skladaki w miescie

Data: 2011-03-23 08:41:39
Autor: kaczor1
skladaki w miescie
On 22 Mar, 20:50, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
Witam,
Co sadzicie o skladakach jako alternatywy roweru miejskiego?
Pytanie oczywiscie do praktykow, nie teoretykow.
TA

Korzystałem przez miesiąc ze Strida.
Dłuższe przejazdy to koszmar, małe kółka źle wybierają nierówności,
pozycja jak dla mnie mało komfortowa.
Jeśli chodzi o przejazdy kombinowane, to sprawdza się bardzo dobrze.
Szybko się składa i rozkłada - jeździłem metrem w godzinach szczytu i
nie było z tym żadnego problemu.
Również, gdy trzeba podjechać po przysłowiowe bułki,
sprawdzała się bardzo dobrze, jednak gdy trzeba pojechać
gdzieś dalej, to jednak nie jest to najlepsze rozwiązanie.

Data: 2011-03-23 22:03:49
Autor: Bartek znad Nysy
skladaki w miescie
Witam

Z wybieraniem nierówności drogi , których od groma w mieście może być pewna uciążliwość. Małe kółka dają znać na każdej nawet niwielkiej dziurze zwłaszcza jak się na składaka przesiądzie z jakiegoś krosa albo mtb. Jeżeli chodzi o jazde w terenie to droga szutrowa albo utwardzana gruntówka to max co jest w stanie pokonać. Podobno założenie szerszych terenowych opon trochę polepsza mobilność w terenie ale sam nie próbowałem.
Jeżeli chodzi o pozycję kierowcy to kwestia regulacji siodełka i kierownicy.
Możliwości transportu składaka samochodem , autobusem czy metrem - rewelacja. Podobnie przechowywaniw we wszelkiej maści hotelach, osrodkach wypoczynkowych , agroturystyce itp.
Zasięg kilometrowy w zależności od zacięcia bikera bez ograniczeń. Moja najdłuższa przejażdżka to 120 km po górach. Standard na rodzinnych wakacjach to 50 - 60 km poranny "joging" rowerowy.
Pozdrawiam
Bartek znad Nysy
Dahon Vitesse

Data: 2011-03-25 16:29:36
Autor: Titus Atomicus
skladaki w miescie
In article <4d8a6030$0$2440$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Bartek znad Nysy" <diazepam@wp.pl> wrote:

[...]

No to niezle.
Ten skladak ma sluzyc, jak mowilem, jako alternatywa dla roweru miejskiego/holendra.
Niestety, wlasciciel mieszka na 4 pietrze, z mala winda.
Przebiegi dzienne - 5-20km. Ale nie wiecej niz 5 km w jednym kawalku.
Czy ten Vitesse jest 3 czy 5 biegowy?

TA

Data: 2011-03-25 16:36:19
Autor: Titus Atomicus
skladaki w miescie
In article <c7c4c4df-e002-43e6-b058-dc2311955a74@y26g2000yqd.googlegroups.com>,
 kaczor1 <roland.korczakowski@komax.net.pl> wrote:

> [...]

Korzystałem przez miesiąc ze Strida.
Dłuższe przejazdy to koszmar, małe kółka źle wybierają nierówności,
Jak male kolka?
I o jak dlugich trasach mowimy? Tu chodzi o 5-25km dziennie. Nie wiecej niz 5 na raz.
Jaka jest waga i cena tego Strida? Ktory to model?
TA

Data: 2011-03-25 19:43:48
Autor: Tomasz Tarchała
skladaki w miescie
On 2011‧03‧25 16:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
[...]

Na Allegro od 1500. Model 5.0, ale są też modele LT.

http://allegro.pl/rower-miejski-strida-tylko-1szt-hit-z-usa-alu-i1518322534.html

Strida waży do 10 kg. 5 km na raz to raczej górna granica odległości, jakie jest sensownie na Stridzie przejeżdżać. Ten rower ma sens jako rower do dojazdów do/z komunikacji dalszego zasięgu - ja np. wrzucam go w pociągu na półkę.

Data: 2011-04-04 16:29:11
Autor: Titus Atomicus
skladaki w miescie
In article <iminp5$9kb$1@news.onet.pl>,
 Tomasz Tarcha(C)(C)a <tomasz@tarchala.com> wrote:

On 2011?E03?E25 16:36, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]

Strida waży do 10 kg. 5 km na raz to raczej górna granica odległości, jakie jest sensownie na Stridzie przejeżdżać. Ten rower ma sens jako rower do dojazdów do/z komunikacji dalszego zasięgu - ja np. wrzucam go w pociągu na półkę.

OK
Ale on brzydki strasznie.
Wiem, kwestia gustu.

TA