Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony

siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony

Data: 2011-06-24 00:26:44
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
  Powitanko,

zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!

Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze stosunkowo niewielkim dzwonie.

Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem,  (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?

Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
--

Pozdrawiam,
Pawel Chorzempa

Data: 2011-06-24 00:07:11
Autor: Michał
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Pawel \O'Pajak\ <opajak1@gazeta.pl> napisał(a):
  Powitanko,

> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!

Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze stosunkowo niewielkim dzwonie.

> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem,  (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?

Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.


bzdury!
to zupełnie nie tak.


ze wzoru wyszło 208.3 ale m/s^2 czyli 20g - czyli bardzo bezpiecznie :)
(limity bezpieczeństwa to są 45g) pilot w myśliwcu ma 3x miej przez
długi (powiedzmy 40x dłuższy) czas i może pilotować.

ale to i tak nie o to chodzi.

To co jest policzone to przeciążenia gościa na przednim fotelu zapiętego w pasy.


gościa z tyłu nie interesuje ile się ten samochód zgniecie, bo on w trakcie zgniatania się auta leeeeci do przodu i nic go nie trzyma.


On generalnie przywali w tego przed nim jak auto się zatrzyma lub
prawie zatrzyma i dystans na liczenie przeciążenia będzie z.... 25cm
i i tak wszystko będzie zależało od fotela,
jak ktoś chce niech liczy :)



ja się nie podejmę bo nie wiem ile fotel wytrzyma ale na oko 3 tony
to nie problem - problem jest taki ze te przeciążenia będą znacznie
większe.


Tu jest auto (1992..01') 35mil/h = 56km/h:

http://www.youtube.com/watch?v=fQ-xOplVUyc

dostałem laptopem przez dokładnie ten fotel hamując ze 120km/h do około 70 metodą "na maxa" czyli zatrzymywanie auta prawie w miejscu) i to było z 60kg... conajmniej.


pozdrawiam.

--


Data: 2011-06-24 09:44:24
Autor: Arendt Djickmann
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
W dniu 2011-06-24 02:07,  Michał pisze:
Pawel \O'Pajak\<opajak1@gazeta.pl>  napisał(a):

   Powitanko,

zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!

Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
stosunkowo niewielkim dzwonie.

Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem,  (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?

Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.


bzdury!
to zupełnie nie tak.
To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.
1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są jednostkami masy.
2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.
3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2).
4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h. (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).

--
Pozdrawiam,
Marcin QWE.

Data: 2011-06-24 10:21:51
Autor: LEPEK
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
W dniu 2011-06-24 09:44, Arendt Djickmann pisze:


4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie
można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0.

To jest raczej 0,1 s
<http://www.youtube.com/watch?v=SHXnhYUBlAE&feature=player_detailpage#t=7s>
Spójrz na zegar pod samochodem.
Co daje prędkość początkową w okolicach 100 km/h.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3  sedan  '97
Hyundai Atos 0.9  nanovan  '00

Data: 2011-06-24 11:12:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Hello Arendt,

Friday, June 24, 2011, 9:44:24 AM, you wrote:

[...]

To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.
1. Siłę mierzy się w Newtonach,

niutonach http://pl.wikipedia.org/wiki/Niuton

Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że
nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są jednostkami masy.
2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.
3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego
waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g

Upominasz się o poprawne jednostki a sam w odniesieniu do wagi i siły
używasz jednostki masy.

1 kg - jednostka masy,
1 kgf lub kG - jednostka siły lub ciężaru (wagi).

[...]

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-06-24 12:22:04
Autor: Arendt Djickmann
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
W dniu 2011-06-24 11:12, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Arendt,

Friday, June 24, 2011, 9:44:24 AM, you wrote:

[...]

To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.
1. Siłę mierzy się w Newtonach,

niutonach http://pl.wikipedia.org/wiki/Niuton

Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że
nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są
jednostkami masy.
2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.
3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego
waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g

Upominasz się o poprawne jednostki a sam w odniesieniu do wagi i siły
używasz jednostki masy.

1 kg - jednostka masy,
1 kgf lub kG - jednostka siły lub ciężaru (wagi).

[...]
Jasne, popieram i mea colpa. Był Newton a są Niutony. I przyznaję się do skrótu (powiedzmy myślowego) w którym użyłem jednostki masy ale w reklamie chodziło przecież o pomiar siły w tonach. I dobrze że ma to kto poprawić.
No i co równie ważne nie upominam się (bo w sumie to mi zwisa) a jedynie piętnuję speców od reklamy. Tak jak napisałem hłyt merkatingowy i tyle - bo 3tony brzmi dumnie, bo przeciętny oglądający potrafi sobie wyobrazić jak wjeżdża w niego Żuk załadowany cementem a co tam jakaś siła, waga, masa, pęd, bezwładność itp itd. - było w szkole podstawowej na fizyce, teraz już niepotrzebne.
Nie wieszałem też akcelerometru podczas wypadków, więc obliczenia które zamieściłem w poprzednim poście można potraktować jako wyssane z palca. Za to uważam że jeśli przy uderzeniu wystąpi przyśpieszenie 30g to nikogo już nie będzie obchodziło kto siedział z tyłu tzn. może będzie to obchodziło koronera, prokuratora i lekarza organistę od przeszczepów, ale napewno nie właściciela organów.
Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile potrafi wytrzymać kręgosłup? Znacie kogoś kto przenosił na głowie 2 albo 3 worki cementu, może jeszcze przy tym podskakiwał?
Dyskutujmy dalej, może znajdzie się tu ktoś komu będzie się chciało przedstawić prawdziwe dane, sam chciałbym wiedzieć jakie naprawdę występują przeciążenia podczas uderzenia z prędkością np. 50km/h w betonową ścianę. Przecież takie pomiary są robione podczas testów zderzeniowych i gdzieś powinny być dostępne. W końcu samochody za coś premiowane są gwiazdkami w testach bezpieczeństwa.

--
Pozdrawiam,
Marcin QWE

Data: 2011-06-24 11:24:19
Autor: kamil
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
On 24/06/2011 11:22, Arendt Djickmann wrote:

Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile
potrafi wytrzymać kręgosłup? Znacie kogoś kto przenosił na głowie 2 albo
3 worki cementu, może jeszcze przy tym podskakiwał?

Niestety nie wiem, czy podskakiwali:

http://img259.imageshack.us/img259/9495/people7929335.jpg

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-06-24 15:07:40
Autor: Krenauer
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
On Fri, 24 Jun 2011 11:24:19 +0100, kamil <spam@spam.com> wrote:


Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile
potrafi wytrzymać kręgosłup? Znacie kogoś kto przenosił na głowie 2 albo
3 worki cementu, może jeszcze przy tym podskakiwał?

Niestety nie wiem, czy podskakiwali:

http://img259.imageshack.us/img259/9495/people7929335.jpg

Dziwnie to wygląda i nie chodzi akurat o wytrzymałość karku. Przecież na sobie
mają po około 250 cegieł - nieciekawie wychodzi chodzenie z 400 kg ciężarem.

Data: 2011-06-24 21:03:47
Autor: Michał
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
kamil <spam@spam.com> napisał(a):
On 24/06/2011 11:22, Arendt Djickmann wrote:

> Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile
> potrafi wytrzymać kręgosłup? Znacie kogoś kto przenosił na głowie 2 albo
> 3 worki cementu, może jeszcze przy tym podskakiwał?

Niestety nie wiem, czy podskakiwali:

http://img259.imageshack.us/img259/9495/people7929335.jpg


Do tyłu bardzo mało, do przodu sporo, na 100% 10g to jest nic,
przy 4g nawet głowy nie pochylisz znacznie (utrzymasz),
(za to już nie utrzymasz całego ciała na rękach o kierownicę).


ale ponad 20g byłbym ostrożny - po to poduszki i mocowania kasku w f1.

pozdrawiam.

--


Data: 2011-06-24 23:58:57
Autor: BQB
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
W dniu 2011-06-24 23:03,  Michał pisze:
kamil<spam@spam.com>  napisał(a):

On 24/06/2011 11:22, Arendt Djickmann wrote:

Wikipedia podaje że przeciętna głowa dorosłego człowieka waży 4-5kg, ile
potrafi wytrzymać kręgosłup? Znacie kogoś kto przenosił na głowie 2 albo
3 worki cementu, może jeszcze przy tym podskakiwał?

Niestety nie wiem, czy podskakiwali:

http://img259.imageshack.us/img259/9495/people7929335.jpg


Do tyłu bardzo mało, do przodu sporo, na 100% 10g to jest nic,
przy 4g nawet głowy nie pochylisz znacznie (utrzymasz),

Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się nie będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową?

(za to już nie utrzymasz całego ciała na rękach o kierownicę).

ale ponad 20g byłbym ostrożny - po to poduszki i mocowania kasku w f1.

20g? O czym ty piszesz, choćby twoje serce, waży jakieś 0,5kg, przy przyśpieszeniu 20g, to masz 10kg. Jak myślisz, jak się serce rozpłaszczy przy takim przeciążeniu?

Data: 2011-06-25 00:59:40
Autor: Jaroslaw Berezowski
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Dnia Fri, 24 Jun 2011 23:58:57 +0200, BQB napisał(a):

ale ponad 20g byłbym ostrożny - po to poduszki i mocowania kasku w f1.

20g? O czym ty piszesz, choćby twoje serce, waży jakieś 0,5kg, przy
przyśpieszeniu 20g, to masz 10kg. Jak myślisz, jak się serce rozpłaszczy
przy takim przeciążeniu?
Da się bez specjalnego uszczerbku przeżyć 40g przez 2 sekundy:
<http://www.patricksaviation.com/videos/zimolaviation/5163/>

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-06-26 17:24:09
Autor: BQB
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
W dniu 2011-06-25 00:59, Jaroslaw Berezowski pisze:
Dnia Fri, 24 Jun 2011 23:58:57 +0200, BQB napisał(a):

ale ponad 20g byłbym ostrożny - po to poduszki i mocowania kasku w f1.

20g? O czym ty piszesz, choćby twoje serce, waży jakieś 0,5kg, przy
przyśpieszeniu 20g, to masz 10kg. Jak myślisz, jak się serce rozpłaszczy
przy takim przeciążeniu?
Da się bez specjalnego uszczerbku przeżyć 40g przez 2 sekundy:
<http://www.patricksaviation.com/videos/zimolaviation/5163/>

Jeden na setki bądź tysiące, to nie jest zwykły człowiek, tylko po wieloletnim treningu.

Data: 2011-06-25 11:02:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4e0508a8news.home.net.pl...
),

Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się nie będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową?

do 4g to dochodzą przeciążenia w F1, czyli bądz co bądz samochodzie.
Uważasz, ze kierowcy nie są w stanie utrzymać głowy wtedy w tylko minimalnym przechyleniu?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-06-25 13:11:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
On 2011-06-25, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się nie będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową?

do 4g to dochodzą przeciążenia w F1, czyli bądz co bądz samochodzie.
Uważasz, ze kierowcy nie są w stanie utrzymać głowy wtedy w tylko minimalnym przechyleniu?

Bez wieloletniego treningu, bez specjalnych ciuchów i bez wybierania
kilkunastu najlepszych z całego świata? Nie.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-06-25 17:34:47
Autor: Michał
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
On 2011-06-25, Kuba (aka cita) <yes.or.no@wp.pl> wrote:

>> Wątpię, głowa waży gdzieś 5kg, połóż się na brzegu łóżka i wystaw głowę >> poza, niech ktoś parę milimetrów nad twoją głową trzyma 20kg i jak się
nie
>> będziesz spodziewał, niech puści, utrzymasz? Nie ruszysz w ogóle głową?
>
> do 4g to dochodzą przeciążenia w F1, czyli bądz co bądz samochodzie.
> Uważasz, ze kierowcy nie są w stanie utrzymać głowy wtedy w tylko
minimalnym
> przechyleniu?

Bez wieloletniego treningu, bez specjalnych ciuchów i bez wybierania
kilkunastu najlepszych z całego świata? Nie.


http://www.rocknrollercoaster.com/

Tu masz rollercoaster z 4.5g


Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę (nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki (testowałem ;) ) ale nie głowę.



pozdrawiam.

--


Data: 2011-06-26 12:17:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
On 2011-06-25,  Michał <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
 
Bez wieloletniego treningu, bez specjalnych ciuchów i bez wybierania
kilkunastu najlepszych z całego świata? Nie.


http://www.rocknrollercoaster.com/

Tu masz rollercoaster z 4.5g


Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę (nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki (testowałem ;) ) ale nie głowę.

Na takiej kolejce zdecydowana większość przeciążenia działa po linii
kręgosłupa, a nie w poprzek niej jak w wypadku.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-06-26 12:36:00
Autor: Michał
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
On 2011-06-25,  Michał <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
 >> Bez wieloletniego treningu, bez specjalnych ciuchów i bez wybierania
>> kilkunastu najlepszych z całego świata? Nie.
>> >
> http://www.rocknrollercoaster.com/
>
> Tu masz rollercoaster z 4.5g
>
>
> Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę > (nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki > (testowałem ;) ) ale nie głowę.

Na takiej kolejce zdecydowana większość przeciążenia działa po linii
kręgosłupa, a nie w poprzek niej jak w wypadku.


tak, a tam (w tej osi) limity wytrzymałości (zwykłego) człowieka są 15g na boki 30g a przód 45g

pozdrawiam.

--


Data: 2011-06-26 17:27:41
Autor: BQB
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
W dniu 2011-06-26 14:36,  Michał pisze:
Krzysiek Kielczewski<krzysiek.kielczewski@gmail.com>  napisał(a):

On 2011-06-25,  Michał<mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl>  wrote:

Bez wieloletniego treningu, bez specjalnych ciuchów i bez wybierania
kilkunastu najlepszych z całego świata? Nie.


http://www.rocknrollercoaster.com/

Tu masz rollercoaster z 4.5g


Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę
(nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki
(testowałem ;) ) ale nie głowę.

Na takiej kolejce zdecydowana większość przeciążenia działa po linii
kręgosłupa, a nie w poprzek niej jak w wypadku.


tak, a tam (w tej osi) limity wytrzymałości (zwykłego) człowieka są 15g
na boki 30g a przód 45g

Ale czemu ciężko wam zrozumieć, że człowiek wytrzyma takie przeciążenie o ile tylko jest na to przygotowany i odpowiednio wcześniej napnie mięśnie w celu eliminacji przeciążenia, bez przygotowania nie wytrzyma tyle.
Przy 6g każdy człowiek traci wzrok w 2 sekundy, bo krew jest zbyt ciężka i serce nie daje rady dopompować jej do głowy.

Data: 2011-06-26 20:19:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
On 2011-06-26,  Michał <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

> Przy koło 3g trudno jest utrzymać większa lustrzankę > (nikon D60) na w miarę wyprostowanej ręce i robić fotki > (testowałem ;) ) ale nie głowę.

Na takiej kolejce zdecydowana większość przeciążenia działa po linii
kręgosłupa, a nie w poprzek niej jak w wypadku.

tak, a tam (w tej osi) limity wytrzymałości (zwykłego) człowieka są 15g na boki 30g a przód 45g

Co innego limit wytrzymałości, co innego utrzymać głowę przy
różnie skierowanym i niespodziewanym obciążeniu.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-06-24 12:32:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Hello Arendt,

Friday, June 24, 2011, 12:22:04 PM, you wrote:

[...]

Nie mam pojęcia, kto Cię uczył fizyki. Ale powinien się wstydzić. I to
bardzo.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-06-25 12:43:37
Autor: Ireneusz Brycki
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
W dniu 2011-06-24 12:22, Arendt Djickmann pisze:
Dyskutujmy dalej, może znajdzie się tu ktoś komu będzie się chciało
przedstawić prawdziwe dane, sam chciałbym wiedzieć jakie naprawdę
występują przeciążenia podczas uderzenia z prędkością np. 50km/h w
betonową ścianę.


Wiecie dlaczeg nie testuje się prędkości większych niż 50km/h ? Bo generalnie przy uderzeniu w ścianę i tak nie przeżyjesz przy tych przeciążeniach - zbyt duże obciążenia na organy wewnetrzne.


--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-06-25 11:44:14
Autor: to
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
begin Ireneusz Brycki
Wiecie dlaczeg nie testuje się prędkości większych niż 50km/h ? Bo
generalnie przy uderzeniu w ścianę i tak nie przeżyjesz przy tych
przeciążeniach - zbyt duże obciążenia na organy wewnetrzne.

Bzdura.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-06-25 13:14:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
On 2011-06-25, Ireneusz Brycki <ireneusz.brycki@gazeta.pl> wrote:

Wiecie dlaczeg nie testuje się prędkości większych niż 50km/h?

Obecnie testy zderzeniowe wykonuje się przy 65km/h.

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-06-24 11:56:03
Autor: Sebastian Kaliszewski
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Arendt Djickmann wrote:
W dniu 2011-06-24 02:07,  Michał pisze:
Pawel \O'Pajak\<opajak1@gazeta.pl>  napisał(a):

   Powitanko,

zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!

Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
stosunkowo niewielkim dzwonie.

Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem,  (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?

Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.


bzdury!
to zupełnie nie tak.
To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.
1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są jednostkami masy.
2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.
3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2).
4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h. (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).

To teraz policz drogę hamowania dla czasu hamowania 1s z 1058km/h...

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-06-25 12:47:39
Autor: Ireneusz Brycki
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
W dniu 2011-06-24 11:56, Sebastian Kaliszewski pisze:
4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie
można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje
prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć
przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h.
(przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).

Bez liczenia na zdrowy rozsądek nieźle pomieszałeś. Chyba Ci się po prostu popierzyło :-)

--
Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

Data: 2011-06-24 20:58:41
Autor: Michał
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Arendt Djickmann <madmegafon123@456uahoo.com> napisał(a):
W dniu 2011-06-24 02:07,  Michał pisze:
> Pawel \O'Pajak\<opajak1@gazeta.pl>  napisał(a):
>
>>    Powitanko,
>>
>>> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
>>> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
>>> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
>>
>> Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze
>> stosunkowo niewielkim dzwonie.
>>
>>> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem,  (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
>>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
>>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
>>
>> Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m i dla uproszczenia
>> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie
>> gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
>> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
>> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g
>> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie
>> zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.
>
>
> bzdury!
> to zupełnie nie tak.
To nie bzdury tylko chłyt merkatingowy.

chłyt marketingowy chłytem marketingowym, założenia przy obliczeniach były bzdurne.

1. Siłę mierzy się w Newtonach, Dynach, ewentualnie kgsiły (załóżmy że nawet wielokrotność to będzie tona siły) ale nie w tonach które są jednostkami masy.

tak, żyjemy na ziemi można liczyć w kartonach mleka łaciatego ;)
ja jako jednostkę masy używam masy safrene ph1 po zatankowaniu = 1.8tony :)

2. Siła=masa*przyśpieszenie (F=m*a). W najprostszym przypadku.

zgadza się i to nawet, nie w najprostszym, w teorii ogólnej względności
też, w szczególnej nie wiem czy coś nie pójdzie na zawinięcie przestrzeni;)

3. g=9,81m/sek^2, więc ciało które w warunkach przyciągania ziemskiego waży 100kg będzie ważyło 3000kg jeśli przyśpieszenie osiągnie okolo 30g (dla prostego rachunku) czyli 30*9,81 m/sek^2. (294,3m/sek^2).

tak, tu się zgadza, tylko komu i gdzie wyszło 30g ?? i na jakiej podstawie.

20g wyszło przy "idealnym aucie" zgniocie na 1.5 meta z 90km/h,
powiedzmy że w to miejsce można wsadzić lagune2 czy merca w221
i jako tako będzie to podobne. (tz. pewnie wyjdzie z 40g ;) )

4. I co najważniejsze - w uproszczeniu - takie przyśpieszenie/opóźnienie można osiągnąć kiedy w ciągu 1sek wyhamuje się od 294m/sek do 0. Co daje prędkość początkową (3600*294)/1000 km/h a więc żeby osiągnąć przeciążenie 30g w trzeba się zderzyć ze ścianą z prędkością 1058 km/h. (przy założeniu że hamowanie trwa 1/sek).

tak robili takie testy z 50 lat temu, tylko po tym to już chyba
w szpitalu gość leżał ze 2 dni - bo to za długo trwało.

limity to 45g przód/tył, 30g na boki i 15g góra/dół,
dla normalnej osoby (nie pilota), tylko w dobrych pasach (w aucie się to poduszką nadrabia).


więc:

3 tony to jest SPOKO dla człowieka powinien wyłączyć radio i wysiąść z auta... potłuczony ale cały.

to mniej niż w crashtestach 64km/h większości aut.

pozdrawiam.

--


Data: 2011-06-24 13:42:54
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Powitanko,

ze wzoru wyszło 208.3 ale m/s^2 czyli 20g - czyli bardzo bezpiecznie :)

Racja, przepraszam, tak to jest jak sie szybciej pisze niz mysli;-)
--

Pozdrawiam,
Pawel Chorzempa

Data: 2011-06-25 11:06:45
Autor: Kuba \(aka cita\)
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony

Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iu0kff$976$1inews.gazeta.pl...

ja się nie podejmę bo nie wiem ile fotel wytrzyma ale na oko 3 tony
to nie problem - problem jest taki ze te przeciążenia będą znacznie
większe.


nie pamiętasz czasów, kiedy notorycznie spawało sie fotele w maluchu, bo oparcie sie złamało pod naporem masy ciała kierowcy, który wyciągając portfel z tylnej kieszeni spodni podniósł sie opierając na oparciu?
Nawet jesli przyjmiemy, ze fotelekonstrukcyjnie przesły mega metemorfoze, to złamać/wygiąc oparcie przeciętnego samochodu można siłą mięsni nóg opierając sie o tylne oparcie i zapierając o przedni fotel nogami...

Punkt łączenia oparcie/siedzisko, gdzie mamy jeszcze ragulacje to kilka blaszek ..


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-06-25 19:51:22
Autor: Michał
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Kuba \(aka cita\) <yes.or.no@wp.pl> napisał(a):

Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iu0kff$976$1inews.gazeta.pl...
>
> ja się nie podejmę bo nie wiem ile fotel wytrzyma ale na oko 3 tony
> to nie problem - problem jest taki ze te przeciążenia będą znacznie
> większe.
>

nie pamiętasz czasów, kiedy notorycznie spawało sie fotele w maluchu, bo oparcie sie złamało pod naporem masy ciała kierowcy, który wyciągając portfel z tylnej kieszeni spodni podniósł sie opierając na oparciu?
Nawet jesli przyjmiemy, ze fotelekonstrukcyjnie przesły mega metemorfoze,
to
złamać/wygiąc oparcie przeciętnego samochodu można siłą mięsni nóg
opierając
sie o tylne oparcie i zapierając o przedni fotel nogami...

Punkt łączenia oparcie/siedzisko, gdzie mamy jeszcze ragulacje to kilka blaszek ..


Na szczęście nie pamiętam :)

tz. tochę pamiętam ale mało lat miałem, a potem się zaczęło wszystko cholernie szybko zmieniać.
To co wiem - to  że to BARDZO złe auta były.
potem prowadziłem takie 2 łącznie 7km za kierwonicą - dramat :)

myślę że auta od 10 lat (a te dobre od 20) mają na tyle mocne fotele że to wszystko wytrzymają,
tu mieliśmy renault model 1992 i wytrzymał.

Więc wydaje mi się że nogami będzie to ciężko złamać zwłaszcza że fotele prawie wszystkiego muszą wytrzymać chyba 50 km/h w tył.


pozdrawiam.

--


Data: 2011-06-25 22:01:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony

Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:iu5e7p$c1m$1inews.gazeta.pl...
Więc wydaje mi się że nogami będzie to ciężko złamać zwłaszcza
że fotele prawie wszystkiego muszą wytrzymać chyba 50 km/h w tył.


żebyś sie nie zdziwił ;-)

ale nawet gdyby wytrzymał i sie nie pogiał, w co wątpie... to pomyśl, ze zamiast 100kg jest 1000kg... w dodatku z obciązeniem zmieniającym sie dynamicznie...


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Data: 2011-06-24 12:44:40
Autor: Sebastian Kaliszewski
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Pawel "O'Pajak" wrote:
 Powitanko,

zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!

Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze stosunkowo niewielkim dzwonie.

Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem,  (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?

Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m

Dużo. Za drogę hamowania bierz długość pojazdu od początku przedniej belki do przedniego słupka. Prędzej ok. 1m.

  i dla uproszczenia
przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g

Podziel to jeszcze przez 9.81.

Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.

Tak BTW, to to jest zbyt kiepskie przybliżenie. Już lepsze to siła (a więc przyspieszenie) wzrastająca liniowo z czasem -- kolejno zgniatają się coraz twardsze elementy.

Wtedy mamy
t=3S/v = 3/25 = 0.12[s]

a=2v/t = 50/0.12 = ~416,7[m/s^2]  = ~42.5[g]


pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2011-06-24 21:20:54
Autor: Michał
siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony
Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał
(a):
Pawel "O'Pajak" wrote:
>  Powitanko,
> >> zgadza sie ze owe 100kg faceta może podczas wypadku być porównywalne ze
>> statycznymi 3 tonami. ale aby osiągnąć taki stan, auto będzie musiało
>> mieć takie przeciążenie, ze ten na fotelu kierowcy już będzie trupem!
> > Jak nietrudno policzyc, to jest 30g. Calkiem realna wartosc prze > stosunkowo niewielkim dzwonie.
> >> Tak wiec pytam, czy Waszym zdaniem,  (zgaduje...) 90km/h "w ścianę" jest
>> w stanie nie spowodować poważnych obrażeń u kierowcy, ale nadać takie
>> przyśpieszenie pasażerowi żeby ten zabił szofera?
> > Policzmy. Zakladamy droge "hamowania" 1,5m

Dużo. Za drogę hamowania bierz długość pojazdu od początku przedniej belki
do
przedniego słupka. Prędzej ok. 1m.

  i dla uproszczenia
> przyjmujemy, ze jest to ruch jednostajnie opozniony, czyli przod sie > gnie z jednakowa sila podczas calego zderzenia.
> t=2s/Vpocz=3/25=0,12s
> a=deltaV/delta t = 25/0,12 = 208,3g

Podziel to jeszcze przez 9.81.

> Raczej marne szanse na szybka identyfikacje zwlok. Jesli ten z tylu nie > zapial pasow, to ten z przodu obrywa dodatkowo 2 autobusami w plecy.

Tak BTW, to to jest zbyt kiepskie przybliżenie. Już lepsze to siła (a więc przyspieszenie) wzrastająca liniowo z czasem -- kolejno zgniatają się coraz twardsze elementy.

Wtedy mamy
t=3S/v = 3/25 = 0.12[s]

a=2v/t = 50/0.12 = ~416,7[m/s^2]  = ~42.5[g]



tu jest DOKŁADNIE taki test - 88.5km/h w drzewo (znowu renault):
http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE

zatrzymał się na odcinku ~1 metra.

Ciekawe ile g wyszło, bo już w środku wszystkie uchwyty na kubki latały, ciekawe czy by się nawigacja odpaliła i działała,
i co by komp powiedział o ciśnieniu w oponach ;)

laguna 2 ściąga pasy przy wypadku w ilu miejscach ? jak vel satis w 2 ? czy jednym jak safrane ? w każdym razie "złe auto" bo się pedał gazu przesunął, i się mogło coś w kostkę stać ;) za to nie wyrżnie się kolanem w kluczyki jak w safrane
co by nie robić więc kolano całe.


pozdrawiam.

--


siła uderzeniowa pasażera to czasem 3 tony

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona