silniki elektryczne - wspomaganie jazdy rowerem

Data: 2012-02-16 15:03:09
Autor: SHP
silniki elektryczne - wspomaganie jazdy rowerem
Jako posiadacz i dosiadacz wielu typów rowerów (w tym elektrycznego made in
China), powiem Ci z doświadczenia, czego możesz się spodziewać. Moja druga
połowa kupiła rowerek w cenie ok. 1200zł z silnikiem w tylnym kole. Silnik ma
250W, zasilanie to 3x12V x 12Ah, żelowe akumulatory. Sprzedawca pisał, że
starczy na zasięg 40, czy 50km. Może trochę przekolorowane, ale faktycznie
40km udało mi się zrobić, z tymże ostatnie 10km jechałem z prędkością już
poniżej 20km/h. Rower przeszedł modernizację - miał na początku małą korbę z
przodu, co przy prędkościach powyżej 25km/h powodowało młynek. Manetka też
była dodana do zestawu (osobno). Niestety, ale rower waży ok. 40kg i włączanie
wspomagania tylko przy pomocy pedałów jest trochę uciążliwe na starcie. Nie ma
dobrego przyspieszenia. Lepiej już jest w przedziale od 10-20km/h. Zasilanie
odcina się powyżej 25km/h - manetką można podkręcić jeszcze do 28km/h na
płaskim przy dobrych wiatrach. Czy to wystarcza? Zależy kto, co lubi, ale do
komunikacji spokojnie. Realny dystans to jest trochę ponad 30km, potem
słabnie. Ale te 30km przejeżdża się bez spocenia, ze średnią na poziome
20km/h, zależnie od wzniesień.

Przy 500W można osiągnąć 40km/h, przy 1000W pewnie ok. 60km/h, a przy 2KW...

http://www.youtube.com/watch?v=C-7wRjTJPdg

Prędkości są już dość poważne :) Ale, jak pisał Marcin, taki pojazd, jak u góry, to już nie rower. Niemniej
pierwsze wrażenie jest jednak inne, a miny wyprzedzanych "rowerem" kierowców
zapewne bezcenne.

BTW. A w ogóle dzięki za linka - nosiłem się z zamiarem kupna silnika w
piaście do drugiego elektryka, ale ceny były zaporowe. 300-400zł to już
zdecydowanie zmienia postać rzeczy.

Generalnie rower elektryczny polecam zwłaszcza na dłuższych dystansach, gdy
ktoś jest zbyt leniwy, by jechać zwykłym rowerem, i zbyt leniwy, by stać
samochodem w korku.

--

silniki elektryczne - wspomaganie jazdy rowerem