Data: 2009-12-05 17:57:24 | |
Autor: BartekK | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma tylko 177KM? (aż się zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli wsadzić?)
-- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2009-12-05 19:07:02 | |
Autor: to | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
BartekK wrote:
W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) 3,0 nie ma sensu brać, weź 1,9 16v (wersja 150), do tego remap i mocy będzie tyle co w 3,0, a przy tym mniejsze spalanie i jednak chyba większa trwałość. 1,9 CDTI to to samo co JTD w Fiatach, Alfach i Lanciach, bardzo dobry silnik. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-12-05 19:54:12 | |
Autor: jarek | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomo¶ci news:hfe42e$rbm$1nemesis.news.neostrada.pl... W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma tylko 177KM? (aż się zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli wsadzić?) Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi, konstrukcja bodajze Isuzu, pali okolo 10l/100km, duzo roznych awaryjnych rzeczy poczynajac od rozrzadu, po elektronike, niewysilona V6, troche starawa konstrukcja. A 1,9 CDTI 150KM to konstrukcja Fiata, pewnie robiona z innymi zalozeniami (downsizing), w nich nie wytrzymuje kolo dwumasowe i turbina. Lepszym rozwiazaniem jest 1,9 CDTI 120 KM. Jarek |
|
Data: 2009-12-05 19:04:36 | |
Autor: to | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
jarek wrote:
Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi, Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzęgła padły po 120 tys. Teraz jest 150@180 i póki co nic się nie dzieje, ale to dopiero 50 tys. km. Wersja 120 bez remapu może być do Astry, ale Vectra z tym silnikiem będzie mułowata. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-12-06 10:33:47 | |
Autor: Pan Piskorz | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzęgła padły po 120 i - oczywiście - awaria sprzęgła nie ma nic spólnego z ingerencją w konstrukcję, wszystko wina producenta P. |
|
Data: 2009-12-06 10:56:53 | |
Autor: | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hfftpn$gau$1inews.gazeta.pl... Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzęgła padły po 120 No widzisz jakie buble zamontowali :D Dieslem z tej epoki to trzeba umieć jeszcze jeĽdzić; sprzęgło i dmuwas to normalne czę¶ci użytkowe podlegaj±ce zużyciu - im ostrzej kto¶ jeĽdzi tym szybciej. Osobi¶cie jeżdzę 2ma vikusiami 2005 1.9 zdt 120KM (przebiegi 171 i 137kkm) i nic jako¶ nie padło, ba nawet nie słychać typowych objaw zuzycia w/w elementów. |
|
Data: 2009-12-06 13:35:40 | |
Autor: to | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
qqq666 wrote:
Dieslem z tej epoki to trzeba umieæ jeszcze jeŒdziæ; sprzêg³o i dmuwas Dwumasie najbardziej szkodzi jazda na zbyt niskich obrotach (oprócz ewidentnego katowania w stylu strzałów ze sprzęgła itp.). Ojciec jeździ bardzo delikatnie i płynnie, więc pewnie taka była przyczyna. No i pewnie też chip, bo auto dostawało momentu dość gwałtowanie. Osobi¶cie je¿dzê 2ma vikusiami 2005 1.9 zdt 120KM (przebiegi 171 i Tutaj też nic nie było słychać, aż pewnego dnia auto zaczęło terkotać na całą ulicę. A docisk wymienili przy okazji w ASO. -- cokolwiek |
|
Data: 2009-12-06 13:12:41 | |
Autor: to | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
Pan Piskorz wrote:
Ojciec miał w Vectrze 120@150. Dwumasa i docisk sprzęgła padły po 120 No i po co bredzisz? W którym miejscu coś takiego napisałem? -- cokolwiek |
|
Data: 2009-12-06 14:30:25 | |
Autor: Pan Piskorz | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
No i po co bredzisz? W którym miejscu coś takiego napisałem? nie napisałeś ani się nie zorientowałeś, bo zbyt bystry nie jesteś, sprzęgło pracujące pod większym obciążeniem przedwcześnie się zużyło, nic w tym dziwnego i żadnej tu winy kontruktora auta P. |
|
Data: 2009-12-06 13:32:11 | |
Autor: to | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
Pan Piskorz wrote:
No i po co bredzisz? W którym miejscu coś takiego napisałem? ? sprzęgło pracujące pod większym obciążeniem przedwcześnie się zużyło, To raczej oczywiste, czy gdzieś piszę, że to wina Opla? -- cokolwiek |
|
Data: 2009-12-05 21:31:06 | |
Autor: BartekK | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
W dniu 2009-12-05 19:54, jarek pisze:
Wybrales akurat dwa najbardziej awaryjne silniki :) 3,0 fajnie jezdzi,No nie wybrałem jeszcze, ogólnie dostaje info że diesel od opla to porażka, a diesel fiatowski w oplu to już całkiem. Ale wiadomo że takie opinie są też zniekształcone tym, że nie dotyczą auta z salonu, tylko czegoś z nieznaną historią typu 80tyś km rocznie w leasingu, potem rok i 30tyś km w 2 prywatnych rękach i dopiero mamy "4 letnie auto prawie nówka 50tyś km" w którym bez powodu wszystko zaczyna się sypać ;) Ale coś wybrać będzie trzeba, najchętniej to bym wziął V6 2,8 turbo benzynę, ale to dość nowa i droga zabawa... (a obecna V6 3.0 bez turbo wydaje mi się za słaba/mułowata) -- | Bartlomiej Kuzniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2009-12-06 08:34:29 | |
Autor: Seba | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
Sat, 05 Dec 2009 21:31:06 +0100, *BartekK* napisał(a):
No nie wybrałem jeszcze, ogólnie dostaje info że diesel od opla to porażka, a diesel fiatowski w oplu to już całkiem. Ale wiadomo że takie opinie s± też zniekształcone tym, że nie dotycz± auta z salonu, tylko czego¶ z nieznan± histori± typu 80ty¶ km rocznie w leasingu, potem rok i 30ty¶ km w 2 prywatnych rękach i dopiero mamy "4 letnie auto prawie nówka 50ty¶ km" w którym bez powodu wszystko zaczyna się sypać ;) Dokładnie - w ten sposób 'zniszczyć' można opinię o wszelakim motorze w każdym aucie. Kwestia tylko, który był akurat najpopularniejszy w¶ród sprowadzaczy i leasingobiorców ;) -- Pozdrawiam Sebastian S. |
|
Data: 2009-12-07 06:30:07 | |
Autor: GrzegorzG | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
On 5 Gru, 19:54, "jarek" <ja...@jarek.pl> wrote:
Użytkownik "BartekK" <s...@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomo¶cinews:hfe42e$rbm$1nemesis.news.neostrada.pl... 3.0 CDTI rżnięty pali 8,5 a w spokojnej jezdzie 6.9 (automat) - w Vectrze - wyniki sprzed 3 lat. Chyba, ze cos potem pozmieniali. GG |
|
Data: 2009-12-07 07:52:11 | |
Autor: omega_fan | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
"jarek" <jarek@jarek.pl> wrote in message news:hfea8n$m1l$1inews.gazeta.pl...
Dawno nie czytałem większych bzdur. Silnik 3.0 V6 nie jest zbyt udany, natomiast na silniki 1.9 CDTI (czyli w rzeczywisto¶ci Fiatowskie JTD) nie dam złego słowa powiedzieć. Dwumasa i turbosprężarka siada jak w każdych nowoczesnych dieslach, ale silnik ogólnie jest godny polecenia. Fiat jest pionierem i liderem technologii common rail. W skutek mariażu z Fiatem w Oplach po raz pierwszy od dawna pojawiły się solidne silniki Diesla... wła¶nie te 1.9. |
|
Data: 2009-12-08 19:25:41 | |
Autor: V-Tec | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
BartekK pisze:
W czym jest pułapka, że w oplach 1.9cdti (r4) ma 150KM, a 3.0cdti (v6) ma tylko 177KM? (aż się zastanawiam czy tam aby turbiny nie zapomnieli wsadzić?) o ile wiem 3.0cdti nie jest common rail - ale ta informacja wymaga sprawdzenia (znalazłem ją na polskim forum vectry). -- pozdr, W. |
|
Data: 2009-12-09 08:54:09 | |
Autor: Mirek Ptak | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
|
|
Data: 2009-12-09 09:49:24 | |
Autor: V-Tec | |
silniki cdti 1.9 a 3.0v6 | |
|
|