siodełka ergo

Data: 2011-06-14 12:54:16
Autor: OMSON
siodełka ergo
Jak oceniacie siodełka ergonomiczne tego typu:
http://allegro.pl/dr-house-poleca-anatomic-412-najwygodniejsze-i1657702826.html

Dodam, że chodzi o zastosowanie w rowerze MTB (mam zwykłe i mało przekonujące wydają mi sie przygody z kością ogonową na wybojach) ;)

Innymi słowy zapytuję: sprawdzi sie takie w tych zastosowaniach czy nie?

Pzdr, OMSON

P.S. Jeździłem już na siodełku ze sprężynami i jak dla mnie, bardzo komfortowo pokonuje sie wyboje.

Data: 2011-06-14 11:40:21
Autor: Rowerex
siodełka ergo
On 14 Cze, 11:54, OMSON <om...@o-dwa.pl> wrote:
[...]

To masz ciekawe siodełko, skoro obija kość ogonową, ew. ustawione 45
stopni w dół...

Innymi słowy zapytuję: sprawdzi sie takie w tych zastosowaniach czy nie?

Podejrzewam, że uczucie spadania z tego siodełka będzie koszmarnie
uprzykrzać jazdę.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-06-15 11:52:55
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/14/11 8:40 PM, Rowerex wrote:
[...]

Wiesz, kosci ogonowe moga byc roznej dlugosci ;-)
[...]

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-14 13:44:24
Autor: Ryszard Mikke
siodełka ergo
OMSON <omson@o-dwa.pl> napisał(a):
[...]

Moja anatomia protestuje. Ale kazdy ma wlasna anatomie, sprobuj i podziel sie
wrazeniami.

Dodam jednak, ze w rowerze MTB stosuje sie raczej podnoszenie anatomii z
siodelka na wybojach...

rmikke

Data: 2011-06-14 16:26:12
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/14/11 3:44 PM, Ryszard Mikke wrote:
[...] w rowerze MTB stosuje sie raczej podnoszenie anatomii z siodelka na wybojach...

Pomijajac poziomki, w kazdym sie stosuje. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-14 14:38:33
Autor: Ryszard Mikke
siodełka ergo
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
On 6/14/11 3:44 PM, Ryszard Mikke wrote:
> [...] w rowerze MTB stosuje sie raczej podnoszenie anatomii z siodelka na wyb
ojach...

Pomijajac poziomki, w kazdym sie stosuje. ;-)

Ale w niektorych zaklada sie nieistnienie wybojow.

rmikke

Data: 2011-06-14 17:03:53
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/14/11 4:38 PM, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Jak to mozliwe? Wszak wyboje i tak wyskakuja z Nienacka... ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-14 15:18:48
Autor: Ryszard Mikke
siodełka ergo
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):

> Ale w niektorych zaklada sie nieistnienie wybojow.

Jak to mozliwe? Wszak wyboje i tak wyskakuja z Nienacka... ;-)

1. Zalozyc zawsze mozna ;)
2. Na torze kolarskim teoretycznie wyskakiwac nie powinny...

rmikke

Data: 2011-06-14 13:59:00
Autor: kawoN
siodełka ergo
W dniu 11-06-14 12:54, OMSON pisze:
Jak oceniacie siodełka ergonomiczne tego typu:
http://allegro.pl/dr-house-poleca-anatomic-412-najwygodniejsze-i1657702826.html

Dodam, że chodzi o zastosowanie w rowerze MTB

Rower rowerem, bardziej liczy się styl jazdy.
Jak dla mnie wygodna kanapa do rozkoszowania się powolnym kręceniem
i łapaniem wiatru we włosy :)

Wyboje pokonuję i tak nie siedząc na siodełku.

--
kawoN
-

Data: 2011-06-16 10:24:57
Autor: #:-) gps
siodełka ergo
W dniu 2011-06-14 12:54, OMSON pisze:
[...]

1. jeśli badali samych takich policyjnych otłuszczaków jak na zdjęciu, to każde siodełko o bazie mierzonej w arach będzie lepsze

2. Metoda badawcza też zasługuje na odnotowanie:-DDD:
"Use of the noseless saddle also resulted in significant increases in erectile function as assessed by the initial evaluation, but there were no significant changes noted in Rigiscan measures, a method used to record penile rigidity while the subject sleeps."

#:-)
gps

Data: 2011-06-16 15:37:49
Autor: OMSON
siodełka ergo
Ostatecznie musiałem kupić coś z doskoku (kość ogonowa zaczęła się buntować) i padło na popularne siodełko żelowe (chociaż wolałbym sprężynowe, gdyby poza obciachowymi "w kfiotki" były dostępne takie o klasycznym designie) ;)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-16 16:15:08
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/16/11 3:37 PM, OMSON wrote:
[...]

Dziwne to, co piszesz. Na siodle powinny sie opierac kosci lonowe
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Skeletpelvis-pubis.jpg

O ile nie jezdzisz na siodle _wezszym_ niz rozstaw twoich kosci lonowych, kosc ogonowa nie powinna sie konatktowac z siodlem.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-17 00:58:54
Autor: OMSON
siodełka ergo
Coaster pisze:

[...]

Rozumiem, że to przejaw wysublimowanego poczucia humoru... Ale mimo wszystko - opierać się fajfusem na siodełku? No, no - prawdziwy twardziel z Ciebie... ;)

Pzdr, OMSON

P.S. Z ciekawości - lansujesz może jakiś poziomy styl jazdy "na pływaka" - czy coś w tym kierunku? :)

Data: 2011-06-17 09:32:11
Autor: karbar
siodełka ergo
On 17.06.2011 00:58, OMSON wrote:
[...]

;) On się pomylił :)

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-06-17 10:23:15
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/17/11 9:32 AM, karbar wrote:
[...]

Masz na mysli, ze OMSON sie pomylil piszac: "[...] Ostatecznie musiałem kupić coś z doskoku (kość ogonowa zaczęła się buntować) [...]"?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-17 21:05:00
Autor: karbar
siodełka ergo
On 17.06.2011 10:23, Coaster wrote:
On 6/17/11 9:32 AM, karbar wrote:
[...]

Nie, mam na myśli pomyłkę w nazewnictwie struktur anatomicznych. Siodełko nie może być węższe niż rozstaw _guzów kulszowych_, a nie kości łonowych. Jeśli opierasz się o siodełko kośćmi łonowymi, to faktycznie miażdżysz sobie conieco...

pozdrawiam
karbar

Data: 2011-06-20 11:59:28
Autor: OMSON
siodełka ergo
karbar pisze:

[...]

No właśnie - dlatego nie mogliśmy sie dogadać (nie wyobrażam sobie opierania się kością łonową o siodełko) :)

Pzdr, OMSON

Data: 2011-06-23 21:12:30
Autor: OMSON
siodełka ergo
Panowie - nikt nie zasugerował najbardziej oczywistej kwestii: wyregulować siodełko... ;)

Odrobinę cofnąłem do tyłu i już jest ok (nie ma opierania się kością ogonową):D

Pzdr, OMSOn

Data: 2011-07-05 16:07:42
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/23/11 9:12 PM, OMSON wrote:
Panowie - nikt nie zasugerował najbardziej oczywistej kwestii:
wyregulować siodełko... ;)

Zapewne z powodu natloku zdjec, ktore podlinkowales jako ilustarcje Twojego problemu. ;-)

Odrobinę

Jakos tak 0,5 m? ;-)

cofnąłem do tyłu i już jest ok

A probowales cofnac do przodu? :-P

(nie ma opierania się kością
ogonową):D

Ciekawe, ciekawe...

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-17 10:07:34
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/17/11 12:58 AM, OMSON wrote:
Coaster pisze:

[...]

Hmm, to nie ja mam 'problemy' z koscia ogonowa 'na wybojach' ->> "[...] Ostatecznie musiałem kupić coś z doskoku (kość ogonowa zaczęła się buntować) [...]".

Wlasnie taki 'dosiad', jaki opisalem wczesniej przychodzi na mysl podstawie Twoich przygod z koscia ogonowa. Jeszcze raz jak najprosciej: nie jest mozliwe siedzenie koscia ogonowa na siodelku, jezeli jest ono wlasciwej szerokosci. Skad wiec ten 'bunt kosci', te problemy?

IMHO sa dwie mozliwe przyczyny - albo masz tak szeroki rozstaw kosci lonowych, ze nie mieszcza sie one na siodle albo masz stadardowy rozstaw kosci ale siodlo masz tak waskie, ze kosci tez nie opieraja sie na pokryciu siodla - kosc ogonowa jest wtedy w stanie dotykac do siodla.

Jeszcze jest mozliwe, ale malo prawdopodobne, ze masz dluzsza kosc onogonowa 'w standardzie'. Ewentualnie masz problem z odcinkiem ledzwiowym kregoslupa ale wtedy powinienes pojsc do lekarza a nie szukac pomocy na pretzlu.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-17 11:58:52
Autor: OMSON
siodełka ergo
Coaster pisze:

nie jest mozliwe siedzenie koscia ogonowa na siodelku, jezeli jest ono wlasciwej szerokosci. Skad wiec ten 'bunt kosci', te problemy?

Ciekawa polemika, ale ze sposobu jaki przyjmujesz za "normatywny", można wnosić, że trzeba by chyba siedzieć z dupą wypiętą jak do przelotu szwadronu parady wolności... Kość łonowa jest z przodu miednicy... Natomiast aby siedzieć NORMALNIE, potrzebne są przynajmniej 2 punkty podparcia (w tym ta tylna część krocza, w której bierze udział m.in. kość ogonowa - zwłaszcza przy wybojach). Także z całym szacunkiem, nie wiem jak Ty siedzisz, ale to co piszesz nie trzyma się zwyczajnie kupy.

Pzdr, OMSON

P.S. Czy tylko ja odnoszę wrażenie absurdalności tej dyskusji? :)

Data: 2011-06-17 10:19:45
Autor: Ryszard Mikke
siodełka ergo
Coaster pisze:

> [...]

Pzdr, OMSON

P.S. Czy tylko ja odnoszę wrażenie absurdalności tej dyskusji? :)

Mam nadzieje, ze tylko Ty, bo Coaster dobrze Ci pisze...

rmikke

Data: 2011-06-17 12:58:21
Autor: Coaster
siodełka ergo

Coaster pisze:

[...]

Dobrze pisze i mysle ale byc moze popelnilem blad w nazewnictwie - te kosci miednicy o ktorych mysle (te nasze rowerowe dwa punkty podparcia) to chyba raczej 'ischium' w ktore przechodzi 'pubis':
<http://www.orthopaedia.com/download/attachments/8257649/ischium.jpg>
http://tinyurl.com/69whqzz

Jednak kolega OMSON piszac tekst: "[...] aby siedzieć NORMALNIE, potrzebne są przynajmniej 2 punkty podparcia (w tym ta tylna część krocza, w której bierze udział m.in. kość ogonowa - zwłaszcza przy wybojach) [...]", defintywnie obrazuje, ze nie wie na czym siedzi.
Z jego rozwazan wynika, ze jego punkty podparcia sa polozone nie w poprzek osi sodla (czyli mowiac po prostu kosci t**ka na ktorych sie siedzi) a wdluz tej osi(!). Krocze w ogole nie powinno 'brac udzialu' w siedzeniu.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-17 12:26:28
Autor: zino
siodełka ergo
On Fri, 17 Jun 2011 12:58:21 +0200, Coaster wrote:

[...]

Zasadniczo to siedzi się na guzach kulszowych (tuber ischiadicum).

Pozdr,

Andrzej

--
There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can
"overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people

Data: 2011-06-17 14:47:43
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/17/11 2:26 PM, zino wrote:
[...]

Dzieki, je tez od poczatku mialem na mysli (sit bones). Musza sie one miescic na siodle inaczej ciezar jezdzca ugniata 'czesci miekkie'.
http://www.sheldonbrown.com/saddles.html#widenarrow

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-17 12:22:47
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/17/11 11:58 AM, OMSON wrote:
Coaster pisze:

[...]

Chyba problemem jest to, ze Ty odwracasz kota ogonem i usilujesz wmowic, iz ja mam Twoje problemy z koscia ogonowa...

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-17 14:37:07
Autor: kawoN
siodełka ergo
W dniu 11-06-17 11:58, OMSON pisze:

Natomiast aby siedzieć NORMALNIE, potrzebne są przynajmniej 2 punkty
podparcia (w tym ta tylna część krocza, w której bierze udział m.in.
kość ogonowa - zwłaszcza przy wybojach).

Hmm pomijając kwestię że na początku sezonu (tak tak niestety takie
czasy nastały że u mnie sezon się kończy i zaczyna :) bolą mnie
kości, które nie wiem jak się nazywają ale na pewno nie są ogonowymi :)

- jestem sobie w stanie wyobrazić że można sobie kość ogonową poobijać.

Jeżeli tak się dzieje i anatomia jeźdźca nie odbiega zbytnio od normy
to taki przypadek będzie zachodził na zbyt małym rowerze.
Jeżeli siodło jest zbyt blisko kierownicy a kolana podczas pedałowania
są pod brodą to faktycznie można siedzieć na kości ogonowej.

Ale w takim przypadku należy zmienić nie siodło a rower.

--
kawoN
-

Data: 2011-06-17 14:51:16
Autor: Coaster
siodełka ergo
On 6/17/11 2:37 PM, kawoN wrote:
[...]

-- -- -> Brooks lub Ideale ;-)

- jestem sobie w stanie wyobrazić że można sobie kość ogonową poobijać.

Mozna na przyklad na czyms gwaltownie usiasc... ;-)

Data: 2011-06-17 15:01:52
Autor: OMSON
siodełka ergo
Coaster pisze:

Mozna na przyklad na czyms gwaltownie usiasc... ;-)

Np na twardym siodełku ;) Nie wiem, ja siedzę raczej na tyle siodełka (w tej szerszej części) z obawy aby nie przydzwonić wiadomo czym, o tą węższą część. Tak czy inaczej - nie chcę się więcej "wypaszczurzać" i pouczać znawców... Z tego co widzę intencje masz dobre. Widocznie nie potrafimy sie dogadać...

Pzdr, OMSON

P.S. Mam poziome ustawienie siodełka - może tu się rozmijamy (widziałem gdzieś ustawione lekko ku górze)?

Data: 2011-06-17 17:45:50
Autor: Fabian
siodełka ergo
On 17.06.2011 15:01, OMSON wrote:
Coaster pisze:

[...]

Hehe. Tak mnie zainspirowało ta Twoja kość ogonowa, że nawet wpisałem w google i widzę, że rzeczywiście można mieć wiele różnych problemów z nią związanych. Może masz niepopularną budowę tej kości, ale w takim wypadku to Ci raczej nikt nie pomoże bez takich doświadczeń.

W ramach żartu: zawsze można zainwestować np w coś takiego:
http://multisportowy.pl/p/65/437/ochraniacz-na-kosc-ogonowa-snow-spokey-- sporty-zimowe.html

Fabian.

Data: 2011-06-17 23:38:29
Autor: OMSON
siodełka ergo
Fabian pisze:

W ramach żartu: zawsze można zainwestować np w coś takiego:
http://multisportowy.pl/p/65/437/ochraniacz-na-kosc-ogonowa-snow-spokey-- sporty-zimowe.html

Boskie :D

Pzdr, OMSON

P.S. Fabian... Czyżby ten Fabian (z forum basowego)? :)

Data: 2011-06-18 22:53:52
Autor: Bero
siodełka ergo
W dniu 2011-06-14 12:54, OMSON pisze:
Jak oceniacie siodełka ergonomiczne  ....

Na siodełko ergonomiczne (po polsku - wygodne)  mam prosty patent. Zwykle kupuję takie jakie jest  w wystawionych  w sklepie rowerach kosztujących ok. 3 tys. Droższe rowery mają często  montowane sportowe siodełka, lekkie, ale  raczej nie nadające się do dłuższej jazdy.  Na ogół za siodło płacę 70-100 zł.  Ale uwaga, musi to być poważna firma (Trek, Scott, Giant, Merida, Kona etc.),  wtedy  jest ono  żelowe, dobrze zaprojektowane, lekkie, wygodne i nieprzesadnie drogie.  Jeden ze sprzedawców powiedził mi kiedyś, że  duże firmy zamawiają siodełka   u znanych producentów dobrych siodełek,  którzy pod swym logo sprzedają je znacznie drożej.   Ostatnio dla żartu kupiłem siodełko  w ... sklepie Tchibo, za 39 zł.  Na próbę założyłem  je i co się okazuje?   Jest lekkie, bardzo wygodne, estetycznie bez zarzutu,  aczkolwiek sposób montażu  tego czego nie widać (czyli  tego co pod spodem) mocno dyskusyjny.

Data: 2011-06-19 08:46:11
Autor: Fabian
siodełka ergo
On 18.06.2011 22:53, Bero wrote:
[...]

Twarde nie znaczy niewygodne. Oczywiście mówię o jeździe w spodniach z wkładką.

próbę założyłem je i co się okazuje? Jest lekkie, bardzo wygodne,
estetycznie bez zarzutu, aczkolwiek sposób montażu tego czego nie widać
(czyli tego co pod spodem) mocno dyskusyjny.

Możesz wrzucić zdjęcie. Co od spodu może być innego niż 2 pręty we współczesnym siodełku?

Fabian.

siodełka ergo