skarga do WSA (karta pojazdu)

Data: 2010-07-13 10:51:41
Autor: max
skarga do WSA (karta pojazdu)
Pytania:
1) Dlaczego powołując sie do $1 pkt1 rozporządzenia rady ministrów z dnia 16 grudnia 2003r. w sprawie wysokości oraz szczegółowych zasad pobierania wpisu w postępowaniu przed sadami administracyjnymi (Dz. U. Nr221, poz. 2193 ze zm.) WSA narzuciło mi opłate 100zł ? Wszedzie w internecie dopatruję się wkoty 30zł w tej sprawie więc skąd ta różnica?

2) Czy muszę jakies pismo pisac o zwrot kosztów ?
 "Strona traci uprawnienie do żadania zwortu kosztów, jezeli bajpóźniej przed zamknięciem rozprawy bezpośrednio poprzedzającej wydanie orzeczenia, nie zgłosi wniosku o przyznanie naleznych kosztów..."
  Słyszałem, że nawet jak się nie napisze tego wniosku to i tak koszta automatycznie zasadza sie na koszt "przegranego".

3) Muszę uzupełnić braki formalne w pismie do WSA. Składać je bezpośrednio do WSA czy przez UM Rybnik ?

4) Odpowiedź na skargę do WSA z UM Rybnik.
   http://bbartosz.republika.pl/wsa_skarga001_.jpg
   http://bbartosz.republika.pl/wsa_skarga002_.jpg
   http://bbartosz.republika.pl/wsa_skarga003_.jpg
a)Tak na szybko to widzę że UMR piszę NIEPRAWDĘ w swojej odpowiedzi na skargę mianowicie:
   Pismo z dnia 29 marca nie było odebrane 30 marca tylko ok 9 marca.
   Bajer poloega na tym, że nie mam na to dowodu bo podpis skłądałem na jakimś druczku w UMR i tylko ni mają date jego odbioru o ile nie sfałszowali jeszcze.
   10 maja a 9 czerwca czyli 30 dni - czyli rozumiem zachowano termin wniesienia skargi do WSA wiec o co chodzi - liczyć nie umią czy chcą mnie wystraszyć?

5) Skoro UMR kłamie w swoim piśmie do WSA odnośnie terminów doręczenia pisma czy ja muszę się do tego odnieś na piśmie ?
Jeśli nie wniosę to rozumiem uznają że UMR ma racje i zgadzam się z ich faktami.

6) Jak ma wyglądać moja odpowiedź na "odpowiedź UMR na skargę do WSA" ?

Przepraszam, nie jestem prawnikiem a próbuję to gehennę cąłą z UM Rybnik wygrać bo uwazam że mam rację.
Bardzo proszę o nie pisanie osób które nie sa pewne albo im się wydaje.
Myślę, że odpowiedzi mogą przydać się innym osobom w przyszłości, które nie mają pojęcia o prawie a nie chcą się narażać na koszta związane z obsługa prawniczą bo czują się na siłach i same by chciały dowieść swojej racji.
Chętnie pomogę innym osobom odnośnie karty pojazdu na etapie wcześniejszych pism bo sam przez nie przechodziłem a obecnie utknąłem w WSA.

Data: 2010-07-13 14:44:40
Autor: mecenas
skarga do WSA (karta pojazdu)

Użytkownik "max" <lot_nie_che_spamu@algrim.pl> napisał w wiadomości news:i1h9es$1ee$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jak przebrniesz też przez WSA w katowicach i nawet NSA w Warszawie to podziel się wówczas wiadomościami. Przydadzą się Twoje doświadczenia.

Michał

Data: 2010-07-14 13:29:25
Autor: max
skarga do WSA (karta pojazdu)
Widzę nikt nie zna odpowiedzi, nic nei szkodzi już znam odpowiedzi na wszystkie pytania.

Dla pana mecenasa Michała dziękuję za cenne podpowiedzi - zmień nik bo nie pasuje ;)

Dla informacji to ja jestem przed rozprawa jeszcze ale kolega mój już po wyroku (uchylkono decyzję) i czeka na uprawomocnienie, kilka dni pozostało.
Nawet gdyby się odwołali to tylko formalność skoro w WSA wygrał.
Nie słyszałem aby po wygranej w WSA w sprawie karty pojazdu ktoś przegrał w wyższej instalacji.

Dla zainteresowanych  - więcej informacji odnośnie karty pojazdu znajdą państwo na stronach:
http://www.forumprawne.info/prawo_administracyjne/
http://forum.prawnikow.pl/prawo-administracyjne-f11.html
http://forumprawne.org - tą polecam

skarga do WSA (karta pojazdu)