silniki start stop

Data: 2010-10-14 08:14:09
Autor: sulima
silniki start stop
czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku. Czy to jest wygodne rozwiazanie ? czy spowalnia ? czy sa jakies dostrzegalne uciazliwosci takiego rozwiazania ? czy rzeczywiscie sa jakies wymierne oszczednosci na paliwie ? a moze cale to rozwiazanie jest przkombinowanym, marketingowym chwytem, ktory nie pomaga a tylko rozprasza i pozbawia satysfakcji z jazdy ?

Data: 2010-10-14 08:20:57
Autor: Gabriel 'wilk'
silniki start stop
Użytkownik sulima napisał:

czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku.
A google to nie dziala, wpisz "System Stop & Go" i masz np. modele: Fiata, BMW, MB, Mitsu, Toyki, itp.
                Oskar Wilde

Data: 2010-10-14 17:51:05
Autor: Arek
silniki start stop
Gabriel 'wilk' wrote:

Użytkownik sulima napisał:

[...]
BMW, MB, Mitsu, Toyki, itp. pozdrawiam

Poliftowe C4 Picasso 1.6 hdi będzie z systemem start & stop. Będzie == już jest ale oczywiście nie w polandii.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-10-14 08:33:15
Autor: Misza
silniki start stop
  W dniu 2010-10-14 08:14, sulima pisze:
[...]
Trochę przekombinowane gdy pod maską jest silnik diesla z turbosprężarką, samochód jedzie i zatrzymuje się, olej który powinien chłodzić i smarować turbo grawitacyjnie spada w dół i przez to może mieć wpływ na żywotność całego układu. Zwłaszcza gdy ktoś agresywnie jeździ.

Pozdrawiam
Misza

Data: 2010-10-14 08:36:43
Autor: Gabriel 'wilk'
silniki start stop
Użytkownik Misza napisał:

[...]

A jesli jest to auto z turbo/biturbo benzyna? :-)

                Oskar Wilde

Data: 2010-10-14 08:40:23
Autor: Misza
silniki start stop
  W dniu 2010-10-14 08:36, Gabriel 'wilk' pisze:
Użytkownik Misza napisał:

[...]

pozdrawiam

Po chwili zastanowienia... Każde turbo, zasada działania przecie taka sama.

Data: 2010-10-14 08:52:43
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
silniki start stop
Użytkownik Misza napisał:

[...]

Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w korku ;-)

Seco

Data: 2010-10-14 09:26:36
Autor: Michał Gut
silniki start stop
Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w korku ;-)

ROTFL:)
ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali

Data: 2010-10-14 11:44:40
Autor: Frantic Freddie
silniki start stop
On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:
[...]

Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,
jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć.

FF.

Data: 2010-10-14 11:56:32
Autor: Gabriel 'wilk'
silniki start stop
Użytkownik Frantic Freddie napisał:

[...]

W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia.

                Oskar Wilde

Data: 2010-10-14 12:27:10
Autor: Frantic Freddie
silniki start stop
On 14/10/2010 11:56, Gabriel 'wilk' wrote:
[...]

Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie" silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla.

FF.

Data: 2010-10-14 11:22:31
Autor: Myjk
silniki start stop
2010-10-14 12:27:10 Frantic Freddie

Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane
"niegaszenie" silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla.

Dokładnie tak. Najbardziej turbinie szkodzi po prostu zły olej i sam przelot. Turbo może też zabić z miejsca "rozbiegany" i nie stłumiony w porę silnik -- ale to sporadyczne przypadki a często są wynikiem
puszczającej olej turbawki.

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-14 14:41:25
Autor: PaPi
silniki start stop
Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie"
silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla.

A czy nie dotyczy to bardziej turbobenzyny ? Tam temperatury sa wyzsze niz w turbodieslu.

Data: 2010-10-14 12:42:02
Autor: Michał Gut
silniki start stop
[...]

wiesz moim zdaniem (skromnym) to problem z turbinami jest jak wylaczysz po pałowaniu dłuższym. Kursanci zazwyczaj nie lataja szybko a i zwykly kierowiec jak jedzie tak jak zwykle, to zanim zgasi to jeszcze zaparkuje itd. To zajmuje czas kiedy to turbinka sobie bedzie gubic temperaturke

Data: 2010-10-14 11:43:36
Autor: kamil
silniki start stop

"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:i96mpp$la6$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

W jezdzie miejskiej takie male turbinki w punciakach nie robia sie czerwone. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-14 12:57:56
Autor: Krzysiek Kielczewski
silniki start stop
On 2010-10-14, Gabriel 'wilk' <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Lki które widuję to raczej 2000 obr/min nie przekraczają - więc nie mają
problemów ze schładzaniem turbiny...

Krzysiek KIełczewski

Data: 2010-10-14 13:17:47
Autor: Gabriel 'wilk'
silniki start stop

On 2010-10-14, Gabriel 'wilk' <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Tak, ale L'ki ciagle robia stop & go i to nieplanowany nawet kilka razy z rzedu co daje klikadziesiat takich akcji w ciagu dnia. W watku piszemy o systemie stop & go sterowanym jakims kompem co przewiduje zatrzymanie sie auta a niektorzy na PMSie i tak sie martwia o zywotnosc turbiny wiec podalem przyklad L'ki. Zreszta na autostradzie lub ekspresowce raczej stop & go nie zastosujesz, chyba ze trafisz na korek lub w jakis sposob zgasisz auto :-)
ps. sam mam zaturbiona benzyne i po palowaniu i tak nigdy nie staje sie w miejscu i gasi silnik (wyjatek stacja paliw/poarking przy szybkiej trasie - wowczas trzeba poczekac). Poza tym zawsze jest jakis dojazd na parking, parkowanie pod domem/blokiem, szukanie miejsca parkingowego itp. wiec turbina nie jest czerwona i wylaczana jest w normalnych warunkach. Chyba, ze ktos jedzi po miescie do odciecia lub depta gaz na zimnym silniku :-)

                Oskar Wilde

Data: 2010-10-14 23:07:42
Autor: Przemek V
silniki start stop

Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i96opt$nki$1news.onet.pl...

[...]

Na trasie katowickiej masz kilka razy światła w przysłowiowym szczerym polu.

Może się mylę ale w poprzedniej bmw z turbo dieslem i w S-Maxie z turbobenzyną mam wrażenie, że nawet po wyłączeniu silnika jeszcze przez ładne kilka minut co jakiś czas jakaś pompa się włącza i coś tam przepompowywuje. 530d po wyłączeniu silnika i zamknięciu zamków jeszcze sobie długo lubiła wydawać różne dziwne dźwięki sugerujące włączanie i wyłączanie jakichś urządzeń.

Data: 2010-10-15 10:38:06
Autor: Seba
silniki start stop
Dnia Thu, 14 Oct 2010 23:07:42 +0200, Przemek V napisał(a):

[...]

Mam podobnie u siebie - fiatowskie JTDm. Po wyłączeniu auta (zagaszeniu
silnika) jeszcze przez dłuższą chwilę auto wydaje z siebie jakieś
dźwięki sugerujące pracę jakichś urządzeń.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-10-14 09:55:05
Autor: Mario
silniki start stop

Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w
korku ;-)

Seco

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-14 11:23:56
Autor: Myjk
silniki start stop
2010-10-14 09:55:05 Mario

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

Taki jest sprytny, żę odróżnia. Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-14 14:04:29
Autor: Mario
silniki start stop
W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:
2010-10-14 09:55:05 Mario

a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

Taki jest sprytny, żę odróżnia.
Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i odpalał gdy wciskałem sprzęgło.

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w samochodzie.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-14 12:38:32
Autor: Myjk
silniki start stop
2010-10-14 14:04:29 Mario

no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał.

Może dlatego, że tam nie ma dlań różnicy. ;)

--
Pozdor Myjk

Data: 2010-10-14 14:00:30
Autor: kamil
silniki start stop

"Mario" <camaro94@op.pl> wrote in message news:i96rj7$1n2$1news.onet.pl...
[...]

Jezdzilem seria 3 z tym systemem i nie bardzo rozumiem, dlaczego "gowno". Gasl sobie w korku albo na swiatlach, po wcisnieciu sprzegla startowal w pol sekundy, zanim jeszcze bieg zdazylem wrzucic.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-14 22:11:41
Autor: Mario
silniki start stop
W dniu 2010-10-14 15:00, kamil pisze:

[...]

Wkurzało mnie gaśnięcie silnika po to aby za sekundę się odpalił.
Przyznaję że to moja subiektywna opinia.

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-15 08:15:00
Autor: Arek (G)
silniki start stop
W dniu 2010-10-14 22:11, Mario pisze:
[...]

Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem a także wiele innych.

A.

Data: 2010-10-15 11:38:59
Autor: Mario
silniki start stop
W dniu 2010-10-15 08:15, Arek (G) pisze:
[...]

Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję.
Ale poza tym miałem w niej wyczytać jak to wyłączyć? :-) Po co mi GÓWNO które niezwłocznie trzeba wyłączyć ;-)

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-15 10:42:40
Autor: kamil
silniki start stop
"Mario" <camaro94@op.pl> wrote in message news:i997f7$tkp$1news.onet.pl...

[...]

Wcale nie trzeba, a nawet przyjemnie stojac w korku nie sluchac klekotu smierdziucha. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-15 11:47:31
Autor: Mario
silniki start stop
W dniu 2010-10-15 11:42, kamil pisze:
[...]

Ok, nie będę się z Tobą sprzeczał bo jak pisałem, autko miałem tylko na jeden dzień więc może nie poznałem niuansów obsługi i nie dostrzegłem wszystkich jego "zalet".

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-15 10:53:44
Autor: kamil
silniki start stop
"Mario" <camaro94@op.pl> wrote in message news:i997v7$er$1news.onet.pl...

[...]

Nie mowie, ze wszyscy maja ten system lubic, ale mozna kupic bez po prostu, ewentualnie wylaczyc.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-15 23:44:17
Autor: Mario
silniki start stop
W dniu 2010-10-15 11:53, kamil pisze:
[...]

Tak, ja dodam jeszcze że każdy kto ma dylemat warto/nie warto powinien sam osobiście pojeździć takim wynalazkiem a nie opierać się jedynie na opinii ludzi bo tak się nie da :-) i nieważne czy chodzi o "start&stop" czy inne "ficzery".

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-15 12:29:12
Autor: Mariusz Chwalba
silniki start stop
On Fri, 15 Oct 2010 11:42:40 +0200, kamil <kamil@spam.com> wrote:

[...]

A klimatyzacja wtedy działa?

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-10-15 11:49:35
Autor: kamil
silniki start stop

"Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> wrote in message news:op.vkl4qyrea6rut4koder...
[...]

Dzialala.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-15 12:53:13
Autor: Arek (G)
silniki start stop
W dniu 2010-10-15 11:38, Mario pisze:

[...]

Nie mam pojęcia jak to jest, ale być może coś tam w komputerze się ustawia, może są różne tryby pracy itp. Nie wiedząc jakie to ma możliwości napisałeś, że to jest do dupy:)

To tak jakby osoba która nigdy nie używała skrzyni manualnej, wsiadła do takiego samochodu wrzuciła jedynkę i potem operowała tylko gazem. Po czym stwierdziła by, że samochód marki x, jest do dupy bo strasznie wolno jeździ, głośno pracuje, przegrzewa się, dużo pali itp.

A.

Data: 2010-10-15 23:40:12
Autor: Mario
silniki start stop
W dniu 2010-10-15 12:53, Arek (G) pisze:
[...]

Bez przesady z tym porównaniem do skrzyni biegów :-).
Jak pisałem też Kamilowi, przyznaję że czegoś może nie "obczaiłem".
A nie jestem fanem bmw więc nie zamierzam kupować i zgłębiać jego tajników :-).

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-14 16:20:51
Autor: Robert Rędziak
silniki start stop
On Thu, 14 Oct 2010 14:04:29 +0200, Mario <camaro94@op.pl> wrote:

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w samochodzie.

 A co? Nie mogłeś podpalić małolata w golfie obok donośnym
 wrum-wrum? ;>

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-10-14 22:09:26
Autor: Mario
silniki start stop
W dniu 2010-10-14 18:20, Robert Rędziak pisze:
[...]

Nie mierz innych swoją miarą :-P

mario

Data: 2010-10-15 23:55:41
Autor: Tomasz Pyra
silniki start stop
W dniu 2010-10-14 14:04, Mario pisze:

Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
samochodzie.

Raczej nie będzie wyboru.
Któraś z przyszłych norm EURO ma wymagać emisji CO2 na postoju na poziomie zero.

Data: 2010-10-18 10:41:24
Autor: Mario
silniki start stop
W dniu 2010-10-15 23:55, Tomasz Pyra pisze:
[...]

ok, ale pod warunkiem że będzie przymus kupowania/posiadania tylko nowego samochodu ;-)

pozdrawiam
mario

Data: 2010-10-18 22:48:51
Autor: Tomasz Pyra
silniki start stop
W dniu 2010-10-18 10:41, Mario pisze:
[...]

Pogadamy za 15 lat ;)

Data: 2010-10-14 09:07:44
Autor: AL
silniki start stop
sulima pisze:
czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne

od paru lat c3 (na 100%) - nawet spotkalem takie na drodze - silnik gasl (uciszal sie) w momencie gdy stalo na czerwonym.

Jak to w praktyce wyglada - to sie nie wypowiem, gdyz trzebaby takim jezdzic na codzien. Marketoidy zas twierdza, ze to daje oszczednosci.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-10-14 09:09:29
Autor: AL
silniki start stop
AL pisze:
sulima pisze:
[...]

i opis warunkow, w jakich ten system sie aktywuje
http://www.motonews.pl/citroen/news-657-debiut-modelu-c3-z-systemem-stop-start.html

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-10-14 11:54:24
Autor: Konrad L
silniki start stop
IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
Juz widze na jakich czesciach zarobia:
- turbiny -> zatrzymanie chlodzenia
- koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co dopiero o gaszenia i zapalania co chwile
- rozrusznki
- poduszki silnika

Data: 2010-10-14 12:44:29
Autor: Michał Gut
silniki start stop
przesadzasz. poduchy sie koncza zazwyczaj z powodu konczenia sie gumy (parcenie).
rozruszniki sa tam ciut inne i co mu za roznica czy bedzie krecil 2x czesciej czy nie. to go nie zamorduje. Bendix i owszem ale gdzies czytalem ze sa one zintegrowane z alternatorem (wiec bendixa nie ma). caly czas sie kreca.
Dwumasa ci sie nie rozpadnie od uruchamiania silnika.... a turbiny pewnie sa zabezpieczone w jakis sposob

Data: 2010-10-14 12:53:31
Autor: juhass
silniki start stop
W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze:
[...]

- akumulatory

--
Pozdrawiam:
juhass

Data: 2010-10-14 12:11:33
Autor: kamil
silniki start stop

"juhass" <juchass@poczta.fm> wrote in message news:i96neq$sti$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Spisek jak nic.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-14 13:36:07
Autor: Konrad L
silniki start stop
  > Spisek jak nic.

Jaki tam spisek... biznes producenta + zadowolenie klienta ze mu auto o 0,2 l mniej pali :)

Data: 2010-10-14 12:38:07
Autor: Waldek Godel
silniki start stop
Dnia Thu, 14 Oct 2010 13:36:07 +0200, Konrad L napisał(a):

  > Spisek jak nic.

Jaki tam spisek... biznes producenta + zadowolenie klienta ze mu auto o 0,2 l mniej pali :)

OIDP to ta funkcja jest wyłączalna przez użytkownika, więc nikt nikogo nie
zmusza

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-15 10:31:51
Autor: Sebastian Kaliszewski
silniki start stop
juhass wrote:
[...]

To trzeba dobry akumulator założyć a nie badziew jakiś... Oczywiście dobry jest droższy.

\SK

Data: 2010-10-14 14:04:26
Autor: kacyba
silniki start stop

mam mazde 3 2.0 benzyna z takim systemem. jak kupowałem to miałem
obiekcje-myslalem ze bedzie mnie denerwowalo gasniecie na swiatlach i w
jakis sposob mnie spowolnialo...a teraz??teraz to caly czas jezdze z tym
i-stopem wlaczonym i nie przeszkadza to w niczym. podjezdzam na swiatla
hamuje wrzycam na luc i silnik gasnie, zapala sie pomiaranczowe - wciskam
sprzeglo silnik startuje wrzucam jedynke i jade, zadnych opoznien...

silniki start stop