siodełko

Data: 2009-05-08 13:30:13
Autor: MK
siodełko
witam,

prośba o pomoc w wyborze dobrego wygodnego i trwałego siodełka, na allegro jest ich sporo ale które wybrać?
mam meridę tfs 500 z dość twardym jak drewno i wąskim siodełkiem, po dniu jeżdżenia nie jest zbyt wygodne, następnego dnia raczej jazda odpada :-(
ponownie wsiadłem na rower po paru latkach...i jedyne co na pewno muszę w nim zmienić to siodełko na wygodniejsze :-)
czy tzw żelowe spisują się lepiej? jak będzie po kilkunastu lub kilkudziesięciu km? nie będzie odparzeń?
słyszałem, że twarde są lepsze na dłuższe trasy ale sorki na moim na drugi dzień raczej jazda odpada :-(

proszę o poważne wypowiedzi :-)
cena do max 150 pln

pzdr

Data: 2009-05-08 05:15:01
Autor: Michał Wolff
siodełko
On 8 Maj, 13:30, "MK" <m...@wpp.pl> wrote:

proszę o poważne wypowiedzi :-)

Poważna osdpowiedź to będzie taka - że nie ma co głupich pytań
zadawać :)
Siodełko to sprawa bardzo indywidualna i porady innych się nie na
wiele zdadzą. Są tacy co im się świetnie jeździ na twardyc jak deska
zawodniczych siodełkach po 200g, są tacy co muszą mieć 800g żelową
kanapę - tak więc na opiniach innych to daleko nie zajedziesz.
Sprawdzić można jedynie doświadczalnie i z reguły dopiero po kilkuset
km i paru dłuższych trasach  da się coś wiążącego powiedzieć
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-08 12:23:48
Autor: Jan Srzednicki
siodełko
On 2009-05-08, Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:
On 8 Maj, 13:30, "MK" <m...@wpp.pl> wrote:

[...]

Twarde jak deska to są siodełka po 100g.. :)

kanapę - tak więc na opiniach innych to daleko nie zajedziesz.
Sprawdzić można jedynie doświadczalnie i z reguły dopiero po kilkuset
km i paru dłuższych trasach  da się coś wiążącego powiedzieć

Ta. A wcześniej metodą prób i błędów, w większości błędów. :/

Data: 2009-05-09 12:18:29
Autor: Mamut
siodełko
Michał Wolff [m-wolff@wp.pl] naskrobał:

Poważna osdpowiedź to będzie taka - że nie ma co głupich pytań
zadawać :)
Siodełko to sprawa bardzo indywidualna i porady innych się nie na
wiele zdadzą.

Można jednak spróbować określić zerokość siodła metodą naukową.
Trzeba sobie zmierzyć rozstaw kości kulszowych - siedząc wyprostowany a kolana lekko wyżej niż tyłek. W bikemanie widziałem specjalny stołek do tego z jakąś gąbką, która wolno powraca do pierwotnego kształtu. Teraz trzeba jeszcze określić pozycję na rowerze, znaczy kąt pochylenia i podstawić do tabelki.

Data: 2009-05-08 14:23:20
Autor: dziki
siodełko
Użytkownik "MK" <mk@wpp.pl> napisał w wiadomości news:4a0417c4$0$2321$f69f905mamut2.aster.pl...

proszę o poważne wypowiedzi :-)
cena do max 150 pln

to sa raczej indywidualne preferencje i zalezy od tego ile i jak jezdzisz. No i czy masz je dobrze ustawione; tu tez sa rozne szkoly. Ja mam w treningowce Flite' a, wczesniej mialem jakiegos Fizika (twardosc podobna). Tylek mnie nie boli. Wiekszosc znajomych co nie jezdza twierdzi, ze jest twarde. Dobrze, ze SLRa nie widzieli. Czasami na poczatku sezonu przez tydzien mnie tylek bolal jak jechalem na tego typu siodelku, ale to nie wiem czy miesnie ze zmeczenia po zimowym lenistwie, czy to rzeczywiscie byla kwestia siodelka.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-05-08 16:42:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
siodełko
Panie MK, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:4a0417c4$0$2321$f69f905mamut2.aster.pl> przy ul....

proszę o poważne wypowiedzi :-)
cena do max 150 pln

Nawet na używanego Brooksa od Wrzaska nie wystarczy ;-)
Poważnie - kup sobie Brooksa B17, na przykład. Mam od dwóch tysięcy
kilometrów i jest CUDOWNY.

Data: 2009-05-08 17:46:50
Autor: szaman
siodełko
Marek 'marcus075' Karweta wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Nawet na używanego Brooksa od Wrzaska nie wystarczy ;-)
Poważnie - kup sobie Brooksa B17, na przykład. Mam od dwóch tysięcy
kilometrów i jest CUDOWNY.

Marek, ważyłeś go może?
tak z ciekawości?

sz

Data: 2009-05-08 19:12:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
siodełko
Panie szaman, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gu1k5b$o9k$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

Nie ważyłem.
Powiem Ci, że jest DUŻO lżejsze od mojego poprzedniego Selle Royal Gel.
Cyklotur o Brooksie Flyer podaje wagę 850 gramów, ale Flyer ma sprężyny.
Strzelam, że B17 będzie z 600 gramów ważył.

Data: 2009-05-08 12:05:53
Autor: Rowerex
siodełko
On 8 Maj, 18:12, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

Cyklotur o Brooksie Flyer podaje wagę 850 gramów, ale Flyer ma sprężyny.
Strzelam, że B17 będzie z 600 gramów ważył.

Bedzie jakieś 550g - można odjąć wagę mokrego pampersa, ponieważ można
jeździć w zwykłych luźnych spodenakch.

Wersja z tytanowym stelażem będzie jakieś 100g lżejsza, ktos na
allegro nawet teraz sprzedaje.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-08 22:11:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
siodełko
Panie Rowerex, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Bedzie jakieś 550g - można odjąć wagę mokrego pampersa, ponieważ można
jeździć w zwykłych luźnych spodenakch.

Co kto lubi. Ja, na przykład, lubię swoje spodnie i nie chcę rozwalać je na
korbie i łańcuchu ;-)

Data: 2009-05-08 22:18:54
Autor: Szprota aka Stefandora
siodełko
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Twoje spodenki sięgają tak nisko? ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-05-08 20:20:20
Autor: Jan Srzednicki
siodełko
On 2009-05-08, Szprota aka Stefandora <stefandora@onet.eu> wrote:
[...]

Lub - co gorsza - jego pampersy!

Data: 2009-05-08 22:25:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
siodełko
Panie Szprota aka Stefandora, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gu242v$bs9$1news.onet.pl> przy ul....

Napisałem _spodnie_.

Data: 2009-05-08 22:38:31
Autor: Coaster
siodełko
Szprota aka Stefandora wrote:
[...]

Moze miec tez blaty o duzej srednicy ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-05-08 22:29:59
Autor: Coaster
siodełko
[...]

Nawet na uĹźywanego Brooksa od Wrzaska nie wystarczy ;-)
Poważnie - kup sobie Brooksa B17, na przykład. Mam od dwóch tysięcy
kilometrĂłw i jest CUDOWNY.

Marek, ważyłeś go może?
tak z ciekawości?

Nie ważyłem.
Powiem Ci, Ĺźe jest DUĹťO lĹźejsze od mojego poprzedniego Selle Royal Gel.
Cyklotur o Brooksie Flyer podaje wagę 850 gramów, ale Flyer ma sprężyny.
Strzelam, że B17 będzie z 600 gramów ważył.

B17 Standard - 525g
B17 Standard S - 455g
B17 Titanium - 410g
B17 Special - 540g
B17 Narrow - 530g

Team Professional Titanium - 335g

Flyer - 850g
Flyer Special - 870g

Data: 2009-05-08 22:48:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
siodełko
Panie Coaster, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gu24s2$egs$1atlantis.news.neostrada.pl> przy ul....

B17 Standard - 525g

Hm. Lekkie! Lżejsze od poprzedniej sztycy (>700 gramów).

Data: 2009-05-10 11:21:34
Autor: MK
siodełko

[...]

zakupiłem jednak Selle Royal Wave Gel (50 pln) jest duuuuużo bardziej
wygodne od standardowego w Meridzie... :-))
Oczywiście odpowiednio wyregulowane...
Nie zależało mi zbytnio na wadze i naprawdę małym kosztem teraz w końcu
można w dłuższe trasy wyciąć :-)))

dzięki
pzdr

Data: 2009-05-10 04:57:22
Autor: Rowerex
siodełko
On 10 Maj, 10:23, "MK" <m...@wpp.pl> wrote:

zakupiłem jednak Selle Royal Wave Gel (50 pln)
zakupiłem jednak Selle Royal Wave Gel (50 pln)
zakupiłem jednak Selle Royal Wave Gel (50 pln)
zakupiłem jednak Selle Royal Wave Gel (50 pln)

No, no, cztery siodełka - to musi być niezła kanapa ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-10 14:33:11
Autor: MK
siodełko

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:2ca0ac27-b511-42d2-b8da-4d0ea3c030bbr34g2000vba.googlegroups.com...
[...]

poczta chwilowo zaszwankowała :-)))))))
chciaż nie powiem, przejechałem się u znajomego na takim szerokim żelowym siodełku, nie powiem jeszcze wygodniejsze ale takie bardziej moim zdaniem pasują do trekkingów a taki rower znajomy właśnie posiada :-)))
dla mnie jest ważne aby właśnie nie mieć tzw kanapy w rowerze mtb bo to raczej nie pasuje stylitycznie, glównie... :-)))

Data: 2009-05-10 18:39:10
Autor: Titus Atomicus
siodełko
In article <2ca0ac27-b511-42d2-b8da-4d0ea3c030bb@r34g2000vba.googlegroups.com>,
 Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

> [...]

> zakupiłem jednak Selle Royal Wave Gel (50 pln)

No, no, cztery siodełka - to musi być niezła kanapa ;-)

Ale oszczednosc zadna.
:-(
TA

Data: 2009-05-10 20:32:08
Autor: MK
siodełko

Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

> [...]

> zakupiłem jednak Selle Royal Wave Gel (50 pln)

No, no, cztery siodełka - to musi być niezła kanapa ;-)

jak to żadna? :-)))
kupiłem niezłe siodełko Selle Royal Wave Gel za 50 pln (sztuk jedna - nie 4) gdzie u nas w sklepach tzw. firmowych są baaaardzo podobne i jak to mówią sprzedawcy jest to "lepsza firma" za kwotę ok 200-250 pln !!! :-) a pojeżdżę mam nadzieję na moim nowym spokojnie co najmniej kilka sezonów :-)))
i po teście całodniowym jak dla mnie REWELACJA !!! Bardzo wygodne a chyba to się liczy  w doborze nowego siodełka !!! :-))
Szkoda tylko, że prawie żaden sklep nie oferuje w tym ważnym segmencie (siodełko) kilkugodzinnego testu przed zakupem ale jak akurat trafiłem w 10-kę :-)))
więc kwota 50 pln za duuuuuużo lepszy komfort między siodełkiem jakie miałem dotychczas uważam, że nie jest dużo :-)))

pzdr

Data: 2009-05-10 21:30:45
Autor: Titus Atomicus
siodełko
In article <4a071da8$0$2419$f69f905@mamut2.aster.pl>, "MK" <mk@wpp.pl> wrote:

więc kwota 50 pln za duuuuuużo lepszy komfort między siodełkiem jakie miałem dotychczas uważam, że nie jest dużo :-)))

Ach, nie...
Zartowalismy sobie (4x50 daje 200zl).
Jesli tak, to rzeczywiscie gratuluje.

TA

Data: 2009-05-11 22:16:07
Autor: Mamut
siodełko
MK [mk@wpp.pl] naskrobał:

Szkoda tylko, że prawie żaden sklep nie oferuje w tym ważnym segmencie (siodełko) kilkugodzinnego testu przed zakupem ale jak akurat trafiłem w 10-kę :-)))

był taki projekt z testowaniem siodeł ale dotyczyło to tylko wyższych modeli san marco, czyli deseczek w stylu skn.

Data: 2009-05-12 16:10:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
siodełko
Panie MK, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:4a071da8$0$2419$f69f905mamut2.aster.pl> przy ul....

i po teście całodniowym jak dla mnie REWELACJA !!! Bardzo wygodne a chyba to się liczy  w doborze nowego siodełka !!! :-))

W jakiej temperaturze, zapytam z ciekawości? I jak z wsiadaniem na rower
dnia następnego? :-)

Data: 2009-05-12 22:03:20
Autor: MK
siodełko

[...]

następnego dnia po pokonaniu trasy przez całą warszawę (z północy na południe i z powrotem) bez problemu i w końcu bez bólu można kontynuować jazdę dnia następnego !!!
wyregulowałem sobie poziom i problem rozwiązany.
Wydaje mi się, że (jak to pisał jeden z użytkowników) problem niewygody dla jednych a wygody dla drugich tego samego modelu siodełka leży nie w konstrukcji siodełka lecz w konstrukcji tzw tyłka, kości... czyli samego użytkownika :-)))

Data: 2009-05-12 23:02:42
Autor: Szprota aka Stefandora
siodełko
MK wrote:

i po teście całodniowym

następnego dnia po pokonaniu trasy przez całą warszawę (z północy na południe i z powrotem)

tzn. ile km?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-05-14 00:11:18
Autor: Coaster
siodełko
Szprota aka Stefandora wrote:
MK wrote:

i po teście całodniowym

następnego dnia po pokonaniu trasy przez całą warszawę (z północy na południe i z powrotem)

tzn. ile km?

Strzelajmy - moze CXXVIII km? Albo jednak MCMXLII?

Data: 2009-05-10 21:39:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
siodełko
Panie MK, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:4a069cfe$1$2377$f69f905mamut2.aster.pl> przy ul....

[...]

1) wystarczy, że wyślesz raz.
2) miałem model "Gel". Był do dupy.
3) czekam na relację po pierwszej setce. :-)

Data: 2009-05-10 14:19:13
Autor: Saurus
siodełko
On 10 Maj, 21:39, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

3) czekam na relację po pierwszej setce. :-)

Relację po pierwszej setce i wrażenia przy siadaniu na rowerze
następnego dnia. Czasami to pierwsze łatwiej przeżyć ;)

Data: 2009-05-11 20:03:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
siodełko
Panie Saurus, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:

3) czekam na relację po pierwszej setce. :-)

Relację po pierwszej setce i wrażenia przy siadaniu na rowerze
następnego dnia. Czasami to pierwsze łatwiej przeżyć ;)

Albo kilka dni po setce. ;-)

Data: 2009-05-10 21:41:56
Autor: Rowerex
siodełko
On 10 Maj, 20:39, Marek 'marcus075' Karweta

3) czekam na relację po pierwszej setce. :-)

Nie wolno jeździc pod wpływem alkoholu! ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-05-11 13:14:34
Autor: MichałG
[...]