skimming hybrydy.

Data: 2010-01-11 12:33:00
Autor: Paweł
skimming hybrydy.
mam takie probloem dla znawcow kart. zalomy, ze zly czlowiek skopiuje
pasek z karty hybrydowej i podejzy kamerka pin. niestety nie uda
mu sie nic z konta skubnac z powodu braku dostepnych srodkow
(np. ktos uzywa danej karty tylko do wyplat i przelewa wczesniej
tam potrzebne srodki). czy w takim przypadku warto sie bawic
w zastrzeganie karty, czy tylko zmienic pin w systemie?

Data: 2010-01-11 12:34:35
Autor: MarekZ
skimming hybrydy.
Uzytkownik "Pawel" <root@127.0.0.1> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:hif2tg$sdk$1@nemesis.news.neostrada.pl...

Zastrzec.

Data: 2010-01-11 12:44:43
Autor: Paweł
skimming hybrydy.
MarekZ wrote:

Uzytkownik "Pawel" <root@127.0.0.1> napisal w wiadomosci grup

Zastrzec.

tak ciekawosci spytam z jakiego powodu?

czy zlodziej moze cos zrobic z danymi z paska hybrydy
po zmianie pinu na nowy?

czy chodzi tylko o to, ze kamerka mogla nagrac numer
karty i date waznosci przy wkladaniu do bankomatu
i te dane moga byc wykorzystane do zakupow zdalnych?

Data: 2010-01-11 03:47:18
Autor: BK
skimming hybrydy.
On Jan 11, 12:44 pm, Paweł <r...@127.0.0.1> wrote:
MarekZ wrote:
> [...]

karty i date waznosci przy wkladaniu do bankomatu
i te dane moga byc wykorzystane do zakupow zdalnych?

Moze dokonac transakcji off-line na podpis? :)

Data: 2010-01-11 14:00:23
Autor: Paweł
skimming hybrydy.

MarekZ wrote:
> [...]

i te dane moga byc wykorzystane do zakupow zdalnych?

Moze dokonac transakcji off-line na podpis? :)

transakcja offline na podpis biala karta z pinem
wypisanym markerem? taki sklep chyba dlugo by nie
pociagnal na rynku ;)

zwykle bankomatowi zlodzieje wyplacaja gotowke
z podrobionych kart szybko i na zmiany w bankomacie
bez monitoringu wideo.

Data: 2010-01-11 05:10:18
Autor: BK
skimming hybrydy.
On Jan 11, 2:00 pm, Paweł <r...@127.0.0.1> wrote:
BK wrote:

> [...]

pociagnal na rynku ;)

zwykle bankomatowi zlodzieje wyplacaja gotowke
z podrobionych kart szybko i na zmiany w bankomacie
bez monitoringu wideo.- Hide quoted text -

Zwykle tak ale rozmawiamy o teoretycznej mozliwosci. Zeby miec 100%
pewnosci co do bezpieczenstwa karty lepiej ja zmienic.

Data: 2010-01-11 11:51:44
Autor: Wojciech Bancer
skimming hybrydy.
On 2010-01-11, Paweł <root@127.0.0.1> wrote:

[...]

czy chodzi tylko o to, ze kamerka mogla nagrac numer
karty i date waznosci przy wkladaniu do bankomatu
i te dane moga byc wykorzystane do zakupow zdalnych?

A tych danych to na pasku nie ma?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-01-11 18:46:02
Autor: MarcinF
skimming hybrydy.
Paweł wrote:

tak ciekawosci spytam z jakiego powodu?

a chocby z takiego ze zabawy kopiami tej karty moga spowodowac
jej zablokowanie

Data: 2010-01-11 20:58:26
Autor: Marcin Wasilewski
skimming hybrydy.
Uzytkownik "Pawel" <root@127.0.0.1> napisal w wiadomosci news:hif33a$42l$1atlantis.news.neostrada.pl...
MarekZ wrote:

tak ciekawosci spytam z jakiego powodu?

    Z powodu takiego, ze nr i data waznosci, to dane wystarczajace aby kupic cos przez internet, w teorii jest CVV, w praktyce nie zawsze on jest sprawdzany, nawet jak jego podanie jest wymagane.

Data: 2010-01-12 19:39:32
Autor: Krzysztof Halasa
skimming hybrydy.
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> writes:

    Z powodu takiego, ze nr i data waznosci, to dane wystarczajace aby kupic cos przez internet, w teorii jest CVV, w praktyce nie zawsze on jest sprawdzany, nawet jak jego podanie jest wymagane.

Nr i date (a takze - zwykle CVV2, bo nie chodzi chyba o CVV) ujawniasz
kasjerowi przy kazdej transakcji z obecnoscia karty.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-12 23:38:30
Autor: Marcin Wasilewski
skimming hybrydy.
Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisal w wiadomosci news:m3hbqryxp7.fsfintrepid.localdomain...
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> writes:

Nr i date (a takze - zwykle CVV2, bo nie chodzi chyba o CVV) ujawniasz
kasjerowi przy kazdej transakcji z obecnoscia karty.

    Wiem, ale to jeszcze nie powód, aby zyc sobie spokojnie z mysla, ze ma je takze jakis Bulgar, skimujacy karty w celach "zarobkowych".

Data: 2010-01-13 21:51:15
Autor: Krzysztof Halasa
skimming hybrydy.
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> writes:

Nr i date (a takze - zwykle CVV2, bo nie chodzi chyba o CVV) ujawniasz
kasjerowi przy kazdej transakcji z obecnoscia karty.

    Wiem, ale to jeszcze nie powĂłd, aby zyc sobie spokojnie z mysla, ze ma je takze jakis Bulgar, skimujacy karty w celach "zarobkowych".

Ale skimming to nie jest przepisanie tego, co sie da przepisac z karty,
tylko skopiowanie sciezki magnetycznej. Skimming ma sie nijak do fraudow
internetowych, jest od nich duzo gorszy.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-14 13:58:04
Autor: Marcin Wasilewski
skimming hybrydy.
Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m3bpgx7mpo.fsfintrepid.localdomain...
[...]

No i co w zwi±zku z tym?

    Do czego zmierzasz? Bo bredzisz powoli....

Posiadaj±c dane z paska da się co¶ kupić przez internet?

OdpowiedĽ brzmi - w pewnych okoliczno¶ciach (brak weryfikacji CVV2) jak najbardziej.

Tak więc o czym ta gadka? Bo mnie nie musisz zapewniać o tym, że zeskimowan± kartę nawet po zmianie PIN-u należy zastrzec. A pytanie Pawła, na które odpowiadałem brzmiało: Dlaczego kartę należy zastrzec, nawet po zmianie PIN.

Data: 2010-01-14 18:37:41
Autor: Krzysztof Halasa
skimming hybrydy.
[...]

No i co w zwiÄ…zku z tym?

    Do czego zmierzasz? Bo bredzisz powoli....

Czesto przestajesz sie kontrolowac gdy zauwazysz ze nie masz racji,
i nie mozesz sie zdobyc na przyznanie sie do tego? Wspolczuje.
Moze latwiej by Ci bylo bez takiego mechanizmu, przemysl to na
spokojnie. Kazdy popelnia bledy, przyznanie sie do nich to zaden grzech.

Posiadając dane z paska da się coś kupić przez internet?

Odpowiedź brzmi - w pewnych okolicznościach (brak weryfikacji CVV2) jak najbardziej.

Nie posiadajac danych z paska da sie cos kupic przez Internet? Dokladnie
tak samo da sie. Dane z paska nie sa do niczego przydatne. Nikt
o zdrowych zmyslach nie kopiuje paskow po to, by dokonywac tymi danymi
transakcji zdalnych. Dane z paska sluza wyciaganiu pieniedzy
z bankomatow, ew. do placenia w normalnym sklepie.

Tak więc o czym ta gadka? Bo mnie nie musisz zapewniać o tym, że zeskimowaną kartę nawet po zmianie PIN-u należy zastrzec. A pytanie Pawła, na które odpowiadałem brzmiało: Dlaczego kartę należy zastrzec, nawet po zmianie PIN.

Popelniasz blad logiczny - faktem jest, ze karte najlepiej zastrzec.
Natomiast powod jest zupelnie inny, nie ma on zadnego zwiazku
z transakcjami bez obecnosci karty.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-14 18:59:25
Autor: Marcin Wasilewski
skimming hybrydy.
Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m33a28io4a.fsfintrepid.localdomain...

Czesto przestajesz sie kontrolowac gdy zauwazysz ze nie masz racji,
i nie mozesz sie zdobyc na przyznanie sie do tego? Wspolczuje.

    I w tym momencie Krzysztof Halasa spojrzał w lustro.

EOT

Data: 2010-01-12 19:46:06
Autor: Krzysztof Halasa
skimming hybrydy.
Paweł <root@127.0.0.1> writes:

[...]

Po zmianie PINu w dalszym ciagu bedzie mozna wykonywac operacje "klonem"
z poprawnym CVC/CVV (zapisanym na pasku magnetycznym), takie operacje
beda traktowane jako "z obecnoscia karty" i mozna miec pewien problem
z ich reklamowaniem.
--
Krzysztof Halasa

skimming hybrydy.