Data: 2011-02-18 15:24:06 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
Rower dostarczono mi dzi¶ i od razu wzięłam się do rozpakowywania i składanie. Wszystko robiłam z pietyzmem.
W trakcie tych prac okazało się, że linka hamulca przedniego jest rozczapierzona (bez końcówki,linka tylnego hamulca jest prawidłowo zakończona) no i nie da się wkręcić lewego pedała (z prawy poszło łatwo). Oto link do zdjęć https://picasaweb.google.com/kkrycha/Rower# Według mnie na gwincie pedała jest wgłębienie, które może stwarzać te kłopoty. Na siłę nie będę wkręcać, bo jeszcze dojdzie do uszkodzenia gwintu korby. Napisałam do dostawcy roweru i mam nadzieję, że wymieni± na dobre elementy. Pozostałe wrażenia z bezpo¶redniego kontaktu z rowerem - fajny, ale cięższy niż bym chciała. Liczę na dobre wrażenia podczas jazy :-) Pozdrawiam Krycha. -- "...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.." M. D±browska. |
|
Data: 2011-02-18 14:35:43 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
skladam rower | |
On 2011-02-18, Krycha wrote:
Rower dostarczono mi dziś i od razu wzięłam się do rozpakowywania i składanie. Wszystko robiłam z pietyzmem. Musiała odpaść. Końcówkę dostaniesz za grosze w każdym rowerowym, potem się ją ściska kombinerkami, o ile da się "pozbierać" tą linkę. Wymiana to też nie jest żadna wielka filozofia, ale trzeba mieć cążki do linek. no i nie da się wkręcić lewego pedała (z prawy poszło łatwo). A na pewno kręcisz w dobrą stronę? Lewy pedał ma lewy gwint. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-02-18 15:49:39 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-18 15:35, Jan Srzednicki pisze:
(...)
Kręciłam też w lewą stronę i nie szło, a teraz po przeczytaniu od Ciebie informacji - poszło. No to sprawa jasna - dzięki Wszystko jasne. Pozdrawiam Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-02-18 19:38:49 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
skladam rower | |
Krycha pisze:
W dniu 2011-02-18 15:35, Jan Srzednicki pisze: No to wielki plus dla Ciebie, że nie próbowałaś na siłę! Sam pracując w serwisie wymieniałem szosową korbę shimano 105 Panu, który stwierdził, ze lewy pedał MUSI się wkręcić w prawo. Pan był jakieś 400 zł w plecy. Seco |
|
Data: 2011-02-18 22:09:44 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-18 19:38, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Krycha pisze: Wyszło na to, że nie jestem "ta g...a baba" :-) Krycha. |
|
Data: 2011-02-18 15:54:30 | |
Autor: Coaster | |
skladam rower | |
On 2/18/11 3:24 PM, Krycha wrote:
Rower dostarczono mi dzi¶ i od razu wzięłam się do rozpakowywania i Polgroszowa sprawa: http://www.ceneo.pl/3802141 Przed nalozeniem trzeba ladnie 'skrecic' wlokna linki, zeby mona bylo nasunac zabezpieczenie. Trzeba zaczac od jednego wlokna i do niego dokladac pozostale. Potem nalezy zacisnac np. kombinerkami. Dobrze to zrobic, bo taka 'rozczochrana' linka bez koncowki moze czasem dac znac o sobie niemilym ukluciem ;-) no i nie da się wkręcić lewego pedała (z prawy poszło łatwo). Lewy pedal ma lewy gwint - wkreca sie go tak, jak prawy wykreca - czyli w lewo. [...] -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-02-18 16:56:46 | |
Autor: Marcin | |
skladam rower | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci news:ijm1ba$jv2$1news.supermedia.pl... On 2/18/11 3:24 PM, Krycha wrote: Kiedy¶ na linki się wentyle nakładało :))) Tutaj załatwiłoby to sprawę, tylko kto teraz wentyli używa :) M. |
|
Data: 2011-02-18 17:20:04 | |
Autor: mbut | |
skladam rower | |
W dniu 11-02-18 16:56, Marcin pisze:
Użytkownik "Coaster"<manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ciJa osobi¶cie używam koszulek termokurczliwych i zgrzewam je zapalniczk±. |
|
Data: 2011-02-18 17:43:33 | |
Autor: ...::QRT::... | |
skladam rower | |
Dnia Fri, 18 Feb 2011 17:20:04 +0100, mbut napisał(a):
W dniu 11-02-18 16:56, Marcin pisze: ja tez |
|
Data: 2011-02-18 18:07:30 | |
Autor: Grzegorz | |
skladam rower | |
Hello mbut !:
W trakcie tych prac okazało się, że linka hamulca przedniego jest Ja osobi¶cie używam koszulek termokurczliwych i zgrzewam je zapalniczk±. Bardzo dobry pomysł ! I ja tak zrobiłem, nawet te zalutowane, żeby się nie podrapać. Jak linka z ocynkowanych drutów, to można lekko oblutować i wtedy trzyma na zawsze ;-) ! Niestety nierdzewnych się nie da, co najwyżej można polepić np. żywic±. Zaleta taka, że można demontować bez zdejmowania tych zabezpieczeń. pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-02-18 18:52:57 | |
Autor: mbut | |
skladam rower | |
W dniu 11-02-18 18:07, Grzegorz pisze:
Hello mbut !:Oblepiać żywic± nie musisz, ja kupuję klej "kropelka" lub " Cyjanopan" i wpuszczam kropelkę na końcówkę linki, tylko przed tem należy odtłu¶cić to miejsce i jest git. Żywica jest dobra tylko długo schnie. pozdr |
|
Data: 2011-02-18 19:04:40 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-18 16:56, Marcin pisze:
Użytkownik "Coaster"<manypeny@mac.com> napisał w wiadomo¶ci Mam wentyle jeszcze z czasów, gdy się je używało, ale nie wiem czy nie popęka. Kupie końcówkę linki hamulca i spróbuję włożyć do niej te drutu, zacisnę, a dopiero na to nałożę wentyl, aby był ten koniec w miarę miękko zakończony. Krycha. |
|
Data: 2011-02-18 19:12:49 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W tym rowerze jest tyle bajerów, które s± mi nieznane, w moich dotychczasowych rowerach, i mog± się psuć, że teraz będę musiała korzystać z serwisu, gdy co¶ nawali.
Koła tylnego nie polecaj± zdejmować samemu tylko zgłosić się do serwisu. Co radzicie, czy smarować łańcuch przed pierwsz± jazd±? Jest całkiem suchy? Krycha. |
|
Data: 2011-02-18 19:05:01 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
skladam rower | |
On 2011-02-18, Krycha wrote:
W tym rowerze jest tyle bajerów, które są mi nieznane, w moich dotychczasowych rowerach, i mogą się psuć, że teraz będę musiała korzystać z serwisu, gdy coś nawali. Jest suchy z wierzchu, ale w środku najpewniej ma smar fabryczny, który trzyma całkiem dobrze i relatywnie długo. Jak nie piszczy i w palcach rusza się miękko, to nie smaruj na razie. Ale smarować trza będzie na pewno, jeśli będziesz cokolwiek jeździć, więc smar kup. Drogi, ale bardzo dobry jest olej Rohloffa. Z tańszych są Finish Line na różne warunki pogodowe. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-02-18 22:14:09 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-18 20:05, Jan Srzednicki pisze:
On 2011-02-18, Krycha wrote:(...)
Zaczynam coraz bardziej uświadamiać sobie, że do tego drogiego, jak dla mnie, roweru będę miała w przyszłości drogą obsługę serwisową. Krycha. |
|
Data: 2011-02-19 10:51:53 | |
Autor: Grzegorz | |
skladam rower | |
Hello Krycha !:
Zaczynam coraz bardziej uświadamiać sobie, że do tego drogiego, Hmmm, może takiej wyszedłby po prostu "normalny" chłop, taki co to nie tylko gadać potrafi ??? ;-) Wiem, to "towar deficytowy" :-D ! A tak poważnie - jakościowo lepsze sprzęty psują si? rzadziej. Tylko "fachowcy" widząc kobitkę mają czasem tendencje do naciągania. Myślę jednak, że nauczysz się sama - na razie masz niezłe osiągnięcia. Tylko podokręcaj wszystko jak należy, najlepiej poproś kogoś z doświadczeniem .... pzdrw. -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-02-19 14:04:39 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-19 10:51, Grzegorz pisze:
Hello Krycha !: Tak jest, oprócz "normalny" to jeszcze pracowity, młody, silny i zdrowy :-D A tak poważnie - jakościowo lepsze sprzęty psują si? rzadziej. Tylko Dość powszechne zjawisko, któremu się przeciwstawiam. Najchętniej chcę być obecna przy tych praca, co nie zawsze jest możliwe. Myślę jednak, że nauczysz się sama - na razie masz niezłe osiągnięcia. Dokręcać śrubki i nakrętki potrafię, tylko w podręczniku, dołączonym do roweru, piszą żeby uważać z dokręcaniem i nie robić tego zbyt mocno. Podają momenty dokręcania np. śruba zacisku kierownicy M6 - 9,8-11,7 Nm. Ciekawe czy ci z "doświadczeniem" mają urządzenie wskazujące te momenty, czy maja je w "rękach"? Doświadczenie (powtarzanie) czyni mistrza. Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-02-19 21:28:02 | |
Autor: Grzegorz | |
skladam rower | |
Hello Krycha !:
Zaczynam coraz bardziej uświadamiać sobie, że do tego drogiego, Szczególnie na umyśle :-D ! Cóż, jak widzę masz wysokie wymagania ...... ale zawsze na tą 0,0001 % populacji liczyć możesz ;-) ! A tak poważnie - jakościowo lepsze sprzęty psują si? rzadziej. Tylko Niestety.
A nie napisali, żeby nie za słabo ????? Podają momenty dokręcania np. śruba zacisku kierownicy M6 - 9,8-11,7 Nm. Jak zgubisz pierwszych klilka śrubek, kolejnych kilka ukręcisz, to doświadczenie będziesz miała jak ten fachura ;-) ! Doświadczenie (powtarzanie) czyni mistrza. Dokładnie. Poza tym 10 Nm to 10 kg*10cm - jak na Twoją łapcię to tak na klucz z hipermarketa o długości 15 cm. Ręką, nie nogą !!! :-D ! A na poważnie - najważniejsze śruby (nie te największe !) warto zabezpieczyć preparatem przeciwko odkręcaniu, np. Loctite 243 albo inne. Tego w opisie raczej nie ma ..... No i że przez pierwszych xx dni należy śrubki dość często sprawdzać, i słuch nienajgorszy też się przydaje. Powodzenia !!!!!!!! -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-02-19 12:16:17 | |
Autor: Ignac | |
skladam rower | |
Zaczynam coraz bardziej u¶wiadamiać sobie, że do tego drogiego, jak dla mnie, roweru będę miała w przyszło¶ci drog± obsługę serwisow±. ...i uporała¶ sie z problemem wyboru i dotego zakup tańszy o 25%. Dobrze że nie zrezygnowała¶ z amortyzacyjnych elementów,będzie bardzo wygodny...opony odporne na przebicia więc też duży plus. Myslę że przejeżdzisz na tych oponach co najmniej 10 000 km. A z napraw± ewentualnych "kapci" to nie trzeba ¶ciagać koła a to może obniżyć koszty serwisu...jeżeli Cię to interesuje to daj znać. Mimo że nie jestem entuzjast± takiego napedu to jednak Ci gratuluję wyboru. Ignac -- |
|
Data: 2011-02-19 14:21:45 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-19 12:16, Ignac pisze:
(...) Dobrze że nie zrezygnowała¶ z amortyzacyjnych elementów,będzie Na razie rower stoi w pokoju i tutaj siadałam na nim. Uginanie się roweru pod moim ciężarem jest zjawiskiem dziwnym, ale liczę na to, że się do tego szybko przyzwyczaję, gdy wyjadę w trasę. Myslę że przejeżdzisz na tych oponach co najmniej 10 000 km. Wczytywałam się w posty na grupie o łataniu dętek bez zdejmowania koła. Uważam to za praktyczne i możliwe do zrobienia przeze mnie. Chyba, że masz jeszcze inne pomysły, to chętnie poczytam. Krycha. -- "...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.." M. D±browska. |
|
Data: 2011-02-19 16:03:41 | |
Autor: Ignac | |
skladam rower | |
Uginanie się roweru pod moim ciężarem jest zjawiskiem dziwnym, ale liczę na to, że się do tego szybko przyzwyczaję, gdy wyjadę w trasę. ...jeżeli nie jeżdziła¶ wcze¶niej na amortyzowanym to docenisz jego walory już po pierwszej jeĽdzie. Wczytywałam się w posty na grupie o łataniu dętek bez zdejmowania koła. Uważam to za praktyczne i możliwe do zrobienia przeze mnie. Chyba, że masz jeszcze inne pomysły, to chętnie poczytam. ...po krótce to tak wydl±da: -lokalizujesz gdzie na zewn±trz jest ¶lad po przebiciu np.przecięcie opony jeżeli znajdziesz to zaznacz lub zapamiętaj mniej więcej jego położenie -odkręć wentyl i dwoma łyżkami do opon zdejmij z obręczy opone po jednej jej stronie i palcami wyjmij j± z boku w tym miejscu gdzie mniej więcej było przebicie,oraz sprawdz czy co¶ co przebiło oponę nie siedzi w niej w dalszym ci±gu...zwinięt± szmatk± w kłębek jeżdzisz po powierzchni wewnętrznej opony jeżeli o co¶ zachacza to usuń to np.¶rubokrętem. -napompuj dętkę do ok.50 procent powyżej jej ¶rednicy i palcami starsz się wyczuć gdzie dmucha powietrze...po przyklejeniu łatki na jej obwodzie robi się taka klejowa otoczka...z woreczka folowego wycinam kr±żek i przyklejam na ni± to ułatwia ułożenie sie dętki w oponie. -jeżeli nie znajdziesz miejsca przebicia w oponie to czynnosci opisane wyżej musisz wykonać na całym obwodzie opony i dętki... -po zaklejeniu przebicia leciutko pompujesz dętkę do jej ¶rednicy i wkładasz j± na obręcz jak już siedzi wypuszczasz z niej powietrze i zakładasz oponę na obręcz pompujesz i gotowe...a miało być krótko. Ignac -- |
|
Data: 2011-02-19 16:11:49 | |
Autor: Ignac | |
skladam rower | |
Miało być wyjmij dętkę zamiast wyjmij j± Ignac -- |
|
Data: 2011-02-19 15:39:34 | |
Autor: Jacek G. | |
skladam rower | |
On 18 Lut, 22:14, Krycha <kkry...@poczta.onet.pl> wrote:
> Ale smarować trza będzie na pewno, je¶li będziesz cokolwiek jeĽdzić,Nie jest tak Ľle. Tej klasy sprzęt, przy eksploatacji zgodnej z przeznaczeniem, czyli nieekstremalnej wymaga jedynie ogólnego wyczyszczenia i smarowania łańcucha. Raz na jaki¶ czas wymiana klocków hamulcowych, drobna regulacja. Mam w domu 3 Gianty (do¶ć ¶redniej klasy "Boulder SE") i sprawuj± się od 7 lat bardzo dobrze. Nie robię jakich¶ dużych przebiegów, ale za to trochę po łagodnych górkach i terenie. Dopiero teraz przymierzam się do jakich¶ większych remontów napędu. I jeszcze jedno - nie wiem jak to jest przy zakupie w sklepach internetowych z przegl±dem gwarancyjnym. Zwykle bowiem jest wymagany taki bezpłatny przegl±d po zakupie i przejechaniu ok 100 km w celu wła¶nie podokręcania i wyregulowania osprzętu. Jest to warunkiem zachowania gwarancji. -- Jacek G. |
|
Data: 2011-02-19 11:21:44 | |
Autor: amrac | |
skladam rower | |
W dniu 18.02.2011 20:05, Jan Srzednicki pisze:
Ale smarować trza będzie na pewno, jeśli będziesz cokolwiek jeździć, No chyba, że się kupi literek:) To wtedy tanio wychodzi (Rohloff). |
|
Data: 2011-02-19 12:15:23 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
skladam rower | |
amrac, Sat, 19 Feb 2011 11:21:44 +0100, pl.rec.rowery:
W dniu 18.02.2011 20:05, Jan Srzednicki pisze: A i zapas jest na całe życie ;-) -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2011-02-19 12:14:29 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
skladam rower | |
Krycha, Fri, 18 Feb 2011 19:12:49 +0100, pl.rec.rowery:
Koła tylnego nie polecaj± zdejmować samemu tylko zgłosić się do serwisu. Ekhm... Co to za rower? Pewnie ma piastę z przekładni± planetarn±. Ogarnij to raz w domu i sobie poradzisz, nie jest to nic trudnego, tylko trzeba uważać, żeby nie zgubić popychacza. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2011-02-19 14:18:31 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
skladam rower | |
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Krycha, Fri, 18 Feb 2011 19:12:49 +0100, pl.rec.rowery: To Nexus 8, więc musiałbyś się specjalnie postarać, żeby coś zgubić. PS. Co jest, już nie trolujesz "założ sobie blog"? -- Krzyś |
|
Data: 2011-02-19 15:01:08 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
skladam rower | |
Krzy¶ Cierpiętnik, Sat, 19 Feb 2011 14:18:31 +0100, pl.rec.rowery:
Marek 'marcus075' Karweta wrote: Hm. W ręcach miałem tylko Nexusa 3, więc nieznamsię. PS. Co jest, już nie trolujesz "założ sobie blog"? Ten temat nie jest NTG, informacja o tym, że Krycha zdecydowała się kupić sobie rower niby też nie jest NTG, ale to ¶mierdziało blogiem. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2011-02-19 14:24:02 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-19 12:14, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Krycha, Fri, 18 Feb 2011 19:12:49 +0100, pl.rec.rowery: Liczę na to, że jestem w stanie się tego nauczyć. Ważne, abym zdobyła wiedzę i umiejętno¶ć zanim będzie mi potrzebna. Krycha -- "...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.." M. D±browska. |
|
Data: 2011-02-19 15:02:09 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
skladam rower | |
Krycha, Sat, 19 Feb 2011 14:24:02 +0100, pl.rec.rowery:
Ważne, abym zdobyła wiedzę i umiejętno¶ć zanim będzie mi potrzebna. Dlatego powinna¶ złapać w jedn± rękę instrukcję, przeczytać, odłożyć i zabrać się za demontaż. A jak masz pod drug± ręk± kogo¶, kto ma pojęcie o sprzęcie to jeszcze lepiej: Ty rób swoje, a on(a) niech Cię poprawia ewentualnie. -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytuję z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2011-02-19 21:34:32 | |
Autor: Grzegorz | |
skladam rower | |
Hello Krycha !:
Koła tylnego nie polecaj± zdejmować samemu tylko zgłosić się do serwisu. Albo nie wyłamać plastikowego zabezpieczenia linki, je¶li to Nexus ... tudzież regulacji. Na popychacz to chyba tylko 3-biegowe były .... Poza tym w zasadzie łatkę da się zawsze bez zdejmowania koła przylepić, tylko do wymiany dętki czy opony już trza zdj±ć. Unika się czasem paskudnego ustawiania koła tam gdzie trzeba. Liczę na to, że jestem w stanie się tego nauczyć. Hmmm, Krycha - czy te kosiarke sama naprawiała¶ ???? No no .... jeżeli jeszcze gotować i [...] umiesz, to ..... pozdrowienia -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-02-20 12:00:53 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-19 21:34, Grzegorz pisze:
Hmmm, Krycha - czy te kosiarke sama naprawiała¶ ???? Tak Grzegorzu, tę kosiarkę sama naprawiałam, a wła¶ciwie przeczy¶ciłam i nasmarowała, bo budowa jest tak prosta, że wła¶ciwie nie ma co naprawiać. Z gotowaniem u mnie gorzej ;-) Pozdrawiam Krycha. -- "...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.." M. D±browska. |
|
Data: 2011-02-20 23:01:00 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
skladam rower | |
Krycha wrote:
W tym rowerze jest tyle bajerów, które są mi nieznane, w moich Co do bajerów w tym rowerze, jest taka jedna rzecz dotycząca piasty, o której zdecydowanie warto wiedzieć, a nie wiem czy instrukcja roweru o tym wspomina - "regulacja przyłącza kasety" - ostatnia kolumna w instrukcji, do której już linkowałem w innym wątku: <http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SL_8S20/SI-6FD0A-000-POL_v1_m56577569830702559.pdf> W skrócie chodzi o to, żeby na czwartym biegu żółte linie w "okienku" piasty były "łeb w łeb". Reguluje się to śrubą baryłkową przy manetce. Warto skontrolować czy jest OK, bo inaczej przełączanie biegów będzie działać miernie, a w skrajnym przypadku można uszkodzić piastę (najpierw można liczyć na ostrzegawcze zgrzyty ;). -- Krzyś |
|
Data: 2011-02-21 08:33:23 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-20 23:01, Krzyś Cierpiętnik pisze:
(...)
Instrukcja roweru jest bardzo ogólnikowa, aby nie odbierac pracy serwisantom. > <http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SL_8S20/SI-6FD0A-000-POL_v1_m56577569830702559.pdf> Ten link mam już zapisany w ulubionych z Twoje poprzedniej informacji. W skrócie chodzi o to, żeby na czwartym biegu żółte linie w "okienku" Manetkę zmiany biegów mam ustawiona na bieg 4, ale w "okienku" zmiany biegów nie ma żółtych linii, chyba że chodzi o inne "okienko". Przy piaście też nie ma okienka. Może przy przerzutkach 8 biegowych jest inaczej niż piszesz. Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-02-21 12:29:35 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
skladam rower | |
Krycha wrote:
W dniu 2011-02-20 23:01, Krzyś Cierpiętnik pisze: Dokładnie rzecz ujmując, to okienko jest w elemencie zwanym "złączem kasety", a wygląda to tak: http://i.imgur.com/F2qT3.jpg i zapewniam Cię, że tam jest ;) Jest to zresztą pokazane we wspomnianej instrukcji. Tutaj linie trochę się rozjechały - efekt długiego/marnego pancerza. -- Krzyś |
|
Data: 2011-02-21 14:18:38 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-21 12:29, Krzyś Cierpiętnik pisze:
(...) Dokładnie rzecz ujmując, to okienko jest w elemencie zwanym "złączem Masz rację, jest. Ale u mnie, co mnie zmartwiło, te kreski są przesunięte względem siebie o całą grubość. Czy to prawda, że w rowerach z biegami w piaście zmieniać biegi można również w czasie postoju, a nie tylko podczas jazdy jak w tych z przerzutkami zewnętrznymi? Jak ktoś napisał na grupie. Pozdrawiam Krycha. |
|
Data: 2011-02-21 14:53:25 | |
Autor: Marcin | |
skladam rower | |
Czy to prawda, że w rowerach z biegami w pia¶cie zmieniać biegi można również w czasie postoju, a nie tylko podczas jazdy jak w tych z przerzutkami zewnętrznymi? Jak kto¶ napisał na grupie. Można, chociaż nic na siłę. Czasami elementy piasty tak się ustawi±, że na postoju bieg nie da się zmienić. Ale generalnie - mozna. -- Pozdrawiam! Marcin www.marcin4x4.bikestats.pl |
|
Data: 2011-02-21 15:28:43 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-21 12:29, Krzyś Cierpiętnik pisze:
(...) Dokładnie rzecz ujmując, to okienko jest w elemencie zwanym "złączem Przejrzała całą otrzymana książkę "Owner's manual Giant" (we wszystkich językach) i nie ma nigdzie pokazanego tego okienka o którym piszesz. Poza tym przeczytałam w polskiej części wszystkie ostrzeżenia i nie ma nic na temat zmiany biegów na postoju. Jest tyle "a) Przełączanie biegów w przypadku piasty z wewnętrznymi zębatkami Przełączanie biegów w przypadku piasty z wewnętrznymi zębatkami polega na przesunięciu manetki we wskazane położenie w celu uzyskania żądanego przełożenia. Po przesunięciu manetki do wybranego położenia zmniejsz na chwilę nacisk na pedały, aby umożliwić zakończenie zmiany biegu." Książka opisuje ogólnie różne rowery również z przerzutkami zewnętrznymi i to nawet im poświęca więcej miejsca. Pozdrawiam Krycha. |
|
Data: 2011-02-21 15:45:00 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
skladam rower | |
Krycha wrote:
W dniu 2011-02-21 12:29, Krzyś Cierpiętnik pisze: Chodziło oczywiście o zalinkowaną instrukcję w PDF-ie (ostatnia kolumna). A że nie ma tego w instrukcji dołączonej do roweru - cóż, to świadczy o jakości tejże. -- Krzyś |
|
Data: 2011-02-21 19:58:12 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-21 15:45, Krzyś Cierpiętnik pisze:
(...)
Pisząc o zalinkowanej instrukcji masz na myśli ten podany przez Ciebie http://i.imgur.com/F2qT3.jpg Tu jest tylko zdjęcie. Jakoś nie umiem znaleźć w internecie instrukcji (po polsku). Na stronie Gianta http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bike-finder/ też nie znalazłam. Marna ze mnie szukaczka ;-) Krycha |
|
Data: 2011-02-21 20:56:40 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
skladam rower | |
Krycha wrote:
W dniu 2011-02-21 15:45, Krzyś Cierpiętnik pisze: Jeszcze raz podaję: <http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SL_8S20/SI-6FD0A-000-POL_v1_m56577569830702559.pdf> -- Krzyś |
|
Data: 2011-02-21 21:16:31 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-21 20:56, Krzyś Cierpiętnik pisze:
(...)
Muszę się przyznać, że na tej kartce z linku, który znam, nie umiałabym zidentyfikować miejsce tego okienka, tak jak na tym zdjęciu, które pokazałeś wcześniej. Za wszystko dziękuję. Krycha. |
|
Data: 2011-02-21 20:33:00 | |
Autor: Grzegorz | |
skladam rower | |
Hello Krycha !:
Jest tyle I to by się zgadzało, zarówno w 7-Nexusie jak i Rohloffie. Na postoju z przełączaniem żadnych problemów (ja i moja 12-letnia córcia) nie stwierdziliśmy. Co do regulacji - to dość ważne. Najlepiej na kreski, ew. od opuru do oporu - czyli w jednym skrajnym położeniu (w układzie przełączania JEDNĄ linką) linka lekko naciągnięta, i w drugim skrajnym naciągnięta na max-a, czyli nie da się mocniej. Po prostu musi być pełny zakres. Jak się nie ustawi jak należy, ryzyko przedwczesnego zepsucia rośnie .... Ta regulacja jest naprawdę łatwa, trzeba zrozumieć jak toto działa. Ale jak masz problem, poszukaj na forum kogoś z okolicy, kto zna te piasty i potrafi pomóc. Aha - te przekładnie fachowcy zalecają od czasu do czasu konserwować, ale to zabawa dla wprawnych. I nie przez pierwsze 10 tys km. powodzenia ! -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-02-21 20:49:21 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-21 20:33, Grzegorz pisze:
Serwus Grzegorzu. (...)
Na razie rower stoi w mieszkaniu. Ale zastanawiam się, czy fakt przesunięcia kresek w ekranie o szerokość (grubość) tych kresek powinien spowodować ich regulację przed pierwszą jazdą? Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-02-22 10:20:05 | |
Autor: Tomasso | |
skladam rower | |
"Krycha" napisała:
Ale zastanawiam się, czy fakt przesunięcia kresek w ekranie o szeroko¶ć (grubo¶ć) tych kresek powinien spowodować ich regulację przed pierwsz± jazd±? Skoro to kwestia pokręcenia ¶rub± baryłkow± przy manetce, to bym się nie zastanawiał, tylko pokręcił w jedn± lub w drug± stronę, żeby się kreski zeszły. Jak się wystraszysz, to najwyżej pokręcisz w odwrotn± stronę, żeby wróciły na swoje miejsce. Procedurę opisuje akapit "Regulacja przył±cza kasety" w pedeefie od KC: "Je¶li żółte linie regulacji nie s± dopasowane, obróć ¶rubę regulacji linki dĽwigni przerzutki Revo-shift w celu ich dopasowania. Następnie przesuń dĽwignię przerzutki Revoshift jeszcze raz z położenia 4 w położenie 1 i z powrotem w położenie 4, a potem ponownie wykonaj kontrolę, aby upewnić się, że żółte linie regulacji s± dopasowane" Napisane to jest po polskiemu, ale zasadnicz± tre¶ć przekazuje. Miłego! t |
|
Data: 2011-02-22 11:52:36 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-22 10:20, Tomasso pisze:
"Krycha" napisała: Dziękuję za dobre rady. Krycha. -- "...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.." M. D±browska. |
|
Data: 2011-02-22 21:07:35 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-22 10:20, Tomasso pisze:
(...)> Procedurę opisuje akapit "Regulacja przył±cza kasety" w pedeefie od KC:(...) Wysłałam do sklepu, gdzie kupowałam rower, to zdjęcie https://picasaweb.google.com/kkrycha/Rower#5576606006339762466 z pytaniem czy ustawienia kresek s± prawidłowe, "czy wymagaj± regulacji przed jazd±". Odpowiedz: "oczywi¶cie z biegami jest wszystko w porz±dku." Wobec tego na razie nie ruszam tych ustawień. Zobaczę jak się będ± sprawowały w praktyce. Pozdrawiam Krycha. -- "...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.." M. D±browska. |
|
Data: 2011-02-22 20:28:06 | |
Autor: Grzegorz | |
skladam rower | |
Cześć Krycha !:
Na razie rower stoi w mieszkaniu. Hmmm, domyślam się, że nie masz ... opon z kolcami :-D ! Ale zastanawiam się, czy fakt przesunięcia kresek w ekranie o szerokość To nie powinno przeszkadzać. Ale regulacja jak koledzy pisali jest prosta i łatwa - i zazwyczaj po xx przełączeniach linki się układają i i tak trzeba doregulować. Te przekładnie bardzo ładnie zmieniają biegi nie tylko bez obciążenia (pedałowania), ale i przy lekkim nacisku na pedały. Zobaczysz, to niemała frajda ! Powodzenia ! -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 |
|
Data: 2011-02-22 21:23:15 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
Grzegorzu! Na razie rower stoi w mieszkaniu. Ten rower jeszcze postoi w mieszkaniu :-D, bo jest przeznaczony na wyjazdy turystyczne, a nie wybieram na nie przy temperaturach jakie u nas panują (-10 st.C). A do jazdy po zakupy będę nadal korzystać z mojego 50-latka i nie zamykam go pod sklepem. Tak straszycie rowerowymi złodziejami, że boję się zostawić nowego w piwnicy, w której nie ma takich wymyślnych zabezpieczeń jak niektórzy piszą. Kto wie może będę "garażować" ten rower na ścianie w małym pokoju, jak kiedyś dziecko wyprowadzi się z domu ;-) (...) Te przekładnie bardzo ładnie zmieniają biegi nie tylko bez obciążenia Cieszy mnie, że czeka mnie frajda podczas jazdy tym rowerem. Już nie mogę doczekać się wiosny. :-) Pozdrawiam Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-02-18 20:09:37 | |
Autor: kml | |
skladam rower | |
Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ijlvqv$s34 Liczę na dobre wrażenia podczas jazy :-) To jest najważnieszje :) -- pozdrawiam http://endurorider.pl Mineralne oleje hamulcowe 18/02/2011 |
|
Data: 2011-02-19 11:18:40 | |
Autor: amrac | |
skladam rower | |
W dniu 18.02.2011 15:24, Krycha pisze:
linka hamulca przedniego jest rozczapierzona (bez końcówki Jak chcesz zbić z masy to polecam lakier do paznokci, w ostateczno¶ci, wersja "ciężka" - koszulka termokurczliwa:) |
|
Data: 2011-02-19 13:51:30 | |
Autor: Krycha | |
skladam rower | |
W dniu 2011-02-19 11:18, amrac pisze:
W dniu 18.02.2011 15:24, Krycha pisze: Pójdę w ciężar o dam koszulkę :-D Krycha. -- "...kiedy autorytet ma pogl±dy inne niż ¶rodowisko, ¶rodowisko nie zmienia pogl±dów, zmienia autorytet.." M. D±browska. |
|