składka ZUS

Data: 2013-02-03 15:25:06
Autor: cac
składka ZUS
W 2012 roku, gdzie¶ w okolicy kwietnia była zmiana w wysoko¶ci składki na ubezpieczenie społeczne, której nie zauważyłem i płaciłem przez cały rok o kilka złotych mniejsza składkę. Zorientowałem się dopiero w styczniu 2013 ze place za mało.

Poszedłem do ZUS, tam powiedziano, żebym dopłacił zaległo¶ci i będzie ok. Tak zrobiłem, wszystkie zaległo¶ci uregulowałem i wszystko kwotowo już gra.

Składki na ub. społeczne odpisuję jako KUP w KPiR. W 2012 odpisywałem te "za małe" składki, zgodnie z datami tak jak rzeczywi¶cie ponosiłem koszty tych składek.

Jak rozliczyć wpłacone w styczniu zaległo¶ci? Chodzi mi o to czy te zaległo¶ci mogę w ogóle wliczyć w KUP? Czy mogę to zrobić w styczniu 2013 zgodnie z tym, ze w styczniu je faktycznie wpłaciłem, a dotyczyły okresu IV-XII 2012?

sz.

Data: 2013-02-03 18:32:36
Autor: Titi Morez
składka ZUS
cac
W 2012 roku, gdzie¶ w okolicy kwietnia była zmiana w wysoko¶ci składki na ubezpieczenie społeczne, której nie zauważyłem i płaciłem przez cały rok o kilka złotych mniejsza składkę.

W lutym i kwietniu. rentowe i wypadkowe (odpowiednio)

Zorientowałem się dopiero w styczniu 2013 ze place za mało.

Poszedłem do ZUS, tam powiedziano, żebym dopłacił zaległo¶ci i będzie ok.

Frajer, który posluchal  [1]

Tak zrobiłem, wszystkie zaległo¶ci uregulowałem i wszystko kwotowo już gra.

Frajer ^2

Składki na ub. społeczne odpisuję jako KUP w KPiR.

Frajer ^3

 W 2012 odpisywałem te "za małe" składki, zgodnie z datami tak jak rzeczywi¶cie ponosiłem koszty tych składek.

Jak rozliczyć wpłacone w styczniu zaległo¶ci?

[1] Korzystales z chorobowego? Jesli nie to pomysl chwile, czy aby nie
zaplaciles odliczyles zbyt wysokich skladek

Data: 2013-02-03 22:33:19
Autor: cac
składka ZUS
[1] Korzystales z chorobowego? Jesli nie to pomysl chwile, czy aby nie
zaplaciles odliczyles zbyt wysokich skladek

nie korzystałem

Frajer, który posluchal  [1]
Frajer ^2
Frajer ^3

może szczegółowiej?

Data: 2013-02-04 09:16:08
Autor: Gotfryd Smolik news
składka ZUS
On Sun, 3 Feb 2013, cac wrote:

[...]

1. Primo na pi¶mie, secundo je¶li płacisz chorobowe,
  na opóĽnienie zapłaty potrzebna jest ZGODA, któr±
  na ogół ZUS wydaje je¶li zgłosisz się (pisemnie,
  podaniem) przed skorzystaniem z chorobowego(!),
  tertio od opóĽnień należ± się odsetki, należ± się
  i już.
2. wynika z powyższego (policzyć odsetki, w zależno¶ci
  od opłacania chorobowego wyst±pić o zgodę na pokrycie
  spóĽnienia, na koniec wyst±pić o rozliczenie stanu
  konta)
3. tu nie ma reguły - w przypadku uzyskiwania dochodów
  z DG zaliczenie w koszty i odliczenie od podstawy
  daj± ten sam efekt, ale w szczególnych przypadkach
  kiedy z DG jest strata lub jest inny przychód od
  którego można odliczyć ZUS, może mieć sens konkretny
  wybór zaliczenia w KUP lub odliczania

  Dla porz±dku: przepisy dotycz±ce odliczania składek
społecznych i składki zdrowotnej s± *różne*.
  Chodzi o różny zakres manipulowania przychodem od
którego można odliczyć składkę oraz słowa "zgodnie
z przepisami" przy odliczaniu 7,75% składki zdrowotnej
od podatku - przy odliczaniu składki społecznej
od podstawy tego zastrzeżenia nie ma, więc każd±
- również nieprawidłowo zapłacon± - kwotę można
odliczać.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-04 13:48:19
Autor: Titi Morez
składka ZUS
Gotfryd Smolik news
On Sun, 3 Feb 2013, cac wrote:

[...]

Zamiast placic z odsetkami skoro nie chorowal mozna wyrejestrowac sie z
chorobowego z data wsteczna i zarejestrowac ponownie z biezaca.
Oczywiscie zlecic przeksiegowanie nienaleznego chorobowego na rentowe i
wypadkowe i rozliczyc konto.
6 stowek w kieszeni zostanie

Data: 2013-02-04 14:11:13
Autor: Gotfryd Smolik news
składka ZUS
On Mon, 4 Feb 2013, Titi Morez wrote:

Zamiast placic z odsetkami skoro nie chorowal mozna wyrejestrowac sie
z chorobowego z data wsteczna

  Hm... a nie jest do tego potrzebna wcze¶niejsza odmowa ZUS
co do "uznania" chorobowego?

i zarejestrowac ponownie z biezaca.

  Bylyby pamiętał o okresie wyczekiwania :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-04 15:01:52
Autor: Titi Morez
składka ZUS
Gotfryd Smolik news
[...]

wniosek o zgode na pozniejsze zaplacenie skladki jest obowiazkowy ?

Data: 2013-02-05 09:45:09
Autor: Gotfryd Smolik news
składka ZUS
[...]

  Tylko w ten sposób, że jego pozytywne rozpatrzenie gwarantuje, że
ZUS nie może póĽniej odmówić wypłaty ¶wiadczenia chorobowego.
  ZUS może odmówić, ale wtedy musiałby zwrócić "nieuznane" składki.
  No i teraz clou:
  Nie wiem, nie sprawdzałem czy może uznać spóĽnione (lecz opłacone)
składki z urzędu za prawidłowo opłacone.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-14 09:27:12
Autor: cac
składka ZUS
[...]

Tak jak już wcze¶niej pisałem - sprawa dotyczy ubezpieczenia społecznego. Przy czym ponieważ płaci się w nim kilka składowych to nie wiem, którego nie dopłacałem. Nie oznacza to że nie płaciłem wogóle tej składki.  Płaciłem przez te kilka miesięcy o 5,50 zł mniej niż powinienem, ale wszystko szło terminowo. Sprawa dotyczy ł±cznie 44 zł niedopłaty na ub. społeczne.

2. wynika z powyższego (policzyć odsetki, w zależno¶ci
 od opłacania chorobowego wyst±pić o zgodę na pokrycie
 spóĽnienia, na koniec wyst±pić o rozliczenie stanu
 konta)

Powiedziano mi, że nie trzeba odsetek, o zgodzie na pokrycie spóĽnienia też mowy nie było. Dopłaciłem i wyst±piłem z RD-3 o rozliczenie stanu konta. Zobaczę co przyjdzie.

Dla porz±dku: przepisy dotycz±ce odliczania składek
społecznych i składki zdrowotnej s± *różne* (...)

oczywi¶cie o tym wiem - tu sprawa dot. ub społecznego, które doliczam sobie co miesi±c do KUP.

(...) więc każd± - również nieprawidłowo zapłacon± - kwotę można
odliczać.

chcę więc zrobić tak, że dopłacon± w styczniu 2013 załegło¶ć 44 zł doliczam do KUP w styczniu 2013.

Data: 2013-02-14 11:33:31
Autor: jureq
składka ZUS
Dnia Thu, 14 Feb 2013 09:27:12 +0100, cac napisał(a):

Tak jak już wcześniej pisałem - sprawa dotyczy ubezpieczenia
społecznego. Przy czym ponieważ płaci się w nim kilka składowych to nie
wiem, którego nie dopłacałem.

Ale chociaż napisz czy wśród tych "kilku" jest u ciebie opłata na chorobowe. Chorobowe jako jedyne jest nieobowiązkowe i (jeśli dobrze pamiętam) to gdy ktoś je płaci wtedy wszelkie niedobory idą właśnie w pierwszej kolejności na chorobowe. Opóźnienie w zapłacie chorobowego powoduje że się z niego wylatuje i żeby nie wylecieć trzeba jeszcze zrobić parę rzeczy, o których pisał Gotfryd. Jeśli ktoś nie płaci chorobowego, to rzeczywiście wystarczy zapłacić z opóźnieniem i nic więcej nie robić. Przy tak małej niedopłacie jak u ciebie nie będzie nawet odsetek.

Data: 2013-02-18 09:39:52
Autor: cac
składka ZUS
Ale chociaż napisz czy wśród tych "kilku" jest u ciebie opłata na
chorobowe.

jest na pewno :|

[...]

czy rozliczenie konta płatnika pokaże mi czy po wpłacie zaległych 44 zł będzie na moim koncie w ZUS wszystko ok?

Data: 2013-02-18 10:11:54
Autor: Gotfryd Smolik news
składka ZUS
On Mon, 18 Feb 2013, cac wrote:
[...komu¶...]
Ale chociaż napisz czy w¶ród tych "kilku" jest u ciebie opłata na
chorobowe.

jest na pewno :|

  No to bez zgody na spóĽnienie wpłaty nie będ± nawet chcieli
wydać rozliczenie. Testowałem w zeszłym roku - wedle mojej
wiedzy miałem nadpłatę z przeszłych wpłat, ale konkretna
wpłata (opisana jako za konkretny miesi±c) poszła za póĽno,
¶wiadom że mam nadpłatę się nie przej±łem i założyłem, że
po rozliczeniu stanu konta będzie się zgadzało.
  I zgadzało się, ale najpierw rozliczenia odmówili :>
(najpierw runda papiórków ze zgod± na opóĽnion± wpłatę,
póĽniej było OK :>)

[...]
czy rozliczenie konta płatnika pokaże mi czy po wpłacie zaległych 44 zł będzie na moim koncie w ZUS wszystko ok?

  Optymista.
  Pokaże, że ZUS *dzi¶* uważa, że jest OK :>
  Ale nie stanowi to podstawy do twierdzenia ze pojutrze ZUSowi
nie może się odmienić.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-18 12:00:19
Autor: sz.
składka ZUS
matko boza, nie załamujcie mnie ze zyjemy w tak pojebanym kraju :(

Data: 2013-02-19 00:51:25
Autor: cac
składka ZUS
czyli co ja mam teraz zrobić jak już uregulowałem te zaległe 44 dzika? Jakie
pismo napisać, jaki¶ wzór tejże "zgody na spóĽnienie wpłaty" istnieje?

Data: 2013-02-19 01:24:14
Autor: Gotfryd Smolik news
składka ZUS
On Tue, 19 Feb 2013, cac wrote:

Jakie
pismo napisać, jaki¶ wzór tejże "zgody na spóĽnienie wpłaty" istnieje?

"z palca".
  Możesz poszukać guglem "ZUS przywrócenie terminu".
  Zwyczajnie, kto, do kogo, data, kategoria z tytułem
(znaczy "wniosek o przywrócenie terminu" albo co Ci tam spasuje),
parę słów pozwalaj±cych konkretnie opisać o co chodzi *z danymi*
(termin wpłaty, data wpłaty, z czego wynika opóĽnienie, ew.
czyja wina - ZUS bardzo lubi widzieć jasne oswiadczenie "z winy
płatnika"), autograf... namiary zwrotne w postaci telefonu
(adres jest już w "kto") też nie zaszkodz±.
  Oczywi¶cie identyfikatory, jakie¶ NIPy, REGONy czy co tam wszystko
ZUSowi zapodałe¶ też.
  I je¶li w tej sprawie były poprzednie pisma tudzież była
"poprzednia sprawa" to koniecznie ichnie oznaczenia ich
pism :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-19 19:32:45
Autor: cac
składka ZUS
Gotfrydzie, czy to o to chodzi:
ZUS WTPS(1): "Wniosek o przywrócenie terminu płatno¶ci składek".

sz.

Data: 2013-02-20 00:37:23
Autor: Gotfryd Smolik news
składka ZUS
On Tue, 19 Feb 2013, cac wrote:

Gotfrydzie, czy to o to chodzi:
ZUS WTPS(1): "Wniosek o przywrócenie terminu płatno¶ci składek".

  No to mi ćwieka zabiłe¶.
  Primo w 2006 sam wzi±łem udział w dyskusji o tym wynalazku
(googla spytałem i mi podsun±ł), a secundo sam złożyłem tekst
sporz±dzony "z palca", tak jak opisałem :> a nie "urzędowy".

  Ciekawe czy z "papiórkami" w tej sprawie czeka mnie runda
rewanżowa i repasaże ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-20 01:53:53
Autor: cac
składka ZUS
:)

jutro składam i zobaczę co będzie, kazałem sobie wszystko na pi¶mie...

swoj± drog± widze ze mam sporo braków w sprawach ZUS, takiej ogólnej wiedzy, st±d moje pytanie - jakie ustawy warto byłoby poczytać aby co nieco wiedziec o tym za co sie co miesi±c płaci i co robić w przypadku jaki¶ błędów w regulowaniu składek (mam juz do lektury ustawę o ubezpieceniach społecznych i jest tak jak byk napisane to co włakowalismy przez 2 tyg. :)

I jeszcze jedno pytanie - bo takie pomyłki i niedopatrzenia w przekazywaniu składek jak opisywana w tym po¶cie przecież zdarzaj± się i zdarzać sie beda - Jak uzyskać od ZUS informację, czy wszystkie zobowi±zania (społeczne, rentowe, wypadkowe, chorobowe, zdrowotne, F¦P itp.) wobec nich s± uregulowane? Chodzi mi o to, aby np. jak w mojej sytuacji, chc±c wzi±ć chorobowe za jaki¶ czas nie obudzić się z ręk± w nocniku, bo czegos tam nie dopatrzyłem.

Inaczej - mogę wyegzekwować od ZUS wystawienie jakiegos dokumentu/papierku, ze do dnia dzisiejszego wszystkie rodzaje składek mam opłacone prawidłowo i żeby to miało jak±¶ moc prawn± wi±ż±c± w przyszło¶ci, gdy co¶ wylezie?

Pytam, bo mi sie przypomniała sprawa sprzed 3 lat, wyst±piłem z wnioskiem o za¶wiadczenie o niezaleganiu składek do ZUS, z adnotacj± że na potrzeby: "do wiadomo¶ci własnej" - i mi wtedy odmówiono wystawienia takiego za¶wiadczenia i kazano wyst±pić z wnioskem "o rozliczenie konta z ZUS", czy jako¶ bardzo podobnie. Zastanawiam się, czym rożni± się te wnioski od siebie, i jak± maj± moc wi±ż±c± uzyskiwane na podstawie tych wniosków informacje z ZUS?

Data: 2013-02-20 06:13:24
Autor: cef
składka ZUS
cac wrote:

[...]

Żadnej mocy to nie ma, bo to jest stan na dany dzień.
Stan wiedzy ZUS o koncie, a nie stan konta.
Dzi¶ wystawiaj±, że wszystko na koncie na ten dzień gra, ale jutro moga znaleĽć
jakie¶ braki i wtedy konto już nie jest "prawidłowo opłacone".
Gdyby taki glejt dawał jakie¶ prawa ustawowo, to sam bym wyst±pił o taki.

Data: 2013-02-20 06:46:15
Autor: jureq
składka ZUS
Dnia Wed, 20 Feb 2013 01:53:53 +0100, cac napisał(a):

I jeszcze jedno pytanie - bo takie pomyłki i niedopatrzenia w
przekazywaniu składek jak opisywana w tym poście przecież zdarzają się i
zdarzać sie beda - Jak uzyskać od ZUS informację, czy wszystkie
zobowiązania (społeczne, rentowe, wypadkowe, chorobowe, zdrowotne, FŚP
itp.) wobec nich sÄ… uregulowane? Chodzi mi o to, aby np. jak w mojej
sytuacji, chcąc wziąć chorobowe za jakiś czas nie obudzić się z ręką w
nocniku, bo czegos tam nie dopatrzyłem.

Inaczej - mogę wyegzekwować od ZUS wystawienie jakiegos
dokumentu/papierku, ze do dnia dzisiejszego wszystkie rodzaje składek
mam opłacone prawidłowo i żeby to miało jakąś moc prawną wiążącą w
przyszłości, gdy coś wylezie?

Pytam, bo mi sie przypomniała sprawa sprzed 3 lat, wystąpiłem z
wnioskiem o zaświadczenie o niezaleganiu składek do ZUS, z adnotacją że
na potrzeby: "do wiadomości własnej" - i mi wtedy odmówiono wystawienia
takiego zaświadczenia i kazano wystąpić z wnioskem "o rozliczenie konta
z ZUS", czy jakoĹ› bardzo podobnie. Zastanawiam siÄ™, czym roĹĽniÄ… siÄ™ te
wnioski od siebie, i jakÄ… majÄ… moc wiÄ…ĹĽÄ…cÄ… uzyskiwane na podstawie tych
wnioskĂłw informacje z ZUS?

Obecnie istnieje jedno dobre narzędzie do kontroli ZUS. Trzeba założyć profil zaufany w ePUAP, skorzystać z Platformy Usług Elektronicznych ZUS i samemu sprawdzić czy dostępne tam dane są zgodne ze stanem faktycznym.
To nie daje ci gwarancji, że jesteś zgodny z przepisami, ale wiesz przynajmniej czy wszystko co składałeś i wpłacałeś zostało w ZUS odpowiednio zarejestrowane.

Data: 2013-02-25 10:45:22
Autor: cac
składka ZUS
to mam założone i od pewnego czasu monitoruje

Data: 2013-03-01 10:27:12
Autor: sz.
składka ZUS
Zygfrydzie!

ZUS na wniosek o przywrócenie terminu składek o którym mowa w poprzenich postach napisał, że wniosek jest bezzasadny, bo:
- składki choć w niepełnej wysokosci wpłacone były terminowo
- kwota niedopłaty 5,50 jest mniejsza niż jakaś magiczna kwota 6,60 (nie bardzo rozumiem ale jest tam coś o odsetkach)

poinformowano mnie w pismie ze chyba nie doszło do utraty ciąglosci ubezpieczenia chorobowego

Data: 2013-03-01 18:44:06
Autor: sz.
składka ZUS
Przepraszam najmocniej - Gotfrydzie oczywiscie

Data: 2013-03-01 21:11:17
Autor: Gotfryd Smolik news
składka ZUS
On Fri, 1 Mar 2013, sz. wrote:

Przepraszam najmocniej - Gotfrydzie oczywiscie

  Nic się nie stało :), za opis dziękuję.
  Trzymaj dobrze to pismo.
  Z jednej strony to prawda, że niedopłata do progu "listu ekspresowego"
czy jak to tam jest nie powoduje obowi±zku dopłacania odsetek,
ale z drugiej AFAIR wywalenie z nieobowi±zkowego ubezpieczenie
pod to kryterium nie podlega, albo przynajmniej w przeszło¶ci
ZUS tak twierdził.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-01 22:14:32
Autor: cef
składka ZUS
sz. wrote:
[...]

(nie bardzo rozumiem ale jest tam coĹ› o odsetkach)

poinformowano mnie w pismie ze chyba nie doszło do utraty ciąglosci
ubezpieczenia chorobowego

Srutututu, a potem im się przypomni, że jak rozliczą składki zgodnie
z rozporządzeniem w sprawie zasad i trybu postępowania dotyczącego
rozliczania składek, które ZUS ma pobierać, to wyjdzie im jak byk,
że na koncie chorobowego jest niedopłata.
Przeczytaj te przepisy -a szczegolnie par 12 rozporzÄ…dzenia,
jak zabraknie Ci nawet złotówki do kwoty należnej, to nie należą się odsetki,
bo ich kwota nie przekroczy tych magicznych 6,6zĹ‚,  ale to nie ma nic wspĂłlnego z
rozliczeniem konta, gdzie przy rozliczeniu w pierwszej kolejności zaspokaja się
otwarte fundusze emerytalne i rentowe,
a potem konta emerytalne, rentowe, chorobowe i wypadkowe-- -
uwaga -- -- proporcjonalnie!!! Zatem jak zapłacisz złotówkę za mało, to na każdym
koncie powstanie proporcjonalna niedopłata.
I tym samym nastÄ…pi ustanie ubezpieczenia chorobowego (art 14.2)
Co to za pismo, w którym ZUS twierdzi, że CHYBA do czegoś doszło lub nie?
Chyba? To pisał jakiś stażysta co miał chęć być miły dla petenta?
Napisz pismo z paragrafami, że stało się to i to zgodnie z tym i tym przepisem
robisz to i tamto. I wtedy dostaniesz odpowiedĹş, ĹĽe jednak masz racjÄ™.
Problem  w tym, ĹĽe ZUS ma zwyczaj powiadamiac pĹ‚atnika,
że coś nie gra dopiero wtedy, kiedy ten potrzebuje świadczenia
albo kiedy jest do złupienia niezła kwota odestek.

Data: 2013-03-03 23:14:27
Autor: cac
składka ZUS
Co to za pismo, w którym ZUS twierdzi, że CHYBA do czegoś doszło lub nie?
Chyba? To pisał jakiś stażysta co miał chęć być miły dla petenta?

przepraszam za to "chyba", nie wyraziłem sie dokładnie. Napisali mi nastepujące pismo:

"Zakład Ubezpieczeń Społecznych (...) Samodzielny Referat Ubezpieczeń i Składek odpowiadając na Pana -Wniosek z dnia 20.02.2013 r. w sprawie wyrażenia zgody na opłacenie składki po obowiązującym terminie płatności na dobrowolne ubezpieczenie chorobowe za okres od kwiecień 2012r. do listopada 2012r. informuje, że po rozliczeniu konta płatnika składek w Kompleksowym Systemie informatycznym ZUS kwota zaległości składki na ubezpieczenie społeczne wyniosła za 04/2012r. - 5,50zł., 05/2012r. - 5,50zł., 06/2012r. - 5,50zł., 07/2012r. - 5,50zł., 08/2012r. -
5,50zł., 09/2012r. - 5,50 zł., 10/2012r., - 5,50 zł., 1 l/2012r. - 5,50 zł.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami informujemy, że w przypadku gdy składka na ubezpieczenia społeczne (w tym dobrowolne ubezpieczenie chorobowe) została opłacona w terminie, a kwota miesięcznej niedopłaty nie przekroczyła (6,60zł. do wysokości odsetek) ciągłość dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego została zachowana.
W związku z powyższym wniosek o wyrażenie zgody na opłacenie składki po terminie płatności za ww. miesiące jest bezzasadny."

Data: 2013-03-03 23:38:41
Autor: cef
składka ZUS
cac wrote:
[...]

nastepujÄ…ce pismo:

Zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami
[...]

No to ja chętnie poznam ten przepis, z którego to wynika.

Data: 2013-03-04 01:05:23
Autor: cac
składka ZUS
No to ja chętnie poznam ten przepis, z którego to wynika.

Swoją drogą w rozporządzeniu nigdzie nie trafiłem zapisu o odsetkach i magicznej kwocie 6,60 dzika. Powinni go podać w takim piśmie? Może wystosować jeszcze jedno z prośbą o podanie dokładnej podstawy prawnej?

ja jebie! czytam te pieprzone rozporządzenie - nic z niego nie rozumiem. jak oni sie w tym połapują i jak oni te składki rozliczają - nie mam pojęcia.

Wystapiłem równolegle z pismem o rozliczenie konta w ZUS - zobaczę co mi przyjdzie to dam znać.

Data: 2013-03-05 08:46:53
Autor: cac
składka ZUS
No to ja chętnie poznam ten przepis, z którego to wynika.

znalazłem coś takiego:

Odsetek za zwłokę nie nalicza się, jeżeli wysokość odsetek nie przekracza
trzykrotności wartości opłaty dodatkowej pobieranej przez operatora
wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo
pocztowe za traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej (do 31
grudnia 2015 r. obowiązki operatora wyznaczonego pełni Poczta Polska S.A).
Obecnie kwota ta wynosi 6,60 zł (tj. 3 x 2,20 zł).

Podstawa prawna: art. 54 § 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.
Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.)

Data: 2013-03-05 10:43:57
Autor: cef
składka ZUS
cac wrote:
[...]

poleconej (do 31 grudnia 2015 r. obowiÄ…zki operatora wyznaczonego
[...]

To jest oczywiste, ze nawet nikomu się nie chciało szukać.
Chodzi o inny przepis. Z czego wynika, że jak jest niedopłata na koncie
mniejsza niĹĽ te 6,6 to nie wypada siÄ™ chorobowego.

Data: 2013-03-05 14:06:23
Autor: sz.
składka ZUS
To jest oczywiste, ze nawet nikomu się nie chciało szukać.
Chodzi o inny przepis. Z czego wynika, że jak jest niedopłata na koncie
mniejsza niĹĽ te 6,6 to nie wypada siÄ™ chorobowego.

no wypada się wypada, to już ustalilismy, ale ja wszystko dopłaciłem i uregulowałem brakujące kwoty (bez odsetek). teraz w PUE widze ze wszystkie kwoty się zgadzają. Poczekam jeszcze na rozliczenie konta

Data: 2013-03-11 21:04:10
Autor: cac
składka ZUS
rozliczenie konta wykazało że wszystko jest ok, nawet mam nadpłate na koncie ub. zdrowotengo.

oba pisma z ZUS kitram gdzieś głęboko na przyszłość a Wam dziękuję za dyskusję.

pzdr, sz.

Data: 2013-02-20 08:32:13
Autor: Gotfryd Smolik news
składka ZUS
On Wed, 20 Feb 2013, cac wrote:

[...]

  Wedle przeszłych opisów z grupy, nijak.
  Po prostu ubezpieczony ma "prawo do błędu" i jak zauważy, to może
poprawić bez konsekwencji, a jak nie zauważy to może mieć pech,
za¶ ZUS też ma "prawo do błędu", ale jak nie zauważy to co najwyżej
dopłaci odsetki (np. do zwrotu nienależnie opłaconych składek),
ale fakt obustronnego niezauważenia obci±ż± "bonusem" tylko
ubezpieczonego.

[...]

  j.w. - wychodzi że nie.

Zastanawiam się, czym rożni± się te
wnioski od siebie, i jak± maj± moc wi±ż±c± uzyskiwane na podstawie tych
wniosków informacje z ZUS?

  Logika jest taka, że to my mamy płacić i my mamy podać prawidłowe
dane, w tym wysoko¶ci składek.
  Ergo, w razie błędu to my jeste¶my złodziejem który ukradł należne
składki :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-25 00:53:40
Autor: cac
składka ZUS
 Logika jest taka, że to my mamy płacić i my mamy podać prawidłowe
dane, w tym wysoko¶ci składek.

no to fakt, kiedy¶ przy jakiej¶ pomyłce mi nawet takie pismo przysłali.

składka ZUS