Data: 2012-11-22 06:37:57 | |
Autor: garus.krzysztof | |
silnik przyszlosci | |
Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera.
Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche inne: - pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza - pracuje we waskim zakresie obrotow Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa? bajcik |
|
Data: 2012-11-22 15:49:42 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik przyszlosci | |
Uzytkownik <garus.krzysztof@gmail.com> napisal w wiadomosci news:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285googlegroups.com...
Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa? Lektyka niesiona przez niewolników. Buty miec bedzie znakiem zes bogaty. Wspomnisz moje slowa. Marek |
|
Data: 2012-11-22 16:21:12 | |
Autor: tÎż | |
silnik przyszlosci | |
4CX250 wrote:
Lektyka niesiona przez niewolnikĂłw. Buty miec bedzie znakiem zes bogaty. Ja mam takÄ ! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-11-22 21:43:03 | |
Autor: Maciek | |
silnik przyszlosci | |
Dnia 22 Nov 2012 16:21:12 GMT, tÎż napisał(a):
Ja mam taką! Ty masz lektyka pchana przez niewolnikow :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-11-22 21:31:27 | |
Autor: tÎż | |
silnik przyszlosci | |
Maciek wrote:
Ja mam takÄ ! A Ty jesteĹ. :> -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-11-22 16:07:05 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
UĹźytkownik napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@googlegroups.com... Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera. Zgadzam siÄ. Na dzieĹ dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiÄ zanie. Na co dzieĹ dziaĹa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z dĹuĹźszymi dystansami. Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche inne: Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa? IMO bÄdzie to jakaĹ malutka benzyna. Diesel byĹby bardziej ekonomiczny, ale przy tej samej mocy ciÄĹźszy, wiÄc przez wiÄkszoĹÄ czasu gdy auto dziaĹa jak czysty elektryk tylko niepotrzebnie zwiÄkszaĹby masÄ. MyĹlÄ, Ĺźe nawet rozsÄ dnie byĹoby zamiast np. 1,5 bez turbo montowaÄ w takim elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczÄ wiÄc mamy malutki silniczek ktĂłry maĹo waĹźy i zajmuje maĹo miejsca. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-22 08:00:49 | |
Autor: garus.krzysztof | |
silnik przyszlosci | |
Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczą więc mamy malutki silniczek który mało waży i zajmuje mało miejsca. teoretycznie daloby sie zrobic ten silnik tak zamontowac z tylu aby bylo "wyjmowalny", razem z bakiem, pradnica, przetwornica. Ze dwie wajchy, wtyczki, szybkozlaczki od plynu chlodniczego i caly zespol osiada nam na ziemi. Mozemy go przetoczyc pod sciane. W rezultacie mamy wiekszy bagaznik :) A tak swoja droga - takie auto (tzn akumulatory + generator) mogloby sluzyc za zasilanie awaryjne w domu, w razie by co. |
|
Data: 2012-11-22 16:25:20 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze:
Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik A w czym silnik elektryczny bÄdzie lepszy dla uĹźytkownika? Teraz jego jedynÄ zaletÄ jest cena przejazdu. Jednak wraz z popularnoĹciÄ -cena zrĂłwna sie z obecnymi cenami za przejechanie 100 km. Dlaczego? Bo obecne necy nie majÄ nic wspĂłlnego z wolnym rynkiem a sÄ wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapĹaciÄ i do tego dostosowuje siÄ podatki. Skoro wiÄc elektryczny bÄdzie rĂłwnie drogi "w tankowaniu" to po co tankowaÄ z gniazdka? -- MN |
|
Data: 2012-11-22 07:53:19 | |
Autor: garus.krzysztof | |
silnik przyszlosci | |
A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika? W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial. |
|
Data: 2012-11-22 17:00:00 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 16:53, garus.krzysztof@gmail.com pisze:
A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika? Zdaje się że koniec ropy właśnie odsunięto o następne kilkadziesiąt lat. Więc argument może będzie dobry dla naszych dzieci, ew. wnuków. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-24 00:03:29 | |
Autor: bajcik | |
silnik przyszlosci | |
Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-11-22 16:53, garus.krzysztof@gmail.com pisze: Peakoil osiÄ gnÄliĹmy ok 2006 roku, wydobycie bÄdzie stopniowo malaĹo a chÄtnych przybywa (Chiny, Indie...) bajcik |
|
Data: 2012-11-25 14:44:30 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-24 01:03, bajcik@kolos.math.uni.lodz.pl pisze:
Peakoil osiÄ gnÄliĹmy ok 2006 roku, wydobycie bÄdzie stopniowo malaĹo a MĂłw dalej. SkÄ d te informacje? -- MN |
|
Data: 2012-11-26 21:07:51 | |
Autor: bajcik | |
silnik przyszlosci | |
Marcin N pisze:
W dniu 2012-11-24 01:03, bajcik@kolos.math.uni.lodz.pl pisze: ChciaĹem odĹwierzyÄ informacje i wydzÄ róşne daty, 2005-2015. PrzykĹadowo: (art z lutego 2012) http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2005/publikacja-w-nature-osiagnelismy-peak-oil-nadchodza-stale-wahania-cen Prognozowanie PO sprowadza siÄ do "bÄdzie kiedy bÄdzie, ale na pewno bÄdzie". Jest kilka zmiennych, gĹĂłwna niewiadoma to ile zostÄ lo ropy w najwiÄkszych zĹoĹźach. bajcik |
|
Data: 2012-11-22 21:32:42 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello garus,
Thursday, November 22, 2012, 4:53:19 PM, you wrote: A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial. A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-23 08:51:55 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 21:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów? No jak to: słońce, wiatr, fale, atom... węgiel :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:57:47 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello Jakub,
Friday, November 23, 2012, 8:51:55 AM, you wrote: A z czego chcesz robić energię elektryczną do napędzania samochodów?No jak to: słońce, W nocy? wiatr, Tez nocami słabo wieje... Poza tym - te biedne owady i ptaszki. No i coś efektywność kuleje, bo ponoć na budowę idzie tyle stali, ze gdyby spalić węgiel użyty do jej wytworzenia, to energii byłoby więcej... fale, Gdzie te elektrownie? atom... Ekofaszyści nie pozwalają :( węgiel :) Ano właśnie - i całą ekologię szlag trafił. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-29 17:25:23 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 09:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Jakub, Zawsze gdzieś tam świeci i wieje, "tylko" przesłać trzeba ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-22 17:08:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 16:25, Marcin N pisze:
obecne necy nie majÄ nic wspĂłlnego z wolnym rynkiem a sÄ wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapĹaciÄ i do tego dostosowuje siÄ podatki. Paliwa napÄdowe sÄ oakcyzowane. O wiele trudniej byĹoby oakcyzowaÄ osobno prÄ d "do napÄdu" - elektrony nie majÄ markerĂłw :) Ceny energii el. raczej nie podniosÄ globalnie o kilkaset %... oby -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-22 19:26:32 | |
Autor: IksiĹski | |
silnik przyszlosci | |
UĹźytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisaĹ w wiadomoĹci news:k8liln$1j0o$1news2.ipartners.pl... W dniu 2012-11-22 16:25, Marcin N pisze: A po co majÄ mieÄ? Na czym ten problem z akcyzÄ miaĹby polegaÄ? SposobĂłw na kontrolÄ juĹź dziĹ jest wiele, za kilkanaĹcie lat, kiedy problem zrobi siÄ realny sposobĂłw bÄdzie jeszcze wiÄcej. Pozdrawiam X |
|
Data: 2012-11-23 08:58:16 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 19:26, IksiĹski pisze:
O wiele trudniej byĹoby oakcyzowaÄ osobno prÄ d "do napÄdu" - elektrony nie majÄ markerĂłw :) O, a mĂłgĹbyĹ wymieniÄ choÄ ze dwa? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:09:50 | |
Autor: Albercik | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 23.11.2012 08:58, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-11-22 19:26, IksiĹski pisze:ja mogÄ? -licznik energii w samochodzie -licznik przebytej drogi w samochodzie -viatoll oczywiĹcie wszystkie elementy stosownie zaprojektowane do tego celu, zaplombowane i kontrolowane na corocznym przeglÄ dzie i podczas rutynowych kontroli. Stany tych licznikĂłw albo przesyĹane online, albo przynajmniej rejestrowane podczas kaĹźdej kontroli aby ukrĂłciÄ "cofanie licznikĂłw". Odpowiednie przepisy, aby mĂłc w ten sposĂłb inwigilowaÄ spoĹeczeĹstwo, zapewne siÄ stworzÄ jak bÄdzie taka potrzeba. |
|
Data: 2012-11-23 09:18:41 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 09:09, Albercik pisze:
ja mogÄ?O wiele trudniej byĹoby oakcyzowaÄ osobno prÄ d "do napÄdu" - No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kĹopotliwe (albo dziurawe - vialtoll tylko na dĹugie odcinki zamkniÄte, albo zawodne - plombowane liczniki, haha) niĹź akcyza na paliwo pĹynne. MoĹźna by jeszcze dorzuciÄ np. obowiazkowe GPS-y itp. Dlatego napisaĹem to co napisaĹem na samej gĂłrze. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 10:50:43 | |
Autor: IksiĹski | |
silnik przyszlosci | |
UĹźytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisaĹ w wiadomoĹci news:k8nbh1$2dkb$1news2.ipartners.pl... No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kĹopotliwe (albo dziurawe - vialtoll tylko KĹopotliwe dla kogo? Co najwyĹźej dla uĹźytkownika samochodu, ale ĹciÄ gajÄ cych haracz to nie bÄdzie za bardzo interesowaĹo. Nie wiem dlaczego bawi CiÄ plombowanie licznika? W mieszkaniu teĹź masz tak zabezpieczony licznik i w zdecydowanej wiÄkszoĹci przypadkĂłw w zupeĹnoĹci to wystarcza. "Za chwilÄ" kaĹźdy nowy samochĂłd bÄdzie wyposaĹźany w czarnÄ skrzynkÄ, gps w niej zamknÄ Ä to Ĺźaden problem. Nie mam wÄ tpliwoĹÄi, Ĺźe w momencie, kiedy uĹźycie prÄ du do napÄdzania pojazdĂłw bÄdzie na tyle duĹźe, Ĺźe akcyza zaczÄĹaby przynosiÄ znaczÄ ce dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, Ĺźe kierowcy nawet dobrze siÄ nie zorientujÄ co siÄ dzieje... Pozdrawiam X |
|
Data: 2012-11-24 13:26:35 | |
Autor: Bydlę | |
silnik przyszlosci | |
On 2012-11-23 09:50:43 +0000, Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said:
Nie mam wątpliwośći, że w momencie, kiedy użycie prądu do napędzania pojazdów będzie na tyle duże, że akcyza zaczęłaby przynosić znaczące dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze się nie zorientują co się dzieje... Ech, dzieci, dzieci... Gdy nadejdzie taki dzień, to akcyzę zapłacą wszyscy. Wyższą, ale za to wszyscy. Sądzicie, że urwy (czyli politycy) zaprzepaszczą TAKĄ szansę na zwiększenie podatków? ;>>> -- Bydlę |
|
Data: 2012-11-24 23:17:43 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
silnik przyszlosci | |
On Sat, 24 Nov 2012, Bydlę wrote:
On 2012-11-23 09:50:43 +0000, Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said: :) Czy to nie Tesla właśnie kiedyś dawał objaśnienie ministrowi finansów? Coś w stylu "jeszcze nie wiem jak to będzie używane, ale pana następcy już sobie z tego podatki wycisną" ;> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-11-23 08:28:40 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik przyszlosci | |
UĹźytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisaĹ w wiadomoĹci news:k8liln$1j0o$1news2.ipartners.pl...
O wiele trudniej byĹoby oakcyzowaÄ osobno prÄ d "do napÄdu" - elektrony nie majÄ markerĂłw :) Jak to nie. Obecnie z racji Ĺźe nie ma potrzeby, oznakowane sa wszystkie takim minusikiem. http://gfx1.bryk.pl/text/00029/00029113.jpg Co za problem uĹźyÄ inny znaczek. ZaĹoĹźe siÄ Ĺźe urzÄdnik unijny ktĂłry wymyĹliĹ Ĺźe Ĺźaba to ryba a marchewka to owoc rĂłwnie dobrze wpadnie na pomysĹ Ĺźe akcyzowane elektrony bÄda miaĹy znak "a". Jeszcze wyda stosowne rozporzÄ dzenie w ktĂłrym okreĹli i zwymiaruje jak to "a" ma wyglÄ daÄ i za bĹÄdne zastosowane "a" bÄdÄ groziÄ powaĹźne sankcje. Jeszcze nie znasz moĹźliwoĹci twĂłrczych urzednikĂłw unijnych. :))))) Marek |
|
Data: 2012-11-23 08:40:00 | |
Autor: J.F. | |
silnik przyszlosci | |
Dnia Fri, 23 Nov 2012 08:28:40 +0100, 4CX250 napisał(a):
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w Ale wszystkie maja taki sam, to nadal nie odroznisz. A jakbys potrafil robic okragle, kwadratowe i trojkatne, to bylo by latwiej - do samochodu wchodza tylko okragle, w domamu masz same kwadratowe, do telewizora wchodza, do komputera, do pralki, do lodowki ... ale tylko w tej o klasie A, bo B i gorsze, oraz zarowki, to wymagaja trojkatnych :-) Założe się że urzędnik unijny który wymyślił że żaba to ryba a marchewka to owoc Z ta marchewka to nie tak. J. |
|
Data: 2012-11-23 08:58:14 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ds5srb6c1s4f$.1nza0z357x138$.dlg40tude.net...
Ale wszystkie maja taki sam, to nadal nie odroznisz. Eee tam. Są Oscypki i Scypki. Dla mnie to samo, dla innych nie. A jakbys potrafil robic okragle, kwadratowe i trojkatne, to bylo by latwiej Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie przebiegu, Raz do roku będziesz musiał zanieść jakiś PIT w wykazanym przebiegiem samochodu jego marką i mocą silnika i na tej podstawie będziesz miał do zaplaty akcyzę. Marek |
|
Data: 2012-11-23 09:00:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 08:58, 4CX250 pisze:
Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie przebiegu, Raz do roku będziesz musiał zanieść jakiś PIT w wykazanym przebiegiem samochodu jego marką i mocą silnika i na tej podstawie będziesz miał do zaplaty akcyzę. Może też być np. obowiązkowy czip w module ładowania, gadający tylko z autoryzowanymi stacjami napełniania... Ale nasi zdolni elektronicy migiem rozpracują liczniki, czipy czy co tam chcesz. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:06:40 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:k8naf2$2d1e$2news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-11-23 08:58, 4CX250 pisze: No tak. Wystarczy że podczas ładowania, ładowarka odczyta sobie aktualny stan licznika oraz stan licznika z ostatniego ładowania i akcyzę zaległą doliczy do rachunku. Każde ładowanie będzie opłatą zaległej akcyzy a przy złomowaniu auta trzeba będzie uiscić reszę. Marek |
|
Data: 2012-11-23 09:22:47 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 09:06, 4CX250 pisze:
Może też być np. obowiązkowy czip w module ładowania, gadający tylko z autoryzowanymi stacjami napełniania... pod warunkiem, że ten czip to jest czip oryiginalny i ładowarka też... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:22:59 | |
Autor: Tadzik | |
silnik przyszlosci | |
On Fri, 23 Nov 2012 08:58:14 +0100, "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> wrote:
Policzą ci ilość wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawieprzebiegu, Dopiero wtedy interes "kolekcji liczników" będzie kwitł :) -- Pozdro Tadzik |
|
Data: 2012-11-23 09:11:01 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
UĹźytkownik "Marcin N" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:k8lg4k$6s4$1@news.task.gda.pl...
W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze: Skoro wiÄc elektryczny bÄdzie rĂłwnie drogi "w tankowaniu" to po co tankowaÄ z gniazdka? ZakĹadajÄ c, Ĺźe bÄdzie rĂłwnie drogi w tankowaniu, wciÄ Ĺź bÄdzie taĹszy i wygodniejszy w uĹźytkowaniu: - wyĹźsza sprawnoĹÄ - praktycznie max momentu od niskich obrotĂłw - moĹźliwoĹÄ odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem" - wiecznoĹÄ i niezniszczalnoĹÄ samego silnika - brak wielu ukĹadĂłw np. skrzynia biegĂłw - brak koniecznoĹci corocznych wymian oleju i filtrĂłw (benzyniak dziaĹajÄ cy jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju) Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-23 09:28:49 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 09:11, Ergie pisze:
UĹźytkownik "Marcin N" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:k8lg4k$6s4$1@news.task.gda.pl... Rozumiem, Ĺźe da ci to mnĂłstwo zadowolenia, bo kasy (jak wĹaĹnie zaĹoĹźyliĹmy), nie. Bo jeĹli byĹ przypadkiem za duĹźo zaoszczÄdziĹ, to (na mocy zaĹoĹźenia) jeszcze bardziej podniosÄ cenÄ prÄ du... - wiecznoĹÄ i niezniszczalnoĹÄ samego silnika E tam. I spalinowe i elektryczne moĹźna wykonaÄ jako praktycznie niezniszczalne. Ale robi siÄ tak, Ĺźeby ledwo starczaĹy na planowany przebieg. Bo po co przepĹacaÄ, a na serwisie teĹź trzeba zarobiÄ. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:57:15 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
UĹźytkownik "Jakub Witkowski" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:k8nc42$2du9$1@news2.ipartners.pl...
- moĹźliwoĹÄ odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem" Rozumiem, Ĺźe da ci to mnĂłstwo zadowolenia, bo kasy (jak wĹaĹnie zaĹoĹźyliĹmy), nie. No ale bÄdÄ rzadziej tankowaĹ - a to teĹź korzyĹÄ. - wiecznoĹÄ i niezniszczalnoĹÄ samego silnika E tam. I spalinowe i elektryczne moĹźna wykonaÄ jako praktycznie niezniszczalne. W silniku elektrycznym nie ma co serwisowaÄ. A jak siÄ ewentualnie spali (nic innego zepsuÄ siÄ nie moĹźe) to go przewinÄ, albo kupiÄ nowy. Koszt silnika elektrycznego to jakieĹ 10% ceny silnika spalinowego o tej samej mocy albo i mniej. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-23 10:01:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello Ergie,
Friday, November 23, 2012, 9:11:01 AM, you wrote: Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po coZakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Bo na razie nie ma mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do jakiegokolwiek nośnika energii elektrycznej. I nie zanosi się na to, żeby w najblizszym czasie tama mozliwość powstała. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-23 04:54:36 | |
Autor: WS | |
silnik przyszlosci | |
On 23 Lis, 10:01, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl.invalid>
wrote: Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie ma Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow wysokotemperaturowych, ale nie chcilbym byc w okolicy tego gdy np. straci nadprzewodnictwo ;) WS |
|
Data: 2012-11-23 14:49:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello WS,
Friday, November 23, 2012, 1:54:36 PM, you wrote: Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie maMoze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas tankowania, to max. 15minut. I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choć żywotność ich jest marna. O wielkości koniecznej dla tych 150kWh przez litość nie wspomnę. Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze bardziej przewody, którymi trzebaby to łączyć z samochodem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-23 15:15:20 | |
Autor: J.F | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas Powiedzmy - jeszcze akceptowalny. Szczegolnie jak obok jest "darmowa" kawa, toaleta, sklepik. Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl .... Ilosc "dystrubutorow", wielkosc stacji - tez warto przemyslec. I są akumulatory, które da się w takim No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane. J. |
|
Data: 2012-11-23 15:42:32 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello J.F,
Friday, November 23, 2012, 3:15:20 PM, you wrote: [...] I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choćNo, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane. Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" - przymusowy postój całą noc... Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł. No i teraz energia - zakładając czas ładowania 3 godziny masz moc 50kW na pakiet. Jaka moc dostarczy elektrownia? Ile pakietów na dobę naładujesz? Powiedzmy, że dostanies 0.5MW i masz tak szybka załogę, że ma zerowy czas zmiany pakietów. 80 pakietów na dobę :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-23 18:23:51 | |
Autor: J.F | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Hello J.F, [...] I są akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choćNo, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane. Jasne, jesteś na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" - No nie, bo przeciez wsadzajac nowy zostawiasz stary. I wkrotce bedzie jeden stary naladowany. Oczywiscie wolalbym po Sylwestrze z Zakopanego nie wracac :-) Ale przeciez mozna ladowac swoj samochod u gazdziny na podworku. Konieczność unifikacji też zabiłaby pomysł. Ludzie gaz w butlach kupuja i sobie chwala. Zawsze mozna kilka mniejszych baterii dac. No i teraz energia - Nie musi byc zerowy, 11 stanowisk, 10 laduje, 11-te zmieniasz, a potem czeka az ktores skonczy ladowac. 80 pakietów na dobę :( RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, czy doprowadzenie do stacji 5MW ? Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe masz. J. |
|
Data: 2012-11-23 18:44:39 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello J.F,
Friday, November 23, 2012, 6:23:51 PM, you wrote: [...] Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe masz. Ale jaka to przyszłość? To już jest. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-25 14:48:07 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 18:23, J.F pisze:
RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, Wtedy nie będzie wyjścia. Jednak teraz te elektryczne próbuje się sprzedawać jako alternatywę dla spalinowych - którą po prostu nie są. Co więcej, każe się za to płacić horrendalne pieniądze. Nic wiec dziwnego, że ludzie są sceptyczni - bo mają wybór. Gdy wyboru nie będzie - będzie można wrócić do tematu na innych warunkach, czyli: albo taki (z jego wadami) albo żaden. -- MN |
|
Data: 2012-11-26 00:05:23 | |
Autor: masti | |
silnik przyszlosci | |
Dnia piÄknego Fri, 23 Nov 2012 18:23:51 +0100 osobnik zwany J.F napisaĹ:
RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, a z czego zrobisz te 5MW? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-11-24 00:04:26 | |
Autor: bajcik | |
silnik przyszlosci | |
J.F pisze:
I sÄ akumulatory, ktĂłre da siÄ w takim Jeszcze jest pomysĹ na tankowanie elektrolitu. bajcik |
|
Data: 2012-11-24 13:33:00 | |
Autor: Bydlę | |
silnik przyszlosci | |
On 2012-11-23 14:15:20 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:
Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl ... Bo popełniasz błąd w rozumowaniu - w mieście będziesz miał się poruszać KM, a tankowanie prądem dla mieszkańca _domu_jednorodzinnego_ poza miastem nie będzie problemem - codziennie po osiem godzin; w garażu lub przed. I po problemie - z punktu widzenia polityków. ;> -- Bydlę |
|
Data: 2012-11-23 10:30:35 | |
Autor: Albercik | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 23.11.2012 10:01, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Ergie, Ale odpowiedź już padła w samym pytaniu tankować na bieżąco z pokładowego generatora dowolnego rodzaju, w najprostszym wypadku spalinowego, ale pracującego w najbardziej optymalnym zakresie. Akumulatory nie muszą być takie pokaźne jak w typowym elektryku, dodatkowo łatwo odzyskać energię z hamowania. Rozwiązany również problem ogrzewania w zimie, bo generatorek ciepła trochę odda. Nie przyglądałem się aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może ktoś powiedzieć jakie to ma parametry jezdne? Czy da się to porównać(pod względem dynamiki, v-max, przyśpieszenia) do jakiegoś spalinowego silnika? I jakie to ma średnie koszty przejechania 100km przy jakimś dłuższym teście w cyklu różnym? |
|
Data: 2012-11-24 00:13:13 | |
Autor: bajcik | |
silnik przyszlosci | |
Albercik pisze:
Nie przyglÄ daĹem siÄ aĹź tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- moĹźe ktoĹ powiedzieÄ jakie to ma parametry jezdne? Czy da siÄ to porĂłwnaÄ(pod wzglÄdem dynamiki, v-max, przyĹpieszenia) do jakiegoĹ spalinowego silnika? I jakie to ma Ĺrednie koszty przejechania 100km przy jakimĹ dĹuĹźszym teĹcie w cyklu róşnym? wg wikipedii: 0-100km/h : 9s vmax : 160km/h Spalanie, o ile siÄ w ogĂłle nie Ĺaduje z sieci to coĹ koĹo 7.5l/100km bajcik |
|
Data: 2012-11-23 14:04:57 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1259200263.20121123100131@pik-net.pl.invalid...
Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po coZakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Zauważyłeś, że mowa jest o elektryku połączonym z konwencjonalnym generatorem? Energię będziesz dostarczał w formie benzyny lub ON. Z gniazdka będzie tankować tylko małą część pozwalającą na przejechanie np. 50 km, a później do rana może się ładować. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-23 15:08:58 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 14:04, Ergie pisze:
Zauważyłeś, że mowa jest o elektryku połączonym z konwencjonalnym Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani wygodniejsze dla użytkownika? -- MN |
|
Data: 2012-11-23 16:34:19 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8o01g$bbb$1@news.task.gda.pl...
Tylko po co ma się ładować całą noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani wygodniejsze dla użytkownika? No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-) Do tego bezproblemowy napęd na tył bez wału w środku no i przede wszystkim prostsza konstrukcja samego samochodu np. brak skrzyni biegów. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-25 14:49:05 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze:
No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest A jakie pytania do mnie miałeś? -- MN |
|
Data: 2012-11-25 19:29:23 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8t7jj$e91$4@news.task.gda.pl...
W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze: No, jeśli dla Ciebie max moment obrotowy od samego początku nie jest A jakie pytania do mnie miałeś? To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-25 21:13:26 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-25 19:29, Ergie pisze:
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywająco użytecznego jest w tym, że silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? Ma startować w wyścigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje. -- MN |
|
Data: 2012-11-25 22:11:27 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
silnik przyszlosci | |
Dnia Sun, 25 Nov 2012 21:13:26 +0100, Marcin N napisał(a):
To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać. Nie musisz mieć przekładni. Żadnych biegów etc. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-11-26 09:38:00 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8tu4k$7el$1@news.task.gda.pl...
Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywająco użytecznego jest w tym, że silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? No to obrazkowo: Ruszasz ze świateł naciskasz gaz, przyspieszasz do 60,, zwalniasz do 30 itd. codzienna jazda w korku - bez ciągłego wachlowania drążkiem zmiany biegów. Czyli wszystkie zalety automatu, a jednocześnie brak jego wad - nie ma starty czasu, aż komputer pomyśli co chciałeś zrobić, żadnych kick downów itd. To samo z hamowaniem silnikiem - płynnie aż do końca - bez konieczności redukcji. Ma startować w wyścigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-22 17:07:53 | |
Autor: Cavallino | |
silnik przyszlosci | |
Uzytkownik <garus.krzysztof@gmail.com> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@googlegroups.com... Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera. Problem nie lezy w silniku. Problem lezy w dostarczaniu energii do niego. A raczej w czasie który jest potrzebny do dostarczenia jej w ilosci, która pozwoli przejechac sensowna odleglosc np. 500 czy 1000 km. |
|
Data: 2012-11-22 16:57:26 | |
Autor: Hants | |
silnik przyszlosci | |
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:50ae4dd8$0$1222$65785112news.neostrada.pl...
Problem nie lezy w silniku. Raczej w "nosniku energii' |
|
Data: 2012-11-22 18:49:17 | |
Autor: Cavallino | |
silnik przyszlosci | |
Uzytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:50ae5973$1@news.home.net.pl... "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:50ae4dd8$0$1222$65785112news.neostrada.pl... Skoro daloby sie naladowac zwykly aku w pojezdzie elektrycznym w 1 minute, to nosnik nie jest istotny. Ale generalnie wiesz o co biega. |
|
Data: 2012-11-22 21:35:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello Hants,
Thursday, November 22, 2012, 5:57:26 PM, you wrote: Problem nie lezy w silniku.Raczej w "nosniku energii' Nośnik nie ma znaczenia - dla przejechania 500km z prędkoscią 100km/h potrzebujesz jakiś 150kWh. Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym czasie taką ilość energii z sieci energetycznej i przepompować ja do nośnika energii? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-22 21:44:32 | |
Autor: Maciek | |
silnik przyszlosci | |
Dnia Thu, 22 Nov 2012 21:35:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym Pantografem? :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-11-22 22:31:17 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello Maciek,
Thursday, November 22, 2012, 9:44:32 PM, you wrote: Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym czasie taką ilość energii zPantografem? :) Ręce mi opadły. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-22 21:32:35 | |
Autor: tÎż | |
silnik przyszlosci | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
RÄce mi opadĹy. A kogo to obchodzi? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-11-22 23:02:34 | |
Autor: Maciek | |
silnik przyszlosci | |
Dnia Thu, 22 Nov 2012 22:31:17 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Pantografem? :) Emotikonka byla po to, zeby nie brac tego zbyt powaznie... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-11-23 00:32:28 | |
Autor: WS | |
silnik przyszlosci | |
On 22 Lis, 22:31, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl.invalid>
wrote: >> Jakim sposobem chcesz pobrać w sensowym czasie taką ilość energii z moze ten pantograf ma sie podpinac do linii 110 kV ;) WS |
|
Data: 2012-11-23 09:35:06 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 09:32, WS pisze:
On 22 Lis, 22:31, RoMan Mandziejewicz<ro...@pik-net.pl.invalid> W zasadzie czemu nie, co jakiś czas byłby odcinek trakcji, minuta jazdy na pantografie, voila! ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 23:51:22 | |
Autor: bajcik | |
silnik przyszlosci | |
Maciek pisze:
Dnia Thu, 22 Nov 2012 21:35:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisaĹ(a): KtoĹ juĹź eksperymentuje z ciÄĹźarowkami z pantografem. Taki trolejbus, ale zamiast ludzi wozi Ĺadunek. Niestety linka znaleĹÄ nie mogÄ :( bajcik |
|
Data: 2012-11-24 19:58:58 | |
Autor: Karolek | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-24 00:51, bajcik@kolos.math.uni.lodz.pl pisze:
Maciek pisze: http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11793050,Wielki_powrot_trolejbusow___Siemens_testuje_elektryczne.html -- Karolek |
|
Data: 2012-11-22 20:12:11 | |
Autor: newsman | |
silnik przyszlosci | |
UĹźytkownik napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@googlegroups.com... Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera. Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche inne: - pracuje w duzym obciazeniu, gdzie efektywnosc wyzsza - pracuje we waskim zakresie obrotow Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa? bajcik -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Wujnia europejska doprowadzi do tego, ze bedziemy zap..laÄ wĂłzkami ciÄ gnietymi przez osioĹki. Ku uciesze rĂłznych osranych wegetarian. |
|
Data: 2012-11-22 20:44:44 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 20:12, newsman pisze:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Bez obaw. Pierwsze wyĹÄ czenia prÄ du w Niemczech wybiĹy im z gĹowy pozamykanie elektrowni atomowych. PowaĹźny brak prÄ du i "zieloni" wyjadÄ na taczkach wypieprzeni przez normalnych rozsÄ dnych ludzi. -- MN |
|
Data: 2012-11-22 22:34:37 | |
Autor: Arbiter | |
silnik przyszlosci | |
Uzytkownik <garus.krzysztof@gmail.com> napisal w wiadomosci news:5f0657cb-f119-49ac-80a2- Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa? silnik przyszlosci to silnik z 1 cylindrem o pojemnosci 500ccm. Bedzie napedzal auta od segmentu A do D. Moc bedzie konfigurowalna programowo. Silnik bedzie wazyl 20km bo metale kolorowe sa drogie. Duze obroty, male momenty to kormby nie beda musialy byc duze. |
|
Data: 2012-11-23 12:02:12 | |
Autor: AZ | |
silnik przyszlosci | |
On 2012-11-22, Arbiter <niemam@hotmail.com> wrote:
A tyle razy mowili, nie pisz na Usenet po pijaku... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-11-23 14:53:51 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello AZ,
Friday, November 23, 2012, 1:02:12 PM, you wrote: A tyle razy mowili, nie pisz na Usenet po pijaku...Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? Asilnik przyszlosci to silnik z 1 cylindrem o pojemnosci 500ccm. Bedzie Ale to nie jest wcale takie głupie w przypadku hybrydy. Ja sobie potrafię wyobrazić doładowany silnik o pojemności 500ccm, wysokoobrotowy, z wykorzystaniem ceramiki, pracujący na obrotach zmieniających się w niewielkim zakresie, połączony bezposrednio z generatorem i napędzający posrednio silniki elektryczne. Do tego "KERS" mieszczący jakieś 5kWh - do jazdy po mieście i/lub przyspieszania oraz magazynowania energii z hamowania. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-23 11:37:28 | |
Autor: marsel | |
silnik przyszlosci | |
Ja to widzÄ tak:
qĹ na czterech podkowach, po czym siÄ okaĹźe, Ĺźe podkowy od 1 listopada do 30 marca bÄdÄ obowiÄ zkowo zimowe. |
|
Data: 2012-11-26 23:46:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
silnik przyszlosci | |
Dnia Thu, 22 Nov 2012 06:37:57 -0800 (PST), garus.krzysztof@gmail.com
napisał(a): Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera. Przy ustalonych warunkach pracy i stosunkowo niewielkiej potrzebnej mocy, mógłby to być niewielki jedno-dwu cylindrowy doładowany diesel. Pracuje przy stałym obciążeniu i jednej prędkości obrotowej, nie będzie więc problemów z wyważeniem, czy konfiguracją tak żeby w tych jedynych warunkach uzyskał maksymalną sprawność. Do tego cztery elektryczne silniko-hamulce po jednym w każdym kole. |