Data: 2010-10-14 08:14:09 | |
Autor: sulima | |
silniki start stop | |
czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku. Czy to jest wygodne rozwiazanie ? czy spowalnia ? czy sa jakies dostrzegalne uciazliwosci takiego rozwiazania ? czy rzeczywiscie sa jakies wymierne oszczednosci na paliwie ? a moze cale to rozwiazanie jest przkombinowanym, marketingowym chwytem, ktory nie pomaga a tylko rozprasza i pozbawia satysfakcji z jazdy ?
|
|
Data: 2010-10-14 08:20:57 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
silniki start stop | |
Użytkownik sulima napisał:
czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku.A google to nie dziala, wpisz "System Stop & Go" i masz np. modele: Fiata, BMW, MB, Mitsu, Toyki, itp. pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-10-14 17:51:05 | |
Autor: Arek | |
silniki start stop | |
Gabriel 'wilk' wrote:
Użytkownik sulima napisał: Poliftowe C4 Picasso 1.6 hdi będzie z systemem start & stop. Będzie == już jest ale oczywiście nie w polandii. -- Arek, arekmx|gazeta.pl |
|
Data: 2010-10-14 08:33:15 | |
Autor: Misza | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-14 08:14, sulima pisze:
czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne w tej chwili samochody osobowe z wlaczajacym sie i wylaczajacym silnikiem w trakcie jazdy w korku. Czy to jest wygodne rozwiazanie ? czy spowalnia ? czy sa jakies dostrzegalne uciazliwosci takiego rozwiazania ? czy rzeczywiscie sa jakies wymierne oszczednosci na paliwie ? a moze cale to rozwiazanie jest przkombinowanym, marketingowym chwytem, ktory nie pomaga a tylko rozprasza i pozbawia satysfakcji z jazdy ?Trochę przekombinowane gdy pod maską jest silnik diesla z turbosprężarką, samochód jedzie i zatrzymuje się, olej który powinien chłodzić i smarować turbo grawitacyjnie spada w dół i przez to może mieć wpływ na żywotność całego układu. Zwłaszcza gdy ktoś agresywnie jeździ. Pozdrawiam Misza |
|
Data: 2010-10-14 08:36:43 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
silniki start stop | |
Użytkownik Misza napisał:
W dniu 2010-10-14 08:14, sulima pisze:A jesli jest to auto z turbo/biturbo benzyna? :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-10-14 08:40:23 | |
Autor: Misza | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-14 08:36, Gabriel 'wilk' pisze:
Użytkownik Misza napisał:Po chwili zastanowienia... Każde turbo, zasada działania przecie taka sama. |
|
Data: 2010-10-14 08:52:43 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
silniki start stop | |
Misza pisze:
W dniu 2010-10-14 08:36, Gabriel 'wilk' pisze: Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w korku ;-) Seco |
|
Data: 2010-10-14 09:26:36 | |
Autor: Michał Gut | |
silniki start stop | |
Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w korku ;-) ROTFL:) ale tak swoja szosą to mysle ze jakis patent wymyslili do podtrzymania oleju w turbinie - sami w stope by sobie nie strzelali |
|
Data: 2010-10-14 11:44:40 | |
Autor: Frantic Freddie | |
silniki start stop | |
On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:
Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem, jak za wysoka - nie pozwala wyłączyć. FF. |
|
Data: 2010-10-14 11:56:32 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
silniki start stop | |
Użytkownik Frantic Freddie napisał:
On 14/10/2010 09:26, Michał Gut wrote:W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia. pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-10-14 12:27:10 | |
Autor: Frantic Freddie | |
silniki start stop | |
On 14/10/2010 11:56, Gabriel 'wilk' wrote:
Użytkownik Frantic Freddie napisał:Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie" silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla. FF. |
|
Data: 2010-10-14 11:22:31 | |
Autor: Myjk | |
silniki start stop | |
2010-10-14 12:27:10 Frantic Freddie
Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane Dokładnie tak. Najbardziej turbinie szkodzi po prostu zły olej i sam przelot. Turbo może też zabić z miejsca "rozbiegany" i nie stłumiony w porę silnik -- ale to sporadyczne przypadki a często są wynikiem puszczającej olej turbawki. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2010-10-14 14:41:25 | |
Autor: PaPi | |
silniki start stop | |
Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie" A czy nie dotyczy to bardziej turbobenzyny ? Tam temperatury sa wyzsze niz w turbodieslu. |
|
Data: 2010-10-14 12:42:02 | |
Autor: Michał Gut | |
silniki start stop | |
Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia. wiesz moim zdaniem (skromnym) to problem z turbinami jest jak wylaczysz po pałowaniu dłuższym. Kursanci zazwyczaj nie lataja szybko a i zwykly kierowiec jak jedzie tak jak zwykle, to zanim zgasi to jeszcze zaparkuje itd. To zajmuje czas kiedy to turbinka sobie bedzie gubic temperaturke |
|
Data: 2010-10-14 11:43:36 | |
Autor: kamil | |
silniki start stop | |
"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:i96mpp$la6$1portraits.wsisiz.edu.pl... Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia. W jezdzie miejskiej takie male turbinki w punciakach nie robia sie czerwone. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-14 12:57:56 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
silniki start stop | |
On 2010-10-14, Gabriel 'wilk' <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:
Czujnik temperatury oleju w turbinie rozwiązuje problem,W stop & go moze i jest taki patent. Znam auta z L'ki G.Punto/Corsy z nowoczesnymi dieslami, ktore sa odpalane kilkadziesiat razy dziennie i nawet po jezdzie na trasie(goracy silnik i turbo) gasna kursantom na skrzyzowaniu i jakos sie trzymaja turbiny w tych autach a przebiegi tez zacne robia. Lki które widuję to raczej 2000 obr/min nie przekraczają - więc nie mają problemów ze schładzaniem turbiny... Krzysiek KIełczewski |
|
Data: 2010-10-14 13:17:47 | |
Autor: Gabriel 'wilk' | |
silniki start stop | |
Użytkownik Krzysiek Kielczewski napisał:
On 2010-10-14, Gabriel 'wilk' <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote:Tak, ale L'ki ciagle robia stop & go i to nieplanowany nawet kilka razy z rzedu co daje klikadziesiat takich akcji w ciagu dnia. W watku piszemy o systemie stop & go sterowanym jakims kompem co przewiduje zatrzymanie sie auta a niektorzy na PMSie i tak sie martwia o zywotnosc turbiny wiec podalem przyklad L'ki. Zreszta na autostradzie lub ekspresowce raczej stop & go nie zastosujesz, chyba ze trafisz na korek lub w jakis sposob zgasisz auto :-) ps. sam mam zaturbiona benzyne i po palowaniu i tak nigdy nie staje sie w miejscu i gasi silnik (wyjatek stacja paliw/poarking przy szybkiej trasie - wowczas trzeba poczekac). Poza tym zawsze jest jakis dojazd na parking, parkowanie pod domem/blokiem, szukanie miejsca parkingowego itp. wiec turbina nie jest czerwona i wylaczana jest w normalnych warunkach. Chyba, ze ktos jedzi po miescie do odciecia lub depta gaz na zimnym silniku :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde |
|
Data: 2010-10-14 23:07:42 | |
Autor: Przemek V | |
silniki start stop | |
Użytkownik "Gabriel 'wilk'" <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i96opt$nki$1news.onet.pl... Tak, ale L'ki ciagle robia stop & go i to nieplanowany nawet kilka razy z rzedu co daje klikadziesiat takich akcji w ciagu dnia. W watku piszemy o systemie stop & go sterowanym jakims kompem co przewiduje zatrzymanie sie auta a niektorzy na PMSie i tak sie martwia o zywotnosc turbiny wiec podalem przyklad L'ki. Zreszta na autostradzie lub ekspresowce raczej stop & go nie zastosujesz, chyba ze trafisz na korek lub w jakis sposob zgasisz auto :-) Na trasie katowickiej masz kilka razy światła w przysłowiowym szczerym polu. Może się mylę ale w poprzedniej bmw z turbo dieslem i w S-Maxie z turbobenzyną mam wrażenie, że nawet po wyłączeniu silnika jeszcze przez ładne kilka minut co jakiś czas jakaś pompa się włącza i coś tam przepompowywuje. 530d po wyłączeniu silnika i zamknięciu zamków jeszcze sobie długo lubiła wydawać różne dziwne dźwięki sugerujące włączanie i wyłączanie jakichś urządzeń. |
|
Data: 2010-10-15 10:38:06 | |
Autor: Seba | |
silniki start stop | |
Dnia Thu, 14 Oct 2010 23:07:42 +0200, Przemek V napisał(a):
Może się mylę ale w poprzedniej bmw z turbo dieslem i w S-Maxie z turbobenzyną mam wrażenie, że nawet po wyłączeniu silnika jeszcze przez ładne kilka minut co jakiś czas jakaś pompa się włącza i coś tam przepompowywuje. 530d po wyłączeniu silnika i zamknięciu zamków jeszcze sobie długo lubiła wydawać różne dziwne dźwięki sugerujące włączanie i wyłączanie jakichś urządzeń. Mam podobnie u siebie - fiatowskie JTDm. Po wyłączeniu auta (zagaszeniu silnika) jeszcze przez dłuższą chwilę auto wydaje z siebie jakieś dźwięki sugerujące pracę jakichś urządzeń. -- Pozdrawiam, Sebastian S. |
|
Data: 2010-10-14 09:55:05 | |
Autor: Mario | |
silniki start stop | |
Swoja drogą, zastanawia mnie wspomniana agresywna jazda, oczywiście w a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie z powodu korka od czerwonego światła? ;-) pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-14 11:23:56 | |
Autor: Myjk | |
silniki start stop | |
2010-10-14 09:55:05 Mario
a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie z powodu korka od czerwonego światła? ;-) Taki jest sprytny, żę odróżnia. Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2010-10-14 14:04:29 | |
Autor: Mario | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:
2010-10-14 09:55:05 Mariono popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i odpalał gdy wciskałem sprzęgło. Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w samochodzie. pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-14 12:38:32 | |
Autor: Myjk | |
silniki start stop | |
2010-10-14 14:04:29 Mario
no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Może dlatego, że tam nie ma dlań różnicy. ;) -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2010-10-14 14:00:30 | |
Autor: kamil | |
silniki start stop | |
"Mario" <camaro94@op.pl> wrote in message news:i96rj7$1n2$1news.onet.pl... W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze: Jezdzilem seria 3 z tym systemem i nie bardzo rozumiem, dlaczego "gowno". Gasl sobie w korku albo na swiatlach, po wcisnieciu sprzegla startowal w pol sekundy, zanim jeszcze bieg zdazylem wrzucic. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-14 22:11:41 | |
Autor: Mario | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-14 15:00, kamil pisze:
Wkurzało mnie gaśnięcie silnika po to aby za sekundę się odpalił. Przyznaję że to moja subiektywna opinia. pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-15 08:15:00 | |
Autor: Arek (G) | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-14 22:11, Mario pisze:
W dniu 2010-10-14 15:00, kamil pisze: Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem a także wiele innych. A. |
|
Data: 2010-10-15 11:38:59 | |
Autor: Mario | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-15 08:15, Arek (G) pisze:
W dniu 2010-10-14 22:11, Mario pisze:Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję. Ale poza tym miałem w niej wyczytać jak to wyłączyć? :-) Po co mi GÓWNO które niezwłocznie trzeba wyłączyć ;-) pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-15 10:42:40 | |
Autor: kamil | |
silniki start stop | |
"Mario" <camaro94@op.pl> wrote in message news:i997f7$tkp$1news.onet.pl...
Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem aPrzypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję. Wcale nie trzeba, a nawet przyjemnie stojac w korku nie sluchac klekotu smierdziucha. ;) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-15 11:47:31 | |
Autor: Mario | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-15 11:42, kamil pisze:
"Mario" <camaro94@op.pl> wrote in message news:i997f7$tkp$1news.onet.pl...Ok, nie będę się z Tobą sprzeczał bo jak pisałem, autko miałem tylko na jeden dzień więc może nie poznałem niuansów obsługi i nie dostrzegłem wszystkich jego "zalet". pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-15 10:53:44 | |
Autor: kamil | |
silniki start stop | |
"Mario" <camaro94@op.pl> wrote in message news:i997v7$er$1news.onet.pl...
Wcale nie trzeba, a nawet przyjemnie stojac w korku nie sluchac klekotuOk, nie będę się z Tobą sprzeczał bo jak pisałem, autko miałem tylko na jeden dzień więc może nie poznałem niuansów obsługi i nie dostrzegłem wszystkich jego "zalet". Nie mowie, ze wszyscy maja ten system lubic, ale mozna kupic bez po prostu, ewentualnie wylaczyc. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-15 23:44:17 | |
Autor: Mario | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-15 11:53, kamil pisze:
"Mario" <camaro94@op.pl> wrote in message news:i997v7$er$1news.onet.pl...Tak, ja dodam jeszcze że każdy kto ma dylemat warto/nie warto powinien sam osobiście pojeździć takim wynalazkiem a nie opierać się jedynie na opinii ludzi bo tak się nie da :-) i nieważne czy chodzi o "start&stop" czy inne "ficzery". pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-15 12:29:12 | |
Autor: Mariusz Chwalba | |
silniki start stop | |
On Fri, 15 Oct 2010 11:42:40 +0200, kamil <kamil@spam.com> wrote:
Przypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień i nie miałem czasu wczytywać się w instrukcję. A klimatyzacja wtedy działa? pozdrawiam, -- Mariusz 'koder' Chwalba |
|
Data: 2010-10-15 11:49:35 | |
Autor: kamil | |
silniki start stop | |
"Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> wrote in message news:op.vkl4qyrea6rut4koder... On Fri, 15 Oct 2010 11:42:40 +0200, kamil <kamil@spam.com> wrote: Dzialala. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-15 12:53:13 | |
Autor: Arek (G) | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-15 11:38, Mario pisze:
Przypuszczam, że instrukcja obsługi pomogła by rozwiązać ten problem aPrzypuszczam że tak, ale dostałem do autko w firmie do testów na 1 dzień Nie mam pojęcia jak to jest, ale być może coś tam w komputerze się ustawia, może są różne tryby pracy itp. Nie wiedząc jakie to ma możliwości napisałeś, że to jest do dupy:) To tak jakby osoba która nigdy nie używała skrzyni manualnej, wsiadła do takiego samochodu wrzuciła jedynkę i potem operowała tylko gazem. Po czym stwierdziła by, że samochód marki x, jest do dupy bo strasznie wolno jeździ, głośno pracuje, przegrzewa się, dużo pali itp. A. |
|
Data: 2010-10-15 23:40:12 | |
Autor: Mario | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-15 12:53, Arek (G) pisze:
W dniu 2010-10-15 11:38, Mario pisze: Bez przesady z tym porównaniem do skrzyni biegów :-). Jak pisałem też Kamilowi, przyznaję że czegoś może nie "obczaiłem". A nie jestem fanem bmw więc nie zamierzam kupować i zgłębiać jego tajników :-). pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-14 16:20:51 | |
Autor: Robert Rędziak | |
silniki start stop | |
On Thu, 14 Oct 2010 14:04:29 +0200, Mario <camaro94@op.pl> wrote:
Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w samochodzie. A co? Nie mogłeś podpalić małolata w golfie obok donośnym wrum-wrum? ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-10-14 22:09:26 | |
Autor: Mario | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-14 18:20, Robert Rędziak pisze:
On Thu, 14 Oct 2010 14:04:29 +0200, Mario<camaro94@op.pl> wrote:Nie mierz innych swoją miarą :-P mario |
|
Data: 2010-10-15 23:55:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-14 14:04, Mario pisze:
Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w Raczej nie będzie wyboru. Któraś z przyszłych norm EURO ma wymagać emisji CO2 na postoju na poziomie zero. |
|
Data: 2010-10-18 10:41:24 | |
Autor: Mario | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-15 23:55, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2010-10-14 14:04, Mario pisze: ok, ale pod warunkiem że będzie przymus kupowania/posiadania tylko nowego samochodu ;-) pozdrawiam mario |
|
Data: 2010-10-18 22:48:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-18 10:41, Mario pisze:
W dniu 2010-10-15 23:55, Tomasz Pyra pisze: Pogadamy za 15 lat ;) |
|
Data: 2010-10-14 09:07:44 | |
Autor: AL | |
silniki start stop | |
sulima pisze:
czy oprocz dwoch modeli fiata punto evo sa obecnie jakies inne dostepne od paru lat c3 (na 100%) - nawet spotkalem takie na drodze - silnik gasl (uciszal sie) w momencie gdy stalo na czerwonym. Jak to w praktyce wyglada - to sie nie wypowiem, gdyz trzebaby takim jezdzic na codzien. Marketoidy zas twierdza, ze to daje oszczednosci. -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-10-14 09:09:29 | |
Autor: AL | |
silniki start stop | |
AL pisze:
sulima pisze:i opis warunkow, w jakich ten system sie aktywuje http://www.motonews.pl/citroen/news-657-debiut-modelu-c3-z-systemem-stop-start.html -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-10-14 11:54:24 | |
Autor: Konrad L | |
silniki start stop | |
IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow...
Juz widze na jakich czesciach zarobia: - turbiny -> zatrzymanie chlodzenia - koła dwumasowe -> rozpadaja sie od normlanej eksploatacji, a co dopiero o gaszenia i zapalania co chwile - rozrusznki - poduszki silnika |
|
Data: 2010-10-14 12:44:29 | |
Autor: Michał Gut | |
silniki start stop | |
przesadzasz. poduchy sie koncza zazwyczaj z powodu konczenia sie gumy (parcenie).
rozruszniki sa tam ciut inne i co mu za roznica czy bedzie krecil 2x czesciej czy nie. to go nie zamorduje. Bendix i owszem ale gdzies czytalem ze sa one zintegrowane z alternatorem (wiec bendixa nie ma). caly czas sie kreca. Dwumasa ci sie nie rozpadnie od uruchamiania silnika.... a turbiny pewnie sa zabezpieczone w jakis sposob |
|
Data: 2010-10-14 12:53:31 | |
Autor: juhass | |
silniki start stop | |
W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze:
IMO mikra oszczednosc paliwa, a dodatkowy zarobek producentow... - akumulatory -- Pozdrawiam: juhass |
|
Data: 2010-10-14 12:11:33 | |
Autor: kamil | |
silniki start stop | |
"juhass" <juchass@poczta.fm> wrote in message news:i96neq$sti$1usenet.news.interia.pl... W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze: Spisek jak nic. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-10-14 13:36:07 | |
Autor: Konrad L | |
silniki start stop | |
> Spisek jak nic.
Jaki tam spisek... biznes producenta + zadowolenie klienta ze mu auto o 0,2 l mniej pali :) |
|
Data: 2010-10-14 12:38:07 | |
Autor: Waldek Godel | |
silniki start stop | |
Dnia Thu, 14 Oct 2010 13:36:07 +0200, Konrad L napisał(a):
> Spisek jak nic. OIDP to ta funkcja jest wyłączalna przez użytkownika, więc nikt nikogo nie zmusza -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-10-15 10:31:51 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
silniki start stop | |
juhass wrote:
W dniu 2010-10-14 11:54, Konrad L pisze: To trzeba dobry akumulator założyć a nie badziew jakiś... Oczywiście dobry jest droższy. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2010-10-14 14:04:26 | |
Autor: kacyba | |
silniki start stop | |
mam mazde 3 2.0 benzyna z takim systemem. jak kupowałem to miałem obiekcje-myslalem ze bedzie mnie denerwowalo gasniecie na swiatlach i w jakis sposob mnie spowolnialo...a teraz??teraz to caly czas jezdze z tym i-stopem wlaczonym i nie przeszkadza to w niczym. podjezdzam na swiatla hamuje wrzycam na luc i silnik gasnie, zapala sie pomiaranczowe - wciskam sprzeglo silnik startuje wrzucam jedynke i jade, zadnych opoznien... |