skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???

Data: 2011-12-08 02:49:04
Autor: Agall
skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???
Jak w temacie.
Młode pastereczki roznoszą koperty z pieczątka parafii z nadrukowanym moim imieniem, nazwiskiem i dokładnym adresem. Wiadomo  że chodzi o datek  Nic nie mam przeciwko temu, że kwestują na utrzymanie parafii, ale czy takie dane nie podlegają ochronie GIODO i czy można żądać ich usunięcia, skoro nie są oficjalnym zbiorem?

Data: 2011-12-07 20:28:31
Autor: witek
On 12/7/2011 7:49 PM, Agall wrote:
[...]

pretensje do swoich rodziców. mogli cie nie zapisywac.

Data: 2011-12-08 07:29:26
Autor: Dominik & Co
skąd ksiądz posiada moje dane osobow e???
W dniu 08-12-2011 03:28, witek rzecze:

pretensje do swoich rodzicĂłw. mogli cie nie zapisywac.

To raz, ale i słynne "i 3" w ustępie 2 Art 43 Ustawy o ochronie
danych osobowych Klechistanu zupełnie (nie)przypadkowo figuruje...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-12-12 11:51:58
Autor: SkrypĂŤk
Dominik & Co <Dominik.Alaszewski_na_gmailu@com.invalid> wrote:
[...]

Ale w art. 23 wyjątku dla sekt nie ma.

Data: 2011-12-12 12:30:00
Autor: Dominik & Co
skąd ksiądz posiada moje dane osobow e???
W dniu 12-12-2011 11:51, SkrypĂŤk rzecze:

Ale w art. 23 wyjątku dla sekt nie ma.

Formalnie nie ma. Ale, pomijając już rozmydlone punkty
4 i 5 ustępu 1, nie możesz w zasadzie swojej
racji wyegzekwować, bo GIODO z uwagi na "i 3" ma Cię
w okrężnicy - vide liczne casusy cytowane na wystap.pl

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-12-12 13:20:33
Autor: SkrypĂŤk
[...]

No że GIODO ma w dupie, to już od dawna wiadomo. Wbrew temu co tu pożyteczni idioci wypisują, że to tylko Wyborcza sobie wymyśliła.

Ale skoro ostatnio jakiś sąd orzekł, że GIODO nie powinno mieć w dupie...

Data: 2011-12-13 08:37:45
Autor: Dominik & Co
skąd ksiądz posiada moje dane osobow e???
W dniu 12-12-2011 13:20, SkrypĂŤk rzecze:

Ale skoro ostatnio jakiś sąd orzekł, że GIODO nie powinno mieć w dupie...

Z tego, co zrozumiałem z informacji prasowych,
to GIODO twierdził bezczelnie, że nie może w ogóle
zająć stanowiska, bo to sprawa watykańczyków.
Sąd zaś zawyrokował, że _jakieś_ stanowisko zająć _musi_.
Musi zapoznać się ze sprawą i wydać decyzję-
niekoniecznie zaraz po myśli wnioskodawcy,
ale nie "ja mam to w dupie, to nie moja sprawa".

Do samej treści orzeczenia nie udało mi
się dotrzeć, ale może ktoś jest w tym lepszy?
Sygnatura: II SA/Wa 1560/11

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-12-13 21:09:14
Autor: SkrypĂŤk
[...]

Tylko żeby wydać decyzję nie po myśli wnioskodawcy, to musiałby znaleźć podstawę, do postawienia interesu watykańskiego biznesu nad dobrem polskiego obywatela. A że takiej nie ma, to się dla własnego dobra uchyla przed konfliktem tragicznym.

Data: 2011-12-09 14:21:38
Autor: Cammel

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jbp7cf$q04$6inews.gazeta.pl...

pretensje do swoich rodziców. mogli cie nie zapisywac.

Idiota od niedawna czy od urodzenia? A może zwykły troll?

Data: 2011-12-11 13:43:40
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Cammel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jbt212$5cp$1@node2.news.atman.pl...

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

pretensje do swoich rodziców. mogli cie nie zapisywac.

Cham od niedawna czy od urodzenia? A może zwykły troll jestem?

A skąd mamy wiedzieć kim jesteś?

Data: 2011-12-08 10:58:32
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-12-08 02:49, Agall pisze:
[...]

A to w tym kraju jest jakakolwiek ochrona danych osobowych? Ja do tej pory nie zauważyłem.

Data: 2011-12-08 17:45:36
Autor: Johnson

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,10776278,Wystapil_z_Kosciola__chce_usunac_dane_z_ksiag_parafialnych_.html

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

Data: 2011-12-08 11:08:51
Autor: witek
On 12/8/2011 10:45 AM, Johnson wrote:
[...]

wiesz, rownie dobrze możesz żądać od banku usunięcia wszystkich danych po zamknięciu konta. Mniej wiecej tyle samo możesz.

Ale dziennikarzyna z nudów każdego tematu się chwyci choćby najgłupszego.  Kononowicz też karierę zrobił.

Data: 2011-12-08 11:15:31
Autor: Skrypëk
Agall <agall@mail.ru> wrote:
[...]

Watykańczycy nie są zobowiązani do przestrzegania prawa w Polsce.

Data: 2011-12-08 13:20:03
Autor: Piotr

Użytkownik "Agall" <agall@mail.ru> napisał w wiadomości news:jbp543$2hmn$1news2.ipartners.pl...
[...]

1. Czy nalezysz do owego kościoła? Jeśli tak to twój kościól ma twoje dane, i moze je przetwarzać art. 27 ust.2 punkt 4 i może do ciebie napisac prośbę o datek.
2. Aby usunąć te dane musisz wypisać się z kościoła i zażądać usunięcia. Niestety kościół robi problemy w przypadku usunięcia. W tym tygodniu w mediach była informacja, że w WSA jest pozew przeciw GIODO, który nie chce pomóc w usnięciu  danych z rejestru kościoła.

3. Jeśli nie należysz do tego kościoła to zadaj pytanie zgodnie z art. 32. ustawy o ochronie danych osobowych oraz zażądaj usunięcia tych danych.
Jeśli tego zrobią zawiadom prokuratora o przestępstwie lub/i zgłoś sprawę do GIDODO.
Te dane są prawdopodobnie zbiorem danych osobych według def. ustawy ina pewno podlegają ustawowej ochronie (Art. 27 ust.2). a co zatym idzie GIODO.
Piotr

Data: 2011-12-08 16:50:51
Autor: Animka
skąd ksiądz posiada moje dane osobow e???
W dniu 2011-12-08 02:49, Agall pisze:
Jak w temacie.
Młode pastereczki roznoszą koperty z pieczątka parafii z nadrukowanym moim
imieniem, nazwiskiem i dokładnym adresem. Wiadomo  Ĺźe chodzi o datek  Nic
nie mam przeciwko temu, że kwestują na utrzymanie parafii, ale czy takie
dane nie podlegają ochronie GIODO i czy można żądać ich usunięcia, skoro nie
są oficjalnym zbiorem?

Myślalam, że w kościolach już powyrzucali kartoteki parafian, ale jednak nie! Dalej istnieją i księża wpisują sobie w zależności od humoru swoje widzimisie. W kartotece założonej mnie widnieje, że z 7 razy nie wpuścilam księdza, który chodził po koledzie.
Co za chamstwo, kiedy to się wypleni?

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten, kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
Leonardo da Vinci

Data: 2011-12-08 10:41:27
Autor: witek
On 12/8/2011 9:50 AM, Animka wrote:
[...]

sie wypisz, to nie będą wpisywać.

Data: 2011-12-08 17:16:48
Autor: Johnson
W dniu 2011-12-08 16:50, Animka pisze:
W kartotece założonej mnie widnieje, że z 7 razy nie
wpuścilam księdza, który chodził po koledzie.
Co za chamstwo, kiedy to się wypleni?>

Nie jest tak źle skoro mogłaś poczytać sobie co tam o tobie piszą

Data: 2011-12-08 18:09:35
Autor: Piotr

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:jbqnnv$on1$3node2.news.atman.pl...
[...]

A wpuściłaś? Jeśli nie to napisali prawdę.
Zawsze możesz się wypisać z kościoła.
Piotr

Data: 2011-12-08 19:57:35
Autor: XL
Dnia Thu, 8 Dec 2011 18:09:35 +0100, Piotr napisał(a):

[...]

No jak nie, jak tak?
:-)

--
XL

Data: 2011-12-08 20:06:50
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Piotr" <p0lanajedynkstopspam@p0czta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4ee0ef50$0$8444$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tylko po co? WIększości osób, które z różnych powodów przestał się podobać Kościół, tak naprawdę przestaje zależeć na usunięciu tych danych. W konsekwencji mamy cokolwiek dziwną sytujację, gdy Kościół przyznaje się do 95% wyznawców. Przy czym w chwili obecnej to w zasadzie są czyste liczby z których nic praktycznego nie wynika. Jakby zaczęto dzielić ten 1% wg tych liczb, to by się okazało, jak to faktycznie jest.

Data: 2011-12-08 21:07:19
Autor: XL
Dnia Thu, 8 Dec 2011 20:06:50 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Ależ wynika - tym, którym jak piszesz "przestał się podobać" KK nie zależy
na usunięciu danych, ponieważ tak naprawdę oni doskonale wiedzą, że kiedyś
im się one przydadzą... Perfidia ludzka i obłuda nie zna granic.
--
XL

Data: 2011-12-09 15:27:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.12.2011 21:07, XL pisze:

Ależ wynika - tym, którym jak piszesz "przestał się podobać" KK nie zależy
na usunięciu danych, ponieważ tak naprawdę oni doskonale wiedzą, że kiedyś
im się one przydadzą...

Niby do czego?

Perfidia ludzka i obłuda nie zna granic.

Och, nie tak ostro - sporo księży jednak jest w tym "zawodzie" z
przekonania i na prawdę mają dobre chęci ;->

Data: 2011-12-10 11:33:17
Autor: Animka
W dniu 2011-12-08 18:09, Piotr pisze:

A wpuściłaś? Jeśli nie to napisali prawdę.
Zawsze możesz się wypisać z kościoła.

Ze 3 razy ksiądz przyszedł jeszcze raz jak go przywołałam z innego piętra, albo poprosilam, żeby przyszedł za parę minut. Parę razy mogło mnie nie być, w tym raz sąsiadka powiedziała, ze mnie nie ma i nie zapukał do mnie.
"A pies to wszystko ganiał!"

animka

Data: 2011-12-09 06:21:50
Autor: p 47
[...]

Czy to prawda? jesli tak to nie "chamstwo", ale po prostu prawdziwa informacja.
Jesli to nieprawda to zażądaj sprostowania.
..

..> Co za chamstwo, kiedy to się wypleni?

Jeśli w ogóle sobie nie życzysz, aby cokolwiek o tobie tam pisali, to wystąp z kościoła, -to nie jest organizacja przymusowa.
Dopóki jednak do koscioła należysz ( a sądzę, że należysz, skoro w księgach parafialnych figurujesz) to (jak w każdej organizacji) musisz przestrzegać obyczajów i przepisów w niej obowiązujących, nawet jesli uważasz, że jestes najmądrzejszą wśród blondynek i świat powinien wokół ciebie się krecić;-)

Data: 2011-12-08 17:58:29
Autor: XL
Dnia Thu, 8 Dec 2011 02:49:04 +0100, Agall napisał(a):

[...]

Byłeś ochrzczony - zatem jesteś w księgach parafialnych. Pretensje do
swoich rodziców zanoś.
--
XL

Data: 2011-12-08 23:01:26
Autor: Skrypëk
XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

Pretensje do rodziców, że kler nie przestrzega prawa?

Data: 2011-12-08 16:18:14
Autor: witek
On 12/8/2011 4:01 PM, Skrypëk wrote:
XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

  a na czym to nieprzestrzeganie prawa ma polegać?
pewnie na tym samym co w banku, ktory mimo tupania nóżką nie chce usunąć informacji, że użytkownik tam konto wcześniej miał zanim je zamknął.

Data: 2011-12-09 00:03:38
Autor: Skrypëk
XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

Na nieprzestrzeganiu ustawy, w której nie ma mowy o żadnych wyjątkach dla kleru.

pewnie na tym samym co w banku, ktory mimo tupania nóżką nie chce
usunąć informacji, że użytkownik tam konto wcześniej miał zanim je
zamknął.

A parafia to bank czego? Wpłat na odpust? A pokwitowania nawet nie dają.
Można zamówić chociaż jakiś wyciąg zbiorczy?

Data: 2011-12-08 17:39:58
Autor: witek
XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

dobrze, ze nie napisales "na przestrzeganiu prawa".
Bedz łaskaw być konkretny i wskazać o ktory paragraf ci chodzi a nie pisać "bo wielkim poetą był".

[...]

nic nie zrozumiałeś

Można zamówić chociaż jakiś wyciąg zbiorczy?

Można. Na dodatek jeszcze odliczyć od podatku.

Data: 2011-12-09 15:10:56
Autor: Skrypëk
XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

Jest taka ustawa, która mówi, że moje dane mają usunąć na me żądanie.
Media donoszą, że ten obowiązek proboszczowie bezkarnie olewają. Jakim prawem, jak się pytam.

[...]

Bo nie było co zrozumieć. Przecież nawet nie próbowałeś wyjaśnić, dlaczego parafię uważasz za bank.

Można zamówić chociaż jakiś wyciąg zbiorczy?

Można. Na dodatek jeszcze odliczyć od podatku.

Punkty u bozi można odliczyć? A jak się one przeliczają na ziemskie waluty?

Data: 2011-12-09 15:49:12
Autor: qwerty
Użytkownik "Skrypëk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ee216ee$0$13883$c3e8da3$c00c9adf@news.astraweb.com...
Jest taka ustawa, która mówi, że moje dane mają usunąć na me żądanie.
Media donoszą, że ten obowiązek proboszczowie bezkarnie olewają. Jakim prawem, jak się pytam.

To nie wiesz, że w Polsce pedofile są bezkarni? Czy to Polański, czy to ksiądz to nie ma znaczenia.
Można próbować "przenieść się" do innej parafii (wypisać się, ale do innej nie zapisywać), ale jak to nie pomoże to zostaje apostazja.

Data: 2011-12-09 16:06:55
Autor: Skrypëk
qwerty <qwerty01@poczta.fm> wrote:
[...]

To wiem. Dlatego mówię, że watykańczyków najwyraźniej polskie prawo nie obowiązuje.

Data: 2011-12-10 20:07:25
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.12.2011 15:49, qwerty pisze:

Media donoszą, że ten obowiązek proboszczowie bezkarnie olewają. Jakim
prawem, jak się pytam.

To nie wiesz, że w Polsce pedofile są bezkarni? Czy to Polański, czy to
ksiądz to nie ma znaczenia.

Wiesz, Polański ma dobrych prawników, a ty zasadniczo go pomawiasz.

Zawsze może się potem bronić, że jesteś idiotą i nie rozumiesz niektórych słów z języka ojczystego, ale nie wiem, czy to by było skuteczne ;->

Data: 2011-12-10 03:21:58
Autor: p 47

XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

Media donoszą też, że jest u nas dobrze;-))

Czy masz coś SAM na ten temat do powiedzenia, na podstawie SWOICH, REALNYCH doswiadczeń, czy (jak zwykle) powtarzasz tylko to, co ci GWniana każe mysleć?
;-)

Data: 2011-12-11 01:59:57
Autor: Skrypëk
XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

Czyli nie było takiej sprawy w sądzie? Duszpasterze grzecznie likwidują teczki na prośby zainteresowanych?

Czy masz coś SAM na ten temat do powiedzenia, na podstawie SWOICH,
REALNYCH doswiadczeń, czy (jak zwykle) powtarzasz tylko to, co ci
GWniana każe mysleć?
;-)

A co tobie duszpasterz powiedział? Że watykańska agentura ma prawo trzymać w teczkach dane o Polakach bez ich zgody? Podał jakąś podstawę prawną? Bo to mnie interesuje, a nie twój pożyteczny idiotyzm. Podaj tę podstawę albo STFU.

Data: 2011-12-11 13:29:09
Autor: Animka
On 12/8/2011 4:01 PM, SkrypĂŤk wrote:
XL<ikselk@gazeta.pl>  wrote:
Dnia Thu, 8 Dec 2011 02:49:04 +0100, Agall napisał(a):

Jak w temacie.
Młode pastereczki roznoszą koperty z pieczątka parafii z
nadrukowanym moim imieniem, nazwiskiem i dokładnym adresem.
Wiadomo Ĺźe chodzi o datek Nic nie mam przeciwko temu, Ĺźe
[...]

Pretensje do rodzicĂłw, Ĺźe kler nie przestrzega prawa?

a na czym to nieprzestrzeganie prawa ma polegać?

Na nieprzestrzeganiu ustawy, w ktĂłrej nie ma mowy o Ĺźadnych
wyjątkach dla kleru.

[...]

No, jak Ciebie nie ochrzcili to masz tylko wpis w USC.

animka

Data: 2011-12-11 15:17:26
Autor: SkrypĂŤk
XL<ikselk@gazeta.pl>  wrote:
[...]

Nie o mnie rozmawiamy, kaju.

Data: 2011-12-12 03:52:46
Autor: p 47

XL<ikselk@gazeta.pl>  wrote:
[...]

A więc skąd ty baranie "wiesz", że:

1.rzekomo księża trzymają dane ludzi nic z kościołem nie mających wspólnego, ale dziwnym trafem mających dostep do poufnej dokumentacji parafii?
2. rzekomo ksieĹźa nie usuwaja takich danych?
3. jest to rzekomo  masowe zjawisko?

poza tym, ze tu wypisał bez ŻADNYCH wiarygodnych danych podobne oskarżenia (MZ kupy się nie trz6ymające) jakiś całkowity anonim?

Ja zaraz podam w nowym watku tu podobnie "wiarygodny" post, ze np. jakoby zapisali mnie bez mojej wiedzy i bez żadnych podstaw do gminy żydowskiej, nie chcą stamtad wypisac mimo, ze nic z judaizmem nie mam wspólnego i będę sie użalał na rozbestwieniem rabinów w Polsce;-))
Oczekuję, Ĺźe wtedy rĂłwnie namiętnie zaczniesz na  Ĺźydowską bezczelność pomstować!:-))

Data: 2011-12-12 11:35:36
Autor: SkrypĂŤk
XL<ikselk@gazeta.pl>  wrote:
[...]

A skąd ty owieczko "wiesz", że jest inaczej?

Data: 2011-12-09 06:30:11
Autor: p 47

Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4ee14249$0$2463$c3e8da3$e5d14f71news.astraweb.com...
[...]

Zamawiać to zawsze można;-)
A to, czy się go uzyska wcale nie zależy od widzi-mi-się jakiegoś tam "skrypka" tylko (tak jak zresztą w każdej organizacji) od   przepisów wewnetrznych (tu koscielnych) i państwowych.
Jesli to się "skrypkowi" nie podoba to może co najwyżej nie płacić, a nawet, jesli nic z kościołem nie chce miec wspólnego to się z niego wypisać,- przynależność do kościoła i wnoszenie na jego rzecz opłat nie jest póki co w Polsce obowiązkowe!

Data: 2011-12-09 14:26:59
Autor: Cammel

Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:jbs6db$fgo$1news.task.gda.pl...

przynależność do kościoła i wnoszenie na jego rzecz opłat nie jest póki co w Polsce obowiązkowe!

A coś ma się w tej materii zmienić że "póki co"?

Data: 2011-12-09 15:06:55
Autor: Skrypëk
skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???
p 47 <karolakowie1@wp.pl> wrote:
przynależność do kościoła i wnoszenie na jego rzecz opłat
nie jest póki co w Polsce obowiązkowe!

To dlaczego xiądz nie skasuje mojej teczki?

Data: 2011-12-10 03:28:33
Autor: p 47

Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4ee215fc$0$18230$c3e8da3$c00c9adfnews.astraweb.com...
p 47 <karolakowie1@wp.pl> wrote:
przynależność do kościoła i wnoszenie na jego rzecz opłat
nie jest póki co w Polsce obowiązkowe!

To dlaczego xiądz nie skasuje mojej teczki?

Podaj KONKRETNIE który ksiądz, z jakiej parafii itp.;-)

Uważam, ze jak zwykle pieprzysz na podstawie tego, co twoja ukochana GWniana czy inny podabny periodyk redagowany przez półinteligentów dla ćwierć inteligentów napisał i w co ci kazano wierzyć i nie jestes w stanie oprzec swoich opinii na podstawie konkretnych faktów.
A jesli wyjątkowo takie zdarzenie miało jednak miejsce (w co , powtarzam, watpię!) to nikt ci nie zabrania zwrócic się o pomoc do odpowiednich instytucji, z sadem włącznie, -czy to zrobiłes i zjakim skutkiem ? W koncu kazdy wię, ze w dowolnym państwie , w dowolnej instytucji moga zdarzyć się odchylenia od norm i po to jest prawo i środki jego egzekwowania, aby w takich sytuacjach z nich korzystać.

Data: 2011-12-11 02:05:19
Autor: Skrypëk
[...]

A ty jakie masz wsparcie na swój bełkot, watykański agencie? Ile widziałeś takich spraw jak omawiana na własne oczy? W jaki sposó ustaliłeś, co jest normą w zamieszanych instytucjach?

Data: 2011-12-12 03:57:00
Autor: p 47

Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4ee401d1$0$19949$c3e8da3$fb483528news.astraweb.com...
[...]

No to juz jest szczyt bezczelności i hucpy.
W podobny sposób teraz oskarżam cię tutaj, ze gwałcisz co piatek dzieci w wieku do 4 lat, sikasz do mleka o sr.sz na wycieraczki i teraz, zgodnie z twoim tokiem myślenia oczekuję, że udowodnisz, ze jest to nieprawda.
Oczywiscie, podobnie jak ty w sprawie księzy także i ja nie musze  moich oskarzeń w zaden sposób udowadniać;-))

Data: 2011-12-12 11:37:40
Autor: Skrypëk
[...]

Jesteś xiędzem lub adwokatem jakiegoś xiędza? Czy pedofilem?
Dlaczego czujesz się stroną w sprawie, imbecylu jeden ty?

Data: 2011-12-12 09:37:57
Autor: Dominik & Co
skąd ksiądz posiada moje dane osobow e???
W dniu 09-12-2011 00:03, SkrypĂŤk rzecze:

Na nieprzestrzeganiu ustawy, w której nie ma mowy o żadnych wyjątkach
dla kleru.

Jest mowa, jest. Ustawy trzeba czytać uważnie, nie po łebkach.
Szczegóły (nr art i ustęp) podałem w poście wyżej/niżej.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-12-12 11:47:24
Autor: SkrypĂŤk
[...]

Art 43 mówi tylko, że sekta nie ma obowiązku rejestracji zbioru danych.

Czy to uchyla obowiązek uzyskania mojej zgody na przetwarzanie mych danych? I moje prawo do żądania ich usunięcia?

Data: 2011-12-12 12:34:06
Autor: Dominik & Co
skąd ksiądz posiada moje dane osobow e???
W dniu 12-12-2011 11:47, SkrypĂŤk rzecze:

Art 43 mówi tylko, że sekta nie ma obowiązku rejestracji zbioru danych.

Czy to uchyla obowiązek uzyskania mojej zgody na przetwarzanie mych
danych? I moje prawo do żądania ich usunięcia?

A pisałem, żeby nie czytać po łebkach...

2. W odniesieniu do zbiorĂłw, o ktĂłrych mowa w ust. 1 pkt 1 _i 3_,
oraz zbiorĂłw, o ktĂłrych mowa w ust. 1 pkt 1a, przetwarzanych przez
Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencję Wywiadu, Służbę
Kontrwywiadu Wojskowego, Służbę Wywiadu Wojskowego oraz Centralne Biuro
Antykorupcyjne, Generalnemu Inspektorowi nie przysługują uprawnienia
określone w art. 12 pkt 2, art. 14 pkt 1 i 3-5 oraz art. 15-18.

Tu lekką rączką postawiono zbiory danych sekt w szeregu obok tajnych
informacji państwowych (np. wywiadowczych). Oczywiście całkowicie
przypadkowo.

I odpowiadam: nie uchyla, możesz żądać. Tyle, że jak księżulo
się wypnie, to można mu na rąbek sutanny naskoczyć.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-12-12 13:24:03
Autor: SkrypĂŤk
[...]

Ale to, że GIODO nie może xiędza ukarać, to jeszcze nie znaczy że xiądz nie narusza moich praw wynikających z ustawy. To znaczy tylko i aż tyle, że sektom wolno łamać prawo bezkarnie. Co jakby B.D.U.

Data: 2011-12-13 09:06:10
Autor: Dominik & Co
skąd ksiądz posiada moje dane osobow e???
W dniu 12-12-2011 13:24, SkrypĂŤk rzecze:

Ale to, że GIODO nie może xiędza ukarać, to jeszcze nie znaczy że xiądz
nie narusza moich praw wynikających z ustawy. To znaczy tylko i aż tyle,
że sektom wolno łamać prawo bezkarnie. Co jakby B.D.U.

Zgadza się- w zasadzie tak można podsumować istniejący stan prawny :-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-12-09 00:36:31
Autor: XL
Dnia Thu, 8 Dec 2011 23:01:26 +0100, Skrypëk napisał(a):

XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

Przestrzega. Twoje dane uzyskał LEGALNIE.
--
XL

Data: 2011-12-09 15:07:27
Autor: Skrypëk

XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

A jak odmawia ich usunięcia?

Data: 2011-12-09 08:10:48
Autor: witek

XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

bo nie masz prawa do ich usunięcia.
w sumie w tej instytucji byłeś przez jakiś czas.

Data: 2011-12-09 15:12:33
Autor: Skrypëk

XL <ikselk@gazeta.pl> wrote:
[...]

Wg której ustawy?

w sumie w tej instytucji byłeś przez jakiś czas.

Nigdy xiędzem nie byłem ani nawet ministrantem.

Data: 2011-12-10 20:09:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.12.2011 15:10, witek pisze:

bo nie masz prawa do ich usunięcia.
w sumie w tej instytucji byłeś przez jakiś czas.

Wbrew woli najwyraźniej.

Data: 2011-12-10 20:03:27
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.12.2011 17:58, XL pisze:
[...]

Swoją szosą zapisywanie niemowlaków do jakichś organizacji religijnych powinno być nielegalne.

Tego typu rzeczy, podobnie jak zapisywanie się do jakiejkolwiek partii politycznej, powinny być dopuszczalne dopiero po osiągnięciu pełnoletniości.

Dobrze, że przynajmniej nie obejmuje to rytualnego okaleczania...

Data: 2011-12-12 03:57:59
Autor: p 47

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4ee3acff$1news.home.net.pl...
[...]

Np. do żłobka,- tez indoktrynują;-))

Data: 2011-12-09 17:01:58
Autor: Agall
skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???
W kwestii wyjaśnienia, szczególnie dla piszacych jako P47 i XL, co jeśli:
a/ moi Rodzice nigdy nie należeli do Kościoła - wyznania rzymskokatolickiego!
b/ z racji innego wyznania Rodzice nigdy nie dopuściliby do mojego (tam)"zapisania"!
b/ nigdy nie zostałem poddany obrządkom (Sakramentom) wyznania rzymskokatolickiego!
c/ nigdy nie uczestniczyłem brałem udziału w działalności tej organizacji(chociażby konkursach..., nic nie zamawiałem, żadnych usług, nic nie kupowałem)
a więc:
1. nie mogę wystąpić z Kościoła rzym.-kat., gdyż tam nie wstępowałem - logiczne?
2. w księgach parafialnych ww Kościoła mam nadal figurować,a to z jakiego powodu ?
3. mam przestrzegać obyczajów i przepisów obcej mi organizacji,a to niby dlaczego?

Powtarzam, nie mam nic przeciwko samej zbiórce funduszy, tym bardziej przez przepiękne pastereczki. Wątkiem pozostaje sam obrót moimi danymi.

Data: 2011-12-09 10:07:27
Autor: witek
On 12/9/2011 10:01 AM, Agall wrote:
[...]

A jest tak jak piszesz, czy tylko gdybasz?

Data: 2011-12-09 20:49:33
Autor: Skrypëk
[...]

A masz jakieś podstawy by kwestionować jego zeznania?

Data: 2011-12-09 14:41:27
Autor: witek
On 12/9/2011 1:49 PM, Skrypëk wrote:
[...]

po prostu na ubzdurane sytuacje nie chce mi sie odpisywac.
jakby go nie było "w kartotekach" to by raczej nic nie dostał, tak samo jak ja nie dostaje niczego ani z kosciola prawosławnego ani z zadnej synagogi.

Data: 2011-12-10 20:11:00
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.12.2011 21:41, witek pisze:

A masz jakieś podstawy by kwestionować jego zeznania?

po prostu na ubzdurane sytuacje nie chce mi sie odpisywac.
jakby go nie było "w kartotekach" to by raczej nic nie dostał,

Niekoniecznie. Adres widać na budynku, personalia nietrudno uzyskać... Co stoi na przeszkodzie, żeby jakiś nadgorliwy proboszcz dopisał sobie nowego "parafianina"?

Data: 2011-12-11 02:04:05
Autor: Skrypëk
[...]

Ubzdurana to jest twoja bozia.

Data: 2011-12-09 21:04:53
Autor: XL
Dnia Fri, 09 Dec 2011 10:07:27 -0600, witek napisał(a):

[...]

Tesz siem kciauam spytadź.
--
XL

Data: 2011-12-10 03:35:30
Autor: p 47
skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???

Użytkownik "Agall" <agall@mail.ru> napisał w wiadomoœci news:jbtbfd$1gtd$1news2.ipartners.pl...
[...]

W sposób oczywisty bajdurzysz;
1. skoro nic z kosciołem nie miałes i nie masz wspólnego skad wiesz, że w tych księgach figurujesz? - one nie sa do swobodnego, publicznego uzytku.
2. skoro nie jestes chrzczony to w jakim charakterze znalazłes się rzekomo w tych ksiegach?- kosciół nie rejestruje niewiernych, tj. ludzi nic z nim nie majšcych wspólnego.
3. skoro , jak twierdzisz, nic cię z kosciołem nie wišże i nie jestes jego wiernym to po prostu zgłoœ żšdanie sprostowania pomyłki.
Anonimie, podaj konkrety, której to parafii dotyczy i jakie czynnoœci w zwišzku z tš rzekomš sytuacjš przedsięwzišłeœ zamiast tu  wymyœlać (i to MZ calkowicie nieudolnie i nierealistycznie) fantastyczne historyjki;-)

Data: 2011-12-10 18:25:51
Autor: Agall
skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???
Po pierwsze  proszę odczytać dokładnie treœć mojego postu rozpoczynajšcego ten wštek.

Nie twierdziłem tam, że ten rejestr nazywa się ”księgš parafialnš”. Ja nie znam się na tym czy to jest rejestr, kartoteka, czy inna lista i mnie nie interesuje ich nomenklatura.

To uczestnicy dyskusji sugerujš że ten rejestr  z moimi danymi, w  tym z dokładnym adresem nazywa się „ksiegš”.  Delikatnie nazywajšc, to Wspólnota ta nie jest zbieżna z mojš wiarš, więc niby dlaczego miałbym tam się udawać, czy korespondować i płaszczšc się składać jakieœ umotywowane/uzasadniane proœby o prostowanie rzekomych pomyłek.

Na forum tym, na wstępie zadałem pytanie natury prawnej, co do obrotu danymi personalnymi figurujšcymi w nieznanym mi spisie, bo jak wnioskuję, to aby wydrukować, to wpierw musiał istnieć jakiœ zbiór/baza.

Nie prosiłem o udzielanie wskazówek odnoœnie apostazji!

Wyczuwam na kilometr czyjœ fanatyzm religijny i „społecznikostwo w tej dziedzinie”, więc majšc uzasadnione obawy przed  próbš „przekonania, czy nawracania w jedynym, słusznym kierunku” podaruję sobie wskazywania lokalizacji owej rzym-kat. parafii. Szanuję czyjšœ przynależnoœć do odmiennej wspólnoty, uszanujcie więc i mojš!

ps. a tak przy okazji dla zinteresowanych, oto fragment z oficjalnej strony Episkopatu, z instrukcji dot. apostazji osób ochrzczonych

pkt11 „...wykreœlenie aktu z księgi chrztu nie jest możliwe. Gdyby ktoœ powoływał się na prawo o ochronie danych osobowych, należy wyjaœnić, że w tej sprawie nie ma ono zastosowania: dane zawarte w księgach metrykalnych, jako udokumentowanie przyjętych sakramentów, sš niezbędne do wykonywania własnych zadań Koœcioła.

Ÿródło: http://www.episkopat.pl/?a=dokumentyKEP&doc=2008929_0

no comment

Data: 2011-12-10 20:47:23
Autor: ToMasz
skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???
W dniu 10.12.2011 18:25, Agall pisze:
(...)trochę bez sensu i złe kodowanie

Ochrona danych osobowych nie oznacza że ja nie mogę znać Twojego adresu. Oznacza ona ze ja nie mogę _wykorzystywać_ Twojego adresu. Do czerpania korzyści, do przestępstw, do czegokolwiek co Tobie mogło by zaszkodzić. niemniej jednak dane osobowe jako takie są w wielu miejscach i skutecznie ich nie usuniesz.
Wiara chrześcijańska jest dla wielu z nas ważnym składnikiem kultury i życia. minęły już czasy gdy w imię krzyża mordowano innowierców. Kler bardzo chce wiedzieć kto był chrzczony, przystąpił sakramentów czy też zawarł związek małżeński. Co w tym złego? Czy takie informacje mają wpływ na stawki ubezpieczenia? pomogą w trafniejszym serwowaniu reklam dla Ciebie? To trochę inna "teczka". Niemniej jednak teczki apostatów powinny być niszczone.

ToMasz

PS

nie dlalej jak miesiąc temu pytałem czy usługodawca może żądać mojego adresu. tak samo poinformowano mnie że to żaden problem, mogę żądać usunięcia po wykonaniu usługi. Czy usuną? wątpię. Banki nie usuwają. Tzn mówią że są usunięte, ale jak ponownie zakładałem konto, to okazało się ze mój pin został. Tak więc póki dane nie wyciekną - bądź spokojny, nic nie zrobisz

Data: 2011-12-11 02:18:42
Autor: Skrypëk
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
Wiara chrześcijańska jest dla wielu z nas ważnym składnikiem kultury i
życia.

Raczej pogańskie tradycje zasymilowane przez Watykan. W prawdziwą judeochrześcijańską bozię i tak już praktycznie nie wierzycie, bo zastąpiliście ją sobie jakimiś własnymi fantazjami, więc można ją sobie darować razem z całym jej fanklubem. Święto wiosny, dziady i szczodre gody można obchodzić bez jahve i jego żydowskiego proroka. Na pępkowe i na ślub też nie ma potrzeby zapraszać czarnoksiężników.

minęły już czasy gdy w imię krzyża mordowano innowierców.

Bo się całe szczęście "zachodnia cywilizacja śmierci" od krzyża uwolniła i zaczęła krzyżakom patrzeć na ręce i pilnować by innowierców nie mordowali. Zaczęły się więc czasy propagandy, szkalowania i ciągania po sądach ludzi nieokazujących niezasłużonego szacunku postaciom i symbolom z bajek.

Data: 2011-12-12 04:05:18
Autor: p 47
skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???

Użytkownik "Agall" <agall@mail.ru> napisał w wiadomoœci news:jc04om$2vjo$1news2.ipartners.pl...
[...]

Czyli podsumowujšc,- twierdzisz, ze jesteœ w jakims spisie w parafii, choc nie masz pojecia, co to za spis bo (pomijajšc fakt, ze księgi sa poufne) ani go nie widziałes (bo do parafii nie chadzasz i zadnego z niš kontaktu nie masz), ani nie korespondujesz.
Domyslam się zatem, że fakt odnotowania twojego nazwiska  wdokumentach parafiji przyœnił ci się i teraz masz kłopot, bo sen był niewyraxny;-))

Data: 2011-12-11 12:10:33
Autor: mischchu
On 08.12.2011 02:49, Agall wrote:
[...]

ktos Cie wsypal, ze masz dochody ;-) pociesze Cie, ze skarbowka jest jeszcze gorsza - nie zaplacisz to non stop beda Ci przysylali ... nie nadazysz z wyrzucaniem tych wszystkich poleconych do smietnika ...

skąd ksiądz posiada moje dane osobowe???