skladać czy nie ?

Data: 2009-09-20 18:09:39
Autor: nuroslaw
skladać czy nie ?
Witam.

Od dawna jezdże rowerem Metis Planet. zdążyłem przejechać na nim od bałtyku do zakopanego i z powrotem oraz okrążyć ziemię, patrząc na ilośc kilometrów które zrobił w przeciągu tych 15 lat. No cóż, przyszedł czas kiedy zastanawiam się:
- zainwestować w nowe przerzutki (jest alivio/acera) a przejść w acera/deore ?
- zmienić kola, wielotryb zamienić na kasetę, zostawić obręcze alu-v czy kupic całe nowe i nie bawić się w przeplatanie ?
- zmienić przedni napęd i cały korbowód
- zmienić hamulce na tektro V ?
- zmienić amortyzator i od razu kierownice z mostkiem (na regulowany)
- zmienić manetki
-zmienić rurę podsiodłowa na amortyzowaną, ciut dłuższą niż obecnie i dac nowe siodelko
- zmienić ....
- czyli pozostawić tylko starą ramę

czy w ogóle się w to nie bawić i kupić cały nowy ?  jesli tak to myslę o Kellys Neos ? byłby to drugi kellys w domu. tyle że Kellysem nie wjadę tam gdzie do tej pory spokojnie jeździlem tym na szerszych oponach. czy w ogóle do takiego Kellys Neos`a (28" treking) da się zamontować szersze opony ?

pozdr. Nuroslaw

Data: 2009-09-20 18:29:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
skladać czy nie ?
nuroslaw@poczta.fm bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
No cóż, przyszedł czas kiedy zastanawiam się:
- zainwestować w nowe przerzutki (jest alivio/acera) a przejść w acera/deore ?

Jeżeli przerzutki nie mają luzów to po co?

- zmienić kola, wielotryb zamienić na kasetę, zostawić obręcze alu-v czy kupic całe nowe i nie bawić się w przeplatanie ?

Nie masz problemów z ośką? Ja miałem i dlatego przeplotłem koło tylne
aplikując nową, normalną piastę.

- zmienić przedni napęd i cały korbowód

Jak się zużył.

- zmienić hamulce na tektro V ?

Jeżeli już to pchałbym się w tarczę do przodu.

- zmienić amortyzator i od razu kierownice z mostkiem (na regulowany)

Zmień amortyzator na sztywniaka (chyba, że takiego masz), a stery na a-head
i kup mostek regulowany. Jak masz sztywniaka w tej chwili to albo kup
porządny widelec amortyzowany, albo nowego sztywniaka. Albo po prostu
regulowany mostek "klasyczny".

- zmienić manetki

Tylko jeżeli będziesz zmieniał liczbę trybów z tyłu.

-zmienić rurę podsiodłowa na amortyzowaną, ciut dłuższą niż obecnie i dac nowe siodelko

Nie pchaj się w ten syf. Jak koniecznie chcesz próbować to mogę Ci sprzedać
sztycę Suntoura, bodaj na 27,2mm, pantografową.
A siodło - jeżeli jeździsz dużo kilometrów to skórzane.

- zmienić ....
- czyli pozostawić tylko starą ramę

czy w ogóle się w to nie bawić i kupić cały nowy ?

Ja zmieniałem po części. Głównie dlatego, że nie mogłem znaleźć roweru,
który by mi odpowiadał swoją konfiguracją (pełny LX). Jeżeli lubisz swoją
ramę to też nie ma sensu jej zmieniać.
Pamiętaj, że zmiana część po części będzie droższa (najczęściej!) niż
kupienie nowego roweru. Ja się na to zdecydowałem. Ale u mnie to całej
wymianie zostanie z oryginału tylko rama, błotniki, tylna lampka i część
szprych. ;-)

Data: 2009-09-20 20:07:11
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
skladać czy nie ?
Dnia 20.09.2009 18:29 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
nuroslaw@poczta.fm bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
- zmienić hamulce na tektro V ?

Jeżeli już to pchałbym się w tarczę do przodu.

Po co?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-20 21:19:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
skladać czy nie ?
"Mikołaj \"Miki\" Menke" bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
[...]

Żebyś za mną łaził i twierdził, że Vka jest w stanie zahamować na sensowym
dystansie 40-kilogramowy rower z 70kg kierownika w czasie deszczu, na 12%
zjeździe.

Data: 2009-09-20 22:12:14
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
skladać czy nie ?
Dnia 20.09.2009 21:19 użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał :
[...]

A nie jest? Poza tym gdzie autor wspominał o jeżdżeniu z nadwagą na rowerze?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-20 23:22:31
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
skladać czy nie ?
[...]

Nie.
A czy ja napisałem autorowi wątku "zmień hamulce na tarcze"? Nie.
Napisałem, że JA bym to zrobił (i zrobię bez względu na Twoją opinię), oraz
że jeżeli już zmieniać.
Coś widzę czytanie szwankuje.

Data: 2009-09-20 21:10:01
Autor: nuroslaw
skladać czy nie ?
nuroslaw@poczta.fm bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić): > No cóż, przyszedł czas kiedy zastanawiam się:
> [...]

> całe nowe i nie bawić się w przeplatanie ?

Nie masz problemów z ośką? Ja miałem i dlatego przeplotłem koło tylne

a zużyty już, bo od samego poczatku w rowerze ten sam

> - zmienić hamulce na tektro V ?

Jeżeli już to pchałbym się w tarczę do przodu.
pozostanę przy V, chociaz obecne mam wrażenie że ramiona pracują wiec nie przenoszą całej siły z klamek na obręcz.

> [...]

i kup mostek regulowany. Jak masz sztywniaka w tej chwili to albo kup
porządny widelec amortyzowany, albo nowego sztywniaka. Albo po prostu
a tego nie rozumiem. Co to jest sztywniak? chodzi o zwykly widelec? Nie dziękuję, pozostanę przy amortyzatorze. tyle że musze zwiększyć skok, obecnie jest 3-5 cm a ma być 8-10 cm i bardziej miekki/twardy zależnie od potrzeb, więc regulowany.

> [...]

sztycę Suntoura, bodaj na 27,2mm, pantografową.
A siodło - jeżeli jeździsz dużo kilometrów to skórzane.
obecnie to raczej często niż duzo na raz

 Jeżeli lubisz swoją
ramę to też nie ma sensu jej zmieniać.

nie wiem czy ją lubię :) jest jaka jest. Rama Alu, choć wydaje się cieżka. Kolega miał Chro-Mo i była super.

Data: 2009-09-20 19:16:32
Autor: Jan Srzednicki
skladać czy nie ?
On 2009-09-20, nuroslaw@poczta.fm wrote:

[...]

Jeśli nie zmienisz do kompletu ramy, to zrobisz wielką krzywdę geometrii
roweru przy takiej instalacji.

Data: 2009-09-20 21:23:58
Autor: nuroslaw
skladać czy nie ?
> [...]
potrzeb,
> więc regulowany.

Jeśli nie zmienisz do kompletu ramy, to zrobisz wielką krzywdę geometrii

dlaczego? tylko z powodu amortyzatora ? czy regulowanej kierownicy. Bo jak do kompletu wymienić musiałbym ramę, to problem mialbym rozwiązany częściowo. Pozostałby tylko problem 26 czy 28 w nowym rowerze :)

Data: 2009-09-20 19:27:59
Autor: Jan Srzednicki
skladać czy nie ?
On 2009-09-20, nuroslaw@poczta.fm wrote:
> [...]

roweru przy takiej instalacji.

dlaczego? tylko z powodu amortyzatora ? czy regulowanej kierownicy.

Tak. Widelec będzie wyższy i podniesie cały rower, rozwalając kąty,
środek ciężkości i takie tam drobnostki.

Bo jak do kompletu wymienić musiałbym ramę, to problem mialbym rozwiązany częściowo. Pozostałby tylko problem 26 czy 28 w nowym rowerze :)

To zależy, co chcesz robić z tym rowerem. :P

Data: 2009-09-20 21:37:26
Autor: nuroslaw
skladać czy nie ?

Tak. Widelec będzie wyższy i podniesie cały rower, rozwalając kąty,
środek ciężkości i takie tam drobnostki.

To zależy, co chcesz robić z tym rowerem. :P

turystyka, miasto, wypady do lasu - często piaszczyste drogi...

znajdę gdzieś jak powinienem dobrac ramę dla siebie, nie tylko wg wzrostu ale przeznaczenia roweru ? bo nawet nie wiem czy obecny rower ma prawidłową geometrię....  ?

pozdr. Nuroslaw

Data: 2009-09-20 21:23:06
Autor: AL
skladać czy nie ?
nuroslaw@poczta.fm pisze:
[...]

a dlaczego upierasz sie przy tej acera, skoro alivio jest wyzej?

Jak juz przejdz na komplet alivio lub komplet deore (przod i tyl)

 Jeżeli lubisz swoją
ramę to też nie ma sensu jej zmieniać.

nie wiem czy ją lubię :) jest jaka jest. Rama Alu, choć wydaje się cieżka. Kolega miał Chro-Mo i była super.

na Twoim miejscu sprzedalbym ten rower co masz teraz i kupilbym cos nowego.
Z tego co piszesz wszystko co nowsze bedzie lepsze od tego co masz obecnie.
Kupno wszystkiego w jednym kawalku bedzie tansze niz kupowanie wszystkiego osobno, dodatkowo masz juz to poskladane i komplet na gwarancji.

Zakladam, ze nie jestes zawodnikiem i rower jest do celow rekreacyjnych.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-20 21:34:21
Autor: nuroslaw
skladać czy nie ?

[...]

pewnie gdybym był zawodnikiem, nie musiałbym pytac tutaj na grupie, bo miałbym ściśle określone kryteria jakie rower musi spełniać, i miałbym porównanie jak sprawdzają się podzespoły rozmawiając z innyi zawodnikami ....

Cele rekreacyjne- turystyka rowerowa do 100 km dziennego przebiegu, przyczepka, typowa jazda po mieście z dzieckiem na bagazniku, i wypady na ryby, po ściezkach lesnych.

Wszystko na to wskazuje, ze trzeba kupić nowy :)

pozdr. --

Data: 2009-09-20 21:59:41
Autor: AL
skladać czy nie ?
nuroslaw@poczta.fm pisze:
[...]

w zeszlym roku sprzedalem swoj rower, ktory mi sluzyl przez ostatnie 17 lat - i kupilem nowy.
Preferencje podobne do tych w/w przez Ciebie - wiec wybralem treking (kola 28").

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-20 23:16:18
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
skladać czy nie ?

- zmienić hamulce na tektro V ?

Jeżeli już to pchałbym się w tarczę do przodu.

BTW, Mareczku, podobają ci się moje hamulce w czołgu?

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-20 23:26:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
skladać czy nie ?
Zygmunt M. Zarzecki bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne

Przecież mówiłem.

Data: 2009-09-20 23:40:29
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
skladać czy nie ?

- zmienić hamulce na tektro V ?
Jeżeli już to pchałbym się w tarczę do przodu.
BTW, Mareczku, podobają ci się moje hamulce w czołgu?

Przecież mówiłem.

Ale nie napisałeś. Źle mi z tym

zyga
--

[...]