Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   silnik przyszlosci

silnik przyszlosci

Data: 2012-11-22 06:37:57
Autor: garus.krzysztof
silnik przyszlosci
Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.

Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche inne:
- pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
- pracuje we waskim zakresie obrotow

Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa?

bajcik

Data: 2012-11-22 15:49:42
Autor: 4CX250
silnik przyszlosci
Uzytkownik <garus.krzysztof@gmail.com> napisal w wiadomosci news:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285googlegroups.com...

Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa?

Lektyka niesiona przez niewolników. Buty miec bedzie znakiem zes bogaty.
Wspomnisz moje slowa.


Marek

Data: 2012-11-22 16:21:12
Autor: tÎż
silnik przyszlosci
4CX250 wrote:

Lektyka niesiona przez niewolnikĂłw. Buty miec bedzie znakiem zes bogaty.
Wspomnisz moje slowa.

Ja mam taką!

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-11-22 21:43:03
Autor: Maciek
silnik przyszlosci
Dnia 22 Nov 2012 16:21:12 GMT, tÎż napisał(a):

Ja mam taką!

Ty masz lektyka pchana przez niewolnikow :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-11-22 21:31:27
Autor: tÎż
silnik przyszlosci
Maciek wrote:

Ja mam taką!

Ty masz lektyka pchana przez niewolnikow :)

A Ty jesteś. :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-11-22 16:07:05
Autor: Ergie
silnik przyszlosci


UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@googlegroups.com...

Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.

Zgadzam się. Na dzień dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiązanie. Na co dzień działa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z dłuższymi dystansami.

Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche inne:
- pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
- pracuje we waskim zakresie obrotow

Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa?

IMO będzie to jakaś malutka benzyna. Diesel byłby bardziej ekonomiczny, ale przy tej samej mocy cięższy, więc przez większość czasu gdy auto działa jak czysty elektryk tylko niepotrzebnie zwiększałby masę.

Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczą więc mamy malutki silniczek który mało waży i zajmuje mało miejsca.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-11-22 08:00:49
Autor: garus.krzysztof
silnik przyszlosci

Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczą więc mamy malutki silniczek który mało waży i zajmuje mało miejsca.

teoretycznie daloby sie zrobic ten silnik tak zamontowac z tylu aby bylo "wyjmowalny", razem z bakiem, pradnica, przetwornica.

Ze dwie wajchy, wtyczki, szybkozlaczki od plynu chlodniczego i caly zespol osiada nam na ziemi. Mozemy go przetoczyc pod sciane.

W rezultacie mamy wiekszy bagaznik :)

A tak swoja droga - takie auto (tzn akumulatory + generator) mogloby sluzyc za zasilanie awaryjne w domu, w razie by co.

Data: 2012-11-22 16:25:20
Autor: Marcin N
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze:

Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik
spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel
Ampera.

Zgadzam się. Na dzień dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiązanie. Na co
dzień działa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z
dłuższymi dystansami.

A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?
Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu. Jednak wraz z popularnością -cena zrówna sie z obecnymi cenami za przejechanie 100 km.
Dlaczego? Bo obecne necy nie mają nic wspólnego z wolnym rynkiem a są wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapłacić i do tego dostosowuje się podatki.

Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co tankować z gniazdka?


--
MN

Data: 2012-11-22 07:53:19
Autor: garus.krzysztof
silnik przyszlosci
A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?
Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu.

W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial.

Data: 2012-11-22 17:00:00
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-22 16:53, garus.krzysztof@gmail.com pisze:
A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?
Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu.

W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial.

Zdaje się że koniec ropy właśnie odsunięto o następne kilkadziesiąt lat.
Więc argument może będzie dobry dla naszych dzieci, ew. wnuków.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-24 00:03:29
Autor: bajcik
silnik przyszlosci
Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-11-22 16:53, garus.krzysztof@gmail.com pisze:
A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?
Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu.

W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial.

Zdaje się że koniec ropy właśnie odsunięto o następne kilkadziesiąt lat.
Więc argument może będzie dobry dla naszych dzieci, ew. wnuków.

Peakoil osiągnęliśmy ok 2006 roku, wydobycie będzie stopniowo malało a
chętnych przybywa (Chiny, Indie...)

bajcik

Data: 2012-11-25 14:44:30
Autor: Marcin N
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-24 01:03, bajcik@kolos.math.uni.lodz.pl pisze:

Peakoil osiągnęliśmy ok 2006 roku, wydobycie będzie stopniowo malało a
chętnych przybywa (Chiny, Indie...)

Mów dalej. Skąd te informacje?


--
MN

Data: 2012-11-26 21:07:51
Autor: bajcik
silnik przyszlosci
Marcin N pisze:
W dniu 2012-11-24 01:03, bajcik@kolos.math.uni.lodz.pl pisze:

Peakoil osiągnęliśmy ok 2006 roku, wydobycie będzie stopniowo malało a
chętnych przybywa (Chiny, Indie...)

Mów dalej. Skąd te informacje?

Chciałem odświerzyć informacje i wydzą różne daty, 2005-2015.
Przykładowo: (art z lutego 2012)
http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2005/publikacja-w-nature-osiagnelismy-peak-oil-nadchodza-stale-wahania-cen

Prognozowanie PO sprowadza się do "będzie kiedy będzie, ale na pewno
będzie". Jest kilka zmiennych, główna niewiadoma to ile zostąlo ropy w
największych złożach.

bajcik

Data: 2012-11-22 21:32:42
Autor: RoMan Mandziejewicz
silnik przyszlosci
Hello garus,

Thursday, November 22, 2012, 4:53:19 PM, you wrote:

A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?
Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu.
W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial.

A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-11-23 08:51:55
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-22 21:32, RoMan Mandziejewicz pisze:

A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów?

No jak to: słońce, wiatr, fale, atom... węgiel :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-23 09:57:47
Autor: RoMan Mandziejewicz
silnik przyszlosci
Hello Jakub,

Friday, November 23, 2012, 8:51:55 AM, you wrote:

A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów?
No jak to: słońce,

W nocy?

wiatr,

Tez nocami słabo wieje... Poza tym - te biedne owady i ptaszki. No i
coś efektywność kuleje, bo ponoć na budowę idzie tyle stali, ze gdyby
spalić węgiel użyty do jej wytworzenia, to energii byłoby więcej...

fale,

Gdzie te elektrownie?

atom...

Ekofaszyści nie pozwalają :(

węgiel :)

Ano właśnie - i całą ekologię szlag trafił.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-11-29 17:25:23
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-23 09:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Jakub,

Friday, November 23, 2012, 8:51:55 AM, you wrote:

A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów?
No jak to: słońce,

W nocy?

wiatr,

Tez nocami słabo wieje...

Zawsze gdzieś tam świeci i wieje, "tylko" przesłać trzeba ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-22 17:08:22
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-22 16:25, Marcin N pisze:

obecne necy nie mają nic wspólnego z wolnym rynkiem a są wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapłacić i do tego dostosowuje się podatki.

Paliwa napędowe są oakcyzowane.
O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - elektrony nie mają markerów :)
Ceny energii el. raczej nie podniosą globalnie o kilkaset %... oby

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-22 19:26:32
Autor: Iksiński
silnik przyszlosci

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:k8liln$1j0o$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-11-22 16:25, Marcin N pisze:

obecne necy nie mają nic wspólnego z wolnym rynkiem a są wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapłacić i do tego dostosowuje się podatki.

Paliwa napędowe są oakcyzowane.
O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - elektrony nie mają markerów :)

A po co mają mieć? Na czym ten problem z akcyzą miałby polegać? Sposobów na kontrolę już dziś jest wiele, za kilkanaście lat, kiedy problem zrobi się realny sposobów będzie jeszcze więcej.

Pozdrawiam
X

Data: 2012-11-23 08:58:16
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-22 19:26, Iksiński pisze:

O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - elektrony nie mają markerów :)

A po co mają mieć? Na czym ten problem z akcyzą miałby polegać? Sposobów na kontrolę już dziś jest wiele

O, a mógłbyś wymienić choć ze dwa?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-23 09:09:50
Autor: Albercik
silnik przyszlosci
W dniu 23.11.2012 08:58, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-11-22 19:26, Iksiński pisze:

O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" -
elektrony nie mają markerów :)

A po co mają mieć? Na czym ten problem z akcyzą miałby polegać?
Sposobów na kontrolę już dziś jest wiele

O, a mógłbyś wymienić choć ze dwa?

ja mogę?
-licznik energii w samochodzie
-licznik przebytej drogi w samochodzie
-viatoll

oczywiście wszystkie elementy stosownie zaprojektowane do tego celu, zaplombowane i kontrolowane na corocznym przeglądzie i podczas rutynowych kontroli. Stany tych liczników albo przesyłane online, albo przynajmniej rejestrowane podczas każdej kontroli aby ukrócić "cofanie liczników". Odpowiednie przepisy, aby móc w ten sposób inwigilować społeczeństwo, zapewne się stworzą jak będzie taka potrzeba.

Data: 2012-11-23 09:18:41
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-23 09:09, Albercik pisze:

O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" -
elektrony nie mają markerów :)

A po co mają mieć? Na czym ten problem z akcyzą miałby polegać?
Sposobów na kontrolę już dziś jest wiele

O, a mógłbyś wymienić choć ze dwa?

ja mogę?
-licznik energii w samochodzie
-licznik przebytej drogi w samochodzie
-viatoll

oczywiście wszystkie elementy stosownie zaprojektowane do tego celu, zaplombowane i kontrolowane na corocznym przeglądzie i podczas rutynowych kontroli. Stany tych liczników albo przesyłane online, albo przynajmniej rejestrowane podczas każdej kontroli aby ukrócić "cofanie liczników". Odpowiednie przepisy, aby móc w ten sposób inwigilować społeczeństwo, zapewne się stworzą jak będzie taka potrzeba.

No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kłopotliwe (albo dziurawe - vialtoll tylko
na długie odcinki zamknięte, albo zawodne - plombowane liczniki, haha)
niż akcyza na paliwo płynne. Można by jeszcze dorzucić np. obowiazkowe GPS-y itp.

Dlatego napisałem to co napisałem na samej górze.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-23 10:50:43
Autor: Iksiński
silnik przyszlosci

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:k8nbh1$2dkb$1news2.ipartners.pl...

No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kłopotliwe (albo dziurawe - vialtoll tylko
na długie odcinki zamknięte, albo zawodne - plombowane liczniki, haha)
niż akcyza na paliwo płynne. Można by jeszcze dorzucić np. obowiazkowe GPS-y itp.

Kłopotliwe dla kogo? Co najwyżej dla użytkownika samochodu, ale ściągających haracz to nie będzie za bardzo interesowało.
Nie wiem dlaczego bawi Cię plombowanie licznika? W mieszkaniu też masz tak zabezpieczony licznik i w zdecydowanej większości przypadków w zupełności to wystarcza.
"Za chwilę" każdy nowy samochód będzie wyposażany w czarną skrzynkę, gps w niej zamknąć to żaden problem.

Nie mam wątpliwośći, że w momencie, kiedy użycie prądu do napędzania pojazdów będzie na tyle duże, że akcyza zaczęłaby przynosić znaczące dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze się nie zorientują co się dzieje...

Pozdrawiam
X

Data: 2012-11-24 13:26:35
Autor: Bydlę
silnik przyszlosci
On 2012-11-23 09:50:43 +0000, Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said:

Nie mam wątpliwośći, że w momencie, kiedy użycie prądu do napędzania pojazdów będzie na tyle duże, że akcyza zaczęłaby przynosić znaczące dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze się nie zorientują co się dzieje...

Ech, dzieci, dzieci...
Gdy nadejdzie taki dzień, to akcyzę zapłacą wszyscy.
Wyższą, ale za to wszyscy.
Sądzicie, że urwy (czyli politycy) zaprzepaszczą TAKĄ szansę na zwiększenie podatków?
;>>>



--
Bydlę

Data: 2012-11-24 23:17:43
Autor: Gotfryd Smolik news
silnik przyszlosci
On Sat, 24 Nov 2012, Bydlę wrote:

On 2012-11-23 09:50:43 +0000, Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said:

Nie mam wątpliwośći, że w momencie, kiedy użycie prądu do napędzania pojazdów będzie na tyle duże, że akcyza zaczęłaby przynosić znaczące dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze się nie zorientują co się dzieje...

Ech, dzieci, dzieci...
Gdy nadejdzie taki dzień, to akcyzę zapłacą wszyscy.

  :)
  Czy to nie Tesla właśnie kiedyś dawał objaśnienie ministrowi finansów?
  Coś w stylu "jeszcze nie wiem jak to będzie używane, ale pana następcy
już sobie z tego podatki wycisną" ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-11-23 08:28:40
Autor: 4CX250
silnik przyszlosci
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:k8liln$1j0o$1news2.ipartners.pl...

O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - elektrony nie mają markerów :)

Jak to nie. Obecnie z racji Ĺźe nie ma potrzeby, oznakowane sa wszystkie takim minusikiem.
http://gfx1.bryk.pl/text/00029/00029113.jpg
Co za problem użyć inny znaczek.
ZałoĹźe się Ĺźe urzędnik unijny ktĂłry wymyślił Ĺźe Ĺźaba to ryba a marchewka to owoc rĂłwnie dobrze wpadnie na pomysł Ĺźe akcyzowane elektrony będa miały znak "a". Jeszcze wyda stosowne rozporządzenie  w ktĂłrym określi i zwymiaruje jak to "a" ma wyglądać i za błędne zastosowane "a" będą grozić powaĹźne sankcje. Jeszcze nie znasz moĹźliwości twĂłrczych urzednikĂłw unijnych.

:)))))


Marek

Data: 2012-11-23 08:40:00
Autor: J.F.
silnik przyszlosci
Dnia Fri, 23 Nov 2012 08:28:40 +0100, 4CX250 napisał(a):
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w
O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - elektrony nie mają markerów :)

Jak to nie. Obecnie z racji że nie ma potrzeby, oznakowane sa wszystkie takim minusikiem.
http://gfx1.bryk.pl/text/00029/00029113.jpg
Co za problem użyć inny znaczek.

Ale wszystkie maja taki sam, to nadal nie odroznisz.
A jakbys potrafil robic okragle, kwadratowe i trojkatne, to bylo by latwiej
- do samochodu wchodza tylko okragle, w domamu masz same kwadratowe,  do
telewizora wchodza, do komputera, do pralki, do lodowki ... ale tylko w tej
o klasie A, bo B i gorsze, oraz zarowki, to wymagaja trojkatnych :-)

Założe się że urzędnik unijny który wymyślił że żaba to ryba a marchewka to owoc

Z ta marchewka to nie tak.

J.

Data: 2012-11-23 08:58:14
Autor: 4CX250
silnik przyszlosci
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ds5srb6c1s4f$.1nza0z357x138$.dlg40tude.net...
Ale wszystkie maja taki sam, to nadal nie odroznisz.

Eee tam. Są Oscypki i Scypki. Dla mnie to samo, dla  innych nie.


A jakbys potrafil robic okragle, kwadratowe i trojkatne, to bylo by latwiej
- do samochodu wchodza tylko okragle, w domamu masz same kwadratowe,  do
telewizora wchodza, do komputera, do pralki, do lodowki ... ale tylko w tej
o klasie A, bo B i gorsze, oraz zarowki, to wymagaja trojkatnych :-)

Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie przebiegu, Raz do roku będziesz musiał zanieść jakiś PIT w wykazanym przebiegiem samochodu jego marką i mocą silnika i na tej podstawie będziesz miał do zaplaty akcyzę.

Marek

Data: 2012-11-23 09:00:34
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-23 08:58, 4CX250 pisze:

Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie przebiegu, Raz do roku będziesz musiał zanieść jakiś PIT w wykazanym przebiegiem samochodu jego marką i mocą silnika i na tej podstawie będziesz miał do zaplaty akcyzę.

Może też być np. obowiązkowy czip w module ładowania, gadający tylko z autoryzowanymi stacjami napełniania...
Ale nasi zdolni elektronicy migiem rozpracują liczniki, czipy czy co tam chcesz.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-23 09:06:40
Autor: 4CX250
silnik przyszlosci
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:k8naf2$2d1e$2news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-11-23 08:58, 4CX250 pisze:

Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie przebiegu, Raz do roku będziesz musiał zanieść jakiś PIT w wykazanym przebiegiem samochodu jego marką i mocą silnika i na tej podstawie będziesz miał do zaplaty akcyzę.

Może też być np. obowiązkowy czip w module ładowania, gadający tylko z autoryzowanymi stacjami napełniania...
Ale nasi zdolni elektronicy migiem rozpracują liczniki, czipy czy co tam chcesz.

No tak. Wystarczy że podczas ładowania, ładowarka odczyta sobie aktualny stan licznika oraz stan licznika z ostatniego ładowania i akcyzę zaległą doliczy do rachunku. Każde ładowanie będzie opłatą zaległej akcyzy a przy złomowaniu auta trzeba będzie uiscić reszę.

Marek

Data: 2012-11-23 09:22:47
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-23 09:06, 4CX250 pisze:

Może też być np. obowiązkowy czip w module ładowania, gadający tylko z autoryzowanymi stacjami napełniania...
Ale nasi zdolni elektronicy migiem rozpracują liczniki, czipy czy co tam chcesz.

No tak. Wystarczy że podczas ładowania, ładowarka odczyta sobie aktualny stan licznika

pod warunkiem, że ten czip to jest czip oryiginalny i ładowarka też...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-23 09:22:59
Autor: Tadzik
silnik przyszlosci
On Fri, 23 Nov 2012 08:58:14 +0100, "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> wrote:
Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie
przebiegu,

Dopiero wtedy interes "kolekcji liczników" będzie kwitł :)
--
Pozdro
Tadzik

Data: 2012-11-23 09:11:01
Autor: Ergie
silnik przyszlosci
UĹźytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8lg4k$6s4$1@news.task.gda.pl...

W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze:

Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co tankować z gniazdka?

Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i wygodniejszy w użytkowaniu:
- wyższa sprawność
- praktycznie max momentu od niskich obrotĂłw
- możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"
- wieczność i  niezniszczalność samego silnika
- brak wielu układów np. skrzynia biegów
- brak konieczności corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak działający jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-11-23 09:28:49
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-23 09:11, Ergie pisze:
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8lg4k$6s4$1@news.task.gda.pl...

W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze:

Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co tankować z gniazdka?

Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i wygodniejszy w użytkowaniu:
- wyższa sprawność
- możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"

Rozumiem, że da ci to mnóstwo zadowolenia, bo kasy (jak właśnie założyliśmy), nie.
Bo jeśli byś przypadkiem za dużo zaoszczędził, to (na mocy założenia) jeszcze bardziej podniosą cenę prądu...

- wieczność i niezniszczalność samego silnika

E tam. I spalinowe i elektryczne można wykonać jako praktycznie niezniszczalne.
Ale robi się tak, żeby ledwo starczały na planowany przebieg.
Bo po co przepłacać, a na serwisie też trzeba zarobić.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowaĹźne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-23 09:57:15
Autor: Ergie
silnik przyszlosci
UĹźytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8nc42$2du9$1@news2.ipartners.pl...

- możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"

Rozumiem, że da ci to mnóstwo zadowolenia, bo kasy (jak właśnie założyliśmy), nie.
Bo jeśli byś przypadkiem za dużo zaoszczędził, to (na mocy założenia) jeszcze bardziej podniosą cenę prądu...

No ale będę rzadziej tankował - a to też korzyść.

- wieczność i niezniszczalność samego silnika

E tam. I spalinowe i elektryczne można wykonać jako praktycznie niezniszczalne.
Ale robi się tak, żeby ledwo starczały na planowany przebieg.
Bo po co przepłacać, a na serwisie też trzeba zarobić.

W silniku elektrycznym nie ma co serwisować. A jak się ewentualnie spali (nic innego zepsuć się nie może) to go przewinę, albo kupię nowy. Koszt silnika elektrycznego to jakieś 10% ceny silnika spalinowego o tej samej mocy albo i mniej.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-11-23 10:01:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
silnik przyszlosci
Hello Ergie,

Friday, November 23, 2012, 9:11:01 AM, you wrote:

Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co
tankować z gniazdka?
Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i
wygodniejszy w użytkowaniu:
- wyższa sprawność
- praktycznie max momentu od niskich obrotów
- możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"
- wieczność i  niezniszczalność samego silnika
- brak wielu układów np. skrzynia biegów
- brak konieczności corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak działający
jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju)

Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Bo na razie nie ma
mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do
jakiegokolwiek nośnika energii elektrycznej. I nie zanosi się na to,
żeby w najblizszym czasie tama mozliwość powstała.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-11-23 04:54:36
Autor: WS
silnik przyszlosci
On 23 Lis, 10:01, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl.invalid>
wrote:

Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie ma
mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do
jakiegokolwiek no nika energii elektrycznej. I nie zanosi si na to,
eby w najblizszym czasie tama mozliwo powsta a.

Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow
wysokotemperaturowych, ale nie chcilbym byc w okolicy tego gdy np.
straci nadprzewodnictwo ;)

WS

Data: 2012-11-23 14:49:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
silnik przyszlosci
Hello WS,

Friday, November 23, 2012, 1:54:36 PM, you wrote:

Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie ma
mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do
jakiegokolwiek no nika energii elektrycznej. I nie zanosi si na to,
eby w najblizszym czasie tama mozliwo powsta a.
Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow
wysokotemperaturowych, ale nie chcilbym byc w okolicy tego gdy np.
straci nadprzewodnictwo ;)

Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas
tankowania, to max. 15minut. I są akumulatory, które da się w takim
czasie ładować, choć żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej
dla tych 150kWh przez litość nie wspomnę.

Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze bardziej
przewody, którymi trzebaby to łączyć z samochodem.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-11-23 15:15:20
Autor: J.F
silnik przyszlosci
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow
wysokotemperaturowych, ale nie chcilbym byc w okolicy tego gdy np.
straci nadprzewodnictwo ;)

Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas
tankowania, to max. 15minut.

Powiedzmy - jeszcze akceptowalny.
Szczegolnie jak obok jest "darmowa" kawa, toaleta, sklepik.

Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl ....

Ilosc "dystrubutorow", wielkosc stacji - tez warto przemyslec.

I są akumulatory, które da się w takim
czasie ładować, choć żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej
dla tych 150kWh przez litość nie wspomnę.
Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze bardziej
przewody, którymi trzebaby to łączyć z samochodem.

No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.

J.

Data: 2012-11-23 15:42:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
silnik przyszlosci
Hello J.F,

Friday, November 23, 2012, 3:15:20 PM, you wrote:

[...]

I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choć
żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej dla tych 150kWh
przez litość nie wspomnę. Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o
mocy 600kW a jeszcze bardziej przewody, którymi trzebaby to łączyć z
samochodem.
No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.

Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" -
przymusowy postój całą noc...

Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł. No i teraz energia -
zakładając czas ładowania 3 godziny masz moc 50kW na pakiet. Jaka moc
dostarczy elektrownia? Ile pakietów na dobę naładujesz? Powiedzmy, że
dostanies 0.5MW i masz tak szybka załogę, że ma zerowy czas zmiany
pakietów. 80 pakietów na dobę :(

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-11-23 18:23:51
Autor: J.F
silnik przyszlosci
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
Hello J.F,
[...]
I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choć
żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej dla tych 150kWh
przez litość nie wspomnę. Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o
mocy 600kW a jeszcze bardziej przewody, którymi trzebaby to łączyć z
samochodem.
No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.

Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" -
przymusowy postój całą noc...

No nie, bo przeciez wsadzajac nowy zostawiasz stary.
I wkrotce bedzie jeden stary naladowany.

Oczywiscie wolalbym po Sylwestrze z Zakopanego nie wracac :-)

Ale przeciez mozna ladowac swoj samochod u gazdziny na podworku.

Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł.

Ludzie gaz w butlach kupuja i sobie chwala.
Zawsze mozna kilka mniejszych baterii dac.

No i teraz energia -
zakładając czas ładowania 3 godziny masz moc 50kW na pakiet. Jaka moc
dostarczy elektrownia? Ile pakietów na dobę naładujesz? Powiedzmy, że
dostanies 0.5MW i masz tak szybka załogę, że ma zerowy czas zmiany
pakietów.

Nie musi byc zerowy, 11 stanowisk, 10 laduje, 11-te zmieniasz, a potem czeka az ktores skonczy ladowac.

80 pakietów na dobę :(

RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, czy doprowadzenie do stacji 5MW ?

Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe masz.

J.

Data: 2012-11-23 18:44:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
silnik przyszlosci
Hello J.F,

Friday, November 23, 2012, 6:23:51 PM, you wrote:

[...]

Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe masz.

Ale jaka to przyszłość? To już jest.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-11-25 14:48:07
Autor: Marcin N
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-23 18:23, J.F pisze:

RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies,
czy doprowadzenie do stacji 5MW ?

Wtedy nie będzie wyjścia.
Jednak teraz te elektryczne próbuje się sprzedawać jako alternatywę dla spalinowych - którą po prostu nie są. Co więcej, każe się za to płacić horrendalne pieniądze. Nic wiec dziwnego, że ludzie są sceptyczni - bo mają wybór.

Gdy wyboru nie będzie - będzie można wrócić do tematu na innych warunkach, czyli: albo taki (z jego wadami) albo żaden.

--
MN

Data: 2012-11-26 00:05:23
Autor: masti
silnik przyszlosci
Dnia pięknego Fri, 23 Nov 2012 18:23:51 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies,
czy doprowadzenie do stacji 5MW ?


a z czego zrobisz te 5MW?


--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-11-24 00:04:26
Autor: bajcik
silnik przyszlosci
J.F pisze:
I są akumulatory, które da się w takim
czasie ładować, choć żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej
dla tych 150kWh przez litość nie wspomnę.
Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze bardziej
przewody, którymi trzebaby to łączyć z samochodem.

No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane.

Jeszcze jest pomysł na tankowanie elektrolitu.

bajcik

Data: 2012-11-24 13:33:00
Autor: Bydlę
silnik przyszlosci
On 2012-11-23 14:15:20 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:

Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl ...

Bo popełniasz błąd w rozumowaniu - w mieście będziesz miał się poruszać KM, a tankowanie prądem dla mieszkańca _domu_jednorodzinnego_ poza miastem nie będzie problemem - codziennie po osiem godzin; w garażu lub przed.
I po problemie  - z punktu widzenia polityków.
;>


--
Bydlę

Data: 2012-11-23 10:30:35
Autor: Albercik
silnik przyszlosci
W dniu 23.11.2012 10:01, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Ergie,

Friday, November 23, 2012, 9:11:01 AM, you wrote:

Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co
tankować z gniazdka?
Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i
wygodniejszy w użytkowaniu:
- wyższa sprawność
- praktycznie max momentu od niskich obrotów
- możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"
- wieczność i  niezniszczalność samego silnika
- brak wielu układów np. skrzynia biegów
- brak konieczności corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak działający
jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju)

Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Bo na razie nie ma
mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do
jakiegokolwiek nośnika energii elektrycznej. I nie zanosi się na to,
żeby w najblizszym czasie tama mozliwość powstała.


Ale odpowiedź już padła w samym pytaniu
tankować na bieżąco z pokładowego generatora dowolnego rodzaju, w najprostszym wypadku spalinowego, ale pracującego w najbardziej optymalnym zakresie.

Akumulatory nie muszą być takie pokaźne jak w typowym elektryku, dodatkowo łatwo odzyskać energię z hamowania. Rozwiązany również problem ogrzewania w zimie, bo generatorek ciepła trochę odda.

Nie przyglądałem się aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może ktoś powiedzieć jakie to ma parametry jezdne? Czy da się to porównać(pod względem dynamiki, v-max, przyśpieszenia) do jakiegoś spalinowego silnika? I jakie to ma średnie koszty przejechania 100km przy jakimś dłuższym teście w cyklu różnym?

Data: 2012-11-24 00:13:13
Autor: bajcik
silnik przyszlosci
Albercik pisze:
Nie przyglądałem się aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może ktoś powiedzieć jakie to ma parametry jezdne? Czy da się to porównać(pod względem dynamiki, v-max, przyśpieszenia) do jakiegoś spalinowego silnika? I jakie to ma średnie koszty przejechania 100km przy jakimś dłuższym teście w cyklu różnym?

wg wikipedii:
0-100km/h : 9s
     vmax : 160km/h

Spalanie, o ile się w ogóle nie ładuje z sieci to coś koło 7.5l/100km

bajcik

Data: 2012-11-23 14:04:57
Autor: Ergie
silnik przyszlosci
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1259200263.20121123100131@pik-net.pl.invalid...

Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co
tankować z gniazdka?
Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i
wygodniejszy w użytkowaniu:
- wyższa sprawność
- praktycznie max momentu od niskich obrotów
- możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem"
- wieczność i  niezniszczalność samego silnika
- brak wielu układów np. skrzynia biegów
- brak konieczności corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak działający
jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju)

Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"?

Zauważyłeś, że mowa jest o elektryku połączonym z konwencjonalnym generatorem? Energię będziesz dostarczał w formie benzyny lub ON. Z gniazdka będzie tankować tylko małą część pozwalającą na przejechanie np. 50 km, a później do rana może się ładować.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-11-23 15:08:58
Autor: Marcin N
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-23 14:04, Ergie pisze:

Zauważyłeś, że mowa jest o elektryku połączonym z konwencjonalnym
generatorem? Energię będziesz dostarczał w formie benzyny lub ON. Z
gniazdka będzie tankować tylko małą część pozwalającą na przejechanie
np. 50 km, a później do rana może się ładować.

Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani wygodniejsze dla użytkownika?

--
MN

Data: 2012-11-23 16:34:19
Autor: Ergie
silnik przyszlosci
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8o01g$bbb$1@news.task.gda.pl...

Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani wygodniejsze dla użytkownika?

No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-)
Do tego bezproblemowy napęd na tył bez wału w środku no i przede wszystkim prostsza konstrukcja samego samochodu np. brak skrzyni biegów.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-11-25 14:49:05
Autor: Marcin N
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze:

No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest
wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-)

A jakie pytania do mnie miałeś?

--
MN

Data: 2012-11-25 19:29:23
Autor: Ergie
silnik przyszlosci
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8t7jj$e91$4@news.task.gda.pl...

W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze:

No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest
wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-)

A jakie pytania do mnie miałeś?

To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-11-25 21:13:26
Autor: Marcin N
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-25 19:29, Ergie pisze:
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:k8t7jj$e91$4@news.task.gda.pl...

W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze:

No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest
wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-)

A jakie pytania do mnie miałeś?

To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać.

Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywająco użytecznego jest w tym, że silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? Ma startować w wyścigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje.

--
MN

Data: 2012-11-25 22:11:27
Autor: Adam Płaszczyca
silnik przyszlosci
Dnia Sun, 25 Nov 2012 21:13:26 +0100, Marcin N napisał(a):

To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać.

Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywająco użytecznego jest w tym, że silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? Ma startować w wyścigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje.

Nie musisz mieć przekładni. Żadnych biegów etc. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-11-26 09:38:00
Autor: Ergie
silnik przyszlosci
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8tu4k$7el$1@news.task.gda.pl...

Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywająco użytecznego jest w tym, że silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę?

No to obrazkowo: Ruszasz ze świateł naciskasz gaz, przyspieszasz do 60,, zwalniasz do 30 itd. codzienna jazda w korku  - bez ciągłego wachlowania drążkiem zmiany biegów. Czyli wszystkie zalety automatu, a jednocześnie brak jego wad - nie ma starty czasu, aż komputer pomyśli co chciałeś zrobić, żadnych kick downów itd. To samo z hamowaniem silnikiem - płynnie aż do końca - bez konieczności redukcji.

Ma startować w wyścigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-11-22 17:07:53
Autor: Cavallino
silnik przyszlosci

Uzytkownik <garus.krzysztof@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@googlegroups.com...
Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.

Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow?

Problem nie lezy w silniku.
Problem lezy w dostarczaniu energii do niego.

A raczej w czasie który jest potrzebny do dostarczenia jej w ilosci, która pozwoli przejechac sensowna odleglosc np. 500 czy 1000 km.

Data: 2012-11-22 16:57:26
Autor: Hants
silnik przyszlosci
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:50ae4dd8$0$1222$65785112news.neostrada.pl...

Problem nie lezy w silniku.
Problem lezy w dostarczaniu energii do niego.

A raczej w czasie który jest potrzebny do dostarczenia jej w ilosci, która pozwoli przejechac sensowna odleglosc np. 500 czy 1000 km.

Raczej w "nosniku energii'

Data: 2012-11-22 18:49:17
Autor: Cavallino
silnik przyszlosci

Uzytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:50ae5973$1@news.home.net.pl...
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:50ae4dd8$0$1222$65785112news.neostrada.pl...

Problem nie lezy w silniku.
Problem lezy w dostarczaniu energii do niego.

A raczej w czasie który jest potrzebny do dostarczenia jej w ilosci, która pozwoli przejechac sensowna odleglosc np. 500 czy 1000 km.

Raczej w "nosniku energii'

Skoro daloby sie naladowac zwykly aku w pojezdzie elektrycznym w 1 minute, to nosnik nie jest istotny.
Ale generalnie wiesz o co biega.

Data: 2012-11-22 21:35:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
silnik przyszlosci
Hello Hants,

Thursday, November 22, 2012, 5:57:26 PM, you wrote:

Problem nie lezy w silniku.
Problem lezy w dostarczaniu energii do niego.
A raczej w czasie który jest potrzebny do dostarczenia jej w ilosci, która
pozwoli przejechac sensowna odleglosc np. 500 czy 1000 km.
Raczej w "nosniku energii'

Nośnik nie ma znaczenia - dla przejechania 500km z prędkoscią 100km/h
potrzebujesz jakiś 150kWh. Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym
czasie taką ilość energii z sieci energetycznej i przepompować ja do
nośnika energii?


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-11-22 21:44:32
Autor: Maciek
silnik przyszlosci
Dnia Thu, 22 Nov 2012 21:35:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym
czasie taką ilość energii z sieci energetycznej i przepompować ja do
nośnika energii?

Pantografem? :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-11-22 22:31:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
silnik przyszlosci
Hello Maciek,

Thursday, November 22, 2012, 9:44:32 PM, you wrote:

Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym czasie taką ilość energii z
sieci energetycznej i przepompować ja do nośnika energii?
Pantografem? :)

Ręce mi opadły.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-11-22 21:32:35
Autor: tÎż
silnik przyszlosci
RoMan Mandziejewicz wrote:

Ręce mi opadły.

A kogo to obchodzi?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2012-11-22 23:02:34
Autor: Maciek
silnik przyszlosci
Dnia Thu, 22 Nov 2012 22:31:17 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Pantografem? :)

Ręce mi opadły.

Emotikonka byla po to, zeby nie brac tego zbyt powaznie...

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2012-11-23 00:32:28
Autor: WS
silnik przyszlosci
On 22 Lis, 22:31, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl.invalid>
wrote:

>> Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym czasie taką ilość energii z
>> sieci energetycznej i przepompować ja do nośnika energii?
> Pantografem? :)

Ręce mi opadły.

moze ten pantograf ma sie podpinac do linii 110 kV ;)

WS

Data: 2012-11-23 09:35:06
Autor: Jakub Witkowski
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-23 09:32, WS pisze:
On 22 Lis, 22:31, RoMan Mandziejewicz<ro...@pik-net.pl.invalid>
wrote:

Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym czasie taką ilość energii z
sieci energetycznej i przepompować ja do nośnika energii?
Pantografem? :)

Ręce mi opadły.

moze ten pantograf ma sie podpinac do linii 110 kV ;)

W zasadzie czemu nie, co jakiś czas byłby odcinek trakcji, minuta jazdy na pantografie, voila! ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2012-11-23 23:51:22
Autor: bajcik
silnik przyszlosci
Maciek pisze:
Dnia Thu, 22 Nov 2012 21:35:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym
czasie taką ilość energii z sieci energetycznej i przepompować ja do
nośnika energii?

Pantografem? :)

Ktoś już eksperymentuje z ciężarowkami z pantografem. Taki trolejbus,
ale zamiast ludzi wozi ładunek.
Niestety linka znaleść nie mogę :(

bajcik

Data: 2012-11-24 19:58:58
Autor: Karolek
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-24 00:51, bajcik@kolos.math.uni.lodz.pl pisze:
Maciek pisze:
Dnia Thu, 22 Nov 2012 21:35:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym
czasie taką ilość energii z sieci energetycznej i przepompować ja do
nośnika energii?

Pantografem? :)

Ktoś już eksperymentuje z ciężarowkami z pantografem. Taki trolejbus,
ale zamiast ludzi wozi ładunek.
Niestety linka znaleść nie mogę :(


http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11793050,Wielki_powrot_trolejbusow___Siemens_testuje_elektryczne.html


--
Karolek

Data: 2012-11-22 20:12:11
Autor: newsman
silnik przyszlosci


UĹźytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@googlegroups.com...

Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.

Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche inne:
- pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
- pracuje we waskim zakresie obrotow

Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa?

bajcik

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Wujnia europejska doprowadzi do tego, ze bedziemy zap..lać wózkami ciągnietymi przez osiołki. Ku uciesze róznych osranych wegetarian.

Data: 2012-11-22 20:44:44
Autor: Marcin N
silnik przyszlosci
W dniu 2012-11-22 20:12, newsman pisze:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Wujnia europejska doprowadzi do tego, ze bedziemy zap..lać wózkami
ciągnietymi przez osiołki. Ku uciesze róznych osranych wegetarian.

Bez obaw. Pierwsze wyłączenia prądu w Niemczech wybiły im z głowy pozamykanie elektrowni atomowych. Poważny brak prądu i "zieloni" wyjadą na taczkach wypieprzeni przez normalnych rozsądnych ludzi.

--
MN

Data: 2012-11-22 22:34:37
Autor: Arbiter
silnik przyszlosci

Uzytkownik <garus.krzysztof@gmail.com> napisal w wiadomosci news:5f0657cb-f119-49ac-80a2-

Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa?

silnik przyszlosci to silnik z 1 cylindrem o pojemnosci 500ccm. Bedzie napedzal auta od segmentu A do D. Moc bedzie konfigurowalna programowo. Silnik bedzie wazyl 20km bo metale kolorowe sa drogie. Duze obroty, male momenty to kormby nie beda musialy byc duze.

Data: 2012-11-23 12:02:12
Autor: AZ
silnik przyszlosci
On 2012-11-22, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:

Uzytkownik <garus.krzysztof@gmail.com> napisal w wiadomosci news:5f0657cb-f119-49ac-80a2-

Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa?

silnik przyszlosci to silnik z 1 cylindrem o pojemnosci 500ccm. Bedzie napedzal auta od segmentu A do D. Moc bedzie konfigurowalna programowo. Silnik bedzie wazyl 20km bo metale kolorowe sa drogie. Duze obroty, male momenty to kormby nie beda musialy byc duze.
A tyle razy mowili, nie pisz na Usenet po pijaku...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-11-23 14:53:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
silnik przyszlosci
Hello AZ,

Friday, November 23, 2012, 1:02:12 PM, you wrote:

Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A
moze nawet turbina gazowa?
silnik przyszlosci to silnik z 1 cylindrem o pojemnosci 500ccm. Bedzie
napedzal auta od segmentu A do D. Moc bedzie konfigurowalna programowo. Silnik bedzie wazyl 20km bo metale kolorowe sa drogie. Duze obroty, male momenty to kormby nie beda musialy byc duze.
A tyle razy mowili, nie pisz na Usenet po pijaku...

Ale to nie jest wcale takie głupie w przypadku hybrydy. Ja sobie
potrafię wyobrazić doładowany silnik o pojemności 500ccm,
wysokoobrotowy, z wykorzystaniem ceramiki, pracujący na obrotach
zmieniających się w niewielkim zakresie, połączony bezposrednio z
generatorem i napędzający posrednio silniki elektryczne. Do tego
"KERS" mieszczący jakieś 5kWh - do jazdy po mieście i/lub
przyspieszania oraz magazynowania energii z hamowania.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-11-23 11:37:28
Autor: marsel
silnik przyszlosci
Ja to widzę tak:
qń na czterech podkowach, po czym się okaże, że podkowy od 1 listopada do 30 marca będą obowiązkowo zimowe.

Data: 2012-11-26 23:46:48
Autor: Tomasz Pyra
silnik przyszlosci
Dnia Thu, 22 Nov 2012 06:37:57 -0800 (PST), garus.krzysztof@gmail.com
napisał(a):

Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.

Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche inne:
- pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza
- pracuje we waskim zakresie obrotow

Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa?

Przy ustalonych warunkach pracy i stosunkowo niewielkiej potrzebnej mocy,
mógłby to być niewielki jedno-dwu cylindrowy doładowany diesel.
Pracuje przy stałym obciążeniu i jednej prędkości obrotowej, nie będzie
więc problemów z wyważeniem, czy konfiguracją tak żeby w tych jedynych
warunkach uzyskał maksymalną sprawność.

Do tego cztery elektryczne silniko-hamulce po jednym w każdym kole.

silnik przyszlosci

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona