Data: 2012-04-02 14:11:49 | |
Autor: Heraklit | |
silnik TFSI - działanie | |
przy jakich obrotach wł±cza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0
(170KM) TFSI? Co znaczy termin fuel stratified injection (uwarstwiony wtrysk paliwa?) w tym silniku? -- Pozdrawiam, Post stworzono 2012-04-02 13:57:46 |
|
Data: 2012-04-02 12:59:11 | |
Autor: Piotrek | |
silnik TFSI - działanie | |
Heraklit <rafal@f12.pl> napisał(a):
przy jakich obrotach wł±cza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0 Tu jest fajnie wyja¶nione: http://silniki.dodaj-gazu.pl/fsi/ -- |
|
Data: 2012-04-02 17:27:51 | |
Autor: nazgul | |
silnik TFSI - działanie | |
W dniu 2012-04-02 14:59, Piotrek pisze:
Heraklit<rafal@f12.pl> napisał(a): Tu jest fajnie wyjaśnione:"Klasyczny silnik benzynowy musi pracować na mieszance stechiometrycznej paliwo/powietrze w okolicach 1 : 14,7. Oznacza to że na każdy gram paliwa musi być dostarczane 14,7 grama benzyny" fakt do dupy technologia, dobrze że jest FSI. ;-) |
|
Data: 2012-04-02 13:15:13 | |
Autor: kamil | |
silnik TFSI - działanie | |
On 02/04/2012 13:11, Heraklit wrote:
przy jakich obrotach wł±cza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0 Turbosprężarka nie "wł±cza się", pracuje przez cały czas. Co FSI, google nie gryzie ;) "W przypadku tych silników zdecydowano się na tzw. uwarstwiony wtrysk paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu sprężania, na krótko przed chwil± zapłonu. Tuż przed zapłonem, występuj±cy w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowan± mieszankę w pobliże ¶wiecy zapłonowej." -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net |
|
Data: 2012-04-02 14:25:04 | |
Autor: J.F | |
silnik TFSI - działanie | |
Użytkownik "kamil" napisał w wiadomo¶ci grup
On 02/04/2012 13:11, Heraklit wrote: przy jakich obrotach wł±cza się sprężarka na przykład w silniku audi 2.0 Turbosprężarka nie "wł±cza się", pracuje przez cały czas. Z tym ze czasem wolniej sie kreci. "W przypadku tych silników zdecydowano się na tzw. uwarstwiony wtrysk paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu sprężania, na krótko przed chwil± zapłonu. Tuż przed zapłonem, występuj±cy w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowan± mieszankę w pobliże ¶wiecy zapłonowej." A nie chodzi przypadkiem o to ze wtryskiwana w odpowiednim miejscu i czasie do wnetrza cylindra benzyna tworzy bogata mieszanke w poblizu swiecy, umozliwiajac zaplon i czyste spaliny, przy calosciowym stosunku kwalifikujacym do ubogiej ? W zwyklym silniku sklad jest wszedzie taki sam co wymusza wieksza ilosc paliwa. J. |
|
Data: 2012-04-02 14:34:01 | |
Autor: Heraklit | |
silnik TFSI - działanie | |
Był sobie taki dzień: 2 kwiecień (poniedziałek), gdy o godzinie 14:15
*kamil* naskrobał(a): Turbosprężarka nie "wł±cza się", pracuje przez cały czas.szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład: technologia doładowania dwusystemowego. Wikipedia podaje w opisie co¶ takiego: "Przy niskiej mocy doładowanie zapewnia napędzana mechanicznie od silnika sprężarka wyporno¶ciowa (najczę¶ciej Rootsa), przy większej mocy turbosprężarka". Znaczy, że najpierw do jakiego¶ momentu sprężarka doładowuje, a potem turbosprężarka się wł±cza? -- Pozdrawiam, Post stworzono 2012-04-02 14:17:58 |
|
Data: 2012-04-02 16:00:14 | |
Autor: J.F | |
silnik TFSI - działanie | |
Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomo¶ci
szukam, szukam. Ale nie wszystko jest dla mnie zrozumiałe na przykład: Turbosprezarka raczej nie ma "wlacznika". Po prostu przy malym przeplywie spalin kreci sie na tyle wolno, ze kiepsko spreza. Jakby to mieli razem polaczyc to nie wiem - grozi im ze powietrze z jednaj bedzie uciekalo przez druga, w przeciwna do zamierzonej strony. Ale moze az tak zle to nigdy nie jest. J. |
|
Data: 2012-04-02 17:11:42 | |
Autor: megrims | |
silnik TFSI - działanie | |
W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
(ciach) .. powietrze z (ciach) można wstawić zastawki :D |
|
Data: 2012-04-02 18:10:50 | |
Autor: BartekK | |
silnik TFSI - działanie | |
W dniu 2012-04-02 16:00, J.F pisze:
Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomościOne są połączone jedna-za-drugą, kompresor (srubowy/rootsa napędzany paskiem) jest wprost na silniku i nie ciagnie powietrza z atmosfery, tylko z "klasycznego" turbo napędzanego spalinami. Jedno i drugie kręci się cały czas, tylko zależnie od obrotów ma różną wydajność, więc powyżej jakichśtam zaczyna przeważać wydajność turbo (która rośnie mniejwięcej do kwadratu obrotów, dlatego turbo ma bypass lub inny blow-off zawór, upuszczający nadmiar cisnienia) -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |