skarga na działanie prokuratora i sądu

Data: 2009-09-29 16:59:58
Autor: czarny.swierk
skarga na działanie prokuratora i sądu
Dnia 28-09-2009 o 14:22:02 cyrena <ewa.danel@gmail.com> napisał(a):

Jednak mam kolejne pytanie. To co sie dzieje a moze nie dzieje w mojej
sprawie przechodzi ludzkie pojęcie. Chcę przenieść sprawę do sądu w
innym miejscu.

Z tego co piszesz wnioskuję, że albo Ty nie masz racji, albo uwzięli się  na Ciebie, drugą wersję uważam za realniejszą, chociaż w normalnie  wydawało by się, że powinno być odwrotnie. A bardziej prawdopodobne to nie  uwzięli się wcale na Ciebie, tylko bronią w ten sposób strony przeciwnej,  a Ty akurat aktualnie w tym im przeszkadzasz.

To co przychodzi mi do głowy, to skarga pisemna plus osobista wizyta u  Prezesa Sądu.
Będzie to zapewne osoba uodporniona na takich jak Ty interesantów. Więc w  razie braku satysfakcji skarż się natychmiast na niezadamawiającą  odpowiedź. Bowiem później wypomną Ci, że odpowiedź uzyskałaś i nie  kwestionowałaś jej (osobiste doświadczenie), to świadczy, że się  zgodziłaś. To są ludzie doświadczeni i znają logikę.

Skarżyć można się do Rzecznika Praw Obywatelskich. Ale on też ma takich  skarg dużo zapewne, więc pod koniec 30 dni wyśle do Ciebie pismo  informujące, że skierował zapytanie do Sądu, prokuratury czy gdzie tam  jeszcze no i dalej będziesz sobie czekać (to też z doświadczenia)

Na prokuratora możesz się skarżyć do jednostki nadrzędnej. Być może  obiecają objąć nadzorem sprawę, ale nie rokuję istotnej poprawy (też  doświadczenie)

A i jeszcze słyszałem o tym, że kiedyś nastąpiła zmiana adwokata z urzędu  na innego, nie kojarzę tego dokładnie, ale bodajże nastąpiło to na wniosek  i po zażaleniu, a więc sprawa znów się przeciągała, nowy adwokat wiele nie  wniósł poza większą uprzejmością i większą chęcią współpracy oraz wychylił  się nawet ze samodzielną inicjatywą, tu szczegółów nie znam.

Zastanów się też, czy Twoja sprawa nie nabrała charakteru przewlekłości.  Ale tu jest wymagana znajomość sprawy i prawa. (Jaki był na przykład powód  odwołania ostatniej rozprawy?)

Wtedy składa się odpowiednie pismo procesowe do Sądu wyższej instancji,  opłaca się 100 zł i czeka się na wyrok.
Tu może być różnie. Sąd wyższej instancji może uznać przewlekłość  postępowania i ma prawo zasądzić od 10 tyś. zł odszkodowania. Zgodnie z  prawem sprawę musi rozpatrzeć coś koło 60 dni. Ale i tu uważaj, czy ten  termin na pewno zostanie zachowany. No i wcale nie musi przyznać Ci racji,  a nawet jak stwierdzi przewlekłość, to może nie przyznać żadnego  odszkodowania radośnie stwierdzając, że nie miało to ujemnego wpływu na  uszczerbek na zdrowiu (o kosztach dojazdu, straty czasu pewnie się nie  zająknie). To też piszę na podstawie znanych mi wydarzeń.

Na razie tyle mi przychodzi do głowy.

Życzę powodzenia ;)

adam

Data: 2009-09-30 19:49:51
Autor: czarny.swierk
Dnia 29-09-2009 o 16:59:58 czarny.swierk <czarny.swierkspam@op.pl>  napisał(a):

Tu może być różnie. Sąd wyższej instancji może uznać przewlekłość  postępowania i ma prawo zasądzić od 10 tyś. zł odszkodowania..

Nie od 10 tyś zł, a do 10 tyś zł.
Przepraszam za pomyłkę. Chyba że przepisy zmieniły się i jest jeszcze  inaczej.

adam

skarga na działanie prokuratora i sądu