Data: 2010-03-01 09:52:17 | |
Autor: komar | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Witam,
chciałbym zasięgnąć opinii grupy w kwestii silnika MB 2.7 CDI. Czy to jest udana jednostka? Można brać używany samochód z tym silnikiem bez ryzyka że padnie po 10 000km ? Czy są to trwałe jednostki, co w nich lubi padać? Jakie przebiegi wytrzymują? k. |
|
Data: 2010-03-01 09:58:57 | |
Autor: Tadeusz | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Użytkownik "komar" <> napisał w wiadomości ... Witam, odpowiedź na te pytania w przypadku używanego jest tylko jedna: zależy jak poprzedni właściciel/właściciele traktowali ten silnik... -- pozdrawiam Tadeusz |
|
Data: 2010-03-01 10:13:42 | |
Autor: SET | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
U¿ytkownik "komar" <komar@125.cc> napisa³ w wiadomo¶ci news:hmfv88$lqg$1inews.gazeta.pl... Witam,udana jednostka? Mo¿na braæ u¿ywany samochód z tym silnikiem bez ryzyka ¿epadnie po 10 000km ? Czy s± to trwa³e jednostki, co w nich lubi padaæ? Jakie przebiegiwytrzymuj±?
10 kkm + trochê ponad? Chyba chodzi³o o 100kkm. Bo jak faktycznie chcesz auto na parena¶cie tysiêcy to mo¿e nad taksówk± siê zastanów:) ¯onka naciska na jakie¶ wozid³o i dochodzê do wniosku, ¿e w jej przypadku w³a¶nie taksa bêdzie i tañsza i przyjemniejsza w u¿yciu. |
|
Data: 2010-03-01 10:29:08 | |
Autor: komar | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
W dniu 2010-03-01 10:13, SET pisze:
U�ytkownik "komar"<komar@125.cc> napisa� w wiadomo�ci auto ma być na więcej niż 10 000, ale pytam czy silnik pożytje dłużej :) kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno kupować nawet z przebiegiem 500 000km, pytanie czy teraz nadal są solidne? |
|
Data: 2010-03-01 10:36:16 | |
Autor: Katanka | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
komar wrote:
kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno Nie, bo to nie jest w interesie Merca, aby ludzie jeździli autami po 20 lat, tylko aby kupowali, najlepiej jak najczęściej :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2010-03-01 10:38:14 | |
Autor: Gabriel'Varius' | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Użytkownik Katanka napisał:
komar wrote:Hehe, to juz wiem skad tyle MB z "ruda" jedzi :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-03-01 11:17:01 | |
Autor: to | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Katanka wrote:
kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno Osobiście wątpię w takie spiskowe teorie, raczej kiedyś silniki te były na tyle proste, że biorąc pod uwagę ówczesną jakość produkcji Mercedesa ich długowieczność wychodziła niejako przy okazji, a teraz skomplikowanie osprzętu jest na tyle znaczne, że aby zachować podobną żywotność trzeba by w to dużo zainwestować -- co się już właśnie nie opłaca. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-01 12:25:14 | |
Autor: krzysiek82 | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
to pisze:
Osobiście wątpię w takie spiskowe teorie, raczej kiedyś silniki te były na tyle proste, że biorąc pod uwagę ówczesną jakość produkcji Mercedesa ich długowieczność wychodziła niejako przy okazji, a teraz skomplikowanie osprzętu jest na tyle znaczne, że aby zachować podobną żywotność trzeba by w to dużo zainwestować -- co się już właśnie nie opłaca. Miałem podobne podejście, ale jak zobaczył jak np citroen konstruuje karoserię to się za głowę złapałem, szczelny w których zbiera się wilgoć i brak odpływów są chyba tylko po to żeby ruda zjadła budę tuż po gwarancji. Zona wymieniała teraz auto na inne, i przy okazji wyciągania ze starego berlingo jej gratów zwróciłem uwagę ile tam się syfu przez te 1.5 roku eksploatacji nazbierało. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-01 11:28:30 | |
Autor: to | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
krzysiek82 wrote:
Miałem podobne podejście, ale jak zobaczył jak np citroen konstruuje Citroeny z lat np. 70-tych były pod tym względem znacznie gorsze. to się za głowę złapałem, szczelny w których zbiera się wilgoć To po cholerę ją cynkują? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-01 12:33:30 | |
Autor: krzysiek82 | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
to pisze:
Citroeny z lat np. 70-tych były pod tym względem znacznie gorsze. być może To po cholerę ją cynkują? z tym ocynkiem różnie bywa, co z tego, że ocynkują jak blacha może być złej jakości :/ Progi mają już lekki nalot bo zostały wypiaskowane przez kamyki odbijając się od przednich kół. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-01 12:26:06 | |
Autor: hamberg | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Mia³em podobne podej¶cie, ale jak zobaczy³ jak np citroen konstruuje szkoda tylko ze citroen nie rdzewieje a mercedes tak... |
|
Data: 2010-03-01 12:38:30 | |
Autor: Agent | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hmg8ch$912$3atlantis.news.neostrada.pl... to pisze: Widzę że dla kolegi to tylko Grande punto z super ukształtowanymi nadkolami tylnymi :) |
|
Data: 2010-03-01 12:51:03 | |
Autor: krzysiek82 | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Agent pisze:
> Widzę że dla kolegi to tylko Grande punto z super ukształtowanymi nadkolami tylnymi :) wiesz niby taka duperela, ale logicznie pomyślana co nie jest tak oczywiste dla niektórych producentów. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-01 12:43:58 | |
Autor: mleko | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
On 2010-03-01 12:25, krzysiek82 wrote:
Zona wymieniała teraz auto na inne, Ciesz sie, ze tylko auto, bo albo swieta bedzie, albo i cos wiecej zmieni. |
|
Data: 2010-03-01 12:51:39 | |
Autor: krzysiek82 | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
mleko pisze:
> Ciesz sie, ze tylko auto, bo albo swieta bedzie, albo i cos wiecej zmieni. wiesz zmiany w życiu muszą być :D -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-01 12:59:52 | |
Autor: mleko | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
On 2010-03-01 12:51, krzysiek82 wrote:
mleko pisze: Nie pozostaje nic innego, jak tylko pogratulowac malzonce rozssadku. |
|
Data: 2010-03-01 13:00:51 | |
Autor: krzysiek82 | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
mleko pisze:
Nie pozostaje nic innego, jak tylko pogratulowac malzonce rozssadku. 1.5 roczne auto w jej łapkach nie ma już większej wartości, więc sam rozumiesz. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-01 13:05:41 | |
Autor: Agent | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hmgb00$6v4$1nemesis.news.neostrada.pl... mleko pisze:Bogatemu wszystko wolno :) (bez ofensywy) |
|
Data: 2010-03-01 13:38:02 | |
Autor: krzysiek82 | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Agent pisze:
Bogatemu wszystko wolno :) (bez ofensywy) oj żeby to była prawda :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-01 13:49:42 | |
Autor: mleko | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
On 2010-03-01 13:00, krzysiek82 wrote:
mleko pisze:Chyba sie nie zrozumielismy |
|
Data: 2010-03-01 16:37:44 | |
Autor: to | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
mleko wrote:
Chyba sie nie zrozumielismy Hehe. ;) -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-02 01:40:11 | |
Autor: GrzegorzG | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
On 1 Mar, 10:36, "Katanka" <katank...@interia.pl> wrote:
komar wrote: i nie tylko Merca :> GG |
|
Data: 2010-03-02 11:16:04 | |
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Katanka pisze:
komar wrote: Od wielu lat tak jest - kto tego nie zauważył to albo jest zbyt młody, albo nie interesuje się motoryzacją. Samochody projektowane przez inżynierów już do produkcji nie trafiają - do produkcji trafiają samochody projektowane przez księgowych. Stąd też po ulicach jeździ (nie tylko w Polsce) sporo samochodów dość leciwych, ale niezniszczalnych (cześć załatwia korozja, ale to inna historia) oraz mnóstwo nowych w ciągłej rotacji. |
|
Data: 2010-03-01 10:47:34 | |
Autor: luis | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Użytkownik "komar" <komar@125.cc> napisał w wiadomości news:hmfv88$lqg$1inews.gazeta.pl... Witam, U mnie w firmie w Spinterze 316 CDI dobija do 250 tys. jak narazie bezproblemowo. -- Pozdr luis |
|
Data: 2010-03-01 12:19:17 | |
Autor: krzysiek82 | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
luis pisze:
U mnie w firmie w Spinterze 316 CDI dobija do 250 tys. jak narazie bezproblemowo. Prawda jest taka, jak się dba to się ma, jak się katuje i nie inwestuje to potem są problemy. Z trwałość się zmniejsza ponieważ z mniejszych pojemności wyciskają większą moc. Nie ma nic za darmo :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-01 12:36:16 | |
Autor: Agent | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Z trwałość się zmniejsza ponieważ z mniejszych
pojemności wyciskają większą moc. Nie ma nic za darmo :)Powiedz jak ma się zmniejszyć trwałość np. w turbodoładowanym silniku który w zależności od tego ile dmucha turbina ma większą lub mniejszą moc przy tej samej pojemości. Oba silniki mają najczęściej moc max przy tych samych obrotach więc i na cały swój cykl pracy wykonają taką samą ilość obrotów a wiec zużyją się podobnie. Co do silniików to mam na myśli jednostki produkowane fabrycznie z różną moca a nie chipowanie. Przykłady sa praktycznie w kazdej marce. np. VW 2.0 TDI 140/170 KM, Reanult 1.5 dci 85/105 KM, Fiat 1.6 Multijest 105/120 KM, Opel 1.7 CDTI 100/125 KM. Myślisz że te silniki mniej są wytrzymałe niz och słabsze wersje? |
|
Data: 2010-03-01 12:56:45 | |
Autor: krzysiek82 | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Agent pisze:
Powiedz jak ma się zmniejszyć trwałość np. w turbodoładowanym silniku który w zależności od tego ile dmucha turbina ma większą lub mniejszą moc przy tej samej pojemości. Oba silniki mają najczęściej moc max przy tych samych obrotach więc i na cały swój cykl pracy wykonają taką samą ilość obrotów a wiec zużyją się podobnie. Co do silniików to mam na myśli jednostki produkowane fabrycznie z różną moca a nie chipowanie. Przykłady sa praktycznie w kazdej marce. np. VW 2.0 TDI 140/170 KM, Reanult 1.5 dci 85/105 KM, Fiat 1.6 Multijest 105/120 KM, Opel 1.7 CDTI 100/125 KM. Myślisz że te silniki mniej są wytrzymałe niz och słabsze wersje? nie znam tych silników które wymieniłeś, tzn do takiego stopnia żeby móc coś stwierdzić na pewno, ale wiem jedno w silnikach TDI AFN 110KM sporo częściej były problemy z głowicami niż w 1Z 90KM to jeden przykład, tak samo jak silniki JTD, blok i głowica ta sama różnią się osprzętem czyli np turbina ze zmienną geometrią. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-01 13:04:38 | |
Autor: Agent | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hmgaoa$6pr$1nemesis.news.neostrada.pl... Agent pisze:No ale czy rodzaj turbiny wpływa na trwałość silnika? No i należałoby sprecyzowac co rozumiemy przez trwałość silnika. Czy rozpatrujemy sam silnik bez osprzętu czy również turbinę itd. |
|
Data: 2010-03-01 12:29:55 | |
Autor: hamberg | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
No ale czy rodzaj turbiny wp³ywa na trwa³o¶æ silnika? No i nale¿a³oby jak najbardziej wplywa- kazdy element w bardziej wysilonym silniku bardziej dostaje po dupie, ulega wiekszym naprezeniom itd. |
|
Data: 2010-03-01 13:56:01 | |
Autor: Miecio | |
silnik Mercedes 2.7 CDI | |
W dniu 2010-03-01 09:52, komar pisze:
Witam, Silnik jest genialny. Bardzo dynamiczny, a zarazem super ekonomiczny. Miałem W210 z tym silnikiem. Przez 4 lata 0 awarii. |