Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   silnik Mercedes 2.7 CDI

silnik Mercedes 2.7 CDI

Data: 2010-03-01 09:52:17
Autor: komar
silnik Mercedes 2.7 CDI
Witam,
chciałbym zasięgnąć opinii grupy w kwestii silnika MB 2.7 CDI. Czy to jest udana jednostka? Można brać używany samochód z tym silnikiem bez ryzyka że padnie po 10 000km ? Czy są to trwałe jednostki, co w nich lubi padać? Jakie przebiegi wytrzymują?

k.

Data: 2010-03-01 09:58:57
Autor: Tadeusz
silnik Mercedes 2.7 CDI

Użytkownik "komar" <> napisał w wiadomości ...
Witam,
chciałbym zasięgnąć opinii grupy w kwestii silnika MB 2.7 CDI. Czy są to trwałe jednostki, co w nich lubi padać? Jakie przebiegi wytrzymują?

odpowiedź na te pytania w przypadku używanego jest tylko jedna:
zależy jak poprzedni właściciel/właściciele traktowali ten silnik...


--
pozdrawiam
Tadeusz

Data: 2010-03-01 10:13:42
Autor: SET
silnik Mercedes 2.7 CDI

U¿ytkownik "komar" <komar@125.cc> napisa³ w wiadomo¶ci
news:hmfv88$lqg$1inews.gazeta.pl...
Witam,
chcia³bym zasiêgn±æ opinii grupy w kwestii silnika MB 2.7 CDI. Czy to jest
udana
jednostka? Mo¿na braæ u¿ywany samochód z tym silnikiem bez ryzyka ¿e
padnie po 10 000km ?
Czy s± to trwa³e jednostki, co w nich lubi padaæ? Jakie przebiegi
wytrzymuj±?

k.

10 kkm + trochê ponad? Chyba chodzi³o o 100kkm. Bo jak faktycznie chcesz
auto na parena¶cie tysiêcy to mo¿e nad taksówk± siê zastanów:) ¯onka naciska
na jakie¶ wozid³o i dochodzê do wniosku, ¿e w jej przypadku w³a¶nie taksa
bêdzie i tañsza i przyjemniejsza w u¿yciu.

Data: 2010-03-01 10:29:08
Autor: komar
silnik Mercedes 2.7 CDI
W dniu 2010-03-01 10:13, SET pisze:
U�ytkownik "komar"<komar@125.cc>  napisa� w wiadomo�ci
news:hmfv88$lqg$1inews.gazeta.pl...
Witam,
chcia�bym zasi�gn�� opinii grupy w kwestii silnika MB 2.7 CDI. Czy to jest
udana
jednostka? Mo�na bra� u�ywany samoch�d z tym silnikiem bez ryzyka �e
padnie po 10 000km ?
Czy s� to trwa�e jednostki, co w nich lubi pada�? Jakie przebiegi
wytrzymuj�?

k.

10 kkm + troch� ponad? Chyba chodzi�o o 100kkm. Bo jak faktycznie chcesz
auto na parena�cie tysi�cy to mo�e nad taks�wk� si� zastan�w:) �onka naciska
na jakie� wozid�o i dochodz� do wniosku, �e w jej przypadku w�a�nie taksa
b�dzie i ta�sza i przyjemniejsza w u�yciu.



auto ma być na więcej niż 10 000, ale pytam czy silnik pożytje dłużej :)

kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno kupować nawet z przebiegiem 500 000km, pytanie czy teraz nadal są solidne?

Data: 2010-03-01 10:36:16
Autor: Katanka
silnik Mercedes 2.7 CDI
komar wrote:

kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno
kupować nawet z przebiegiem 500 000km, pytanie czy teraz nadal są
solidne?

Nie, bo to nie jest w interesie Merca, aby ludzie jeździli autami po 20 lat, tylko aby kupowali, najlepiej jak najczęściej :)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2010-03-01 10:38:14
Autor: Gabriel'Varius'
silnik Mercedes 2.7 CDI
Użytkownik Katanka napisał:
komar wrote:

kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno
kupować nawet z przebiegiem 500 000km, pytanie czy teraz nadal są
solidne?


Nie, bo to nie jest w interesie Merca, aby ludzie jeździli autami po 20 lat, tylko aby kupowali, najlepiej jak najczęściej :)
Hehe, to juz wiem skad tyle MB z "ruda" jedzi :-)
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-03-01 11:17:01
Autor: to
silnik Mercedes 2.7 CDI
Katanka wrote:

kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno
kupować nawet z przebiegiem 500 000km, pytanie czy teraz nadal są
solidne?

Nie, bo to nie jest w interesie Merca, aby ludzie jeździli autami po 20
lat, tylko aby kupowali, najlepiej jak najczęściej :)

Osobiście wątpię w takie spiskowe teorie, raczej kiedyś silniki te były na tyle proste, że biorąc pod uwagę ówczesną jakość produkcji Mercedesa ich długowieczność wychodziła niejako przy okazji, a teraz skomplikowanie osprzętu jest na tyle znaczne, że aby zachować podobną żywotność trzeba by w to dużo zainwestować -- co się już właśnie nie opłaca.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-01 12:25:14
Autor: krzysiek82
silnik Mercedes 2.7 CDI
to pisze:
Osobiście wątpię w takie spiskowe teorie, raczej kiedyś silniki te były na tyle proste, że biorąc pod uwagę ówczesną jakość produkcji Mercedesa ich długowieczność wychodziła niejako przy okazji, a teraz skomplikowanie osprzętu jest na tyle znaczne, że aby zachować podobną żywotność trzeba by w to dużo zainwestować -- co się już właśnie nie opłaca.


Miałem podobne podejście, ale jak zobaczył jak np citroen konstruuje karoserię to się za głowę złapałem, szczelny w których zbiera się wilgoć i brak odpływów są chyba tylko po to żeby ruda zjadła budę tuż po gwarancji. Zona wymieniała teraz auto na inne, i przy okazji wyciągania ze starego berlingo jej gratów zwróciłem uwagę ile tam się syfu przez te 1.5 roku eksploatacji nazbierało.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-01 11:28:30
Autor: to
silnik Mercedes 2.7 CDI
krzysiek82 wrote:

Miałem podobne podejście, ale jak zobaczył jak np citroen konstruuje
karoseriÄ™

Citroeny z lat np. 70-tych były pod tym względem znacznie gorsze.

to się za głowę złapałem, szczelny w których zbiera się wilgoć
i brak odpływów są chyba tylko po to żeby ruda zjadła budę tuż po
gwarancji.

To po cholerÄ™ jÄ… cynkujÄ…?

--
cokolwiek

Data: 2010-03-01 12:33:30
Autor: krzysiek82
silnik Mercedes 2.7 CDI
to pisze:
Citroeny z lat np. 70-tych były pod tym względem znacznie gorsze.

być może

To po cholerÄ™ jÄ… cynkujÄ…?


z tym ocynkiem różnie bywa, co z tego, że ocynkujÄ… jak blacha może być zÅ‚ej jakoÅ›ci :/ Progi majÄ… już lekki nalot bo zostaÅ‚y wypiaskowane przez   kamyki odbijajÄ…c siÄ™ od przednich kół.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-01 12:26:06
Autor: hamberg
silnik Mercedes 2.7 CDI
Mia³em podobne podej¶cie, ale jak zobaczy³ jak np citroen konstruuje
karoseriê to siê za g³owê z³apa³em, szczelny w których zbiera siê wilgoæ
i brak odp³ywów s± chyba tylko po to ¿eby ruda zjad³a budê tu¿ po
gwarancji. Zona wymienia³a teraz auto na inne, i przy okazji wyci±gania

szkoda tylko ze citroen nie rdzewieje a mercedes tak...

Data: 2010-03-01 12:38:30
Autor: Agent
silnik Mercedes 2.7 CDI

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hmg8ch$912$3atlantis.news.neostrada.pl...
to pisze:
Osobiście wątpię w takie spiskowe teorie, raczej kiedyś silniki te były na tyle proste, że biorąc pod uwagę ówczesną jakość produkcji Mercedesa ich długowieczność wychodziła niejako przy okazji, a teraz skomplikowanie osprzętu jest na tyle znaczne, że aby zachować podobną żywotność trzeba by w to dużo zainwestować -- co się już właśnie nie opłaca.


Miałem podobne podejście, ale jak zobaczył jak np citroen konstruuje karoserię to się za głowę złapałem, szczelny w których zbiera się wilgoć i brak odpływów są chyba tylko po to żeby ruda zjadła budę tuż po gwarancji.

WidzÄ™ że dla kolegi to tylko Grande punto z super uksztaÅ‚towanymi  nadkolami tylnymi :)

Data: 2010-03-01 12:51:03
Autor: krzysiek82
silnik Mercedes 2.7 CDI
Agent pisze:
  > WidzÄ™ że dla kolegi to tylko Grande punto z super uksztaÅ‚towanymi
nadkolami tylnymi :)

wiesz niby taka duperela, ale logicznie pomyślana co nie jest tak oczywiste dla niektórych producentów.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-01 12:43:58
Autor: mleko
silnik Mercedes 2.7 CDI
On 2010-03-01 12:25, krzysiek82 wrote:

Zona wymieniała teraz auto na inne,

Ciesz sie, ze tylko auto, bo albo swieta bedzie, albo i cos wiecej zmieni.

Data: 2010-03-01 12:51:39
Autor: krzysiek82
silnik Mercedes 2.7 CDI
mleko pisze:
  > Ciesz sie, ze tylko auto, bo albo swieta bedzie, albo i cos wiecej zmieni.

wiesz zmiany w życiu muszą być :D

--
krzysiek82

Data: 2010-03-01 12:59:52
Autor: mleko
silnik Mercedes 2.7 CDI
On 2010-03-01 12:51, krzysiek82 wrote:
mleko pisze:
 > Ciesz sie, ze tylko auto, bo albo swieta bedzie, albo i cos wiecej
zmieni.

wiesz zmiany w życiu muszą być :D


Nie pozostaje nic innego, jak tylko pogratulowac malzonce rozssadku.

Data: 2010-03-01 13:00:51
Autor: krzysiek82
silnik Mercedes 2.7 CDI
mleko pisze:
Nie pozostaje nic innego, jak tylko pogratulowac malzonce rozssadku.


1.5 roczne auto w jej łapkach nie ma już większej wartości, więc sam rozumiesz.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-01 13:05:41
Autor: Agent
silnik Mercedes 2.7 CDI

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hmgb00$6v4$1nemesis.news.neostrada.pl...
mleko pisze:
Nie pozostaje nic innego, jak tylko pogratulowac malzonce rozssadku.


1.5 roczne auto w jej łapkach nie ma już większej wartości, więc sam rozumiesz.

Bogatemu wszystko wolno :) (bez ofensywy)

Data: 2010-03-01 13:38:02
Autor: krzysiek82
silnik Mercedes 2.7 CDI
Agent pisze:
Bogatemu wszystko wolno :) (bez ofensywy)

oj żeby to była prawda :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-01 13:49:42
Autor: mleko
silnik Mercedes 2.7 CDI
On 2010-03-01 13:00, krzysiek82 wrote:
mleko pisze:
Nie pozostaje nic innego, jak tylko pogratulowac malzonce rozssadku.


1.5 roczne auto w jej łapkach nie ma już większej wartości, więc sam
rozumiesz.

Chyba sie nie zrozumielismy

Data: 2010-03-01 16:37:44
Autor: to
silnik Mercedes 2.7 CDI
mleko wrote:

Chyba sie nie zrozumielismy

Hehe. ;)

--
cokolwiek

Data: 2010-03-02 01:40:11
Autor: GrzegorzG
silnik Mercedes 2.7 CDI
On 1 Mar, 10:36, "Katanka" <katank...@interia.pl> wrote:
komar wrote:
> kiedy¶ diesle mercedesa robi³y po milion km i mo¿na by³o w ciemno
> kupowaæ nawet z przebiegiem 500 000km, pytanie czy teraz nadal s±
> solidne?

Nie, bo to nie jest w interesie Merca, aby ludzie je¼dzili autami po 20 lat,
tylko aby kupowali, najlepiej jak najczê¶ciej :)

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!www.MojeJamniki.pl|www.DogsPassion.pl

i nie tylko Merca :>

GG

Data: 2010-03-02 11:16:04
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
silnik Mercedes 2.7 CDI
Katanka pisze:
komar wrote:

kiedyś diesle mercedesa robiły po milion km i można było w ciemno
kupować nawet z przebiegiem 500 000km, pytanie czy teraz nadal są
solidne?

Nie, bo to nie jest w interesie Merca, aby ludzie jeździli autami po 20 lat, tylko aby kupowali, najlepiej jak najczęściej :)

Od wielu lat tak jest - kto tego nie zauważył to albo jest zbyt młody,
albo nie interesuje siÄ™ motoryzacjÄ…. Samochody projektowane przez
inżynierów już do produkcji nie trafiają - do produkcji trafiają
samochody projektowane przez księgowych. Stąd też po ulicach jeździ
(nie tylko w Polsce) sporo samochodów dość leciwych, ale
niezniszczalnych (cześć załatwia korozja, ale to inna historia) oraz
mnóstwo nowych w ciągłej rotacji.

Data: 2010-03-01 10:47:34
Autor: luis
silnik Mercedes 2.7 CDI

Użytkownik "komar" <komar@125.cc> napisał w wiadomości news:hmfv88$lqg$1inews.gazeta.pl...
Witam,
chciałbym zasięgnąć opinii grupy w kwestii silnika MB 2.7 CDI. Czy to jest udana jednostka? Można brać używany samochód z tym silnikiem bez ryzyka że padnie po 10 000km ? Czy są to trwałe jednostki, co w nich lubi padać? Jakie przebiegi wytrzymują?

k.

U mnie w firmie w Spinterze 316 CDI dobija do 250 tys. jak narazie bezproblemowo.

--
Pozdr
luis

Data: 2010-03-01 12:19:17
Autor: krzysiek82
silnik Mercedes 2.7 CDI
luis pisze:
U mnie w firmie w Spinterze 316 CDI dobija do 250 tys. jak narazie bezproblemowo.


Prawda jest taka, jak się dba to się ma, jak się katuje i nie inwestuje to potem są problemy. Z trwałość się zmniejsza ponieważ z mniejszych pojemności wyciskają większą moc. Nie ma nic za darmo :)

--
krzysiek82

Data: 2010-03-01 12:36:16
Autor: Agent
silnik Mercedes 2.7 CDI
Z trwałość się zmniejsza ponieważ z mniejszych
pojemności wyciskają większą moc. Nie ma nic za darmo :)

Powiedz jak ma siÄ™ zmniejszyć trwaÅ‚ość np. w turbodoÅ‚adowanym silniku który w zależnoÅ›ci od tego ile dmucha turbina ma wiÄ™kszÄ… lub mniejszÄ… moc przy tej samej pojemoÅ›ci. Oba silniki majÄ… najczęściej moc max przy tych samych obrotach wiÄ™c i na caÅ‚y swój cykl pracy wykonajÄ… takÄ… samÄ… ilość obrotów a wiec zużyjÄ… siÄ™ podobnie. Co do silniików to mam na myÅ›li jednostki produkowane fabrycznie z różnÄ… moca a nie chipowanie. PrzykÅ‚ady sa praktycznie w kazdej marce. np. VW 2.0 TDI  140/170 KM, Reanult 1.5 dci 85/105 KM, Fiat 1.6 Multijest 105/120 KM, Opel 1.7 CDTI 100/125 KM. MyÅ›lisz że te silniki mniej sÄ… wytrzymaÅ‚e niz och sÅ‚absze wersje?

Data: 2010-03-01 12:56:45
Autor: krzysiek82
silnik Mercedes 2.7 CDI
Agent pisze:
Powiedz jak ma siÄ™ zmniejszyć trwaÅ‚ość np. w turbodoÅ‚adowanym silniku który w zależnoÅ›ci od tego ile dmucha turbina ma wiÄ™kszÄ… lub mniejszÄ… moc przy tej samej pojemoÅ›ci. Oba silniki majÄ… najczęściej moc max przy tych samych obrotach wiÄ™c i na caÅ‚y swój cykl pracy wykonajÄ… takÄ… samÄ… ilość obrotów a wiec zużyjÄ… siÄ™ podobnie. Co do silniików to mam na myÅ›li jednostki produkowane fabrycznie z różnÄ… moca a nie chipowanie. PrzykÅ‚ady sa praktycznie w kazdej marce. np. VW 2.0 TDI  140/170 KM, Reanult 1.5 dci 85/105 KM, Fiat 1.6 Multijest 105/120 KM, Opel 1.7 CDTI 100/125 KM. MyÅ›lisz że te silniki mniej sÄ… wytrzymaÅ‚e niz och sÅ‚absze wersje?

nie znam tych silników które wymieniłeś, tzn do takiego stopnia żeby móc coś stwierdzić na pewno, ale wiem jedno w silnikach TDI AFN 110KM sporo częściej były problemy z głowicami niż w 1Z 90KM to jeden przykład, tak samo jak silniki JTD, blok i głowica ta sama różnią się osprzętem czyli np turbina ze zmienną geometrią.

--
krzysiek82

Data: 2010-03-01 13:04:38
Autor: Agent
silnik Mercedes 2.7 CDI

Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomości news:hmgaoa$6pr$1nemesis.news.neostrada.pl...
Agent pisze:
Powiedz jak ma siÄ™ zmniejszyć trwaÅ‚ość np. w turbodoÅ‚adowanym silniku który w zależnoÅ›ci od tego ile dmucha turbina ma wiÄ™kszÄ… lub mniejszÄ… moc przy tej samej pojemoÅ›ci. Oba silniki majÄ… najczęściej moc max przy tych samych obrotach wiÄ™c i na caÅ‚y swój cykl pracy wykonajÄ… takÄ… samÄ… ilość obrotów a wiec zużyjÄ… siÄ™ podobnie. Co do silniików to mam na myÅ›li jednostki produkowane fabrycznie z różnÄ… moca a nie chipowanie. PrzykÅ‚ady sa praktycznie w kazdej marce. np. VW 2.0 TDI  140/170 KM, Reanult 1.5 dci 85/105 KM, Fiat 1.6 Multijest 105/120 KM, Opel 1.7 CDTI 100/125 KM. MyÅ›lisz że te silniki mniej sÄ… wytrzymaÅ‚e niz och sÅ‚absze wersje?

nie znam tych silników które wymieniłeś, tzn do takiego stopnia żeby móc coś stwierdzić na pewno, ale wiem jedno w silnikach TDI AFN 110KM sporo częściej były problemy z głowicami niż w 1Z 90KM to jeden przykład, tak samo jak silniki JTD, blok i głowica ta sama różnią się osprzętem czyli np turbina ze zmienną geometrią.

No ale czy rodzaj turbiny wpływa na trwałość silnika? No i należałoby sprecyzowac co rozumiemy przez trwałość silnika. Czy rozpatrujemy sam silnik bez osprzętu czy również turbinę itd.

Data: 2010-03-01 12:29:55
Autor: hamberg
silnik Mercedes 2.7 CDI
No ale czy rodzaj turbiny wp³ywa na trwa³o¶æ silnika? No i nale¿a³oby
sprecyzowac co rozumiemy przez trwa³o¶æ silnika. Czy rozpatrujemy sam silnik
bez osprzêtu czy równie¿ turbinê itd.

jak najbardziej wplywa- kazdy element w bardziej wysilonym silniku
bardziej dostaje po dupie, ulega wiekszym naprezeniom itd.

Data: 2010-03-01 13:56:01
Autor: Miecio
silnik Mercedes 2.7 CDI
W dniu 2010-03-01 09:52, komar pisze:
Witam,
chciałbym zasięgnąć opinii grupy w kwestii silnika MB 2.7 CDI. Czy to
jest udana jednostka? Można brać używany samochód z tym silnikiem bez
ryzyka że padnie po 10 000km ? Czy są to trwałe jednostki, co w nich
lubi padać? Jakie przebiegi wytrzymują?

k.

Silnik jest genialny. Bardzo dynamiczny, a zarazem super ekonomiczny. Miałem W210 z tym silnikiem. Przez 4 lata 0 awarii.

silnik Mercedes 2.7 CDI

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona