[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?

Data: 2009-05-19 14:24:50
Autor: bratPit[pr]
[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?
Witajcie,
związku z kryzysem światowym postanowiłem popsuć sobie samochód i założyć instalację LPG, jednak okazuje się że nie tak łatwo zepsuć swój samochód,
mam Astrę G z silnikiem 1.6, 8V z jednopunktowym wtryskiem benzyny, podzwoniłem po dwóch zakładach o których krążą opinie że są jednymi z najlepszych -jeden w Krakowie a drugi w Tarnowie - i okazuje się że oba zakłady wysłały mnie na drzewo słysząc że chcę założyć do tego auta instalację z wtryskiem [IV gen] mówiąc że się nie da,
teraz pytanie, kto w Polsce południowej nie wie że się nie da i założy? :-)
dzięki za podpowiedzi,
brat

Ps jeżeli się rzeczywiście nie da to nie założę LPG bo II gen nie zamierzam montować.

Data: 2009-05-19 15:12:09
Autor: Alex81
[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?
In article <guu8em$2s7$1@inews.gazeta.pl>, krakus28no_spam@op.pl says...
[ciach]

Do SPI nie da się założyć sekwencji. Swoją szosą - były takie Astry G? Z jednopunktowym wtryskiem?

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-05-19 15:43:40
Autor: bratPit[pr]
[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?

Do SPI nie da się założyć sekwencji.

ponoć ktoś na Vectra klub polska miał taką z SPI i gazem sekwencyjnym,

Swoją szosą - były takie Astry G? Z jednopunktowym wtryskiem?

były do roku 2000r, silnik X16SZR, stara konstrukcja pamiętająca jeszcze pewnie czasy Adama Opla tyle że dołożyli mu monowtrysk, lambdę i katalizator, muł straszny ale nie do zajechania,
brat

Data: 2009-05-19 16:15:44
Autor: Fenio
bratPit[pr] wrote:
ponoć ktoś na Vectra klub polska miał taką z SPI i gazem sekwencyjnym,

Nie mógł mieć. Mówie Ci poczytaj sobie czym jest 4 gen. i co steruje wtryskiwaczami bo w końcu znajdziesz gaziarza co wykorzysta Twoją niewiedze i założy ci tą "sekwencje" w postaci mieszalnika na dolocie.

Fenio

Data: 2009-05-19 17:37:51
Autor: bratPit
[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?

ponoć ktoś na Vectra klub polska miał taką z SPI i gazem sekwencyjnym,

Nie mógł mieć.

nie twierdzę że miał, opinia zasłyszana, być może zrobione tak jak pisze Grzegorz,

bo w końcu znajdziesz gaziarza co wykorzysta Twoją niewiedze i założy ci tą "sekwencje" w postaci mieszalnika na dolocie.

nie założy mieszalnika bo jakbym widział coś takiego pod maską jeszcze jakieś zwężki w dolocie i tego typu patenty to bym auto w Wiśle utopił,
albo znajdę kogoś kto założy coś co ma sens albo nic nie założę,
brat

Data: 2009-05-19 15:16:39
Autor: Fenio
bratPit[pr] wrote:
[...]

Poczytaj na jakiej zasadzie działa lpg sekwencyjne to sam sobie odpowiesz na swoje pytanie. Do monowtrysku można co najwyżej założyć wtrysk ciągły czyli III generacje ale mało który zakład się tego podejmie.

Fenio

Data: 2009-05-19 16:03:43
Autor: Grzegorz
[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?
Hello Fenio !:

[...]

Na szczęście się mylisz ;-)

Inna sprawa, że to trochę kombinowania. Trzeba wszystkie dysze podłączyć równolegle do jednego źródła sygnału, nie wiem która instalka to przełknie. Po prostu jest jeden sygnał od jednego wtrysku ... to tak, jakbyś miał JEDEN cylinder :-D ! Znam gościa, który do CC założył sekwencję, ma 2 wtryski :-D

Ale taka Astra to ideał do mixera - Czakram zakłada ich dużo, kolega mi powiedział, że to idealne auto do gazu. Czyli - poszukać filii Czakramu !

pzdrw.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-05-19 16:21:08
Autor: Fenio
Grzegorz wrote:
Na szczęście się mylisz ;-)
Inna sprawa, że to trochę kombinowania. Trzeba wszystkie dysze
podłączyć równolegle do jednego źródła sygnału, nie wiem która
instalka to przełknie.

To takie same partactwo jak wsadzanie rurki z gazem do filtra powietrza. Do takich silników nie da się zamontować wtrysku sekwencyjnego a to co Ty opisujesz to jakaś amatorska przeróbka 4 generacji na 3.

Fenio

Data: 2009-05-19 18:44:58
Autor: Grzegorz
Grzegorz wrote:
[...]

Wiesz, netykieta mi nie pozwala napisać, co myślę :-D !

Wtrysk centralny to taki, jak sekwencyjny, ale jest JEDEN wtryskiwacz. Czyli można dać instalkę jak dla 1-cylindrowego. I będzie działało całkiem OK. Nie ma tu nic z III gen - jest wtrysk, także za przepustnicą.

Ale z uwagi na wyrównanie ciśnień lepiej by było dać 4 wtryskiwacze. Tu jednak impulsy wychodzą za krótkie. I chłoipaki dają 2, rurki do trójnika i działa naprawdę elegancko.

Jak nie wierzysz, to cię dokształć ;-) I pomyśl, jak działała sekwencyjny wtrysk gazu.

To CC 1100 (sporting) jeździ na Stagu.

pzdrw.-
--
Grzegorz

Data: 2009-05-19 20:49:59
Autor: bratPit
[...]

ja na instalacjach LPG się nie znam dlatego pomyślałem że można dać jeden wtryskiwacz w rejonie połączenia korpusu przepustnicy z kolektorem ssącym, sterować z ECU a sygnał ten podać na cztery WE sterownika gazu, jeżeli są cztery WY to je zmostkować jakimiś diodami i dać sygnał na wtryskiwacz, zamontować czujnik podciśnienia na kolektorze i już by hulało,
ale ja się nie znam więc nie wiem czy tak się da, tak sobie dywagowałem, sądziłem że ludzie robią takie patenty, jak widać chyba będzie ciężko,
brat

Data: 2009-05-20 12:15:42
Autor: Fenio
Grzegorz wrote:
Wtrysk centralny to taki, jak sekwencyjny, ale jest JEDEN wtryskiwacz.
Czyli można dać instalkę jak dla 1-cylindrowego. I będzie działało
całkiem OK.

Będzie OK albo nie będzie OK bo to rzeźbienie na które nikt nie da gwarancji. Jak mu zamontują za przepustnicą jeden wtryskiwacz i będzie zaciągało nierówno gaz do cylindrów to efekt będzie gorszy niż na normalnej II czy nawet I generacji z mieszalnikiem. Do SPI montuje się albo III generacje jeśli ma to być wtrysk albo kombinuje z blosem jeśli ktoś nie chce mieszalnika.

Fenio

Data: 2009-05-19 17:45:23
Autor: bratPit
[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?

Do monowtrysku można co najwyżej założyć wtrysk ciągły czyli
III generacje ale mało który zakład się tego podejmie.

zatem muszę znaleźć zakład który oszacuje koszty i zadecyduję,
brat

Data: 2009-05-19 17:08:16
Autor: Maverick
bratPit[pr] wrote:
[...]

Do 1.6 8v zaklada sie II gen - silnik idealnie sie do tego nadaje - jest nie do zajechania. Poszukaj dobrego gazownika to nie odczujesz roznicy jakosci w stosunku do sekwencji,

Ps jeżeli się rzeczywiście nie da to nie założę LPG bo II gen nie zamierzam montować.

To moze jakis swap silnika ;)

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-19 17:46:11
Autor: bratPit
[...]

druga generacja nie wchodzi w grę,

To moze jakis swap silnika ;)

myślałem o X20XEV ale za dużo kombinowania, najłatwiej/najtaniej byłoby kupić całego anglika z takim motorem i zrobić całkowitą przekładkę silnika, skrzyni, osprzętu ale i tak to kupa roboty,
lepiej sprzedać to co mam i kupić inne,
brat

Data: 2009-05-19 20:13:04
Autor: Adam Foton
[...]

Mam zalozona instalacje II gen wlasnie do 1.6 8v - silnik X16SZR

Jezeli gaziarze o ktorych wspominasz to firma na B z Czyzyn, to mam mieszane uczucia:
- na poczatku instalacja dzialala perfekcyjnie, mile wrazenia w portfelu, spalanie trasa do 7L, miasto do 10L
- ale po 2 latach cos sie stalo i po miescie zlopal 12L, nie zagrzany krztusil sie, gasl... serwis wysylal mnie do wszystkich diablow, zebym sobie pojechal do mechanika a nie gaziarza (akurat mieli szczyt nowych instalacji)

A jak mi sie udalo do nich dostac, to ja im mowie, ze na niedogrzanym silniku sa jakies jaja i spalanie spore, a oni ze na dogrzanym tez mozna regulowac a spalanie jest w normie.

Grrrr - olalem ich, nikomu juz nie polecam.

AF

Data: 2009-05-20 01:32:52
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 19 May 2009 14:24:50 +0200, bratPit[pr] napisał(a):

[...]

Dać się da, tylko po cholerę? II generacja da to samo, co III czy IV w
wypadku SPI, a założenie wtrysku do SPI do rzeźba. --
     ___________ (R)

Data: 2009-05-26 11:20:13
Autor: Toworek
Adam Płaszczyca pisze:

> Dać się da, tylko po cholerę?

pewnie przez względy ideologiczne :) "mixer to partactwo i druciarstwo" a sekwencja jest "kul i trendi". Mixer - obciach, sekwencja - wypas ;)

> II generacja da to samo, co III czy IV w
> wypadku SPI, a założenie wtrysku do SPI do rzeźba.

dokładnie, a pewnie taka II generacja czy BLOS będzie lepiej na tym jeździć niż kombinowana i przerabiana sekwencja.

Data: 2009-05-28 00:45:17
Autor: Michał
[...]

a w czym IV gen jest lepsza od II ?

czy to chodzi tylko o to że II juz nie seksi jest ?

pozdrawiam.

Data: 2009-05-28 09:51:19
Autor: bratPit
[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?

a w czym IV gen jest lepsza od II ?
czy to chodzi tylko o to że II juz nie seksi jest ?

nie nudź,
brat

Data: 2009-05-28 11:24:01
Autor: nom
[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?
Wszytsko się da, tylko kwestią jest czas i pieniądze. :-)

[LPG] silnik SPI i sekwencja - kto zrobi?