sim+ z ujmenym kontem po roku dziala

Data: 2009-04-16 10:31:00
Autor: Końrad N.S.
sim+ z ujmenym kontem po roku dziala
Odpaliłem zapomnianą kartę prepaid SimPlusa.
1. sim+ nie był używany od roku (dokładnie od 10/04/2008)
2. ma ujemne konto (niecała złotówka poniżej zera)
3. nigdy nie był doładowany, był w zestawie z telefonem, było na karcie 9pln
4. i... działa! można odbierać rozmowy

SimPlus informuje na http://simplus.pl/v.do?idx=805079, że /cytat/:
"Od momentu zakończenia okresu ważności lub z chwilą wyczerpania limitu, konto Simplus może być używane jeszcze przez 30 dni (okres karencji)"

A użyta wczoraj przeze mnie karta działa po roku, można na nią dzwonić, wysyłać smsy.

Tak mi się nasunęło w świetle ostatnich dyskusji o regulacji rynku pre-peidów, o tym, że tylko Play-fresch jest tak wspaniały i działa rok, o tym, że dopiero któryś z opów (chyba Era) przygotował odpowiedź na ofertę Play...

.... a tu simplus nie regulowany przez UOKiK i działa ponad rok.

Data: 2009-04-16 10:32:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Końrad N.S." <najswiezy@op.pl> napisał w wiadomości news:gs6q7k$2fkb$1opal.icpnet.pl...
[...]

Tylko wiesz - nie masz tego zapisanego. Plus moze wylaczyc w dowolnie wybranym przez siebie momencie.

Moze nawet specjalnie czeka z akcja wylaczania zeby ukryc ewentualne straty na rzecz Play .. choc UKE ich tu chyba staranniej kontroluje..

J.

Data: 2009-04-16 10:40:27
Autor: hephalump
J.F. pisze:
Odpaliłem zapomnianą kartę prepaid SimPlusa. [..] Tak mi się

Na pewno ;)
Zestawy startowe czasem tak mają, że po aktywacji ich ważność dla rozmów przychodzących jest całkiem długa. Np. w orange go 12 miesięcy. http://www.orange.pl/portal/map/map/prepaid_go_starter?stamp=1239871001292&articleId=3650865

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

Data: 2009-04-16 12:38:13
Autor: Bolek
sim+ z ujmenym kontem po roku dziala

Moze nawet specjalnie czeka z akcja wylaczania zeby ukryc ewentualne straty na rzecz Play .. choc UKE ich tu chyba staranniej kontroluje..

Operatorzy sztucznie zawyżają statystyki. Rok temu już o tym pisali:
http://di.com.pl/news/20270,0,UKE_Liczba_kart_SIM_w_Polsce_to_statystyczna_fikcja.html

Bolek

Data: 2009-04-16 14:58:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Bolek" <test@test.com> napisał w wiadomości news:gs71u2$2l6a$1news2.ipartners.pl...
[...]

No i wlasnie ostatnio UKE domaga sie jeszcze innych liczb - kart z ktorych dokonano polaczenie w ciagu ostatnich 3 miesiecy czy jakos tak.

Tak nawiasem mowiac to karta ktora sluzy tylko do odbierania polaczen moze przynosic operatorowi zyski i to spore :-)

Ale zadziwia nieco "Jak ocenia członek zarządu Polkomtela średni czas użytkowania karty pre-paid spadł z 8-9 do 3-4 miesięcy. Wynikać z tego może, że z 1,9 mln kart SIM, które przybyły w 2007 roku w systemie przedpłaconym, przynajmniej 1,2 mln było na koniec roku nieaktywnych."

Zmieniacie tak czesto numer ? przechodzicie na abonament czy mixa czy co tam sie liczy jako "koniec uzytkowania karty prepaid" ?
Kupujecie/dostajecie starter i wygadujecie nie zamierzajac doladowywac ? Turysci zagraniczni ?
Czy to wszystko idzie na FCT  ?

Wszak do by znaczylo ze na kazdego ktory ma numer w miare stale i dluzej niz rok przypada co najmniej kilka kart uzywanych bardzo krotko.

J.

Data: 2009-04-16 15:11:49
Autor: bofh@nano.pl
J.F. napisał(a):

[...]

Dużo starterów wykupują pracownicy ze wschodu, przebywający w Polsce po kilka miesięcy. Ja swój numer w simplus mam od 9 lat.

wer

Data: 2009-04-16 11:51:56
Autor: Rudy
[...]

Wielkie mi halo że działa i można odbierać. To spróbuj kolego zadzwonić gdzieś. Już tak różowo nie jest co nie?

Data: 2009-04-16 12:00:40
Autor: Końrad N.S.
Użytkownik "Rudy" <ravenwest@wp.pl> napisał w wiadomości news:gs6v3t$2qv$1news.wp.pl...

Wielkie mi halo że działa i można odbierać. To spróbuj kolego zadzwonić gdzieś. Już tak różowo nie jest co nie?

przypomnę: ma ujemne konto.
wątek nie dotyczył tego, czy można gdzieś dzwonić, bo nie można, ale ważności i aktywności karty.

Data: 2009-04-16 14:40:49
Autor: poreba
Dnia Thu, 16 Apr 2009 12:00:40 +0200, Końrad N.S. napisał(a):

[...]

A dużo czasu upłynęło od 'reaktywacji' karty do użytkowania?

Onegdaj sam znalazłem SIMa - starter ideorangowy, dokładnie nie pamiętam -     nigdy nie doładowywanego, zakupionego półtora roku wcześniej, tylko po to
żeby potestować telefon z simlokiem. Działał pięknie, oczywiście w jedną
stronę, bodajże tylko do 00:00 tego samego dnia. Parę minut po północy tel.
wyświetlił komunikat o nieaktywności/nieważności karty SIM i tak już
zostało.

--
pozdro
poreba

Data: 2009-04-16 14:49:23
Autor: Końrad N.S.
Użytkownik "poreba" <dmicfg@polboks.pl> napisał w wiadomości news:15s9i5aghh61b.139cbj6k5kxi8.dlg40tude.net...

A dużo czasu upłynęło od 'reaktywacji' karty do użytkowania?

karta poszła do szuflady 10-04-2008, a wróciła do telefonu wczoraj. czyli 'dziala' (odbieranie, reaktywowany) na razie niecałą dobę.

na razie działa, tzn. jest w sieci, wychodzić jedynie nie można. sam jestem ciekaw jak długo. może będzie tak jak w twoim przykładzie. choć gdyby działał 'wiecznie' (na odbieranie tylko) to zostałby jako domowy.

Data: 2009-04-16 14:04:48
Autor: SDD
[...]

Dzwoni sobie z innego numeru.
A na ten dzwonia do nie go. Np. glowny ma w innej sieci a na ten Plusowcy moga dzwonic za darmo/tanio.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-16 17:56:18
Autor: dizel
sim+ z ujmenym kontem po roku dziala
On Thu, 16 Apr 2009 10:31:00 +0200, Końrad N.S. <najswiezy@op.pl>
wrote:

[...]

Nie ma się co podniecać bo ze strony simplusa można przeczytać że:
Od momentu zakończenia okresu ważności lub z chwilą wyczerpania
limitu, konto Simplus może być używane jeszcze przez 30 dni (okres
karencji). Następnie:
Po upływie 365 dni od zakończenia okresu ważności lub od daty
wyczerpania wartości konta następuje zaprzestanie świadczenia usług.
Czyli można że przez 365 dni można spokojnie używać numeru, dopiero
potem następuje zaprzestanie świadczenia usług. Zresztą kiedyś tego
zapisu nie było a i tak miałem parę sim+ów i zawsze po zablokowaniu
konta można było spokojnie używać numeru przez około rok. Zresztą
kiedyś było tak że plus wyłączał nie pojedyńcze numery nie
doładowywane tylko jak odłączał to naraz kilkadziesiąt tysięcy
numerów.Na 100 procent niewiem ale pewnie się to nie zmieniło.

Data: 2009-04-17 08:49:08
Autor: Ryszard G.
sim+ z ujmenym kontem po roku dziala
Odpaliłem zapomnianą kartę prepaid SimPlusa.
1. sim+ nie był używany od roku (dokładnie od 10/04/2008)
2. ma ujemne konto (niecała złotówka poniżej zera)
[...]

A jak można wygenerować ujemne konto??!!
To chyba przeczy idei prepaid ?
Chyba, że operator niezbyt dokładnie kontroluje usługi...

pzdr., R.G.

Data: 2009-04-17 12:49:09
Autor: sunwick
sim+ z ujmenym kontem po roku dziala
A jak można wygenerować ujemne konto??!!
To chyba przeczy idei prepaid ?
Chyba, że operator niezbyt dokładnie kontroluje usługi...

ooooj, do jeszcze niedawno moznabylo, bylo mnostwo bledow w
prepaidowych systemach...
simplus bezproblemowo na smsach premium i gprs'ie sie dawal
niegdys pop rowniez na to pozwalal - nawet byly jakies swieta bozego
narodzenia gdzie przez 2 dni nie liczylo zadnych smsow, oj wowczas się
działo :)

Data: 2009-04-17 12:55:33
Autor: Końrad N.S.
Użytkownik "Ryszard G." <ryglerDOUSUWANIA@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gs99ai$68l$1nemesis.news.neostrada.pl...

A jak można wygenerować ujemne konto??!!

można było, i nie raz mi się udawało, nie tylko w sim+.

sim+ z ujmenym kontem po roku dziala