silnik Punto 1,2

Data: 2011-12-13 09:24:54
Autor: 4CX250
silnik Punto 1,2
Użytkownik " Miromat" <matmir@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jc5p75$hpl$1inews.gazeta.pl...
Przymierzam się do kupna Fiata Punto jako drugiego samochodu w rodzinie.
Zależy mi, aby był z instalacją gazową (wiadomo - obecne ceny paliw). Jednak
roczniki, które mnie interesują 2002-2004 w znakomitej większości mają
przebiegi powyżej 150 tys. km. Nie dziwię się, bo mając gaz to się jeździ. Ale
moje pytanie brzmi: jakie przebiegi znoszą silniki 1242 cm3? Czy kupując auto
z takim przebiegiem dużo ryzykuję?

Kiedyś kupiłem Punto I 1,2 8V rocznik 1996 z przebiegiem 96tys przy czym na moje oko miał wtedy ze 130tys.  Sprzedałem go z przebiegiem 280tys. W tym czasie kiedy ja go miałem, wymieniony został jeden raz alternator na starszego typu z cienkiego (nie pękający), przy czym wymiany dokonałem sam w ciągu 30minut.  w 2005r. Wymienione było sprzęgło 150zł robocizna (to już chyba normalne że trzeba wymienić). Dwa razy wymieniałem termostat. Fabryczny się zawieszał i dlatego go wymieniłem ale w wymienionym poszła uszczeleczka gumowa na obwodzie grzybka. Drugim wymieniony był z całym metalowym grzybkiem i działał do końca.
Wymieniałem jeden raz akumulator. Jeden raz macpersony z przodu, dwa razy wahacze przednie, raz jeden, raz drugi, raz wymieniałem końcówkę drążka. Jeden robiłem zawieszenei z tyłu, czyli oba wahacze. Dwa razy podchodziłem do tylnych hamulców.  Za pierwszym razem same cylinderki a za drugim także linki wymieniałem. Układ wydechowy wymieniałem jeden raz, za drugim razem wystarczyło tylko dospawać urwane końcowki od tłumików. Wymiany klocków to chyba normalne więc nie wyliczam.
Wszystko oprócz sprzęgła robiłem sam. Auto miało na tyle prosta konstrukcję i łatwe dojście do wszystkiego że dłubanie przy nim nie stanowiło problemu.
Od samego początku miało nadzwyczajny apetyt na olej, 0,5l/1000km
Z przebiegiem 280tys bez problemu toczyło się 165kmh na autostradzie zużywając 7,8l/100km benzyny. Gazu nie miałem ale wiem że to uchroniło silnik przed poważnymi awariami, zwłaszcza  wypalające się gniazda zaworów, pękające zawory, i wieczne problemy z regulacją luzu zaworów (liczne częste podparcia zaworów)

Marek

Data: 2011-12-16 17:20:07
Autor: Sylwester Łazar
silnik Punto 1,2
[...]
Skąd wiesz, jeśli nie miałeś?
Jakbyś miał 2 egzemplarze: jeden na LPG, a drugi na PB, to można porównywać.
Te porównania i tak do niczego, bo wynik zależy od przemilczenia jednych
spraw, względem nastawienia testującego.

Co powie mechanik po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą?
a) samochód na PB
b) samochód na LPG
ad.a
Tak sie dzieje
ad. b
Bo Pan jeździsz na LPG

--
-- .
pozdrawiam

Data: 2011-12-19 10:11:48
Autor: 4CX250
silnik Punto 1,2
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jcfqdf$c5u$1mx1.internetia.pl...
[...]

Miała siostra punciaka z gazem a w pracy kolega ma nadal.
Stad wiem.

Co powie mechanik po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą?
a) samochód na PB
b) samochód na LPG
ad.a
Tak sie dzieje

Pierwsze słyszę żeby mechanik tak odpowiedział. Chyba że to kowal (z pełnym szacunkiem do fachu kowalskiego)
Wystarczy że będziesz jeździł z uszkodzonym termostatem. Przy czym zbyt niska temperatura silnika może być przyczyną tak samo jak i za wysoka czy wręcz zagotowanie płynu.

ad. b
Bo Pan jeździsz na LPG

Pierwsze słyszę że LPG niszczy UPG.

Marek

Data: 2011-12-19 10:20:24
Autor: 4CX250
silnik Punto 1,2
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jcfqdf$c5u$1mx1.internetia.pl...
Skąd wiesz, jeśli nie miałeś?

http://www.motofakty.pl/artykul/regulacja_luzow_zaworowych.html

Jeszcze gdzieś miałem ale nie mogę znaleźć fotki popękanego zaworu z punta który jeździł na gazie.

Marek.

silnik Punto 1,2