeba jechać. A w takich "reklamach" siłę podają w tonach (choć to oczywiściebo to najbardziej trafia do wyobraźni. Większość ludzi poczułaby się urażona gdyby z ekranu usłyszała o jakichś niutonach, dynach czy m/s2 ;-))) A do Michała: Skąd wziąłeś limit bezpieczeństwa 45 G?? Nie porównuj pilota do zwykłego kierowcy. Pilot to organizm "selekcjonowany", przygotowywany długim szkoleniem i treningami do przetrzymania wysokich przeciążeń. I wcale nie jest tak że on wytrzymuje "bez niczego" te przeciażenia, wspomaga go w tym mocno technologia. Choćby kombinezon. Zresztą niejeden raz były wypadki utraty przytomności przez pilota właśnie w wyniku przeciążenia. Normalny człowiek wytrzyma może do kilkunastu G... |
|
Data: 2011-06-24 10:27:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 10:03, Robert_J pisze:
Nie porównuj pilota do zwykłego kierowcy. Pilot to organizm To są dwie różne rzeczy. Pilot poddawany jest przeciążeniom przez długi czas, co powoduje problemy krążeniowe. Natomiast podczas wypadku przeciążenie działa przez bardzo krótki czas, problemy krążeniowe nie są tu istotne, jedynie wytrzymałość mechaniczna ciała i sposób przyłożenia siły. |
|
Data: 2011-06-24 14:44:13 | |
Autor: Robert_J | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
To są dwie różne rzeczy. Oczywiście masz rację. Niemniej jednak organizm, bądź co bądź elitarnego, żołnierza jest cokolwiek bardziej odporny fizycznie od przeciętnego Kowalskiego. Dlatego porównywanie odporności na przeciążenia organizmu pilota i zwykłego kierowcy to lekkie nadużycie :-). |
|
Data: 2011-06-24 16:31:53 | |
Autor: Alexy | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:iu20rm$kot$1news.onet.pl...
To są dwie różne rzeczy. Bo zapewne taki elitarny żołnierz wykonany jest z tytanu i kobaltu, a odżywia się diamentami popijanymi kwasem solnym ;) |
|
Data: 2011-06-25 12:39:51 | |
Autor: Ireneusz Brycki | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 16:31, Alexy pisze:
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości Różnica może być 2-3 krotna. Jak między bibicem w papciach a zawodowym sportowcem. Natomiast wspomaga go w tym mega technologia. -- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki |
|
Data: 2011-06-24 23:25:10 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "Robert_J" Oczywiście masz rację. Niemniej jednak organizm, bądź co bądź elitarnego, żołnierza jest cokolwiek bardziej odporny fizycznie od przeciętnego Kowalskiego. Jest przygotowany i bardziej odporny na przeciążenia z którymi ma do czynienia na codzień, nie sądzisz chyba, że są poddawani testom zderzeniowym :) w obronie Twojego zdania napiszę jednak, że oglądałem ostatnio program "w klatce czasu" albo jakoś podobnie i nagrywali zderzenia samochodów przy prędkości ok 60 km/h z użyciem _żywego_ kierowcy nie manekina. Facet zawodowo od kilkunastu lat rozbija samochody będąc testerem, na tych supreszybkich kamerach świetnie było widać, że jest świetnie przygotowany do zderzenia - rozbili trzy auta i w ani jednym przypadku nawet nie zbliżył głowy do wystrzeliwujących poduszek powietrznych, nauczył się po prostu jak się zachowywać w chwili uderzenia. |
|
Data: 2011-06-27 16:42:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 14:44, Robert_J pisze:
To są dwie różne rzeczy. Nie sądzę, żeby nawet najbardziej elitarny żołnierz poddawał dajmy na to trzustkę czy śledzinę jakiemuś szczegónie intensywnemu treningowi szokowych przeciążeń.. :) Prędzej bokser... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-06-25 10:56:08 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:iu1gds$7cu$1news.onet.pl... Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę. chciałbym tylko zauważyć, ze kologram (czy też tona) to tak samo jednostka masy jak i ciężaru ale także siły. Podawanie więc siły z jaką uderzy ciało ludzkie w fotel w jednostkach kologramach/tonach nie jest żadnym nadużyciem, czy obrazowaniem a zwykłym nazewnictwem. Dla rozróżnienia stosuje sie kg - masa, kG - siła. ps. Bardzo częstym 'miejscem' wyrażania siły w kb/lbs jest siła ciągu w samolotach czy też w kolejnictwie (choć często widać też newtony, ktore w prosty sposob przelicza sie na kG). -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-06-27 09:46:21 | |
Autor: Massai | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Kuba (aka cita) wrote:
Pełna nazwa tej jednostki to kilogram-siła, a kilogram to jednak tylko masa. Tyle że to już od dawna nie jest jednostka układu SI. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-06-25 12:39:00 | |
Autor: Ireneusz Brycki | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 10:03, Robert_J pisze:
Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę. Przeciętny człowiek może 5 g. Potem to już płynie. -- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki |
|
Data: 2011-06-24 00:26:44 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Powitanko,
zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze stosunkowo niewielkim dzwonie. Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia. t=2s/Vpocz=3/25=0,12s a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy. -- Pozdrawiam, Pawel Chorzempa |
|
Data: 2011-06-24 00:07:11 | |
Autor: Michał | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Pawel \O'Pajak\ <opajak1@gazeta.pl> napisał(a):
Powitanko, bzdury! to zupełnie nie tak. ze wzoru wyszło 208.3 ale m/s^2 czyli 20g - czyli bardzo bezpiecznie :) (limity bezpieczeństwa to są 45g) pilot w myśliwcu ma 3x miej przez długi (powiedzmy 40x dłuższy) czas i może pilotować. ale to i tak nie o to chodzi. To co jest policzone to przeciążenia gościa na przednim fotelu zapiętego w pasy. gościa z tyłu nie interesuje ile się ten samochód zgniecie, bo on w trakcie zgniatania się auta leeeeci do przodu i nic go nie trzyma. On generalnie przywali w tego przed nim jak auto się zatrzyma lub prawie zatrzyma i dystans na liczenie przeciążenia będzie z.... 25cm i i tak wszystko będzie zależało od fotela, jak ktoś chce niech liczy :) ja się nie podejmę bo nie wiem ile fotel wytrzyma ale na oko 3 tony to nie problem - problem jest taki ze te przeciążenia będą znacznie większe. Tu jest auto (1992..01') 35mil/h = 56km/h: http://www.youtube.com/watch?v=fQ-xOplVUyc dostałem laptopem przez dokładnie ten fotel hamując ze 120km/h do około 70 metodą "na maxa" czyli zatrzymywanie auta prawie w miejscu) i to było z 60kg... conajmniej. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-06-24 09:44:24 | |
Autor: Arendt Djickmann | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 02:07, Michał pisze:
Pawel \O'Pajak\<opajak1@gazeta.pl> napisał(a):To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy. 1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są jednostkami masy. 2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku. 3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2). 4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h. (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek). -- Pozdrawiam, Marcin QWE. |
|
Data: 2011-06-24 10:21:51 | |
Autor: LEPEK | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 09:44, Arendt Djickmann pisze:
4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie To jest raczej 0,1 s <http://www.youtube.com/watch?v=SHXnhYUBlAE&feature=player_detailpage#t=7s> Spójrz na zegar pod samochodem. Co daje prędkość początkową w okolicach 100 km/h. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2011-06-24 11:12:09 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Hello Arendt,
Friday, June 24, 2011, 9:44:24 AM, you wrote: [...] To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy. niutonach http://pl.wikipedia.org/wiki/Niuton Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że Upominasz się o poprawne jednostki a sam w odniesieniu do wagi i siły używasz jednostki masy. 1 kg - jednostka masy, 1 kgf lub kG - jednostka siły lub ciężaru (wagi). [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-06-24 12:22:04 | |
Autor: Arendt Djickmann | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 11:12, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Arendt,Jasne, popieram i mea colpa. Był Newton a są Niutony. I przyznaję się do skrótu (powiedzmy myślowego) w którym użyłem jednostki masy ale w reklamie chodziło przecież o pomiar siły w tonach. I dobrze że ma to kto poprawić. No i co równie ważne nie upominam się (bo w sumie to mi zwisa) a jedynie piętnuję speców od reklamy. Tak jak napisałem hłyt merkatingowy i tyle - bo 3tony brzmi dumnie, bo przeciętny oglądający potrafi sobie wyobrazić jak wjeżdża w niego Żuk załadowany cementem a co tam jakaś siła, waga, masa, pęd, bezwładność itp itd. - było w szkole podstawowej na fizyce, teraz już niepotrzebne. Nie wieszałem też akcelerometru podczas wypadków, więc obliczenia które zamieściłem w poprzednim poście można potraktować jako wyssane z palca. Za to uważam że jeśli przy uderzeniu wystąpi przyśpieszenie 30g to nikogo już nie będzie obchodziło kto siedział z tyłu tzn. może będzie to obchodziło koronera, prokuratora i lekarza organistę od przeszczepów, ale napewno nie właściciela organów. Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile potrafi wytrzymać kręgosłup? Znacie kogoś kto przenosił na głowie 2 albo 3 worki cementu, może jeszcze przy tym podskakiwał? Dyskutujmy dalej, może znajdzie się tu ktoś komu będzie się chciało przedstawić prawdziwe dane, sam chciałbym wiedzieć jakie naprawdę występują przeciążenia podczas uderzenia z prędkością np. 50km/h w betonową ścianę. Przecież takie pomiary są robione podczas testów zderzeniowych i gdzieś powinny być dostępne. W końcu samochody za coś premiowane są gwiazdkami w testach bezpieczeństwa. -- Pozdrawiam, Marcin QWE |
|
Data: 2011-06-24 11:24:19 | |
Autor: kamil | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
On 24/06/2011 11:22, Arendt Djickmann wrote:
Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile Niestety nie wiem, czy podskakiwali: http://img259.imageshack.us/img259/9495/people7929335.jpg -- Pozdrawiam, Kamil |
|
Data: 2011-06-24 15:07:40 | |
Autor: Krenauer | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
On Fri, 24 Jun 2011 11:24:19 +0100, kamil <spam@spam.com> wrote:
Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile Dziwnie to wygląda i nie chodzi akurat o wytrzymałość karku. Przecież na sobie mają po około 250 cegieł - nieciekawie wychodzi chodzenie z 400 kg ciężarem. |
|
Data: 2011-06-24 21:03:47 | |
Autor: Michał | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
kamil <spam@spam.com> napisał(a):
On 24/06/2011 11:22, Arendt Djickmann wrote: Do tyłu bardzo mało, do przodu sporo, na 100% 10g to jest nic, przy 4g nawet głowy nie pochylisz znacznie (utrzymasz), (za to już nie utrzymasz całego ciała na rękach o kierownicę). ale ponad 20g byłbym ostrożny - po to poduszki i mocowania kasku w f1. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-06-24 23:58:57 | |
Autor: BQB | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 23:03, Michał pisze:
kamil<spam@spam.com> napisał(a): Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się nie będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową? (za to już nie utrzymasz całego ciała na rękach o kierownicę). ale ponad 20g byłbym ostrożny - po to poduszki i mocowania kasku w f1. 20g? O czym ty piszesz, choćby twoje serce, waży jakieś 0,5kg, przy przyśpieszeniu 20g, to masz 10kg. Jak myślisz, jak się serce rozpłaszczy przy takim przeciążeniu? |
|
Data: 2011-06-25 00:59:40 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Dnia Fri, 24 Jun 2011 23:58:57 +0200, BQB napisaĹ(a):
Da siÄ bez specjalnego uszczerbku przeĹźyÄ 40g przez 2 sekundy:ale ponad 20g byĹbym ostroĹźny - po to poduszki i mocowania kasku w f1. <http://www.patricksaviation.com/videos/zimolaviation/5163/> -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2011-06-26 17:24:09 | |
Autor: BQB | |
siĹa uderzeniowa pasaĹźera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-25 00:59, Jaroslaw Berezowski pisze:
Dnia Fri, 24 Jun 2011 23:58:57 +0200, BQB napisaĹ(a): Jeden na setki bÄ dĹş tysiÄ ce, to nie jest zwykĹy czĹowiek, tylko po wieloletnim treningu. |
|
Data: 2011-06-25 11:02:07 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4e0508a8news.home.net.pl... ),
do 4g to dochodzą przeciążenia w F1, czyli bądz co bądz samochodzie. Uważasz, ze kierowcy nie są w stanie utrzymać głowy wtedy w tylko minimalnym przechyleniu? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-06-25 13:11:59 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
siĹa uderzeniowa pasaĹźera to czasem 3 tony | |
On 2011-06-25, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:
Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się nie będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową? Bez wieloletniego treningu, bez specjalnych ciuchów i bez wybierania kilkunastu najlepszych z całego świata? Nie. -- Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/ |
|
Data: 2011-06-25 17:34:47 | |
Autor: Michał | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
On 2011-06-25, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:nie >> będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową?minimalnym > przechyleniu? http://www.rocknrollercoaster.com/ Tu masz rollercoaster z 4.5g Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę (nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki (testowałem ;) ) ale nie głowę. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-06-26 12:17:10 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
siĹa uderzeniowa pasaĹźera to czasem 3 tony | |
On 2011-06-25, Michał <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
Bez wieloletniego treningu, bez specjalnych ciuchów i bez wybierania Na takiej kolejce zdecydowana większość przeciążenia działa po linii kręgosłupa, a nie w poprzek niej jak w wypadku. -- Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/ |
|
Data: 2011-06-26 12:36:00 | |
Autor: Michał | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
On 2011-06-25, Michał <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote: tak, a tam (w tej osi) limity wytrzymałości (zwykłego) człowieka są 15g na boki 30g a przód 45g pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-06-26 17:27:41 | |
Autor: BQB | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-26 14:36, Michał pisze:
Krzysiek Kielczewski<krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a): Ale czemu ciężko wam zrozumieć, że człowiek wytrzyma takie przeciążenie o ile tylko jest na to przygotowany i odpowiednio wcześniej napnie mięśnie w celu eliminacji przeciążenia, bez przygotowania nie wytrzyma tyle. Przy 6g każdy człowiek traci wzrok w 2 sekundy, bo krew jest zbyt ciężka i serce nie daje rady dopompować jej do głowy. |
|
Data: 2011-06-26 20:19:05 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
siĹa uderzeniowa pasaĹźera to czasem 3 tony | |
On 2011-06-26, Michał <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę > (nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki > (testowałem ;) ) ale nie głowę. Co innego limit wytrzymałości, co innego utrzymać głowę przy różnie skierowanym i niespodziewanym obciążeniu. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2011-06-24 12:32:56 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Hello Arendt,
Friday, June 24, 2011, 12:22:04 PM, you wrote: [...] Nie mam pojęcia, kto Cię uczył fizyki. Ale powinien się wstydzić. I to bardzo. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-06-25 12:43:37 | |
Autor: Ireneusz Brycki | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 12:22, Arendt Djickmann pisze:
Dyskutujmy dalej, może znajdzie się tu ktoś komu będzie się chciało Wiecie dlaczeg nie testuje się prędkości większych niż 50km/h ? Bo generalnie przy uderzeniu w ścianę i tak nie przeżyjesz przy tych przeciążeniach - zbyt duże obciążenia na organy wewnetrzne. -- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki |
|
Data: 2011-06-25 11:44:14 | |
Autor: to | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
begin Ireneusz Brycki
Wiecie dlaczeg nie testuje siÄ prÄdkoĹci wiÄkszych niĹź 50km/h ? Bo Bzdura. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-06-25 13:14:34 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
siĹa uderzeniowa pasaĹźera to czasem 3 tony | |
On 2011-06-25, Ireneusz Brycki <ireneusz.brycki@gazeta.pl> wrote:
Wiecie dlaczeg nie testuje się prędkości większych niż 50km/h? Obecnie testy zderzeniowe wykonuje się przy 65km/h. -- Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/ |
|
Data: 2011-06-24 11:56:03 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Arendt Djickmann wrote:
W dniu 2011-06-24 02:07, Michał pisze: To teraz policz drogę hamowania dla czasu hamowania 1s z 1058km/h... \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-06-25 12:47:39 | |
Autor: Ireneusz Brycki | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 11:56, Sebastian Kaliszewski pisze:
4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie Bez liczenia na zdrowy rozsądek nieźle pomieszałeś. Chyba Ci się po prostu popierzyło :-) -- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki |
|
Data: 2011-06-24 20:58:41 | |
Autor: Michał | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Arendt Djickmann <madmegafon123@456uahoo.com> napisał(a):
W dniu 2011-06-24 02:07, Michał pisze: chłyt marketingowy chłytem marketingowym, założenia przy obliczeniach były bzdurne. 1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są jednostkami masy. tak, żyjemy na ziemi można liczyć w kartonach mleka łaciatego ;) ja jako jednostkę masy używam masy safrene ph1 po zatankowaniu = 1.8tony :) 2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku. zgadza się i to nawet, nie w najprostszym, w teorii ogólnej względności też, w szczególnej nie wiem czy coś nie pójdzie na zawinięcie przestrzeni;) 3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2). tak, tu się zgadza, tylko komu i gdzie wyszło 30g ?? i na jakiej podstawie. 20g wyszło przy "idealnym aucie" zgniocie na 1.5 meta z 90km/h, powiedzmy że w to miejsce można wsadzić lagune2 czy merca w221 i jako tako będzie to podobne. (tz. pewnie wyjdzie z 40g ;) ) 4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h. (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek). tak robili takie testy z 50 lat temu, tylko po tym to już chyba w szpitalu gość leżał ze 2 dni - bo to za długo trwało. limity to 45g przód/tył, 30g na boki i 15g góra/dół, dla normalnej osoby (nie pilota), tylko w dobrych pasach (w aucie się to poduszką nadrabia). więc: 3 tony to jest SPOKO dla człowieka powinien wyłączyć radio i wysiąść z auta... potłuczony ale cały. to mniej niż w crashtestach 64km/h większości aut. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-06-24 13:42:54 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Powitanko,
ze wzoru wyszło 208.3 ale m/s^2 czyli 20g - czyli bardzo bezpiecznie :) Racja, przepraszam, tak to jest jak sie szybciej pisze niz mysli;-) -- Pozdrawiam, Pawel Chorzempa |
|
Data: 2011-06-25 11:06:45 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iu0kff$976$1inews.gazeta.pl...
nie pamiętasz czasów, kiedy notorycznie spawało sie fotele w maluchu, bo oparcie sie złamało pod naporem masy ciała kierowcy, który wyciągając portfel z tylnej kieszeni spodni podniósł sie opierając na oparciu? Nawet jesli przyjmiemy, ze fotelekonstrukcyjnie przesły mega metemorfoze, to złamać/wygiąc oparcie przeciętnego samochodu można siłą mięsni nóg opierając sie o tylne oparcie i zapierając o przedni fotel nogami... Punkt łączenia oparcie/siedzisko, gdzie mamy jeszcze ragulacje to kilka blaszek .. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-06-25 19:51:22 | |
Autor: Michał | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Kuba \(aka cita\) <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):
to złamać/wygiąc oparcie przeciętnego samochodu można siłą mięsni nógopierając sie o tylne oparcie i zapierając o przedni fotel nogami... Na szczęście nie pamiętam :) tz. tochę pamiętam ale mało lat miałem, a potem się zaczęło wszystko cholernie szybko zmieniać. To co wiem - to że to BARDZO złe auta były. potem prowadziłem takie 2 łącznie 7km za kierwonicą - dramat :) myślę że auta od 10 lat (a te dobre od 20) mają na tyle mocne fotele że to wszystko wytrzymają, tu mieliśmy renault model 1992 i wytrzymał. Więc wydaje mi się że nogami będzie to ciężko złamać zwłaszcza że fotele prawie wszystkiego muszą wytrzymać chyba 50 km/h w tył. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-06-25 22:01:08 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iu5e7p$c1m$1inews.gazeta.pl... Więc wydaje mi się że nogami będzie to ciężko złamać zwłaszcza żebyś sie nie zdziwił ;-) ale nawet gdyby wytrzymał i sie nie pogiał, w co wątpie... to pomyśl, ze zamiast 100kg jest 1000kg... w dodatku z obciązeniem zmieniającym sie dynamicznie... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-06-24 12:44:40 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Pawel "O'Pajak" wrote:
Powitanko, Dużo. Za drogę hamowania bierz długość pojazdu od początku przedniej belki do przedniego słupka. Prędzej ok. 1m. i dla uproszczenia przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia. Podziel to jeszcze przez 9.81. Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy. Tak BTW, to to jest zbyt kiepskie przybliżenie. Już lepsze to siła (a więc przyspieszenie) wzrastająca liniowo z czasem -- kolejno zgniatają się coraz twardsze elementy. Wtedy mamy t=3S/v = 3/25 = 0.12[s] a=2v/t = 50/0.12 = ~416,7[m/s^2] = ~42.5[g] pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2011-06-24 21:20:54 | |
Autor: Michał | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał
(a): Pawel "O'Pajak" wrote:do przedniego słupka. Prędzej ok. 1m. tu jest DOKŁADNIE taki test - 88.5km/h w drzewo (znowu renault): http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE zatrzymał się na odcinku ~1 metra. Ciekawe ile g wyszło, bo już w środku wszystkie uchwyty na kubki latały, ciekawe czy by się nawigacja odpaliła i działała, i co by komp powiedział o ciśnieniu w oponach ;) laguna 2 ściąga pasy przy wypadku w ilu miejscach ? jak vel satis w 2 ? czy jednym jak safrane ? w każdym razie "złe auto" bo się pedał gazu przesunął, i się mogło coś w kostkę stać ;) za to nie wyrżnie się kolanem w kluczyki jak w safrane co by nie robić więc kolano całe. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2011-06-24 09:48:06 | |
Autor: p0li | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
O->Dnia 2011-06-23 23:42:36 niejaki ToMasz napisał:
Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest nie będę zgadywac - ale pamiętam że właśnie w ten sposób zginął władysław komar (leżał na tylnm siedzieniu nieprzypięty) i przy okazji zabił kierowcę (nie pomnę nazwiska - ale też znany sportowiec) -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki |
|
Data: 2011-06-24 10:09:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-23 23:42, ToMasz pisze:
witam Żeby ze 100kg zrobić 3t wystarczy 30g. Jest to przeciążenie do przeżycia bez większego ryzyka dla człowieka zapiętego w pasy - ta siła rozkłada się na powierzchni pasów i daje w miarę ciągły nacisk rzędu kilku-kilkunastu kg na 1cm^2 pasa bezpieczeństwa. Natomiast z tymi 3t to jest daleko idący skrót myślowy. Bo prawda jest taka, że z siłą tych 3t to działa przypięty pasażer za pośrednictwem pasów na konstrukcję samochodu i dzięki temu pasażer zatrzymuje się razem z samochodem. A w tym czasie kiedy przypięty hamuje, na nieprzypiętego nie działa żadną znacząca siłą - on się zgodnie z zasadami dynamiki Newtona przemieszcza do przodu ze stałą prędkością podczas gdy cały samochód wokół niego się zatrzymuje. Problemy robią się dopiero jak mu się miejsce na ten lot kończy - wtedy następuje uderzenie. I z racji dość dużej twardości zarówno ciała człowieka jak i tego w co uderzy, siły które w takim momencie zadziałają, daleko przekraczają te 3t. |
|
Data: 2011-06-24 15:00:15 | |
Autor: PM | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
I z racji dość dużej twardości zarówno ciała człowieka jak i tego w co oj.. duzo pisania a wystarczy tak: odległość niezapiętego pasażera od tylnego oparcia fotela kierowcy 0,5m (średnio bo nogi bliżej głowa dalej) masa pasażera: 100kg (dla uproszczenia) przyspieszenie przy zderzeniu: (Vo=50km/h +-14m/s strefa zgniotu 0,5m) t=1/14s -> a=14^2 czyli +-20*g no to ciało wywrze na plecy/fotel kierowcy takie wrażnie jakby zrzucono je z wysokości 10m lub też ważyło 2000kg i spadło z 0,5m |
|
Data: 2011-06-24 15:32:07 | |
Autor: PM | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
dla 90km/h mamy odpowiednio a=63*g czyli wysokość 31,5m lub masę 6300kg spadająca z 0,5m |
|
Data: 2011-06-24 20:41:37 | |
Autor: Hinek | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Pewne jest ze fizyka jest Ci obca i ze lubisz sie osmieszac.
-- Hinek |
|
Data: 2011-06-24 21:09:43 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?
Pewne jest ze fizyka jest Ci obca i ze lubisz sie osmieszac.to możliwe ale przydałby się jakiś dowód. |
|
Data: 2011-06-24 22:15:00 | |
Autor: Hinek | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał A po co? Jak ktos ma pojecie o dynamice to wie o co chodzi a jak nie ma to i tak nie zrozumie. -- Hinek |
|
Data: 2011-06-25 08:53:20 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?
eee typowe pierdzenieale przydałby się jakiś dowód.A po co? Jak ktos ma pojecie o dynamice to wie o co najlepiej nie pisz, nie odzywaj się mądrzy i tak wszystko wiedzą, a z głupimi nie warto gadać. i tego się trzymaj. |
|
Data: 2011-06-24 19:37:01 | |
Autor: ToMasz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
PM pisze:
nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy ma znaczenie w tym wyliczeniu? Pozdrawiam ToMasz |
|
Data: 2011-06-24 20:40:15 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?> nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
ma znaczenie w tym wyliczeniu?ma bo na tym, odcinku ciało sie rozpędza pod wpływem przyspieszenia. |
|
Data: 2011-06-24 20:52:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Hello pm,
Friday, June 24, 2011, 8:40:15 PM, you wrote: ?>> nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy ma znaczenie w tym wyliczeniu?ma Ciało się nie rozpędza - to otoczenie się zatrzymuje. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-06-24 21:08:55 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?> ?>> nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy
zaiste odkrywcze, ale popatrz na to z punkty widzenia fotela.ma znaczenie w tym wyliczeniu?ma |
|
Data: 2011-06-25 14:55:05 | |
Autor: ToMasz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
pm pisze:
?> nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcyacha. Biedne PKP. jak w ostatnim wagonie podczas wypadku jest człowiek, to zanim doleci do elektrowozu, osiągnie prędkość dzwieku conajmniej! ToMasz |
|
Data: 2011-06-25 15:08:20 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?> acha. Biedne PKP. jak w ostatnim wagonie podczas wypadku jest człowiek,
to zanim doleci do elektrowozu, osiągnie prędkość dzwieku conajmniej!czytaj do końca, potem pisz. było doprecyzowanie dla mniej bystrych. |
|
Data: 2011-06-25 15:38:29 | |
Autor: ToMasz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
pm pisze:
?> acha. Biedne PKP. jak w ostatnim wagonie podczas wypadku jest człowiek,uprość jakoś symulacje i weź mi to wytłumacz jeszcze raz proszę. umówmy sie ze rozpatrujemy pustą 3 metrową pakę auta, które ma prędkość 10m/s i zerową strefę zgniotu. z tyłu jest 100kg beczka z betonem. w chwili uderzenia o scianę skalną, beczka ma prędkość 10m/s. Ta prędkość była stała do tej chwili bo cały układ był napędzany prze silnik. Silnik już nie pracuje, wiec prędkość zaczyna mikroskopijnie maleć. Wykaż proszę wytłumacz mi jaka odległość "lotu" bezwładnego beczki jest najgorsza/najlepsza dla zniszczeń przez nią spowodowanych. ToMasz |
|
Data: 2011-06-25 18:31:52 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?
uprość jakoś symulacje i weź mi to wytłumacz jeszcze raz proszę. umówmyprzy tych założeniach (0 strefy zgniotu) najprościej pominąć istnienie "3 metrowej paki auta" i założyć ze beczka przywala w ścianę o te 0,3s później. niż samochód. W powyższym przypadku położenie beczki nie ma żadnego znaczenia beczka wali w ścianę z energią Ekb=5000J przykład pozytywny: strefa zgniotu 1m paka auta podzielona przegroda w połowie (1,5m od przodu) średnica beczki 0,5m co daje odległość beczki od przegrody 1m czas zatrzymania samochodu po zderzeniu: t_zgniotu=2*1/10=0,2s a=50m/s^2 droga przebyta przez beczkę w czasie t_zgniotu to S_beczki=10m/s*t_zgniotu=2m czas potrzebny na dolot beczki do przegrody (np. fotela) td=1/10=0,1s liczymy prędkość przegrody po czasie td Vd=Vo-a*td=10-50*0,1=5m/s prędkość beczki Vb=Vo=const=10m/s różnica prędkości Vr=5m/s energia kinetyczna beczki Ekb=50*25=1250J przez pozostałe 0,1s beczka "leży" na przegrodzie i naciska na nią z siłą F=a*m=5000N. przesuwamy beczkę 0,5m w kierunku przegrody. czyli td=0,05s Vd=7,5m/s Vr=2,5m/s Ekb=312J beczka leży nieco nieco dłużej, wciąż naciska z siłą 5000N decyzja z jaką prędkością beczka ma ci przywalić w plecki należy do ciebie. |
|
Data: 2011-06-26 00:26:51 | |
Autor: ToMasz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
pm pisze:
?(...) przykład pozytywny:(...) decyzja z jaką prędkością beczka ma ci przywalić w plecki należy do ciebie.FAcet, jakieś herezje gadasz. predkość beczki w 3 przykładach będzie taka sama. Ona sie nie zmienia, bo od pół godziny jest taka sama. jak samochód sie nagle zatrzymuje to prędkość beczki będzie stała. To samochód ma opóźnienie, na które w żaden sposób nie wpływa odległość od fotela. mózg mi prawie wyparował, ale chyba wiem gdzie Ty sie gmatwasz w rozumowaniu. zajmijmy sie samym fotelem. jeśli beczka będzie parę metrów od fotela i dalej w nieskończoność, to obrażenia kierowcy będą zawsze takie same. ale jest pewna sciśle określona odległość w której dzieki strefie zgniotu, w chwili uderzenia beczki o fotel, samochód już będzie stał, ale fotel będzie sie przesuwał (w czasie kompersji strefy zgniotu) jeśli beczka uderzy właśnie w tym momencie, prędkość ruchu fotela odejmie sie od prędkości ruchu beczki. o to Ci chodzi? ToMasz |
|
Data: 2011-06-26 10:23:50 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?>> decyzja z jaką prędkością beczka ma ci przywalić w plecki należy do ciebie.
FAcet, jakieś herezje gadasz. predkość beczki w 3 przykładach będzie sama prawda, ale nie cała hint: układ odniesienia to fotel kierowcy. mózg mi prawie wyparował, ale chyba wiem gdzie Ty sie gmatwasz w ja się gmatwam? policzyłem Ci to wszystko do czego poniżej w końcu dochodzisz. zajmijmy sie samym fotelem. jeśli beczka będzie parę metrów od fotela i tak. ale jest pewna sciśle określona odległość 2*długość_strefy_zgniotu w której dzieki strefie heh bardzo mały kawałek samochodu będzie stał. ale fotel będzie sie przesuwał (w czasie kompersji strefy zgniotu) jeśli w pewnym zakresie czasu który podałem. prędkość ruchu fotela odejmie sietak. |
|
Data: 2011-06-25 18:41:23 | |
Autor: Hinek | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał To jest swietne. Moge to sobie wykozystac, czy tez zastrzegasz prawa autorskie? -- Hinek |
|
Data: 2011-06-25 21:00:11 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?
a o przyspieszeniu ziemskim słyszał?ciało sie rozpędza pod wpływem przyspieszenia.To jest swietne. Moge to sobie wykozystac, czy tez zastrzegasz widzę, że z wyroczni w dziadzinie fizyki stałeś sie specjalistą językowym ;-) przyznaję, sformułowanie niezgrabne wyszło. tym niemniej prędkość ciała pasażera względem fotela jest funkcją przyspieszenia (opóźnienia) pojazdu w trakcie zderzenia v=a*t przy czym t=<2*długość_zgniotu/prędkość_poj_przed_zderzeniem and t=<odległość_pasażera_od_oparcia/prędkość_poj_przed_zderzeniem masz jakieś merytoryczne zastrzeżenia? |
|
Data: 2011-06-26 10:15:28 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?a najbardziej przejrzyście będzie tak:
Vw-prędkość pasażera względem fotela Vo-prędkość początkowa pojazdu dz-długość strefy zgniotu d-odległość pasażera od oparcia fotela dla 0<d<2dz Vw=d/2dz*Vo dla d>=2dz Vw=Vo jesteś w stanie ogarnąć? |
|
Data: 2011-06-26 17:14:46 | |
Autor: Hinek | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "pm" <xpm_zonk_@wp.pl> napisał Nieladnie jest kopac lezacego, ale skoro sie prosisz... Nie jestem specjalista jezykowym, ale w przeciwienstwie do Ciebie znam m. in. II zasade dynamiki. Ty twierdzisz ze cialo sie rozpedza pod wplywem przyspieszenia. To nie lapsus jezykowy, bo nie odsylal bys mnie do przyspieszenia ziemskiego :[ Przyjmij do wiadomosci ze przyspieszenie jest pierwsza pochodna predkosci wzgledem CZASU. Inaczej - jest skutkiem zmiany predkosci w czasie wywolanej dzialaniem sily. Podobnie jest w wypadku przyspieszenia ziemskiego. Te przyspieszenie to nie jest tajemnicze cos otaczajace Ziemie i powodujace wzrost predkosci spadajacych przedmiotow. To grawitacja powoduje ten upadek, a przyspieszenie ziemskie mozesz sobie wyliczyc jako wartosc wtorna. Nie nalezy mylic skutku z przyczyna! Obrazowo - jesli walniesz lbem w sciane i nabijesz sobie guza, to guz powstanie od uderzenia a nie uderzasz w sciane bo powstal guz...Postaraj sie ogarnac chociaz to. A cala reszta twojego dziela jest bez sensu. Przy zderzeniu jest zbyt wiele zmiennych i trywialnie prosty model przyjety do obliczen swiadczy tylko o indolencji. Jesli chcesz - mozesz dalej natezac intelekt, ale przedtem postaraj sie zrozumiec sens trzech zasad dynamiki niejakiego Newtona. Milej lektury. -- Hinek |
|
Data: 2011-06-26 17:40:28 | |
Autor: J.F. | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
On Sun, 26 Jun 2011 17:14:46 +0200, Hinek wrote:
Nie jestem specjalista jezykowym, ale w przeciwienstwie do Ciebie Ale przyznaj ze Ogolnej Teorii Wzglednosci to nie ogarniasz :-) J. |
|
Data: 2011-06-26 19:17:26 | |
Autor: Hinek | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal Przyznaje szczerze. nie ogarniam :) -- Hinek |
|
Data: 2011-06-26 19:47:45 | |
Autor: J.F. | |
si?a uderzeniowa pasa?era to czasem 3 tony | |
On Sun, 26 Jun 2011 19:17:26 +0200, Hinek wrote:
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal Ja tez nie bardzo ogarniam, ale tam ponoc nie ma grawitacji, tam Ziemie otacza Pole Przyspieszenia zwane czesciej Zakrzywieniem Czasoprzestrzenii :-) J. |
|
Data: 2011-06-26 17:59:02 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?> Nieladnie jest kopac lezacego, ale skoro sie prosisz...
marzyciel ;-) Nie jestem specjalista jezykowym, ale w przeciwienstwie do Ciebie napisałem że niezręczne sformułowanie, a ty się uczepiłeś jak pijany płotu. To nie lapsus jezykowy, bo ojej i co teraz? Nie nalezy mylic skutku z przyczyna! zgadza się : w podanym przykładzie prędkość pasażera przy spotkaniu z fotelem zależy od bezpośrednio od opóźnienia z jakim cały układ/samochód hamuje na przeszkodzie. zależy czy nie? proste pytanie. A cala reszta twojego dziela jest bez sensu. zderzeniu jest zbyt wiele zmiennych i trywialnie prosty pierdu pierdu Panie Hinek założenie powstały wcześniej w tym wątku i się do nich dostosowałem. w mojej opinii oprócz przyjęcia ruchu jednostajnie opóźnionego istotnych uproszczeń brak. ale proszę użyć tych "zbyt wielu zmiennych" policzyć i wykazać że pomyliłem się o 5% 10% 50% 2000%... Jesli chcesz - mozesz dalej natezac intelekt dziękuję za pozwolenie, zamierzam natężać. ale najpierw powiedz, co Ci od samego początku nie pasowało w obliczeniach czego nie rozumiałeś? |
|
Data: 2011-06-24 22:40:52 | |
Autor: J.F. | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
On Fri, 24 Jun 2011 19:37:01 +0200, ToMasz wrote:
nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy Ma i nie ma. Przy opoznieniu calego pojazdu 30g pasazer moze byc wstepnie oparty o oparcie przed soba, a i tak musi ono jego 30-krotna wage wytrzymac. Jesli natomiast siedzi wygodnie wtulony w oparcie za soba .. to potem bedzie jak z mlotkiem - oparcie przedniego fotela bedzie musialo wytrzymac ponad 30-krotna wage. A tak nawiasem mowiac to kiedys Syrenki mialy fotele wychylane do przodu w calosci, bez zadnych zamkow, pasow wcale nie mialy, i jakos nie przypominam sobie zeby czesto narzekano na jakies tragedie z tego powodu. J. |
|
Data: 2011-06-25 09:05:05 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?
odległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka się pasażer z fotelemnie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcy jeżeli będzie wtulony w przedni fotel to owszem przeciążenie będzie 30*g ale Vwzgledem oparcia=0 więc (m*v^2)/2=0 i wszystko co mu się może stać to urwanie czegoś w środku pod wpływem właśnie tych 30*g. (no mniej niż 30 bo fotel sie jeszcze będzie łamał wiec wydłuży się strefa zgniotu z punktu pasażera, ale z punktu widzenia kierowcy skróci) a jak odległość różna do 0 no to już mamy deltaV czyli Vwzgledem oparcia>0 analogia z młotkiem wygląda tak: jak leży sobie spokojnie na stopie taki 2kg młotek to jest całkiem ok a jak spadnie z 0,5m to robi się niefajnie. |
|
Data: 2011-06-25 12:16:13 | |
Autor: J.F. | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
On Sat, 25 Jun 2011 09:05:05 +0200, pm wrote:
odległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka się pasażer z fotelemnie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcyMa i nie ma. po czym pasazer z przodu zostanie zmiazdzony tymi 3 tonami, i w tym sensie nie ma znaczenia :-) J. |
|
Data: 2011-06-25 13:33:47 | |
Autor: pm | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
?
no tu juz trzeba szacować odporność fotelaodległość ma znaczenie, bo z odległości wynika prędkość z jaką spotka sięnie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, ale odległość pasażera od kierowcyMa i nie ma. w każdym razie poruszająca sie masa zrobi na oparciu i kierowcy większe wrażenie niż hamująca razem z nimi. dodatkowo mała autopoprawka odległość D pasażera od kierowcy ma znaczenie do pewnych granic, czyli w zakresie 0 - długość_strefy_zgniotu potem w przybliżeniu V_pasażera = Vo_pojazdu dla D<długość_strefy_zgniotu => V_pasażera<Vo_pojazdu i częśc hamowania dobywa "płynnie" się razem z układem fotle+kierowca. |
|
Data: 2011-06-24 11:07:47 | |
Autor: Alexy | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iu0c0d$g2c$1inews.gazeta.pl...
zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze Raczej małoprawdopodobne jest, żeby nie doznać poważnych obrażeń przy takim zderzeniu. Jednak poważne obrażenia nie oznaczają od razu śmierci. Pomyśl teraz co się dzieje z kierowcą, który uderza w trakcie wypadku o pas bezpieczeństwa z siłą równą masie 2-3 ton, a w jego plecy uderza rozpędzony pasażer z podobną siłą. Do tego jego masa nie jest idealnie rozłożona na powierzchnii ciała kierowcy, ani też nie trafi on idealnie centralnie na wysokości pasa bezpieczeństwa. Wtedy dochodzi do połamania kręgosłupa w kilku miejscach. Uderzenie głowy o głowę powoduje pęknięcie czaszek i zmiażdżenie mózgów. To co jest w reklamie nie jest żadną ściemą. W chwili zderzenia przeciążenia 30g jak najbardziej są realne. Same przeciążenia nie zabijają ludzi i bez większych problemów przeciętny człowiek potrafi przeżyć przeciążenie występujące podczas zderzenia samochodu jadącego z prędkością nawet 100km/h. Historia zna przypadki przeżycia o wiele większych przeciążeń prawie 180g, którego doznał David Purley, kierowca Formuły 1 Jak to mawiają "diabeł tkwi w szczegółach". Wszystko zależy od czasu, w którym występuje to przeciążenie. Im krótsze oddziaływanie przeciążenia na organizm tym większe przeciążenia jest w stanie organizm wytrzymać bez skutków. |
|
Data: 2011-06-28 09:55:13 | |
Autor: MichaĹG | |
siĹa uderzeniowa pasaĹźera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-23 23:42, ToMasz pisze:
witam dlaczego zgadujesz? Policz to elementarna fizyka-mechanika. JakÄ predkoĹciÄ jechaĹ samochĂłd, ktĂłry osiÄ gnaĹ opóşnienie 30g (3000/100) na dystansie zgniotu (droga hamowania) 1 m? -- Pozdrawiam michaĹ |
|
Data: 2011-06-28 12:12:57 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
siĹa uderzeniowa pasaĹźera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-28 09:55, MichaĹG pisze:
W dniu 2011-06-23 23:42, ToMasz pisze: Otóş bynajmniej nie jest to takie proste jak piszesz :) W sytuacji zderzenia (strefa zgniotu 1m, opóźnienie pojazdu = 30g) porĂłwnaj co siÄ stanie gdy: 1) za twojÄ gĹowÄ , przyklejony bezpoĹrednio do niej, znajduje siÄ mĹotek o masie 1kg 2) za twojÄ gĹowÄ w odlegĹoĹci 1.5m znajdowaĹ siÄ przed zderzeniem nieumocowany mĹotek o masie 1kg W tym drugim przypadku pojazd wyhamuje na 1m, ale mĹotek leci nadal z Vo, i teĹź za chwilÄ zahamuje z Vo do 0, ale na strefie zgniotu (czaszki) rzÄdu kilku cm... OszacowaÄ opóźnienie i siĹÄ :) Przypadek z pasaĹźerem jest jeszcze trudniejszy - poĹredni, zapewne pojazd nie zdÄ Ĺźy caĹkiem wyhamowaÄ przed zderzeniem pasaĹźera z fotelem kierowcy, ale i tak bÄdzie spora róşnica prÄdkoĹci ktĂłra bÄdzie musiaĹa wytraciÄ siÄ na bliĹźej nieokreĹlonej "strefie zgniotu fotela" - wiele zaleĹźy od jego konstrukcji, podatnoĹci itd. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|