składak 'Sokół',wersja exportowa, 3 bieg.

Data: 2009-06-29 18:26:29
Autor: kenubi
składak 'Sokół',wersja exportowa, 3 bieg.

...szukam zdjęcia.

Miałem takiego, rok produkcji coś lata siedemdziesiąte. Miał przerzutkę planetarną (chyba SRAM), kolor ~zielony-metalik, białe linki, z przodu szosowy hamulec, białe siodło i gripy?. Czasem go wspominam w opowieściach ale nawet najgorszego zdjęcia (wersji eksportowej) na necie nie mogę się doszukać.
mariusz

Data: 2009-06-29 13:05:08
Autor: Slawek
składak 'Sokół',wersja exportowa, 3 bieg.
Sokół lux o ile pamietam. U rodzicow w piwnicy staly takie dwa, z
czego jeden byl moj i przerobiony w latach 80tych na bmx'a :-)  Jesli
bede u nich, nie zapomne to pstrykne fotke.

pozdrawiam
Slawek
http://galeria.of.pl

Data: 2009-06-30 10:08:48
Autor: kenubi
Slawek wrote:

[...]

To pstryknij jak się da taką co na Wikipedię się nada. Są tam [wiki] różne "sokoły" to może i tego dodamy ;)

Data: 2009-06-29 19:06:31
Autor: PeJot
kenubi pisze:
..szukam zdjęcia.

Miałem takiego, rok produkcji coś lata siedemdziesiąte. Miał przerzutkę planetarną (chyba SRAM)

Shimano OIDP.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-06-30 10:07:01
Autor: kenubi
PeJot wrote:

kenubi pisze:
..szukam zdjęcia.

Miałem takiego, rok produkcji coś lata siedemdziesiąte. Miał przerzutkę
planetarną (chyba SRAM)

Shimano OIDP.

Na bank pisało "Made by U.S.A.", czy SRAM (istniał?) nie dam sobie uciąć ale coś podobnego było wybite na korpusie planetarnej. Tak, to był Sokół LUX.

Data: 2009-07-01 00:55:02
Autor: Titus Atomicus
In article <h2c7bi$hpk$1@node1.news.atman.pl>, kenubi <zzzz@s-p-a-m.pl> wrote:

PeJot wrote:

> Na bank pisało "Made by U.S.A.", czy SRAM (istniał?) nie dam sobie uciąć ale coś podobnego było wybite na korpusie planetarnej. Tak, to był Sokół LUX.

Dziwne. Ja mialem Jubilata-Lux. On mial Shimano.
Zreszta, w tamtych czasach - polowa lata 70. - chyba nie bylo w Polsce SRAMa.

TA

Data: 2009-07-01 21:56:25
Autor: PeJot

PeJot wrote:

kenubi pisze:
[...]

Jeśli już to Sturmey-Archer, ale w śladowych ilościach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-02 12:04:19
Autor: Coaster

PeJot wrote:

kenubi pisze:
[...]

W 'eksportowych skladakach' montowano na pewno trzybiegowa piaste Shimano 333. Uzywalem, mialem w Karacie (kola mialy po 36 szprych) niezbyt solidna.
http://sheldonbrown.com/shimano333.html

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-07-02 12:34:41
Autor: PeJot

PeJot wrote:

kenubi pisze:
[...]

Sturmey-Archer znalazłem w jakimś polskim rowerze na kołach 27"; dziwoląg to był, bo na 40 szprych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-02 12:51:52
Autor: Coaster
PeJot wrote:

PeJot wrote:

kenubi pisze:
[...]

To nie dziwolag ale norma. 40 szprych z tylu i 32 z przodu to byl bardzo dlugo standard dla 'anglikow' i tym samym angielskich piast. Lepsze bylo rozlozenie obciazenia przod/tyl i dodatkowo mozliwosc uzycia wlasciwie takiej samej dlugosci szprych przod/tyl przy zaplocie 3 krzyze z przodu i 4 z tylu. Z ciekawosci - Jaki to byl rower? Kolo bylo oryginalne?

Data: 2009-07-02 12:58:04
Autor: PeJot
Coaster pisze:

To nie dziwolag ale norma. 40 szprych z tylu i 32 z przodu to byl bardzo dlugo standard dla 'anglikow' i tym samym angielskich piast.

Ale to był polski rower.

[...]

Tak, koło było całkiem oryginalne, a rower to jakiś Kormoran ( koła 27" ). I chyba z tyłu było 40 szprych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-07-02 16:06:44
Autor: Titus Atomicus
In article <h2i3rs$ckf$1@inews.gazeta.pl>, PeJot <PeJot@02.pl> wrote:

Coaster pisze:

> To nie dziwolag ale norma. 40 szprych z tylu i 32 z przodu to byl bardzo > dlugo standard dla 'anglikow' i tym samym angielskich piast. Ale to był polski rower.

No to mozna go przepasac...

TA

Data: 2009-07-01 21:57:58
Autor: ToMasz
kenubi pisze:
[...]

mam   jeszcze takiego(zachomikowany 30 km od domu, zdjecia nie
prstrykne). Niestety pomalowany na zielony metalik razem z felgami i
łańcuchem....

ToMasz

składak 'Sokół',wersja exportowa, 3 bieg.