skala ocen

Data: 2018-10-30 23:21:58
Autor: grzessiek
skala ocen
pisząc tutaj mam nawyk oceniania w skali 1-10.

film, który mam obejrzeć, sprawdzam na iMDB. to czy ma oceny powyżej 7 (oprócz horrorów, które lubię i mają zaniżone oceny).
rekomendacje znajomych, występy ulubionych aktorów, niemal wszystko odcedzam przez to sito.

i tak oto naszła mnie myśl czy da się jakoś określić tego, co jaka ocena znaczy? czy damy rade wypracować jakiś sensowny schemat dzięki któremu będziemy mogli bardziej precyzyjnie oceniać.

sam nie wiem czy ma to sens, ale dlaczego nie spróbować? poniżej moje propozycje, liczę na Wasze i na dyskusję.

1/10
coś, co powstało w wyniku złych intencji, np. chęci manipulacji. coś, co nie mieści się w kategorii filmu a tylko próbuje go udawać.

2/10
produkcja amatorska z zawyżonymi aspiracjami.

3/10
nuda, której nie dałem rady obejrzeć do końca.

4/10
formalnie film poprawnie zrealizowany, ale w jakiś sposób odpychający, niesmaczny, obrzydliwy. kiedy męcząca forma nie wnosi nic nowego.

5/10
coś, co mogłoby być fajne, ale jakiś element zawodzi na tyle, że psuje zabawę.

6/10
fajna, niezobowiązująca i wciągająca rozrywka.

7/10
poprawnie zrealizowany i zagrany, wzbudzający emocje. opowiada fajną, wciągającą historię.

8/10
w jakiś sposób nowatorski - ujęciem tematu, rozmachem produkcji. zdecydowanie wyróżniający się czymś.

9/10
inspirujący, siedzący długo w głowie. coś do czego często wracamy.

10/10
film zmieniający życie, otwierający na nowe doświadczenia.

skala ocen