skąd baterie do laptopa? sprawdzone źró dło ogniw/baterii

Data: 2011-09-21 20:43:06
Autor: BartekK
skąd baterie do laptopa? sprawdzone źró dło ogniw/baterii
Witam
Szukam sprawdzonego źródła akumulatorów do laptopów. Albo ogniw luzem, albo gotowego klocka złożonego w formie gotowej baterii do danego laptopa.
Np do starszego fujitsu C1410 kupiłem "odpowiednik" jakiś typu "whiteenergy" - kiszka, po tygodniu ledwo wytrzymywał 40minut, a po naładowaniu do 100% - leżący wyłączony laptop miał po 3 dniach 20% . Kupiłem oryginał FS baterię za grubą kasę... i po pół roku (tyle ile gwarancja wynosiła) wytrzymuje 20minut, po czym pokazuje już 0% ale jeszcze 10minut działa. A ja potrzebowałbym paru godzin (gdy laptop był nowy, to te 3h chodził). Wymieniać laptopa nie zamierzam, bo potrzebuje portów LPT i COM

Data: 2011-09-21 21:10:07
Autor: gadacz
W dniu 2011-09-21 20:43, BartekK pisze:
[...]

A moze tak nowy laptop + odpowiednia przejsciowka?
np. to: http://www.xpower-usb-na-lpt-com.waw.pl/

wiem, ze to nie do konca odpowiedz na Twoje pytanie, ale zawsze jakies wyjscie :)

pozdrawiam
gadacz

Data: 2011-09-21 21:21:28
Autor: BartekK
W dniu 2011-09-21 21:10, gadacz pisze:
[...]

Nie jest to wyjście, bo potrzebuję "sprzętowego" portu LPT, z IO 0x378, do programowania bardzo specyficznych wynalazków spod programu uruchamianego z DOSa (co prawda bootowalnego z karty sd/usb, ale czysty stary dos), nawet na kartach CardExpress LPT to nie działa.

Data: 2011-09-22 14:53:30
Autor: _±æê³ñ󶼿
skad LPT z IO 0x378 do laptopa? sprawdzone zródlo
Sporo paroletnich modeli, przyk³adowo Panasonic Toughbook CF-51, HP Compaq nc6320 maj± oba z³±cza i LPT i COM, z kolei IBM/Lenovo serii T/R maj± zwykle jedno z tych z³±czy (w szczególno¶ci "generic printer").

Swoj± droga ciekawe, czy zadzia³a³by Tobie komputer bez wyprowadzonego osobnego z³±cza LPT, ale wstawiony w stacjê dokuj±c± ze z³±czem LPT ?

-- -- -
potrzebujê "sprzetowego" portu LPT, z IO 0x378, do programowania bardzo
specyficznych wynalazkow spod programu uruchamianego z DOSa

Data: 2011-09-22 17:24:26
Autor: BartekK
skad LPT z IO 0x378 do laptopa? spraw dzone zródlo
W dniu 2011-09-22 16:53, _ąćęłńóśźż pisze:
potrzebujÄ™ "sprzetowego" portu LPT, z IO 0x378, do programowania bardzo
specyficznych wynalazkow spod programu uruchamianego z DOSa
> Swoją droga ciekawe, czy zadziałałby Tobie komputer bez wyprowadzonego
> osobnego złącza LPT, ale wstawiony w stację dokującą ze złączem LPT ?
Pewnie zadziałałby, ale jaki jest tego sens? W warsztacie mam stacjonarny komputer (nie jeden) więc problemu nie mam. A w terenie - nie po to wlekę laptopa by wlec jeszcze do niego stację dokującą.

Pojawia się też pewna pułapka - niewiele współczesnych laptopów (w sensownych cenach) ma dostępne stacje dokujące, a te co są - bardzo rzadko mają LPT, a jak już stacja ma LPT - to nie zawsze ono działa (np w HP - złącze DVI/LPT/COM działa tylko jeśli laptop jest odpowiedni i ma to złącze w sobie, sama z siebie stacja "złącza nie czyni")

Data: 2011-09-22 17:45:53
Autor: _±æê³ñ󶼿
skad LPT z IO 0x378 do laptopa? sprawdzone zródlo
No niezupe³nie tak - dzia³anie DVI zale¿y od pewnych szczegó³ów modu³u grafiki, a nie od tego, czy gniazdo jest wyprowadzone na ¶ciankê notebooka.
Co do COM to ju¿ w ogóle nie wyobra¿am sobie stacji dokuj±cej, która mia³aby niedzia³aj±ce gniazdo DB-7 (chocia¿ przyroda przynosi ró¿ne dziwne niespodzianki ;)).

-- -- -
w HP - zlacze DVI dziala tylko jesli laptop jest odpowiedni i ma to zlacze
w sobie

Data: 2011-09-22 20:08:10
Autor: BartekK
skad LPT z IO 0x378 do laptopa? spraw dzone zródlo
W dniu 2011-09-22 19:45, _ąćęłńóśźż pisze:
No niezupełnie tak - działanie DVI zależy od pewnych szczegółów modułu
grafiki, a nie od tego, czy gniazdo jest wyprowadzone na ściankę notebooka.
Co do COM to już w ogóle nie wyobrażam sobie stacji dokującej, która miałaby
niedziałające gniazdo DB-7 (chociaż przyroda przynosi różne dziwne
niespodzianki ;)).
No właśnie. Swego czasu (~2 lata temu) dla klienta ściągałem laptopa HP (jakiś zwykły najzwyklejszy) i stację dokującą. Stacja miała zapewniać podłączenie do stacjonarnego monitora LCD po dvi, klawiatury myszy i kasy fiskalnej po COM - tworzyć stacjonarny zestaw.
A tu zonk - ten model laptopa (grafika zintegrowana GMA) ma wyjście VGA, i na stacji dokującej działa tylko VGA, a DVI nie (które będzie działać ale z innym modelem laptopa, bo jedna stacja jest do wielu modeli). I tak samo COM. I nigdzie w polskiej wersji PDF na stronie HP ani od laptopa, ani od stacji dokującej- nie było to napisane (w angielskim pdf od stacji było napisane "niektóre funkcje mogą nie działać z niektórymi laptopami, skontaktuj się z pomocą techniczną". Dopiero po wielkiej awanturze wprowadzili zmiany w pdf i o tym zaczęli informować też po polsku.
Na szczęście COM przejściówką usb-rs232 bez problemu się załatwiło, a monitor podłączony po VGA też działa. Ale od tego czasu nie ufam HP wcale ;)

Data: 2011-09-22 10:35:46
Autor: Artur M. Piwko
skąd baterie do laptopa? sprawdzone źródło ogniw/baterii
In the darkest hour on Wed, 21 Sep 2011 21:10:07 +0200,
gadacz <gadacz_usenet@o2.pl> screamed:
[...]

Dobre jedynie do podłączenia starych drukarek. W przypadku programatorów
zawiedzie.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
[ 10:35:09 user up 12933 days, 22:30,  1 user, load average: 0.97, 0.18, 0.22 ]

             It is much easier to apologize than to ask permission.

Data: 2011-09-21 21:33:05
Autor: m4rkiz
BartekK wrote:
Szukam sprawdzonego źródła akumulatorów do laptopów. Albo ogniw luzem,

sprawdz archiwum badz spytaj na p.m.e., widzialem tam podobny temat pare razy

Data: 2011-09-22 10:32:04
Autor: _±æê³ñ󶼿
sk±d baterie do laptopa? sprawdzone ¼ród³o ogniw/baterii
ebay.de
Trzeba trochê cierpliwo¶ci.

-- -- -
Szukam sprawdzonego zrodla akumulatorow do laptopow.

Data: 2011-09-22 11:27:28
Autor: Doxent

Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:j5dbfu$kp5$1mx1.internetia.pl...
[...]

moze ta?

http://www.ebaterie.pl/bateria-notebooka-fujitsu-siemens-fpcbp151-p-21542.html

dają 12 miesięcy gwarancji ale więcej bym się nie spodziewał na baterie.

skąd baterie do laptopa? sprawdzone źró dło ogniw/baterii