Data: 2017-01-23 10:19:19 | |
Autor: J.F. | |
silnik napędu wycieraczki tylnej - kręci się w 2 strony? | |
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58833dc9$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
dawno temu w maluchach, napęd wycieraczek był realizowany w taki sposób, że silnik trwale połączony z przekładnią kręcił się cały czas w jedną stronę. IMO - do tej pory tak to jest zrobione. teraz potrzebuję (do napędu rolety) silniczka z przekładnią, któremu zamieniając plus i minus będę zmieniał kierunek obrotów. padło na napęd z _tylnej_ wycieraczki cinquecento. Ale jak sie zastanowiłem, to przecież ta wycieraczka kręci się pół obrotu w prawo i lewo, bez dźwigienek. proszę o informacje jak to jest zrealizowane. czy w przekładni jest jakiś krasnoludek ze zwrotnicą, czy też jakiś A moze jednak sa dzwigienki, tak samo jak z przodu ? elektroniczny (elektryczny) komutator, zmieniający kierunek pracy silnika gdy dojdzie do krańcowego położenia? Czy da się to tak przerobić aby ten silniczek kręcił w jedną stronę 10 sekund, potem w drugą kolejne 10 sekund? Na 99% sie da. Zapewne zwykly silnik z magnesem trwalym, wystarczy tylko odpowiednio zasilic. Tylko w druga strone niekoniecznie tak samo dobrze bedzie chodzil - chocby ustawienie szczotek czy lozyskowanie wirnika. J. |
|