składki ZUS - 10 czy 5 lat wstecz?

Data: 2011-12-27 13:20:33
Autor: Cpl
składki ZUS - 10 czy 5 lat wstecz?
Czytałem o nowelizacji ustawy, która zminiejsza wymagalność składek zusowskich z 10 do 5 lat. Pytanie - czy ta ustawa obowiązuje (albo kiedy będzie obowiązywać), czy to tylko kolejny projekt wrzucony do szuflady?

Data: 2011-12-27 15:19:19
Autor: 'Tom N'
Cpl w <news:jdcd78$cee$1mx1.internetia.pl>:

Czytałem o nowelizacji ustawy, która zminiejsza wymagalność składek zusowskich z 10 do 5 lat. Pytanie - czy ta ustawa obowiązuje (albo kiedy będzie obowiązywać), czy to tylko kolejny projekt wrzucony do szuflady?

Skoro gdzieś i coś już czytałeś, to zapewne przeczytasz również:
<http://www.cuw.gov.pl/files/baza_wydawnictw/dziennik/2011/pozycje/p1378.pdf>

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-12-27 15:56:00
Autor: Cpl
składki ZUS - 10 czy 5 lat wstecz?
Skoro gdzieś i coś już czytałeś, to zapewne przeczytasz również:
<http://www.cuw.gov.pl/files/baza_wydawnictw/dziennik/2011/pozycje/p1378.pdf>

Dzięki. Czyli rozumiem, że jeśli mam zaległość ZUSowską z 2004 roku (na drobne kilkadziesiąt złotych) to już ZUS nie może w żaden sposób dochodzić spłaty tej kwoty?

Data: 2011-12-28 08:26:11
Autor: macso

Użytkownik "Cpl" <no@spam.com> napisał w wiadomości news:jdcman$vcs$1mx1.internetia.pl...
[...]

nie ciesz się za szybko,
bo może jest tak, że te 5 lat obowiązuje dla zaległości powstałych po wejściu w życie tej ustawy tzn po 16.10.2011

macso

Data: 2011-12-28 17:16:58
Autor: Kriss

Użytkownik "macso" <macso@poczta.oiniet.pl> napisał w wiadomości news:jdegaq$20k$1inews.gazeta.pl...

nie ciesz się za szybko,
bo może jest tak, że te 5 lat obowiązuje dla zaległości powstałych po wejściu w życie tej ustawy tzn po 16.10.2011

macso

Sugerujesz, że gdy poprzednia ustawa wchodziła w życie też obowiązywała w pełni dopiero po kolejnych 5 latach - co rok ZUS mógł sobie doliczać 5+1 +1 +1 itd ? Bzdura :D

Data: 2011-12-28 18:40:18
Autor: 'Tom N'
Kriss w <news:jdffds$k0j$1node2.news.atman.pl>:

[...]

Sugeruję przeczytanie art. 27 ustawy, którą podlinkowałem

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-12-28 19:49:47
Autor: macso
składki ZUS - 10 czy 5 lat wstecz?

Użytkownik "Kriss"

[...]

a skąd aż taki wniosek?
sugerowałem tylko, że ZUS ma dar do własnych interpretacji, tylko tyle.

ale odpowiadając na pytanie, czy nie uważaśz że prościej to zinterpretować że
do dokumentów do roku 2010 obowiązuje sztywni 10 lat
a do dokumentów od 2011 skokowo obnizą się do 5 lat

macso

Data: 2011-12-28 23:02:59
Autor: Marek
składki ZUS - 10 czy 5 lat wstecz?
odpowiadając na pytanie, czy nie uważaśz że prościej to zinterpretować że
do dokumentów do roku 2010 obowiązuje sztywni 10 lat
a do dokumentów od 2011 skokowo obnizą się do 5 lat

Byłoby logiczne, zresztą wydłużenie przedawnienia ileś-lat temu tak
wprowadzono. Zapominasz jednak o podstawoym interesie, a tym jest interes
ZUS. Dlatego też niestety, ale chyba nie jest tak różowo. Ale to tylko moim
skromnym zdaniem, może sie mylę.

PS. Bolszewicy w ZSRR po rewolucji zakazali bicia w dzwony koscielne, bo
"nie leżalo to w interesie kasly robotniczej"

Nie lezy w interesie klasy robotniczej, by te składki, które mozna jeszcze
ściagnąc się za szybko przedawniły. Prawo w państwie prawa nie może działać
wstecz i musi chronic prawa nabyte. Jak ktoś nabył prawo do zapłaty wraz  odsetkami składek ZUS, to tego prawa
nikt nie może zabrać. Tym bardziej, że po 11 miesiącach i 30 dniach
płatnik nabywa prawo do jeszcze większych odsetek za zwłokę.

Data: 2011-12-28 23:06:22
Autor: Marek
składki ZUS - 10 czy 5 lat wstecz?
nikt nie może zabrać. Tym bardziej, że po 11 miesiącach i 30 dniach
9 latach, 11 miesiacach 30 dnaich. (moja pomyłka)

składki ZUS - 10 czy 5 lat wstecz?