sim-lock, cid-lock - legalność

Data: 2010-03-08 02:38:57
Autor: BartekK
sim-lock, cid-lock - legalność
Kupując telefon (powiedzmy za 100zł) + umowa (np na 2 lata) - po prostu stajemy się posiadaczem telefonu. Nikt mi nie wmówi że "telefon jest operatora", a to że podaje cenę za telefon taniej-niż-chciałby-sprzedać to promocja, bo wie że i tak zarobi na abonamencie przez te 2 lata. Chyba się zgadzamy?

To jak w takim wypadku ma się legalność obecności przeróżnych blokad telefonu, nieusuwalnych "personalizacji-brandyzacji", sim-lock, cid-lock (w telefonach z windows mobile), oraz legalność ich ewentualnego usunięcia lub braku. Skoro "telefon jest mój" to mogę zrobić z nim co chcę, wgrać wszelkie programy na które posiadam licencję, skasować mi zbędne itp?

Bo obecna patologiczna sytuacja mi wygląda tak, jakby np operator tv-cyfrowej sprzedawał TV-plazma-50" w promocyjnej cenie 1000zł + umowa na abonament 199zł na telewizornie przez 5 lat, a w razie zepsucia się (sprzętowego) telewizora odrzucał wszystkie reklamacje, ponieważ na liście kanałów w czasie użytkowania coś się zmieniło/usuneło/dodało, nie oglądało na tym TV jego programów itd...

Data: 2010-03-08 04:36:15
Autor: pwz
sim-lock, cid-lock - legalność
W dniu 2010-03-08 02:38, BartekK pisze:
(...)
[...]

W umowie powinno to być zapisane. Podpisujesz _umowę_, w której zgadzasz sięna takie warunki. A jak ci się nie podoba, "to se pan idź do innego operatora".
pwz

Data: 2010-03-08 11:08:58
Autor: BartekK
sim-lock, cid-lock - legalność
W dniu 2010-03-08 04:36, pwz pisze:
[...]

Masz jakąś komórkę z abonamentem/umową? Spójrz w swoją umowę, czy masz tam zapisane cokolwiek O TELEFONIE że ma/musi mieć simlock, cid-lock, musi mieć grafiki operatora i inne personalizacje pod danego operatora, oprogramowanie specyficzne dla danego operatora itd? W mojej umowie jest wyłącznie mowa o sprawach abonamentu, płatności itd, trochę o karcie sim, a nic o telefonie.

Data: 2010-03-08 05:06:20
Autor: SzalonyKapelusznik
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
On 8 Mar, 11:08, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:

Masz jak±¶ komórkê z abonamentem/umow±? Spójrz w swoj± umowê, czy masz
tam zapisane cokolwiek O TELEFONIE ¿e ma/musi mieæ simlock, cid-lock,
musi mieæ grafiki operatora i inne personalizacje pod danego operatora,
oprogramowanie specyficzne dla danego operatora itd? W mojej umowie jest
wy³±cznie mowa o sprawach abonamentu, p³atno¶ci itd, trochê o karcie
sim, a nic o telefonie.

--
| Bartlomiej Kuzniewski

Ale przeciez telefon bez simlocka nie jest TYM telefonem objetym
gwarancj± poniewaz telefon objety gwarancja simlocka mial.

Telefon ten charakteryzuje sie tym ze ma wlasciwosc A. Bez owej
wlasciwosci tozsamosci telefonu stwierdzic sie nie da. Da sie
stwierdzic za to nieautoryzowane zmiany w sofcie/hardwarze telefonu.
Dla lepszej pracy uznaje sie ze wszelkie problemy wynikaja wlasnie z
takiej ingerencji.

Proste.

Data: 2010-03-08 17:06:37
Autor: BartekK
sim-lock, cid-lock - legalność
W dniu 2010-03-08 14:06, SzalonyKapelusznik pisze:
[...]

gwarancjÄ… poniewaz telefon objety gwarancja simlocka mial.
No bez przesady. A ładowarka od tego telefonu też nie jest tą ładowarką?

[...]

Ok, a co z cid-lock albo innymi atrybutami (np grafiki startowe/tła itp)? Albo jak w podanym przykładzie "telewizor w promocji z cyfra+ na 3 lata" - skoro w telewizorze nie ma ustawionej listy programów cyfry+, to znaczy że to nie jest ten telewizor i gwarancja na niego nie obowiązuje (gdy reklamujemy np że jeden głośnik nie gra)?

Data: 2010-03-22 17:22:32
Autor: Papa5merf
sim-lock, cid-lock - legalno ść
Órzytkownik "BartekK" napisał:
[...]

w umowie zapewne nic nie ma na ten temat, ale zdaj sobie sprawę z faktu że
żyjemy w wolnym państfie prawa tylko z nazwy, bo ani wolne i bez prawa, tak
więc użeranie się w temacie nie ma sensu, bo i tak pewnie są jakieś ustawy
kturych nie znasz albo i operatora stać na lepiej opłacaną żesze
prafnikuf:O)
tak odbiegajac od tematu to sprawa simlokuf to sprawa podsłuchuf, tak
telefony w naszym kraju mają główny cel podsłuchiwanie obywatela a nie
rozmowy telefoniczne:O)
tak więc w prafie jawnie tego nigdzie nie może byc podane:O) w każdym razie
zdaj sobie sprawę że wszystkie simlokowane telefony są takimi pluskfami,
kture podsłuchują cię 24h na dobę niezależnie od tego czy telefon jest
włączony czy nie, ważne żeby akumulatorek nie był rozładowany:O)
nie wiem jak jest w konurkach bezs tego simlokowego szpiega, bo nigdy takiej
komurki nie widziałem, ale jeśli ingerujesz w oprogramowanie telefonu to
możesz zdezaktywować tego szpiega i na tym polega problem operatoruf, oni
nie chcą żebyś wymknoł się z pod kontroli:O)

Data: 2010-03-08 05:49:42
Autor: januszek
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
BartekK napisa³(a):

Bo obecna patologiczna sytuacja mi wygl±da tak, jakby np operator tv-cyfrowej sprzedawa³ TV-plazma-50" w promocyjnej cenie 1000z³ + umowa na abonament 199z³ na telewizornie przez 5 lat, a w razie zepsucia siê (sprzêtowego) telewizora odrzuca³ wszystkie reklamacje, poniewa¿ na li¶cie kana³ów w czasie u¿ytkowania co¶ siê zmieni³o/usune³o/doda³o, nie ogl±da³o na tym TV jego programów itd...

OIMW to jest jeden taki "Operator" radiowy, ktory sprzedaje radioodbiorniki, ktore umozliwiaja odbior ino jednej stacji ;) Mimo tego, ze sygnal maja tak mocny, ze nawet piloci wojskowi Luftwafe moga ich sluchac ;P

j.

--
bing jest fajny ale nie widaæ z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-03-08 07:49:20
Autor: Micha³ Gut
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
[...]

lol:) przypomnial mi sie artyku³ to opisujacy:))))))))))) dobry poczatek dnia:D

Data: 2010-03-08 07:21:00
Autor: Budzik
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
U¿ytkownik BartekK sibi@NOSPAMdrut.org ...

[...]

ne wyobrazam sobie, zeby jakikolwiek sad zgodzi³ sie z odrzuceniem reklamacji na podstawie zmiany kana³ów. IMO to tylko kwestia bycia odpowiednio upierdliwym.
Z tym, ze oczywiscie nie przez 5 lat. :)

Data: 2010-03-08 10:37:19
Autor: BartekK
sim-lock, cid-lock - legalność
W dniu 2010-03-08 08:21, Budzik pisze:
Użytkownik BartekK sibi@NOSPAMdrut.org ...

Bo obecna patologiczna sytuacja mi wyglÄ…da tak, jakby np operator
[...]

ne wyobrazam sobie, zeby jakikolwiek sad zgodził sie z odrzuceniem
reklamacji na podstawie zmiany kanałów. IMO to tylko kwestia bycia
odpowiednio upierdliwym.
No właśnie. A z okazji zdjęcia sim-lock, cid-lock itp - odrzucają bez zawahania, i mało kto z tym wygrywa.

Data: 2010-03-08 12:20:08
Autor: Piotr [trzykoty]
sim-lock, cid-lock - legalno ść
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał
No właśnie. A z okazji zdjęcia sim-lock, cid-lock itp - odrzucają bez zawahania, i mało kto z tym wygrywa.

Pamiętaj, że gwarancja nie jest przez prawo obowiązkowa jako element sprzedaży produktu.
To dodatkowa umowa, na dodatkowych warunkch. Zdjęcie simlocka to ingerencja w soft, nieautorsyzowan ingerencja potencjalnie grozi utratą właściwości gwarantowanych przez producenta.

Data: 2010-03-08 11:28:28
Autor: januszek
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
Piotr [trzykoty] napisa³(a):

Zdjêcie simlocka to ingerencja w soft, nieautorsyzowan ingerencja potencjalnie grozi utrat± w³a¶ciwo¶ci gwarantowanych przez producenta.

I naruszenie prawa wlasnosci intelektualnej wlasciciela softu ;) byc moze i nawet hackowanie softu scigane z urzedu ;P

j.

--
bing jest fajny ale nie widaæ z niego do Apteki na Solnym...

Data: 2010-03-08 10:46:12
Autor: RadoslawF
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
Dnia 2010-03-08 02:38, U¿ytkownik BartekK napisa³:
Kupuj±c telefon (powiedzmy za 100z³) + umowa (np na 2 lata) - po prostu stajemy siê posiadaczem telefonu. Nikt mi nie wmówi ¿e "telefon jest operatora", a to ¿e podaje cenê za telefon taniej-ni¿-chcia³by-sprzedaæ to promocja, bo wie ¿e i tak zarobi na abonamencie przez te 2 lata. Chyba siê zgadzamy?

"Dostaj±c" wymarzony gad¿et w "promocji" trzeba czytaæ ze zrozumieniem
warunki umowy. Praktycznie ma³o kto to robi i ma potem kwiatki w stylu
umowy d³u¿szej ni¿ gwarancja na promocyjne urz±dzenie czy nawet
konieczno¶æ p³acenia rachunku/abonamentu w sytuacji kiedy urz±dzenie
jest w serwisie bo umowê mamy podpisana z firm± XXX a urz±dzenie
"zakupili¶my" od firmy YYY.
Kwiatków takich jest wiêcej i dotycz± naiwnych którym siê zdaje
¿e firma oferuj±ca sprzêt warty tysi±c z³ za sto z³otych chce
zrobiæ dobrze klientowi a nie sobie.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-08 11:06:25
Autor: BartekK
sim-lock, cid-lock - legalność
W dniu 2010-03-08 10:46, RadoslawF pisze:
Dnia 2010-03-08 02:38, Użytkownik BartekK napisał:
[...]
abonamencie przez te 2 lata. Chyba siÄ™ zgadzamy?

"Dostając" wymarzony gadżet w "promocji" trzeba czytać ze zrozumieniem
warunki umowy. Praktycznie mało kto to robi i ma potem kwiatki w stylu
umowy dłuższej niż gwarancja na promocyjne urządzenie czy nawet
konieczność płacenia rachunku/abonamentu w sytuacji kiedy urządzenie
jest w serwisie bo umowÄ™ mamy podpisana z firmÄ… XXX a urzÄ…dzenie
"zakupiliśmy" od firmy YYY.
Kwiatków takich jest więcej i dotyczą naiwnych którym się zdaje
że firma oferująca sprzęt warty tysiąc zł za sto złotych chce
zrobić dobrze klientowi a nie sobie.
Chyba nie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o umowę związaną z usługą (w przypadku telefonu - abonamentem itd), którą potem płacić trzeba, i nie jestem naiwny i nie podniecam się gadżetem.
"Zakup" telefonu z podpisaniem umowy to po prostu zakup, telefon jest od momentu zakupu twój, nie dzierżawisz go od operatora ani nic. Nawet na tą 1zł netto dostajesz osobną fakturę (lub pozycję na fakturze p.t. "telefon jakiśtam").
To że zgodnie z umową musisz płacić co miesiąc itd, to jest zupełnie odrębna umowa cywilnoprawna. Chodzi mi o to, że telefon który jest twój, boś go kupił i za niego zapłacił (tyle ile sprzedawca chciał dostać) realnie jest upośledzany przez sprzedawce (producenta?) by kontrolować co z nim możesz zrobić, a co zrobić będzie ciężko, i nigdzie w ofercie przed zakupem o tych ograniczeniach nie pisze, a jeśli pozbędziesz się tych programowych koni trojańskich - to sprzedawca (operator) stwierdza że zrobiłeś to _nielegalnie_ i zepsułeś (fizycznie, sprzętowo, nieodwracalnie) telefon i się martw.

Data: 2010-03-08 11:46:26
Autor: RadoslawF
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
Dnia 2010-03-08 11:06, U¿ytkownik BartekK napisa³:

To ¿e zgodnie z umow± musisz p³aciæ co miesi±c itd, to jest zupe³nie odrêbna umowa cywilnoprawna. Chodzi mi o to, ¿e telefon który jest twój, bo¶ go kupi³ i za niego zap³aci³ (tyle ile sprzedawca chcia³ dostaæ) realnie jest upo¶ledzany przez sprzedawce (producenta?) by kontrolowaæ co z nim mo¿esz zrobiæ, a co zrobiæ bêdzie ciê¿ko, i nigdzie w ofercie przed zakupem o tych ograniczeniach nie pisze, a je¶li pozbêdziesz siê tych programowych koni trojañskich - to sprzedawca (operator) stwierdza ¿e zrobi³e¶ to _nielegalnie_ i zepsu³e¶ (fizycznie, sprzêtowo, nieodwracalnie) telefon i siê martw.

Mój telefon jest trwale zeszpecony przez producenta na zlecenie
po¶rednika czyli mojego operatora. I tego na pewno nie ma w
¿adnej umowie. Jedyne co mog³em zrobiæ to umowy nie podpisywaæ.
Zeszpecony domalowaniem paskudnego logo na obudowie.
Natomiast Simlock jest (kiedy¶ by³) wpisany do umowy a na pewno
jest w jakim¶ tam regulaminie operatora.
I co by operator nie kombinowa³ to zdejmuje takie zabezpieczenie
po wyga¶niêciu umowy czyli sp³aceniu aparatu.
Mo¿esz go sobie zdj±æ sam ale wiesz doskonale ¿e bêdzie to
potraktowane jako nieautoryzowana ingerencja i doprowadzi
do utraty gwarancji.

Czasy kiedy kupowa³e¶ grabie i maj±c kaprys wbija³e¶ nimi
gwo¼dzie minê³y bezpowrotnie. Dzi¶ kupuj±c "urz±dzenie"
zgadzasz siê na masê dodatkowych i bezsensownych warunków,
(patrz problem z przerabianymi konsolami xbox) które
ograniczaj± Twoje prawo w³asno¶ci. Ale zamiast zaprotestowaæ
gotówk± wolicie narzekaæ w internecie.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-08 04:38:49
Autor: gr
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
On 8 Mar, 11:46, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:

Mo¿esz go sobie zdj±æ sam ale wiesz doskonale ¿e bêdzie to
potraktowane jako nieautoryzowana ingerencja i doprowadzi
do utraty gwarancji.

A mi zawsze zdejmuj± w salonie po wygasniêciu umowy.

Data: 2010-03-08 13:59:04
Autor: Budzik
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
U¿ytkownik gr jagrechu@wp.pl ...

Mo¿esz go sobie zdj±æ sam ale wiesz doskonale ¿e bêdzie to
potraktowane jako nieautoryzowana ingerencja i doprowadzi
do utraty gwarancji.

A mi zawsze zdejmuj± w salonie po wygasniêciu umowy.

co pokazuje, ze prawid³owe zdjecie sim-locka samo z siebie telefonu nie uszkadza.

Data: 2010-03-08 22:27:52
Autor: pmlb
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ

"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:Xns9D3597910C237budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
U¿ytkownik gr jagrechu@wp.pl ...

[...]

W niektorych sieciach wogole nie ma sim-locka przy telefonach na abonament (O2 w UK)

Data: 2010-03-08 12:10:54
Autor: Maddy
sim-lock, cid-lock - legalność
W dniu 08-03-2010 11:46, RadoslawF pisze:
Mój telefon jest trwale zeszpecony przez producenta na zlecenie
pośrednika czyli mojego operatora. I tego na pewno nie ma w
żadnej umowie.

Nie wiedziałeś, że będzie oznakowany?
Nie miałeś możliwości obejrzenia aparatu przed sfinalizowanie umowy?

Jedyne co mogłem zrobić to umowy nie podpisywać.

A więc miałeś. I o co chodzi?

Jak mi siÄ™ produkt nie podoba, to go nie kupujÄ™.
Fakt, że bardzo bym chciał taki albo siaki telefon za pół ceny bez brandu nie znaczy, że sprzedawca ma obowiązek mi go dostarczyć.
Ma w ofercie brandowane, bierzesz albo idziesz gdzie indziej.

Czasy kiedy kupowałeś grabie i mając kaprys wbijałeś nimi
gwoździe minęły bezpowrotnie. Dziś kupując "urządzenie"
zgadzasz się na masę dodatkowych i bezsensownych warunków,
(patrz problem z przerabianymi konsolami xbox)

X-box jest sprzedawany poniżej kosztów, MS zarabia na grach, więc naturalne, że broni się rękami i nogami przed modyfikacją ułatwiającą odpalanie pirackich gier.
To Ci się może nie podobać, ale to jest całkowicie racjonalne działanie.
Przeciwne byłoby działaniem na szkodę firmy.

które
ograniczają Twoje prawo własności. Ale zamiast zaprotestować
gotówką wolicie narzekać w internecie.

A Ty zagłosowałeś pieniędzmi? Zrezygnowałeś z podpisania umowy?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-08 12:23:31
Autor: RadoslawF
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
Dnia 2010-03-08 12:10, U¿ytkownik Maddy napisa³:

które
ograniczaj± Twoje prawo w³asno¶ci. Ale zamiast zaprotestowaæ
gotówk± wolicie narzekaæ w internecie.

A Ty zag³osowa³e¶ pieniêdzmi? Zrezygnowa³e¶ z podpisania umowy?

A to ja uruchomi³em ten w±tek dla narzekaczy ?
:-)

Pozdrawiam

Data: 2010-03-08 13:10:31
Autor: Maddy
sim-lock, cid-lock - legalność
W dniu 08-03-2010 12:23, RadoslawF pisze:
Dnia 2010-03-08 12:10, Użytkownik Maddy napisał:

które
ograniczają Twoje prawo własności. Ale zamiast zaprotestować
gotówką wolicie narzekać w internecie.

A Ty zagłosowałeś pieniędzmi? Zrezygnowałeś z podpisania umowy?

A to ja uruchomiłem ten wątek dla narzekaczy ?
:-)

Nie, ale Ty narzekaczy krytykujesz a jednocześnie wydajesz się jednym z nich.
Więc pytam, żeby wiedzieć z kim mam do czynienia.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-08 15:57:14
Autor: RadoslawF
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
Dnia 2010-03-08 13:10, U¿ytkownik Maddy napisa³:

[...]

Nie, ale Ty narzekaczy krytykujesz a jednocze¶nie wydajesz siê jednym z nich.
Wiêc pytam, ¿eby wiedzieæ z kim mam do czynienia.

Wiêc daj znaæ do jakich wniosków dojdziesz i dlaczego.
Mo¿e byæ ciekawe skoro z jednej strony ich krytykuje z drugiej
wydaje sie byæ jednym z nich.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-03-08 18:20:04
Autor: Maddy
sim-lock, cid-lock - legalność
W dniu 08-03-2010 15:57, RadoslawF pisze:
Dnia 2010-03-08 13:10, Użytkownik Maddy napisał:

[...]

Więc daj znać do jakich wniosków dojdziesz i dlaczego.
Może być ciekawe skoro z jednej strony ich krytykuje z drugiej
wydaje sie być jednym z nich. :-)

Schizofrenia albo hipokryzja.

Gdybyś używał polskich znaków, to pierwsze byłoby mniej prawdopodobne.
A tak nie wiem czy mówisz o sobie czy o jakimś swoim innym "onym".

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-03-08 18:42:59
Autor: RadoslawF
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ
Dnia 2010-03-08 18:20, U¿ytkownik Maddy napisa³:

Wiêc daj znaæ do jakich wniosków dojdziesz i dlaczego.
Mo¿e byæ ciekawe skoro z jednej strony ich krytykuje z drugiej
wydaje sie byæ jednym z nich. :-)

Schizofrenia albo hipokryzja.

Gdyby¶ u¿ywa³ polskich znaków, to pierwsze by³oby mniej prawdopodobne.
A tak nie wiem czy mówisz o sobie czy o jakim¶ swoim innym "onym".

Polskich znaków u¿ywam.
Przetrzyj oczy, potem monitor a potem przeczytaj tan w±tek
tym razem ze zrozumieniem.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-09 19:44:43
Autor: Papa5merf
sim-lock, cid-lock - legalno ść

Data: 2010-03-09 22:51:34
Autor: Gotfryd Smolik news
sim-lock, cid-lock - legalność
On Mon, 8 Mar 2010, BartekK wrote:

[...]

  A czym to siê ró¿ni np. od drukarki z "chipem"?
  Jedno i drugie usi³uje zmusiæ u¿yszkodnika do okre¶lonego zachowania
*po* zakupie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-03-08 11:48:47
Autor: Herald
sim-lock, cid-lock - legalność
Dnia Mon, 08 Mar 2010 02:38:57 +0100, BartekK napisa³(a):

To jak w takim wypadku ma siê legalno¶æ obecno¶ci przeró¿nych blokad telefonu,

Jakie to "przeró¿ne blokady" masz na my¶li?

nieusuwalnych "personalizacji-brandyzacji",

Skoro smartfon jest brandowany - to po prostu wgraj inny ROM i po sprawie
:)

sim-lock

Eee - to historia. Od ubieg³oego roku np. Era nie stosuje simlocków, mo¿esz
wk³adaæ sobie kartê SIM od dowolnego OPa.

Data: 2010-03-08 16:55:52
Autor: BartekK
sim-lock, cid-lock - legalność
W dniu 2010-03-08 11:48, Herald pisze:
Dnia Mon, 08 Mar 2010 02:38:57 +0100, BartekK napisał(a):
To jak w takim wypadku ma się legalność obecności przeróżnych blokad
telefonu,
Jakie to "przeróżne blokady" masz na myśli?
Choćby nieusuwalne grafiki, programy, tapety itd w flashu/romie telefonu nokia. Można wgrać swoje, ale tych "operatorowych" usunąć (bez cudacznych modyfikacji, reflashowania całego telefonu itd) się nie da.

nieusuwalnych "personalizacji-brandyzacji",
Skoro smartfon jest brandowany - to po prostu wgraj inny ROM i po sprawie
:)
No nie wgram bo tutaj się okazuje że oprócz sim-lock jest jeszcze jakiś cid-lock blokujący wgrywanie innego softu niż brandowany (choćby softu od samego producenta telefonu, poprawek do softu wypuszczonych przez producenta i dostępnych na stronie itd).

sim-lock
Eee - to historia. Od ubiegłoego roku np. Era nie stosuje simlocków, możesz
wkładać sobie kartę SIM od dowolnego OPa.
Ha no właśnie. Ten sam telefon kupiony teraz, i kupiony rok czy dwa lata temu - różni się tylko brakiem simlocka. Ale telefon wysłany do serwisu bez tego simlocka - odrzucona gwarancja "bo brak simlocka"

Data: 2010-03-09 11:20:43
Autor: Herald
sim-lock, cid-lock - legalność

Data: 2010-03-08 22:29:29
Autor: pmlb
sim-lock, cid-lock - legalno¶æ

sim-lock

Eee - to historia. Od ubieg³oego roku np. Era nie stosuje simlocków, mo¿esz
wk³adaæ sobie kartê SIM od dowolnego OPa.

Nareszcie, to powinno byc juz 5 lat temu...

Data: 2010-03-08 12:15:46
Autor: Piotr [trzykoty]
sim-lock, cid-lock - legalno ść
[...]

Jeśli telefon jest Twój to sobie możesz z nim robić co chcesz. Ale kupujesz konkretny telefon, z konkretnym softem i elementami. Wiele produktów objętych gwarancją ma warunek nie ingerowania w nie. Pamiętaj, że zgodziłeś się na zakup konkretnego produktu, konkretnie wyposażonego, bo tylko taki był objęty promocją.

Data: 2010-03-08 22:32:43
Autor: pmlb
sim-lock, cid-lock - legalno ść

"BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> wrote in message news:hn1kmd$qqk$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Z tego co sie orientuje to Simlock jest niby taka plomba. A wiekszosc urzdzen po zdjeciu plaby  gwarancja nie obejmuje.
A co samej legalnosci to mozesz sobie z telefonem robic wszystko poza jednym...
Nie wolno ci zmienic IMEI zmiana IMEI to przestepstwo karne.

Data: 2010-03-10 16:37:09
Autor: tg
sim-lock, cid-lock - legalno ść
"pmlb" <pmlb@domino.com> wrote in message news:hWeln.293337$jI5.43070newsfe08.ams2...
[...]

dopiero w pewnych okreslonych okolicznosciach, ze swoim telefonem moze sobie
robic co mu sie podoba (w granicach typu zmiana imei po to zeby
- hipotetycznie - wyludzic usluge, lamanie licencji softu - zazwyczaj
reverse engineering jest zabroniony itd. itp)

inaczej odpowiedzialnosc z kk wyglada tak jak np. ze stanem licznika w
samochodzie - mozesz sobie go sam ustawiac jak ci sie podoba

sim-lock, cid-lock - legalność