skł. zdrowotna i początki działalności

Data: 2010-04-27 20:38:47
Autor: tikirikiWYTNIJTO
skł. zdrowotna i początki działalności
Pracuję na etacie, mam pomysł na rozwinięcie czegoś swojego więc jak rozumiem jedyne koszty dla mnie to składka zdrowotna którą płacę nawet gdy nie mam przychodu ?
- Istnieje jakiś sposób żeby jej nie płacić ? To ok 3tys rocznie więc fajny urlop

Zakładam ew przychody raczej w paru miesięcznej perspektywie więc mogę nie zakładać dg od razu ale czy mogę potem jakoś wciągnąć koszty jakie musiałem ponieść ?

Data: 2010-04-27 20:59:20
Autor: elephanto
W dniu 2010-04-27 20:38, tikirikiWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
Pracuję na etacie, mam pomysł na rozwinięcie czegoś swojego więc jak rozumiem
jedyne koszty dla mnie to składka zdrowotna którą płacę nawet gdy nie mam
przychodu ?

Z ubezpieczen, to tak.

- Istnieje jakiś sposób żeby jej nie płacić ? To ok 3tys rocznie więc fajny urlop

Tak... jezeli jestes emerytem/rencista, masz odpowiednia mala emeryture/rente i jeszcze bardzo niskie przychody z DG (ewentualnie masz orzeczenie o niepelnosprawnosci i odpowienio niskie przychody z DG lub jestes opodatkowany na zasadzie karty podatkowej).

Czyli najprawdopodobniej odpowiedz dla ciebie, to nie, nie masz takiej mozliwosci.

Zakładam ew przychody raczej w paru miesięcznej perspektywie więc mogę nie
zakładać dg od razu ale czy mogę potem jakoś wciągnąć koszty jakie musiałem
ponieść ?

W zasadzie tak.

--
Adam

Data: 2010-04-27 21:16:13
Autor: SDD

Użytkownik "elephanto" <elephanto@cut.it.gmail.com> napisał w wiadomości news:4bd73401$0$2591$65785112news.neostrada.pl...

Tak... jezeli jestes emerytem/rencista, masz odpowiednia mala

??? To emeryci/rencisci nie musza placic zdrowotnego z DG, od kiedy?

lub jestes opodatkowany na zasadzie karty podatkowej).

??? Co karta ma do rzeczy?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-27 23:14:36
Autor: elephanto
W dniu 2010-04-27 21:16, SDD pisze:
UĹźytkownik "elephanto"<elephanto@cut.it.gmail.com>  napisał w wiadomości

Tak... jezeli jestes emerytem/rencista, masz odpowiednia mala

??? To emeryci/rencisci nie musza placic zdrowotnego z DG, od kiedy?

Art. 82 ust 8 i 9 Ustawy o swiadczeniach z opieki zdrowotnej finansowanych ze srodkow publicznych.

lub jestes opodatkowany na zasadzie karty podatkowej).

??? Co karta ma do rzeczy?

jw.

--
Adam

Data: 2010-04-27 23:20:15
Autor: SDD

Użytkownik "elephanto" <elephanto@cut.it.gmail.com> napisał w wiadomości news:4bd753b5$0$2607$65785112news.neostrada.pl...

Art. 82 ust 8 i 9 Ustawy o swiadczeniach z opieki zdrowotnej finansowanych ze srodkow publicznych.

Faktycznie, dzieki.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-27 23:24:20
Autor: Tomek
skÂł. zdrowotna i poczÂąt ki dziaÂłalnoÂści
Dnia 27-04-2010 o 23:20:15 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "elephanto" <elephanto@cut.it.gmail.com> napisaÂł w wiadomoÂści

Art. 82 ust 8 i 9 Ustawy o swiadczeniach z opieki zdrowotnej  finansowanych
ze srodkow publicznych.

Faktycznie, dzieki.

Swoją drogą twórcy tej ustawy powinni dostać nobla z kryptografii..

--
Tomek

Data: 2010-04-27 21:11:10
Autor: SDD

Użytkownik <tikirikiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.00001f07.4bd72f37newsgate.onet.pl...
Pracuję na etacie, mam pomysł na rozwinięcie czegoś swojego więc jak rozumiem
jedyne koszty dla mnie to składka zdrowotna którą płacę nawet gdy nie mam
przychodu ?

Jesli masz dochody z etatu, to ponad 86% z tej kwoty zwraca Ci w rozliczeniu rocznym urzad skarbowy.
Czyli jesli wogole nie osiagniesz dochodu z dzialalnosci, to zaplacisz tej skladki 2799,84 zł, a skarbówka zwroci Ci 2411,04 zaplacisz wiec 388,80 (no i zamrozisz tez swa kase w ten spsob niestety na jakis czas)
Wiec problem nie jest jakis bardzo duzy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-28 10:56:30
Autor: elephanto
W dniu 2010-04-27 21:11, SDD pisze:

[...]

Przy zalozeniu, ze bedzie tyle podatku, zeby w calosci zdrowotne odliczyc.

--
Adam

Data: 2010-04-28 12:29:44
Autor: SDD

Użytkownik "elephanto" <elephanto@cut.it.gmail.com> napisał w wiadomości news:4bd7f837$0$19163$65785112news.neostrada.pl...

Przy zalozeniu, ze bedzie tyle podatku, zeby w calosci zdrowotne odliczyc.

Jezeli nie rozlicza sie z malzonkiem, nie wychowuje samotnie dziecka, a przede wszystkim - jesli nie korzysta z ulgi na dziecko - i o ile wycofa od pracodawcy oswiadczenie PIT-2, to - przy zalozeniu braku dochodu z dzialalnosci minimalne wynagrodzenie (ze standardowymi KUP), przy ktorym zaliczki starcza na odliczenie calosci dodatkowego zdrowotnego wynosi:
2500 brutto

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-28 19:25:39
Autor: jarandy
skł. zdrowotna i początki dział alności
Dlaczego 86% a nie 100%?

Data: 2010-04-28 19:33:18
Autor: SDD
skł. zdrowotna i początki działalności

Użytkownik "jarandy" <jarandy@onet.pl> napisał w wiadomości news:hr9r2h$8kv$1news.onet.pl...
Dlaczego 86% a nie 100%?

Bo odliczasz 7,75% podstawy a placisz 9%.
7,75/9 = 86,(1)%

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-29 00:53:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 27 Apr 2010, SDD wrote:

Jesli masz dochody z etatu, to ponad 86% z tej kwoty zwraca Ci w rozliczeniu
rocznym urzad skarbowy.

  Dla porządku wypada pamiętać, że owe brakujące niecałe 14% to są
pieniądze *po opodatkowaniu* (bo nieodliczalna składka nie jest KUP),
więc de facto 14%*(1+18%) albo i więcej :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-05-07 21:04:19
Autor: tikirikiWYTNIJTO
> [...]

Wiec problem nie jest jakis bardzo duzy.

Dzięki, nie pomyślałem o tym bo zakładałem podatek liniowy z powodu płacenia 32% na etacie a o ile się nie mylę musiałbym bym się w dg  rozliczać na zasadach ogólnych
Przemyślę temat i dzięki wszystkim za pomoc

Data: 2010-05-10 23:56:45
Autor: SDD

Użytkownik <tikirikiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.0000247a.4be46433newsgate.onet.pl...

[...]

Na odliczanie skladki z dzialalnosci od dochodow z etatu nie ma wplywu forma opodatkowana tej dzialalnosci

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-28 01:30:39
Autor: Jarek Andrzejewski
On 27 Kwi, 20:38, tikirikiWYTNI...@poczta.onet.pl wrote:
[...]

W najgorszym przypadku (gdy nie będziesz miał zaliczek na PDOF), to na
koniec roku sobie to odliczysz od PDOF wynikającego z  etatu.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

skł. zdrowotna i początki działalności