skasowanie luzów na sterach

Data: 2019-10-25 12:35:54
Autor: adam.uttecht
skasowanie luzów na sterach
Doradzcie jak skasować luzy na sterach.
Rower miejski Gazelle.
MOstek taki:
https://hollandbikeshop.com/img/prod/gazelle-mostek-przelacznik-sl-czarny-szary-8717118349694-11-l.jpg
przykręcany na 2 imbusy na rure widelca
Poniżej mostka na rurze widelca jest tylko jedna obejma z imbusem.
https://www.rowerystylowe.pl/p-9326/stery-ahead-gazelle-1-18

Jedyne co mi przychodzi do głowy to kantówka i lewarek - przykładam kantówkę do sufitu i lewarkiem dociskam obejme jednocześnie dokręcając śrubę na obejmie....

ale może jakiś łatwiejszy sposób jest?

Dzieki
uciu

Data: 2019-10-26 09:50:44
Autor: PeJot
W dniu 2019-10-25 o 21:35, adam.uttecht@gmail.com pisze:
[...]

Pobijanie z góry gumowym młotkiem przy delikatnie dokręconym zacisku.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2019-10-26 11:10:57
Autor: Akarm
skasowanie luzów na sterach
W dniu 2019-10-25 o 21:35, adam.uttecht@gmail.com pisze:

ale może jakiś łatwiejszy sposób jest?

Tak, jest sposób dużo łatwiejszy:
https://www.youtube.com/watch?v=lrrBf4-fW4Q

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-10-27 11:18:08
Autor: adam.uttecht
W dniu sobota, 26 października 2019 11:11:47 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

Tak, jest sposób dużo łatwiejszy:
https://www.youtube.com/watch?v=lrrBf4-fW4Q

Pisałem, że nie ma tam mostka z kapslem...

Poradziłem sobie kawałkiem brzozy z wywierconym otworem 30mm oraz pasem do ściągania bagażu....

https://drive.google.com/open?id=1aZ22-_TK0UvhK2z_FPYGQF1wZV103ygY

https://drive.google.com/open?id=1hd_0QgkWWxQfS_xGe2m8ZyAKxVjm6xHf

Pozdrawiam :-)

Data: 2019-10-27 20:05:39
Autor: ąćęłńóśźż
skasowanie luzów na sterach
Po podniesieniu wajchy zacisku nie pojawia się śruba?

-- -- -
nie ma tam mostka z kapslem.

Data: 2019-10-28 01:39:36
Autor: adam.uttecht
W dniu niedziela, 27 października 2019 20:06:05 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Po podniesieniu wajchy zacisku nie pojawia się śruba?

-- -- -
> nie ma tam mostka z kapslem.

jest tylko otwór pod wajchą do środka rurki z widelca...ale śrubki brak.

Pozdrawiam

Data: 2019-10-28 11:13:01
Autor: ąćęłńóśźż
skasowanie luzów na sterach
To dokup odpowiedniej średnicy gwiazdkę (grzybek) z odpowiednio długą śrubą lub podjedź do serwisu przymierzyć na miejscu.
Mam podobnego Promaxa, też zresztą jest kłopot z dociągnięciem sterów, bo rura mostka wewnątrz się nieco zwęża.

-- -- -
jest tylko otwór pod wajchą do środka rurki z widelca...ale śrubki brak.

Data: 2019-10-28 04:47:35
Autor: adam.uttecht
W dniu poniedziałek, 28 października 2019 11:13:04 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

Dzięki chłopaki ale już sobie poradziłam - pisałem o tym wyżej.
Pomógł kawałek brzozy z wywierconym otworem 30mm i pas do spinania bagażu na przyczepie

https://drive.google.com/open?id=1aZ22-_TK0UvhK2z_FPYGQF1wZV103ygY

https://drive.google.com/open?id=1hd_0QgkWWxQfS_xGe2m8ZyAKxVjm6xHf

Narka ;-)

Data: 2019-10-28 12:59:02
Autor: ąćęłńóśźż
skasowanie luzów na sterach
Do czasu pierwszego prostowania kierownicy ;-)
Jak dla mnie jeżdżenie bez śruby pionowej spinającej stery od góry (przewidzianej przez producenta skoro jest otwór w mostku) jest niebezpieczne.

-- -- -
już sobie poradził

Data: 2019-10-28 07:02:44
Autor: adam.uttecht
W dniu poniedziałek, 28 października 2019 12:59:04 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Do czasu pierwszego prostowania kierownicy ;-)
Jak dla mnie jeżdżenie bez śruby pionowej spinającej stery od góry (przewidzianej przez producenta skoro jest otwór w mostku) jest niebezpieczne.

Tam jest kilka mocowań i sama obejma ze sterów mocno trzyma.
Zobacz na fotce https://www.rowerystylowe.pl/images/stery_ahead_gazelle_1_18/3/77883/1500/1500/0
Masz 2 malutkie imbusy (na fotce widać tylko jeden) + 1 duży imbus.

Dodatkowo na tej rurze z widelca, powyżej jest mostek - mocowany na 2 imbusy:
https://hollandbikeshop.com/img/prod/gazelle-mostek-przelacznik-sl-dla-cb-czarny-v2-8717118426098-0-l.jpg

tu widać całość
https://www.narowery.pl/pl/p/Stery-Ahead-1-18-Gazelle/1648

Pozdrawiam

Data: 2019-10-28 15:41:41
Autor: ąćęłńóśźż
skasowanie luzów na sterach
Twoje życie i Twoje zęby.
Gorzej, jeśli komuś składasz.
Kupowałeś używane, że ktoś podpieprzył śrubę?
To zdjęcie głupie, tak jakby wspornik kiery był na nim odchylony do tyłu zamiast do przodu (szybkozacisk musi być od góry, nie od dołu).
BTW mam tego Promaxa co wyskakuje na dole w "INNI KUPILI RÓWNIEŻ", po podniesieniu wajchy w jednej z pozycji nachylenia mostka pojawia się otwór i w nim śruba do dokręcania mostka do gwiazdki.
Tyle że u mnie to właśnie mostek zaciska stery, a u Ciebie osobny pierścień poniżej.

-- -- -
www.narowery.pl/pl/p/Stery-Ahead-1-18-Gazelle/1648

Data: 2019-10-28 15:16:50
Autor: adam.uttecht
W dniu poniedziałek, 28 października 2019 15:41:44 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

Podpytałem w dwóch serwisach i tam ponoć fabrycznie nie ma gwiazdki a otwór jest do mocowania z innego rodzajem sterów.
Pytałem też na OLX kilka osób ale odpisała tylko jedna, że otwór jest ale śruby tam nie ma żadnej. Ze zdjęciem masz rację - na nim wspornik jest odchylony do tyłu - ja mam poprawnie zamontowany:-)
Rower kupiłem jako używany... i rozbierałem wszystko na detale i składałem do kupy po wyczyszczeniu i nasmarowaniu.

Pozdrawiam:-)

Data: 2019-11-03 11:08:04
Autor: Akarm
W dniu 2019-10-27 o 19:18, adam.uttecht@gmail.com pisze:

Pisałem, że nie ma tam mostka z kapslem...

Zanim wskazałem Ci prostszy sposób, zapoznałem się z opisem.
Przecież to, że w tym rowerze mostek jest inaczej pomyślany, nie zmienia sposobu najprostszego kasowania luzów na łożyskach.

[...]

Można i tak, chociaż ja na pewno nabiłbym sobie gwiazdkę sterową i ścisnął całość normalnie - śrubą.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2019-10-28 10:48:39
Autor: Jan Cytawa
[...]

Zrob zdjecie mostka i steru. Moze cos wymyslimy. MZ nie powinno byc klopotu. Czy przypadkiem ten ster nie ma jakiejs nakretki dociskowej ktora potem sie blokuje tymi srubkami z boku?

Jan Cytawa

skasowanie luzów na sterach