Data: 2011-06-24 00:12:26 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Hello ToMasz,
Thursday, June 23, 2011, 11:42:36 PM, you wrote: [...] Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem, (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę. Matka siedziała z przodu na fotelu pasażera, syn leżał bez pasów z tyłu. A to był zwykły zjazd do rowu. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2011-06-24 10:03:48 | |
Autor: Robert_J | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę. Dokładnie. Wcale szybko nie trzeba jechać. A w takich "reklamach" siłę podają w tonach (choć to oczywiściebo to najbardziej trafia do wyobraźni. Większość ludzi poczułaby się urażona gdyby z ekranu usłyszała o jakichś niutonach, dynach czy m/s2 ;-))) A do Michała: Skąd wziąłeś limit bezpieczeństwa 45 G?? Nie porównuj pilota do zwykłego kierowcy. Pilot to organizm "selekcjonowany", przygotowywany długim szkoleniem i treningami do przetrzymania wysokich przeciążeń. I wcale nie jest tak że on wytrzymuje "bez niczego" te przeciażenia, wspomaga go w tym mocno technologia. Choćby kombinezon. Zresztą niejeden raz były wypadki utraty przytomności przez pilota właśnie w wyniku przeciążenia. Normalny człowiek wytrzyma może do kilkunastu G... |
|
Data: 2011-06-24 10:27:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 10:03, Robert_J pisze:
Nie porównuj pilota do zwykłego kierowcy. Pilot to organizm To są dwie różne rzeczy. Pilot poddawany jest przeciążeniom przez długi czas, co powoduje problemy krążeniowe. Natomiast podczas wypadku przeciążenie działa przez bardzo krótki czas, problemy krążeniowe nie są tu istotne, jedynie wytrzymałość mechaniczna ciała i sposób przyłożenia siły. |
|
Data: 2011-06-24 14:44:13 | |
Autor: Robert_J | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
To są dwie różne rzeczy. Oczywiście masz rację. Niemniej jednak organizm, bądź co bądź elitarnego, żołnierza jest cokolwiek bardziej odporny fizycznie od przeciętnego Kowalskiego. Dlatego porównywanie odporności na przeciążenia organizmu pilota i zwykłego kierowcy to lekkie nadużycie :-). |
|
Data: 2011-06-24 16:31:53 | |
Autor: Alexy | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:iu20rm$kot$1news.onet.pl...
To są dwie różne rzeczy. Bo zapewne taki elitarny żołnierz wykonany jest z tytanu i kobaltu, a odżywia się diamentami popijanymi kwasem solnym ;) |
|
Data: 2011-06-25 12:39:51 | |
Autor: Ireneusz Brycki | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 16:31, Alexy pisze:
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości Różnica może być 2-3 krotna. Jak między bibicem w papciach a zawodowym sportowcem. Natomiast wspomaga go w tym mega technologia. -- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki |
|
Data: 2011-06-24 23:25:10 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "Robert_J" Oczywiście masz rację. Niemniej jednak organizm, bądź co bądź elitarnego, żołnierza jest cokolwiek bardziej odporny fizycznie od przeciętnego Kowalskiego. Jest przygotowany i bardziej odporny na przeciążenia z którymi ma do czynienia na codzień, nie sądzisz chyba, że są poddawani testom zderzeniowym :) w obronie Twojego zdania napiszę jednak, że oglądałem ostatnio program "w klatce czasu" albo jakoś podobnie i nagrywali zderzenia samochodów przy prędkości ok 60 km/h z użyciem _żywego_ kierowcy nie manekina. Facet zawodowo od kilkunastu lat rozbija samochody będąc testerem, na tych supreszybkich kamerach świetnie było widać, że jest świetnie przygotowany do zderzenia - rozbili trzy auta i w ani jednym przypadku nawet nie zbliżył głowy do wystrzeliwujących poduszek powietrznych, nauczył się po prostu jak się zachowywać w chwili uderzenia. |
|
Data: 2011-06-27 16:42:28 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 14:44, Robert_J pisze:
To są dwie różne rzeczy. Nie sądzę, żeby nawet najbardziej elitarny żołnierz poddawał dajmy na to trzustkę czy śledzinę jakiemuś szczegónie intensywnemu treningowi szokowych przeciążeń.. :) Prędzej bokser... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-06-25 10:56:08 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:iu1gds$7cu$1news.onet.pl... Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę. chciałbym tylko zauważyć, ze kologram (czy też tona) to tak samo jednostka masy jak i ciężaru ale także siły. Podawanie więc siły z jaką uderzy ciało ludzkie w fotel w jednostkach kologramach/tonach nie jest żadnym nadużyciem, czy obrazowaniem a zwykłym nazewnictwem. Dla rozróżnienia stosuje sie kg - masa, kG - siła. ps. Bardzo częstym 'miejscem' wyrażania siły w kb/lbs jest siła ciągu w samolotach czy też w kolejnictwie (choć często widać też newtony, ktore w prosty sposob przelicza sie na kG). -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-06-27 09:46:21 | |
Autor: Massai | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
Kuba (aka cita) wrote:
Pełna nazwa tej jednostki to kilogram-siła, a kilogram to jednak tylko masa. Tyle że to już od dawna nie jest jednostka układu SI. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-06-25 12:39:00 | |
Autor: Ireneusz Brycki | |
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony | |
W dniu 2011-06-24 10:03, Robert_J pisze:
Parę lat temu pod Opolem był wypadek, gdzie syn zabił własną matkę. Przeciętny człowiek może 5 g. Potem to już płynie. -- Pozdrawiam, Ireneusz Brycki |