Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   silniki elektryczne - wspomaganie jazdy rowerem

silniki elektryczne - wspomaganie jazdy rowerem

Data: 2012-02-10 15:51:47
Autor: Marcin Hyła
silniki elektryczne - wspomaganie jazdy rowerem
On 2012-02-10 14:37, AL wrote:
Ktory zestaw sie lepiej sprawdzi - na kolo tylne, czy przednie?
Mysle, ze w przednim kole bedzie mniej problematyczne

Nie mam w tym żadnych doświadczeń, ale przedni zestaw _podobno_ ma lepsze własności trakcyjne że tak powiem i lepiej "pracuje". Ale traktuj to jako plotkę, bo nie pamietam szczegółów, sam chętnie usłyszę od użytkowników co i jak :-)

Co ciekawe, niektóre nowe opony rowerowe niektórych firm (np. Schwalbe) mają dopisek, że są przeznaczone/dopuszczone do użycia w rowerach ze wspomagającym napędem elektrycznym. Ciekawe czy to tylko marketing czy np. lepsze trzymanie opony względem obręczy ze względu na stały, duży moment obrotowy silnika elektrycznego w całym zakresie prędkości?

3/ czy moc podawana jako 250W/24V w zestawie sie sprawdzi, czy to
stanowczo za malo?
http://www.maxev.pl/p49,zestaw-do-konwersji-roweru-na-przednie-kolo-24v-250w-bestmotor.html

Więcej nie wolno - to już nie będzie rower.

Art. 2 pkt. 47 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym: "rower - pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h".

W instrukcji na www powyżej czytam o "manetce przyśpiesznika" - to jest niezgodne z przepisami, przepis dopuszcza _wspomagający_ napęd, który nie może być napędem samodzielnym ("uruchamianym manetką" własnie). Oczywiście pewnie nikt nie zwróci uwagi, ale jakbyś miał kolizję to już mogą zacząć się mecyje. Te parametry ustawy wynikają wprost z dyrektywy unijnej o homologacji typu pojazdów dwu- i trójkołowych i są zgodne z normą EN 15194.

Wydaje mi się, że sprzedawcy powinni informować o zgodności/niezgodności z przepisami (czyli potencjalnymi skutkami prawnymi) oferowanych produktów, hmmm.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

silniki elektryczne - wspomaganie jazdy rowerem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona