Data: 2012-11-22 16:07:05 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f0657cb-f119-49ac-80a2-00c84388f285@googlegroups.com... Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik spalinowy pelni tam tylko role "przedluzacza zasiegu", cos jak ma Opel Ampera. Zgadzam się. Na dzień dzisiejszy to chyba najlepsze rozwiązanie. Na co dzień działa jak czysty elektryk a na weekendy nie ma problemu z dłuższymi dystansami. Jak myslicie, w ktora strone moze pojsc rozwoj takich silnikow? Warunki pracy troche inne: Jakie to beda w przyszlosci silniki? Ott? Diesel? Wolnossak? Doladowany? A moze nawet turbina gazowa? IMO będzie to jakaś malutka benzyna. Diesel byłby bardziej ekonomiczny, ale przy tej samej mocy cięższy, więc przez większość czasu gdy auto działa jak czysty elektryk tylko niepotrzebnie zwiększałby masę. Myślę, że nawet rozsądnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarczą więc mamy malutki silniczek który mało waży i zajmuje mało miejsca. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-22 08:00:49 | |
Autor: garus.krzysztof | |
silnik przyszlosci | |
My¶lę, że nawet rozs±dnie byłoby zamiast np. 1,5 bez turbo montować w takim elektryku 1,0 z turbo. 2 cylindry wystarcz± więc mamy malutki silniczek który mało waży i zajmuje mało miejsca. teoretycznie daloby sie zrobic ten silnik tak zamontowac z tylu aby bylo "wyjmowalny", razem z bakiem, pradnica, przetwornica. Ze dwie wajchy, wtyczki, szybkozlaczki od plynu chlodniczego i caly zespol osiada nam na ziemi. Mozemy go przetoczyc pod sciane. W rezultacie mamy wiekszy bagaznik :) A tak swoja droga - takie auto (tzn akumulatory + generator) mogloby sluzyc za zasilanie awaryjne w domu, w razie by co. |
|
Data: 2012-11-22 16:25:20 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze:
Przewiduje ze przyszlosc (osobowek) to tylko elektryki, i silnik A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika? Teraz jego jedyną zaletą jest cena przejazdu. Jednak wraz z popularnością -cena zrówna sie z obecnymi cenami za przejechanie 100 km. Dlaczego? Bo obecne necy nie mają nic wspólnego z wolnym rynkiem a są wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapłacić i do tego dostosowuje się podatki. Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co tankować z gniazdka? -- MN |
|
Data: 2012-11-22 07:53:19 | |
Autor: garus.krzysztof | |
silnik przyszlosci | |
A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika? W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial. |
|
Data: 2012-11-22 17:00:00 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 16:53, garus.krzysztof@gmail.com pisze:
A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika? Zdaje się że koniec ropy wła¶nie odsunięto o następne kilkadziesi±t lat. Więc argument może będzie dobry dla naszych dzieci, ew. wnuków. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-24 00:03:29 | |
Autor: bajcik | |
silnik przyszlosci | |
Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-11-22 16:53, garus.krzysztof@gmail.com pisze: Peakoil osiągnęliśmy ok 2006 roku, wydobycie będzie stopniowo malało a chętnych przybywa (Chiny, Indie...) bajcik |
|
Data: 2012-11-25 14:44:30 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-24 01:03, bajcik@kolos.math.uni.lodz.pl pisze:
Peakoil osiągnęliśmy ok 2006 roku, wydobycie będzie stopniowo malało a Mów dalej. Skąd te informacje? -- MN |
|
Data: 2012-11-26 21:07:51 | |
Autor: bajcik | |
silnik przyszlosci | |
Marcin N pisze:
W dniu 2012-11-24 01:03, bajcik@kolos.math.uni.lodz.pl pisze: Chciałem odświerzyć informacje i wydzą różne daty, 2005-2015. Przykładowo: (art z lutego 2012) http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2005/publikacja-w-nature-osiagnelismy-peak-oil-nadchodza-stale-wahania-cen Prognozowanie PO sprowadza się do "będzie kiedy będzie, ale na pewno będzie". Jest kilka zmiennych, główna niewiadoma to ile zostąlo ropy w największych złożach. bajcik |
|
Data: 2012-11-22 21:32:42 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello garus,
Thursday, November 22, 2012, 4:53:19 PM, you wrote: A w czym silnik elektryczny będzie lepszy dla użytkownika?W miare jak ropa bedzie sie konczyla to ten argument bedzie sie jeszcze wzmacnial. A z czego chcesz robić energię elektryczn± do napędzania samochodów? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-23 08:51:55 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 21:32, RoMan Mandziejewicz pisze:
A z czego chcesz robić energię elektryczn± do napędzania samochodów? No jak to: słońce, wiatr, fale, atom... węgiel :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:57:47 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello Jakub,
Friday, November 23, 2012, 8:51:55 AM, you wrote: A z czego chcesz robić energię elektryczn± do napędzania samochodów?No jak to: słońce, W nocy? wiatr, Tez nocami słabo wieje... Poza tym - te biedne owady i ptaszki. No i co¶ efektywno¶ć kuleje, bo ponoć na budowę idzie tyle stali, ze gdyby spalić węgiel użyty do jej wytworzenia, to energii byłoby więcej... fale, Gdzie te elektrownie? atom... Ekofaszy¶ci nie pozwalaj± :( węgiel :) Ano wła¶nie - i cał± ekologię szlag trafił. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-29 17:25:23 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 09:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Jakub, Zawsze gdzie¶ tam ¶wieci i wieje, "tylko" przesłać trzeba ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-22 17:08:22 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 16:25, Marcin N pisze:
obecne necy nie mają nic wspólnego z wolnym rynkiem a są wynikiem tego, ile konsument jest w stanie zapłacić i do tego dostosowuje się podatki. Paliwa napędowe są oakcyzowane. O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - elektrony nie mają markerów :) Ceny energii el. raczej nie podniosą globalnie o kilkaset %... oby -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-22 19:26:32 | |
Autor: Iksiński | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:k8liln$1j0o$1news2.ipartners.pl... W dniu 2012-11-22 16:25, Marcin N pisze: A po co mają mieć? Na czym ten problem z akcyzą miałby polegać? Sposobów na kontrolę już dziś jest wiele, za kilkanaście lat, kiedy problem zrobi się realny sposobów będzie jeszcze więcej. Pozdrawiam X |
|
Data: 2012-11-23 08:58:16 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-22 19:26, Iksiński pisze:
O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - elektrony nie mają markerów :) O, a mógłbyś wymienić choć ze dwa? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:09:50 | |
Autor: Albercik | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 23.11.2012 08:58, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2012-11-22 19:26, Iksiński pisze:ja mogę? -licznik energii w samochodzie -licznik przebytej drogi w samochodzie -viatoll oczywiście wszystkie elementy stosownie zaprojektowane do tego celu, zaplombowane i kontrolowane na corocznym przeglądzie i podczas rutynowych kontroli. Stany tych liczników albo przesyłane online, albo przynajmniej rejestrowane podczas każdej kontroli aby ukrócić "cofanie liczników". Odpowiednie przepisy, aby móc w ten sposób inwigilować społeczeństwo, zapewne się stworzą jak będzie taka potrzeba. |
|
Data: 2012-11-23 09:18:41 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 09:09, Albercik pisze:
ja mogę?O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kłopotliwe (albo dziurawe - vialtoll tylko na długie odcinki zamknięte, albo zawodne - plombowane liczniki, haha) niż akcyza na paliwo płynne. Można by jeszcze dorzucić np. obowiazkowe GPS-y itp. Dlatego napisałem to co napisałem na samej górze. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 10:50:43 | |
Autor: Iksiński | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:k8nbh1$2dkb$1news2.ipartners.pl... No widzisz, i wszystkie znacznie bardziej kłopotliwe (albo dziurawe - vialtoll tylko Kłopotliwe dla kogo? Co najwyżej dla użytkownika samochodu, ale ściągających haracz to nie będzie za bardzo interesowało. Nie wiem dlaczego bawi Cię plombowanie licznika? W mieszkaniu też masz tak zabezpieczony licznik i w zdecydowanej większości przypadków w zupełności to wystarcza. "Za chwilę" każdy nowy samochód będzie wyposażany w czarną skrzynkę, gps w niej zamknąć to żaden problem. Nie mam wątpliwośći, że w momencie, kiedy użycie prądu do napędzania pojazdów będzie na tyle duże, że akcyza zaczęłaby przynosić znaczące dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze się nie zorientują co się dzieje... Pozdrawiam X |
|
Data: 2012-11-24 13:26:35 | |
Autor: Bydlę | |
silnik przyszlosci | |
On 2012-11-23 09:50:43 +0000, Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said:
Nie mam w±tpliwo¶ći, że w momencie, kiedy użycie pr±du do napędzania pojazdów będzie na tyle duże, że akcyza zaczęłaby przynosić znacz±ce dochody, to zostanie wprowadzona tak szybko, że kierowcy nawet dobrze się nie zorientuj± co się dzieje... Ech, dzieci, dzieci... Gdy nadejdzie taki dzień, to akcyzę zapłac± wszyscy. Wyższ±, ale za to wszyscy. S±dzicie, że urwy (czyli politycy) zaprzepaszcz± TAKˇ szansę na zwiększenie podatków? ;>>> -- Bydlę |
|
Data: 2012-11-24 23:17:43 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
silnik przyszlosci | |
On Sat, 24 Nov 2012, Bydlę wrote:
On 2012-11-23 09:50:43 +0000, Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> said: :) Czy to nie Tesla wła¶nie kiedy¶ dawał obja¶nienie ministrowi finansów? Co¶ w stylu "jeszcze nie wiem jak to będzie używane, ale pana następcy już sobie z tego podatki wycisn±" ;> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2012-11-23 08:28:40 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:k8liln$1j0o$1news2.ipartners.pl...
O wiele trudniej byłoby oakcyzować osobno prąd "do napędu" - elektrony nie mają markerów :) Jak to nie. Obecnie z racji że nie ma potrzeby, oznakowane sa wszystkie takim minusikiem. http://gfx1.bryk.pl/text/00029/00029113.jpg Co za problem użyć inny znaczek. Założe się że urzędnik unijny który wymyślił że żaba to ryba a marchewka to owoc równie dobrze wpadnie na pomysł że akcyzowane elektrony będa miały znak "a". Jeszcze wyda stosowne rozporządzenie w którym określi i zwymiaruje jak to "a" ma wyglądać i za błędne zastosowane "a" będą grozić poważne sankcje. Jeszcze nie znasz możliwości twórczych urzedników unijnych. :))))) Marek |
|
Data: 2012-11-23 08:40:00 | |
Autor: J.F. | |
silnik przyszlosci | |
Dnia Fri, 23 Nov 2012 08:28:40 +0100, 4CX250 napisał(a):
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w Ale wszystkie maja taki sam, to nadal nie odroznisz. A jakbys potrafil robic okragle, kwadratowe i trojkatne, to bylo by latwiej - do samochodu wchodza tylko okragle, w domamu masz same kwadratowe, do telewizora wchodza, do komputera, do pralki, do lodowki ... ale tylko w tej o klasie A, bo B i gorsze, oraz zarowki, to wymagaja trojkatnych :-) Założe się że urzędnik unijny który wymy¶lił że żaba to ryba a marchewka to owoc Z ta marchewka to nie tak. J. |
|
Data: 2012-11-23 08:58:14 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ds5srb6c1s4f$.1nza0z357x138$.dlg40tude.net...
Ale wszystkie maja taki sam, to nadal nie odroznisz. Eee tam. S± Oscypki i Scypki. Dla mnie to samo, dla innych nie. A jakbys potrafil robic okragle, kwadratowe i trojkatne, to bylo by latwiej Policz± ci ilo¶ć wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie przebiegu, Raz do roku będziesz musiał zanie¶ć jaki¶ PIT w wykazanym przebiegiem samochodu jego mark± i moc± silnika i na tej podstawie będziesz miał do zaplaty akcyzę. Marek |
|
Data: 2012-11-23 09:00:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 08:58, 4CX250 pisze:
Policz± ci ilo¶ć wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawie przebiegu, Raz do roku będziesz musiał zanie¶ć jaki¶ PIT w wykazanym przebiegiem samochodu jego mark± i moc± silnika i na tej podstawie będziesz miał do zaplaty akcyzę. Może też być np. obowi±zkowy czip w module ładowania, gadaj±cy tylko z autoryzowanymi stacjami napełniania... Ale nasi zdolni elektronicy migiem rozpracuj± liczniki, czipy czy co tam chcesz. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:06:40 | |
Autor: 4CX250 | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomo¶ci news:k8naf2$2d1e$2news2.ipartners.pl...
W dniu 2012-11-23 08:58, 4CX250 pisze: No tak. Wystarczy że podczas ładowania, ładowarka odczyta sobie aktualny stan licznika oraz stan licznika z ostatniego ładowania i akcyzę zaległ± doliczy do rachunku. Każde ładowanie będzie opłat± zaległej akcyzy a przy złomowaniu auta trzeba będzie uiscić reszę. Marek |
|
Data: 2012-11-23 09:22:47 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 09:06, 4CX250 pisze:
Może też być np. obowi±zkowy czip w module ładowania, gadaj±cy tylko z autoryzowanymi stacjami napełniania... pod warunkiem, że ten czip to jest czip oryiginalny i ładowarka też... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:22:59 | |
Autor: Tadzik | |
silnik przyszlosci | |
On Fri, 23 Nov 2012 08:58:14 +0100, "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> wrote:
Policz± ci ilo¶ć wykorzystanej enegii w samochodzie na podstawieprzebiegu, Dopiero wtedy interes "kolekcji liczników" będzie kwitł :) -- Pozdro Tadzik |
|
Data: 2012-11-23 09:11:01 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8lg4k$6s4$1@news.task.gda.pl...
W dniu 2012-11-22 16:07, Ergie pisze: Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po co tankować z gniazdka? Zakładając, że będzie równie drogi w tankowaniu, wciąż będzie tańszy i wygodniejszy w użytkowaniu: - wyższa sprawność - praktycznie max momentu od niskich obrotów - możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem" - wieczność i niezniszczalność samego silnika - brak wielu układów np. skrzynia biegów - brak konieczności corocznych wymian oleju i filtrów (benzyniak działający jako generator spokojnie pochodzi kilka lat na jednym oleju) Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-23 09:28:49 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 09:11, Ergie pisze:
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8lg4k$6s4$1@news.task.gda.pl... Rozumiem, że da ci to mnóstwo zadowolenia, bo kasy (jak właśnie założyliśmy), nie. Bo jeśli byś przypadkiem za dużo zaoszczędził, to (na mocy założenia) jeszcze bardziej podniosą cenę prądu... - wieczność i niezniszczalność samego silnika E tam. I spalinowe i elektryczne można wykonać jako praktycznie niezniszczalne. Ale robi się tak, żeby ledwo starczały na planowany przebieg. Bo po co przepłacać, a na serwisie też trzeba zarobić. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-11-23 09:57:15 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k8nc42$2du9$1@news2.ipartners.pl...
- możliwość odzyskiwania energii przy "hamowaniu silnikiem" Rozumiem, że da ci to mnóstwo zadowolenia, bo kasy (jak właśnie założyliśmy), nie. No ale będę rzadziej tankował - a to też korzyść. - wieczność i niezniszczalność samego silnika E tam. I spalinowe i elektryczne można wykonać jako praktycznie niezniszczalne. W silniku elektrycznym nie ma co serwisować. A jak się ewentualnie spali (nic innego zepsuć się nie może) to go przewinę, albo kupię nowy. Koszt silnika elektrycznego to jakieś 10% ceny silnika spalinowego o tej samej mocy albo i mniej. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-23 10:01:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello Ergie,
Friday, November 23, 2012, 9:11:01 AM, you wrote: Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po coZakładaj±c, że będzie równie drogi w tankowaniu, wci±ż będzie tańszy i Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Bo na razie nie ma mozliwosci TECHNICZNYCH na wpakowanie `150 kWh w rozsadnym czasie do jakiegokolwiek no¶nika energii elektrycznej. I nie zanosi się na to, żeby w najblizszym czasie tama mozliwo¶ć powstała. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-23 04:54:36 | |
Autor: WS | |
silnik przyszlosci | |
On 23 Lis, 10:01, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl.invalid>
wrote: Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie ma Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow wysokotemperaturowych, ale nie chcilbym byc w okolicy tego gdy np. straci nadprzewodnictwo ;) WS |
|
Data: 2012-11-23 14:49:22 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello WS,
Friday, November 23, 2012, 1:54:36 PM, you wrote: Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankowa "? Bo na razie nie maMoze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas tankowania, to max. 15minut. I s± akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choć żywotno¶ć ich jest marna. O wielko¶ci koniecznej dla tych 150kWh przez lito¶ć nie wspomnę. Jednak przeraża mnie rozmiar ładowarki o mocy 600kW a jeszcze bardziej przewody, którymi trzebaby to ł±czyć z samochodem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-23 15:15:20 | |
Autor: J.F | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomo¶ci
Moze jakies nadprzewodnikowe zasobniki energii z nadprzewodnikow Nie wnikam w zasobniki. Pytam o "tankowanie". Przyzwoity czas Powiedzmy - jeszcze akceptowalny. Szczegolnie jak obok jest "darmowa" kawa, toaleta, sklepik. Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl .... Ilosc "dystrubutorow", wielkosc stacji - tez warto przemyslec. I s± akumulatory, które da się w takim No, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane. J. |
|
Data: 2012-11-23 15:42:32 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello J.F,
Friday, November 23, 2012, 3:15:20 PM, you wrote: [...] I s± akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choćNo, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane. Jasne, jeste¶ na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" - przymusowy postój cał± noc... Konieczno¶ć unifikacji też zabiłaby pomysł. No i teraz energia - zakładaj±c czas ładowania 3 godziny masz moc 50kW na pakiet. Jaka moc dostarczy elektrownia? Ile pakietów na dobę naładujesz? Powiedzmy, że dostanies 0.5MW i masz tak szybka załogę, że ma zerowy czas zmiany pakietów. 80 pakietów na dobę :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-23 18:23:51 | |
Autor: J.F | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
Hello J.F, [...] I s± akumulatory, które da się w takim czasie ładować, choćNo, jeszcze mozna wymienic pake akumulatorow na naladowane. Jasne, jeste¶ na drugim końcu Polski a akumulatory "wyszły" - No nie, bo przeciez wsadzajac nowy zostawiasz stary. I wkrotce bedzie jeden stary naladowany. Oczywiscie wolalbym po Sylwestrze z Zakopanego nie wracac :-) Ale przeciez mozna ladowac swoj samochod u gazdziny na podworku. Konieczno¶ć unifikacji też zabiłaby pomysł. Ludzie gaz w butlach kupuja i sobie chwala. Zawsze mozna kilka mniejszych baterii dac. No i teraz energia - Nie musi byc zerowy, 11 stanowisk, 10 laduje, 11-te zmieniasz, a potem czeka az ktores skonczy ladowac. 80 pakietów na dobę :( RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, czy doprowadzenie do stacji 5MW ? Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe masz. J. |
|
Data: 2012-11-23 18:44:39 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
silnik przyszlosci | |
Hello J.F,
Friday, November 23, 2012, 6:23:51 PM, you wrote: [...] Poza tym tu akurat kolega sie pyta o silnik niejako dodatkowy - na codzien cennego paliwa nie zuzywasz, ale w razie potrzeby rezerwe masz. Ale jaka to przyszło¶ć? To już jest. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-11-25 14:48:07 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 18:23, J.F pisze:
RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, Wtedy nie będzie wyj¶cia. Jednak teraz te elektryczne próbuje się sprzedawać jako alternatywę dla spalinowych - któr± po prostu nie s±. Co więcej, każe się za to płacić horrendalne pieni±dze. Nic wiec dziwnego, że ludzie s± sceptyczni - bo maj± wybór. Gdy wyboru nie będzie - będzie można wrócić do tematu na innych warunkach, czyli: albo taki (z jego wadami) albo żaden. -- MN |
|
Data: 2012-11-26 00:05:23 | |
Autor: masti | |
silnik przyszlosci | |
Dnia pięknego Fri, 23 Nov 2012 18:23:51 +0100 osobnik zwany J.F napisał:
RoManie, ale ropa sie kiedys skonczy. I co proponujesz - alkohol, owies, a z czego zrobisz te 5MW? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-11-24 00:04:26 | |
Autor: bajcik | |
silnik przyszlosci | |
J.F pisze:
I są akumulatory, które da się w takim Jeszcze jest pomysł na tankowanie elektrolitu. bajcik |
|
Data: 2012-11-24 13:33:00 | |
Autor: Bydlę | |
silnik przyszlosci | |
On 2012-11-23 14:15:20 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:
Jakbym tak zawsze mial 15 minut tankowac, to troche bym sie wsciekl ... Bo popełniasz bł±d w rozumowaniu - w mie¶cie będziesz miał się poruszać KM, a tankowanie pr±dem dla mieszkańca _domu_jednorodzinnego_ poza miastem nie będzie problemem - codziennie po osiem godzin; w garażu lub przed. I po problemie - z punktu widzenia polityków. ;> -- Bydlę |
|
Data: 2012-11-23 10:30:35 | |
Autor: Albercik | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 23.11.2012 10:01, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Ergie, Ale odpowiedĽ już padła w samym pytaniu tankować na bież±co z pokładowego generatora dowolnego rodzaju, w najprostszym wypadku spalinowego, ale pracuj±cego w najbardziej optymalnym zakresie. Akumulatory nie musz± być takie pokaĽne jak w typowym elektryku, dodatkowo łatwo odzyskać energię z hamowania. Rozwi±zany również problem ogrzewania w zimie, bo generatorek ciepła trochę odda. Nie przygl±dałem się aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może kto¶ powiedzieć jakie to ma parametry jezdne? Czy da się to porównać(pod względem dynamiki, v-max, przy¶pieszenia) do jakiego¶ spalinowego silnika? I jakie to ma ¶rednie koszty przejechania 100km przy jakim¶ dłuższym te¶cie w cyklu różnym? |
|
Data: 2012-11-24 00:13:13 | |
Autor: bajcik | |
silnik przyszlosci | |
Albercik pisze:
Nie przyglądałem się aż tak bardzo parametrom tego opelka Ampera- może ktoś powiedzieć jakie to ma parametry jezdne? Czy da się to porównać(pod względem dynamiki, v-max, przyśpieszenia) do jakiegoś spalinowego silnika? I jakie to ma średnie koszty przejechania 100km przy jakimś dłuższym teście w cyklu różnym? wg wikipedii: 0-100km/h : 9s vmax : 160km/h Spalanie, o ile się w ogóle nie ładuje z sieci to coś koło 7.5l/100km bajcik |
|
Data: 2012-11-23 14:04:57 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1259200263.20121123100131@pik-net.pl.invalid...
Skoro więc elektryczny będzie równie drogi "w tankowaniu" to po coZakładaj±c, że będzie równie drogi w tankowaniu, wci±ż będzie tańszy i Pytam po raz kolejny - jak chcesz to "tankować"? Zauważyłe¶, że mowa jest o elektryku poł±czonym z konwencjonalnym generatorem? Energię będziesz dostarczał w formie benzyny lub ON. Z gniazdka będzie tankować tylko mał± czę¶ć pozwalaj±c± na przejechanie np. 50 km, a póĽniej do rana może się ładować. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-23 15:08:58 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 14:04, Ergie pisze:
Zauważyłe¶, że mowa jest o elektryku poł±czonym z konwencjonalnym Tylko po co ma się ładować cał± noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani wygodniejsze dla użytkownika? -- MN |
|
Data: 2012-11-23 16:34:19 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:k8o01g$bbb$1@news.task.gda.pl...
Tylko po co ma się ładować cał± noc, skoro ani to nie będzie tańsze, ani wygodniejsze dla użytkownika? No, je¶li dla Ciebie max moment obrotowy od samego pocz±tku nie jest wygodniejszy to nie mam więcej pytań :-) Do tego bezproblemowy napęd na tył bez wału w ¶rodku no i przede wszystkim prostsza konstrukcja samego samochodu np. brak skrzyni biegów. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-25 14:49:05 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze:
No, je¶li dla Ciebie max moment obrotowy od samego pocz±tku nie jest A jakie pytania do mnie miałe¶? -- MN |
|
Data: 2012-11-25 19:29:23 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:k8t7jj$e91$4@news.task.gda.pl...
W dniu 2012-11-23 16:34, Ergie pisze: No, je¶li dla Ciebie max moment obrotowy od samego pocz±tku nie jest A jakie pytania do mnie miałe¶? To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-11-25 21:13:26 | |
Autor: Marcin N | |
silnik przyszlosci | |
W dniu 2012-11-25 19:29, Ergie pisze:
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomo¶ci grup Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywaj±co użytecznego jest w tym, że silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? Ma startować w wy¶cigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje. -- MN |
|
Data: 2012-11-25 22:11:27 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
silnik przyszlosci | |
Dnia Sun, 25 Nov 2012 21:13:26 +0100, Marcin N napisał(a):
To już nie ma znaczenia, już wiem, ze nie warto ich zadawać. Nie musisz mieć przekładni. Żadnych biegów etc. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-11-26 09:38:00 | |
Autor: Ergie | |
silnik przyszlosci | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:k8tu4k$7el$1@news.task.gda.pl...
Ok. To ja tobie zadam: cóż takiego porywaj±co użytecznego jest w tym, że silnik elektryczny ma tak potężny moment obrotowy od zera? Jak to ma zachęcić zwykłego miejskiego kierowcę? No to obrazkowo: Ruszasz ze ¶wiateł naciskasz gaz, przyspieszasz do 60,, zwalniasz do 30 itd. codzienna jazda w korku - bez ci±głego wachlowania dr±żkiem zmiany biegów. Czyli wszystkie zalety automatu, a jednocze¶nie brak jego wad - nie ma starty czasu, aż komputer pomy¶li co chciałe¶ zrobić, żadnych kick downów itd. To samo z hamowaniem silnikiem - płynnie aż do końca - bez konieczno¶ci redukcji. Ma startować w wy¶cigach na 1/4 mili? W codziennej eksploatacji to ani ziębi, ani grzeje. Pozdrawiam Ergie |