simplus - UKE czy UOKiK?

Data: 2010-11-09 15:04:05
Autor: poreba
simplus - UKE czy UOKiK?
Witam
Właśnie nabyłem w kiosku ruchu starter simplusa.
Poprosiłem jakikolwiek w celu przetestowania aparatu.
I ta intencja powoduje, że ponższy problem jest raczej czysto teoretyczny gdyż starter i tak zaraz wyląduje w koszu.

Na opakowaniu /takie zielonkawe/ startera napisano:
"29gr/min do wszystkich dużych sieci*"
a gwiazdka to: "Plus, Orange, Era, także sieci stacjonarne"
Z innych informacji:"Na start 5zł ważne 15dni."
Stwierdzenie, że to "Najlepsza oferta na kartę" potraktowałem jako małao
znaczący slogan reklamowy. Wcześniejsze stwierdzenia jednak uważam za
informację.
Po otwarciu (no, i zakupie) w środku w materiałach czytam:
"Jeśli w taryfie Twój Profil nie posiadasz
włączonego profilu pozwalającego dzwonić
taniej, stawka za minutę połączenia do
wszytkich dużych sieci* wynosi 0,59zł** /.../"
Gwiazdki to odpowiednio: * - j.w., ** - mówią od kiedy oferta obowiązuje.
No m.in. opis jak za 1,50zł aktywować Profil 'Tanio do Wszystkich Dużych
Sieci'. Opakowanie towaru ewidentnie wprowadza klienta w błąd. Podpowiedcie tylko kto byłby właściwszy w tym przypadku:
UKE czy UOKiK?

--
pozdro
poreba

Data: 2010-11-09 14:35:20
Autor: Olgierd
simplus - UKE czy UOKiK?
Dnia Tue, 09 Nov 2010 15:04:05 +0100, poreba napisał(a):

Podpowiedcie tylko kto byłby właściwszy w tym przypadku: UKE czy UOKiK

Jeśli już to oczywiście UOKiK.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-09 16:03:22
Autor: poreba
simplus - UKE czy UOKiK?
Dnia Tue, 9 Nov 2010 14:35:20 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

Podpowiedcie tylko kto byłby właściwszy w tym przypadku: UKE czy UOKiK
Jeśli już to oczywiście UOKiK.
"Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów
konsumentów."
Czy w tym przypadku możemy uznać, że to zbiorowe interesy zostały
naruszone? UKE w osobie konsultantki twierdzi (oczywiście wiem jaką wagę
takie twierdzenia mają), że jest to ewidentne wprowadzenie konsumenta w
błąd.

PS. może się przenieść na p.s.p.?

--
pozdro
poreba

Data: 2010-11-09 16:48:43
Autor: Robert Tomasik
simplus - UKE czy UOKiK?
Użytkownik "poreba" <dmicfg@polboks.pl> napisał w wiadomości news:1sk5aagv7kprz.ubfpwtyrdp0t.dlg40tude.net...
[...]

Właściwy będzie UOKiK, bowiem nie tyle chodzi o wprowadzanie Ciebie w błąd (wówczas byłoby to oszustwo) ile fakt, że operator oszukuje wszystkich nabywców. Ale jeśli nawet UOKiK uzna się za niewłaściwy, to ma obowiązek wysłać zgłoszenie do właściwego podmiotu i Ciebie o tym powiadomić.

Data: 2010-11-10 19:31:21
Autor: J.F.
simplus - UKE czy UOKiK?
[...]

Odpowiednio duza czcionka te materialy ?
W sumie to umozliwiaja polaczenia po deklarowanej na opakowaniu cenie.
Byleby tylko klient zostal powiadomiony jak to zrobic.

J.

Data: 2010-11-10 19:38:05
Autor: animka
simplus - UKE czy UOKiK?
W dniu 2010-11-10 19:31, J.F. pisze:
[...]

No, z tym to już leć do UKE. UKE właśnie karze operatorów za takie "niespodzianki".

--
animka

simplus - UKE czy UOKiK?