Data: 2011-12-13 09:24:54 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik Punto 1,2 | |
Użytkownik " Miromat" <matmir@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jc5p75$hpl$1inews.gazeta.pl...
Przymierzam się do kupna Fiata Punto jako drugiego samochodu w rodzinie. Kiedyś kupiłem Punto I 1,2 8V rocznik 1996 z przebiegiem 96tys przy czym na moje oko miał wtedy ze 130tys. Sprzedałem go z przebiegiem 280tys. W tym czasie kiedy ja go miałem, wymieniony został jeden raz alternator na starszego typu z cienkiego (nie pękający), przy czym wymiany dokonałem sam w ciągu 30minut. w 2005r. Wymienione było sprzęgło 150zł robocizna (to już chyba normalne że trzeba wymienić). Dwa razy wymieniałem termostat. Fabryczny się zawieszał i dlatego go wymieniłem ale w wymienionym poszła uszczeleczka gumowa na obwodzie grzybka. Drugim wymieniony był z całym metalowym grzybkiem i działał do końca. Wymieniałem jeden raz akumulator. Jeden raz macpersony z przodu, dwa razy wahacze przednie, raz jeden, raz drugi, raz wymieniałem końcówkę drążka. Jeden robiłem zawieszenei z tyłu, czyli oba wahacze. Dwa razy podchodziłem do tylnych hamulców. Za pierwszym razem same cylinderki a za drugim także linki wymieniałem. Układ wydechowy wymieniałem jeden raz, za drugim razem wystarczyło tylko dospawać urwane końcowki od tłumików. Wymiany klocków to chyba normalne więc nie wyliczam. Wszystko oprócz sprzęgła robiłem sam. Auto miało na tyle prosta konstrukcję i łatwe dojście do wszystkiego że dłubanie przy nim nie stanowiło problemu. Od samego początku miało nadzwyczajny apetyt na olej, 0,5l/1000km Z przebiegiem 280tys bez problemu toczyło się 165kmh na autostradzie zużywając 7,8l/100km benzyny. Gazu nie miałem ale wiem że to uchroniło silnik przed poważnymi awariami, zwłaszcza wypalające się gniazda zaworów, pękające zawory, i wieczne problemy z regulacją luzu zaworów (liczne częste podparcia zaworów) Marek |
|
Data: 2011-12-16 17:20:07 | |
Autor: Sylwester Łazar | |
silnik Punto 1,2 | |
zużywając 7,8l/100km benzyny. Gazu nie miałem ale wiem że to uchroniłozaworów, pękające zawory, i wieczne problemy z regulacją luzu zaworów (liczneczęste podparcia zaworów)Skąd wiesz, jeśli nie miałeś? Jakbyś miał 2 egzemplarze: jeden na LPG, a drugi na PB, to można porównywać. Te porównania i tak do niczego, bo wynik zależy od przemilczenia jednych spraw, względem nastawienia testującego. Co powie mechanik po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą? a) samochód na PB b) samochód na LPG ad.a Tak sie dzieje ad. b Bo Pan jeździsz na LPG -- -- . pozdrawiam Sylwester Łazar http://www.alpro.pl http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów i projektowania PCB |
|
Data: 2011-12-19 10:11:48 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik Punto 1,2 | |
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jcfqdf$c5u$1mx1.internetia.pl...
zużywając 7,8l/100km benzyny. Gazu nie miałem ale wiem że to uchroniłozaworów, Miała siostra punciaka z gazem a w pracy kolega ma nadal. Stad wiem. Co powie mechanik po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą? Pierwsze słyszę żeby mechanik tak odpowiedział. Chyba że to kowal (z pełnym szacunkiem do fachu kowalskiego) Wystarczy że będziesz jeździł z uszkodzonym termostatem. Przy czym zbyt niska temperatura silnika może być przyczyną tak samo jak i za wysoka czy wręcz zagotowanie płynu. ad. b Pierwsze słyszę że LPG niszczy UPG. Marek |
|
Data: 2011-12-19 10:20:24 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik Punto 1,2 | |
Użytkownik "Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> napisał w wiadomości news:jcfqdf$c5u$1mx1.internetia.pl...
Skąd wiesz, jeśli nie miałeś? http://www.motofakty.pl/artykul/regulacja_luzow_zaworowych.html Jeszcze gdzieś miałem ale nie mogę znaleźć fotki popękanego zaworu z punta który jeździł na gazie. Marek. |