silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?

Data: 2017-01-21 11:54:01
Autor: ToMasz
silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
witam
dawno temu w maluchach, napęd wycieraczek był realizowany w taki sposób, że silnik trwale połączony z przekładnią kręcił się cały czas w jedną stronę.
teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów. padło na napęd z _tylnej_ wycieraczki cinquecento. Ale jak sie zastanowiłem, to przecież ta wycieraczka kręci się pół obrotu w prawo i lewo, bez dźwigienek. proszę o informacje jak to jest zrealizowane. czy w przekładni jest jakiś krasnoludek ze zwrotnicą, czy też jakiś elektroniczny (elektryczny) komutator, zmieniający kierunek pracy silnika gdy dojdzie do krańcowego położenia? Czy da się to tak przerobić aby ten silniczek kręcił w jedną stronę 10 sekund, potem w drugą kolejne 10 sekund?
Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2017-01-21 04:09:30
Autor: Zenek Kapelinder
silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?
Ta dzwignie co w maluchu byla na zewnatrz ma w srodku. Wszystko sie da zrobic i przerobic ten silniczek tez. Ale nie warto. Kup na zlomie za dyche silniczek od przednich wycieraczek.

Data: 2017-01-22 03:23:46
Autor: Adam Wysocki
ToMasz <Nieczytam@orange.pl> wrote:

teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów.

Poszukaj podnośników szyb - mają przekładnię przystosowaną do kręcenia się w obie strony.

[...]

W Yarisie mam z tyłu krasnoludka w przekładni, silnik zawsze kręci się w jedną stronę. Przodu nie rozbierałem (bo działa, a tył przestał, to mu się przyjrzałem).

--
[ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
[ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]

Data: 2017-01-22 16:53:08
Autor: alberciq
W dniu 21.01.2017 o 11:54, ToMasz pisze:
[...]

te silniki od wicieraczek są przystosowane do pracy tylko w jednym kierunku, na oś wirnika działa siła równoległa do jego osi, przy pracy w drugą stronę ta siła nie jest właściwie przekazywana na obudowę co może powodować zakleszczenie się silnika, ale równie dobrze może działać długo i bezawaryjnie..

w napędach do tylnych wycieraczek (te które ja widziałem) zawierały w obudowie mechaniczne przekładnie zmieniające kierunek, silnik się cały czas kręci w jedną stronę

zdecydowanie łatwiej podłączyć do czegoś silniczek od przednich wycieraczek niż babrać się z przekładnią z silnika od tylnej.
Dodatkowo zwróć uwagę w która strnę on będzie pracował, lepiej jak ciężką(podnoszenie rolety) pracę będzie wykonywał zgodnie z tym do jakich obrotów został zaprojektowany.

P.S. są dostępne silniki w lustrzanych odbiciach, zdaje się któreś starsze('80, '90) fordy miały silniki lewie i prawe, może w anglikach tez są odwrotne wersje silników..?

Data: 2017-01-23 10:19:19
Autor: J.F.
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58833dc9$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
dawno temu w maluchach, napęd wycieraczek był realizowany w taki sposób, że silnik trwale połączony z przekładnią kręcił się cały czas w jedną stronę.

IMO - do tej pory tak to jest zrobione.

[...]

A moze jednak sa dzwigienki, tak samo jak z przodu ?

[...]

Na 99% sie da.
Zapewne zwykly silnik z magnesem trwalym, wystarczy tylko odpowiednio zasilic.
Tylko w druga strone niekoniecznie tak samo dobrze bedzie chodzil - chocby ustawienie szczotek czy lozyskowanie wirnika.

J.

silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony?