sklonowane owce w krakowskim sądzie - jaka może być podstawa wyroku?

Data: 2015-09-06 10:35:59
Autor: Andrzej Lawa
sklonowane owce w krakowskim sądzie - jaka może być podstawa wyroku?
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,42699,18704509,sad-wydal-wyrok-musze-zagazowac-pszczoly-przeszkadzaly-letnikom.html

Na jakiej podstawie prawnej s±d mógł wydać tak idiotyczny wyrok?

Pomijam już taki detal, że orzekaj±cy kretyni nie maj± pojęcia o pszczołach, bo jakby mieli to by wiedzieli, że pszczoły nie stanowi± problemu ani zagrożenia - tylko ewentualnie osy. Zauważalnie różne od pszczół.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2015-09-06 17:20:03
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06-09-15 o 10:35, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Na jakiej podstawie twierdzisz, że pszczoły atakuj±ce człowieka maj± być inaczej traktowane, niż przykładowo w¶ciekły pies? Artykuł jest cokolwiek tendencyjnie napisany. Nikt tych pszczół zabijać nie każe. Wła¶ciciel ma po prostu zapewnić bezpieczeństwo ludziom. Skoro udowodniono zagrożenie - a zakładam, ze tak - to przecież zamiast gazować pszczoły może wystarczy przenie¶ć ule z dala od letników?

Data: 2015-09-06 21:56:17
Autor: Andrzej Lawa
[...]

No lito¶ci...

Pszczoły ludzi nie atakuj± - przynajmniej nie te hodowane w Polsce.

Naogl±dali się ludzie bredni typu "Rój" i takie skutki...

Data: 2015-09-07 14:41:54
Autor: nadir
[...]

Zobacz jakie agresywne s± te pszczoły.
http://uwaga.tvn.pl/reportaze,2671,n/kto-uratuje-pszczoly,176670.html

Data: 2015-09-07 14:53:33
Autor: A. Filip
Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> pisze:
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,42699,18704509,sad-wydal-wyrok-musze-zagazowac-pszczoly-przeszkadzaly-letnikom.html

Na jakiej podstawie prawnej sąd mógł wydać tak idiotyczny wyrok?

Pomijam już taki detal, że orzekający kretyni nie mają pojęcia o
pszczołach, bo jakby mieli to by wiedzieli, że pszczoły nie stanowią
> [...]
pszczół.

http://uwaga.tvn.pl/reportaze,2671,n/kto-uratuje-pszczoly,176670.html
| 30 czerwca tego roku sąd okręgowy w Krakowie nakazał, by liczącą 29 uli
| pasiekę zmniejszył do zaledwie 6 sztuk. [...]
| Po 7 latach procesu Sąd Rejonowy w Wadowicach oddalił w całości pozew przeciwko
| panu Mieczysławowi. Przykrą niespodziankę sprawił jednak wyrok sądu drugiej
| instancji: wyloty pszczół zostały potraktowane, jako szkodliwa ingerencja w
| nieruchomości sąsiadów. Sąd nakazał zmniejszenie liczby uli w pasiece do 6

A ty masz pojęcie to ten wyrok oznacza w praktyce?
Sąd uznał że pszczoły jako takie są OK ale nie w aż takiej ilości.
Choćby to było zagrożenie (nadmiernym) irytowaniem sąsiadów.
Poza tym wyrok sądu można IMHO wypełnić przenosząc ule wiec jest to kwestia
wygoda sÄ…siadĂłw v. wygoda pszczelarza.

--
A. Filip
MiĹ‚ość matki jest pomostem do wszystkiego, co dobre - teraz i w wiecznoĹ›ci.  (PrzysĹ‚owie tureckie)

Data: 2015-09-08 13:29:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.09.2015 o 14:53, A. Filip pisze:

A ty masz pojęcie to ten wyrok oznacza w praktyce?
Sąd uznał że pszczoły jako takie są OK ale nie w aż takiej ilości.

Na jakiej podstawie?

Choćby to było zagrożenie (nadmiernym) irytowaniem sąsiadów.

A mnie ty nadmiernie irytujesz, więc wynocha z internetu ;->

Poza tym wyrok sądu można IMHO wypełnić przenosząc ule wiec jest to kwestia
wygoda sÄ…siadĂłw v. wygoda pszczelarza.

Nie, nie można. Nie w czasie wskazanym w wyroku. Nie masz pojęcia o pszczołach.

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić
i raduj siÄ™ ĹĽyciem!

Data: 2015-09-08 13:32:17
Autor: J.F.
sklonowane owce w krakowskim sądzie - jaka może być podstawa wyroku?
UĹĽytkownik "Andrzej Lawa"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:msmgqk$rrc$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 07.09.2015 o 14:53, A. Filip pisze:
A ty masz pojęcie to ten wyrok oznacza w praktyce?
Sąd uznał że pszczoły jako takie są OK ale nie w aż takiej ilości.
Na jakiej podstawie?

Moze na podstawie takiej, ze teraz przeszkadzaja, a kiedys nie przeszkadzaly.
A wtedy bylo 6 uli ...

Poza tym wyrok sądu można IMHO wypełnić przenosząc ule wiec jest to kwestia
wygoda sÄ…siadĂłw v. wygoda pszczelarza.

Nie, nie można. Nie w czasie wskazanym w wyroku. Nie masz pojęcia o pszczołach.

No to trzeba apelacje zlozyc, bedzie pare lat na przeprowadzke :-)

J.

Data: 2015-09-08 14:30:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.09.2015 o 13:32, J.F. pisze:

Nie, nie można. Nie w czasie wskazanym w wyroku. Nie masz pojęcia o
pszczołach.

No to trzeba apelacje zlozyc, bedzie pare lat na przeprowadzke :-)

No litości... Wyrok w pierwszej instancji był na korzyść pszczelarza. To jest wyrok z apelacyjnego.

Data: 2015-09-07 15:03:11
Autor: J.F.
sklonowane owce w krakowskim s±dzie - jaka może być podstawa wyroku?
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:msgttf$118$1@node2.news.atman.pl...
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,42699,18704509,sad-wydal-wyrok-musze-zagazowac-pszczoly-przeszkadzaly-letnikom.html
Na jakiej podstawie prawnej s±d mógł wydać tak idiotyczny wyrok?

Idiotyczny jak idiotyczny, gdyby obok sasiad hodowal zwierzeta, ktore cie potem niepokoja i gryza, to tez bys protestowal.

I obojetne, czy to to sa osy, komary, mrowki czy koty, psy, konie.
Tylko wieksze latwiej upilnowac w zagrodzie, a na swobodnie walesajace sie sa inne przepisy.

Ale pytanie o podstawe prawna ciekawe ...

Pomijam już taki detal, że orzekaj±cy kretyni nie maj± pojęcia o pszczołach, bo jakby mieli to by wiedzieli, że pszczoły nie stanowi± problemu ani zagrożenia - tylko ewentualnie osy. Zauważalnie różne od pszczół.

Cos tam jednak sasiadom przeszkadza. Pszczoly czy osy przypadkiem zamieszkale w okolicy ?
Owszem, sad mogl nakazac uzupelnienie dowodow - badania genetyczne mogly by chyba wykazac przynaleznosc do stada ? :-)

P.S. Ostatnio mnie cos ugryzlo, wiec mam inny punkt widzenia :-P

J.

Data: 2015-09-07 15:22:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-09-07 o 15:03, J.F. pisze:
Ale pytanie o podstawe prawna ciekawe ...

Pewnie 144kc.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-08 13:34:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.09.2015 o 15:03, J.F. pisze:

Na jakiej podstawie prawnej s±d mógł wydać tak idiotyczny wyrok?

Idiotyczny jak idiotyczny, gdyby obok sasiad hodowal zwierzeta, ktore
cie potem niepokoja i gryza, to tez bys protestowal.

Szczekaj±ce psy s± daleko bardziej uci±żliwe od pszczół. Już widzę te wyroki nakazuj±ce pozbycie się psów...

[ciach]

P.S. Ostatnio mnie cos ugryzlo, wiec mam inny punkt widzenia :-P

Pytanie co. Podejrzewam, że osa. To te cholery się pchaj± do owoców i napojów.

Pszczoły maj± obsesję na punkcie kwiatów i póki jakiej¶ fizycznie nie przygnieciesz maj± cię w nosie.

Data: 2015-09-08 13:36:07
Autor: Liwiusz
sklonowane owce w krakowskim sądzie - jaka może być podstawa wyroku?
W dniu 2015-09-08 o 13:34, Andrzej Lawa pisze:
Szczekające psy są daleko bardziej uciążliwe od pszczół. Już widzę te
wyroki nakazujÄ…ce pozbycie siÄ™ psĂłw...

Widzę, że przepisu jeszcze nie przeczytałeś.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-08 19:25:23
Autor: J.F.
sklonowane owce w krakowskim s±dzie - jaka może być podstawa wyroku?
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:msmh4q$s87$1@node1.news.atman.pl...
[...]

W USA sie zdarza. U nas chyba tez by dalo rade.
Ale psy nie takie glupie, dlugo nie szczekaja.

[...]

No wlasnie przygniotlem. Okno bylo otwarte, cos tam po mieszkaniu latalo, duze,
a potem przestawilem stope i poczulem uklucie.
Nie wiem co, nie wiem czy to duze, i noc zmarnowana.
Pech.
Ale jakby mi mialy pszczoly w wiekszej ilosci po mieszkaniu latac ...

J.

Data: 2015-09-08 20:23:04
Autor: re
[...]

-- -
Tak można mówić o zachowaniu statystycznej pszczoły, ale nie o pasiece z 30-ma rodzinami pszczelimi w której w każdym sezonie dochodzi do przynajmniej kilku wyrojeń w czasie których każdorazowo kilka tysięcy pszczół które wyleciały z ula, kr±ży nerwowo po najbliższej okolicy szukaj±c na czym by tu się uwiesić. Pszczelarz chyba nawet nie ma obowi±zku zdjęcia tych pszczół.

sklonowane owce w krakowskim sądzie - jaka może być podstawa wyroku?