Data: 2013-01-10 07:01:28 | |
Autor: mierzvoj | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
witam czy mozna obawiac sie, ze nowy samochod z tym silnikiem bedzie problematyczny w kwestii awarii silnika? pozdrawiam
|
|
Data: 2013-01-10 08:11:42 | |
Autor: Marcin N | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
W dniu 2013-01-10 08:01, mierzvoj pisze:
witam czy mozna obawiac sie, ze nowy samochod z tym silnikiem bedzie problematyczny Tak. -- MN |
|
Data: 2013-01-10 07:22:42 | |
Autor: mierzvoj | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
O rany myslalem ze bedzie ok. A co sie dzieje? |
|
Data: 2013-01-10 08:48:52 | |
Autor: Marcin N | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
W dniu 2013-01-10 08:22, mierzvoj pisze:
O rany myslalem ze bedzie ok. A co sie dzieje? Pojęcia nie mam. Pytałeś, czy możesz się obawiać. Możesz. -- MN |
|
Data: 2013-01-10 12:55:03 | |
Autor: Budzik | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Osobnik posiadaj±cy mail marcin5.usun.wykasuj@onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:
grupy umieraj±... --Tak.O rany myslalem ze bedzie ok. A co sie dzieje? Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "No bo jest tak: ludzie dziel± siê na trzy grupy: tych, którzy umiej± liczyæ i tych, którzy nie umiej±." Aneta Baran |
|
Data: 2013-01-10 08:23:18 | |
Autor: Myjk | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Thu, 10 Jan 2013 07:01:28 +0000 (UTC), mierzvoj
czy mozna obawiac sie, ze nowy samochod z tym silnikiem bedzie problematyczny w kwestii awarii silnika? Właśnie też walczę z temate TSI (szukam 2.0) i póki co jedynym problemem tych silników było wciaganie oleju, nawet pół litra na tysiąc kilometrów. Natomiast w nowym wyypuście (po 2011) poprawili to już i ponoć problem nie występuje. Poza tym nie doszukałem się mankamentów, ale może to wynikać z faktu, że stosunkowo mało tego jeździ w PL -- większość woli klekoty. Natomiast faktem jest niskie spalanie jak na turbo benzynę, wysoki moment i duża moc, niczym w klekocie ciągnie spokojnie już od 1300obr., do tego cisza w aucie w porównaniu z klekotem. BTW Nie widzę czegoś takiego jak 1.4 TSI *85* *KM*, więc albo 1.2 TSI albo 1.4 MPI/16V, albo 1.4 TSI 90 _kW_ -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-01-10 08:49:03 | |
Autor: szufla | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Właśnie też walczę z temate TSI (szukam 2.0) i póki co jedynym problemem Tu jest jakis artykul: http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-czy-silniki-1-4-tsi-sa-awaryjne,nId,709645 sz. |
|
Data: 2013-01-10 12:56:27 | |
Autor: J.F | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
Właśnie też walczę z temate TSI (szukam 2.0) i póki co jedynym problemem Ale naprawde, czy w instrukcji napisali ? Natomiast w nowym wyypuście (po 2011) poprawili to już i ponoć problem nie Ale wysokie jak na samochod i zagazowac sie nie da ? :-) wysoki moment i Klekota tez mozna wyciszyc. A w ogole to nie wiem czemu go klekotem nazywacie :-) J. |
|
Data: 2013-01-10 13:49:02 | |
Autor: Myjk | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Thu, 10 Jan 2013 12:56:27 +0100, J.F
Ale naprawde, czy w instrukcji napisali ? Faktycznie tak te silniki wciągały olej. Jedne mniej, drugie więcej (podejrzewam, że styl jazdy miał spory wpływ), ale paliły olej. Ale wysokie jak na samochod Przy takiej mocy wg mnie jest bardzo niskie. Do Austrii jechałem na narty (zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami, bo przecież radar co pół kilometra :P), to Octavia 2.0 TFSI spaliła 6,3L/100 (tylko to akurat była wersja ~160KM). Natomiast właścicielem był kumpel, który się chyba bał drążka skrzyni biegów i potrafił (także pod górę) jechać z 1000 obr. i jeszcze przyśpieszać bez redukcji. Jak dla mnie masakra, ale jak widać nie wpłynęło to negatywnie na wynik spalania. Przyznam, mnie się to spodobało (co nie znaczy, że bym tak jeździł), bo mój diesel prędzej by ducha wyzionął niż pociągnął na 4/5 od 1000 obr., zwłaszcza pod górę. TFSI mimo wszystko jechało. i zagazowac sie nie da ? :-) Raczej się nie da. Klekota tez mozna wyciszyc. Klekot daje sotsunkowo niskie dźwięki, tego w zasadzie nie sposób skutecznie wyciszyć do poziomu silnika benzynowego. TFSI w Octavii super ciągnęło od 1000 i nie trzeba było wcale przekraczać 3,5k (przy której benzyna jest jeszcze bardzo cicha), żeby dynamicznie jechać. Poważnie, jako że lubię ciszę w aucie, zakochałem się w tym silniku. Chcę ten silnik wziąć w budzie Audi A6, które jest jeszcze zdecydowanie lepiej wyciszone niż kompaktowa Octavia. No i Audi ma piękne, proste, klasyczne zegary, mniam. A w ogole to nie wiem czemu go klekotem nazywacie :-) Hm... trudne pytanie. Może dlatego, że klekocze. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-01-10 14:14:38 | |
Autor: J.F | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
Thu, 10 Jan 2013 12:56:27 +0100, J.F Ale wysokie jak na samochod Przy takiej mocy wg mnie jest bardzo niskie. Do Austrii jechałem na narty(>zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami, bo przecież radar co pół kilometra :P), to Octavia 2.0 TFSI spaliła 6,3L/100 (tylko to akurat była Z boxem czy bez ? wersja ~160KM). Natomiast właścicielem był kumpel, który się chyba bał Z tym ze sa i nowe dieslki. Cos mocniejszego w Insygnii tez ciagnie pod gore na 6 biegu, przy obrotach ponizej 1500 .. A w ogole to nie wiem czemu go klekotem nazywacie :-)Hm... trudne pytanie. Może dlatego, że klekocze. :P ja nie mam TDI tylko stare 1.8TD forda .. nic nie klekocze. Po rozgrzaniu i na wiekszych obrotach odglos jak z benzyniaka. J. |
|
Data: 2013-01-10 14:19:37 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
W dniu 2013-01-10 14:14, J.F pisze:
Ja mam nieco nowsze 2,0HDI od PSA i te¿ chodzi cichutko... |
|
Data: 2013-01-10 14:35:52 | |
Autor: Myjk | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Thu, 10 Jan 2013 14:14:38 +0100, J.F
Z boxem czy bez ? W tym roku bez. Ale w zeszłym roku jechał ze znajomymi z boxem, jedną osobą więcej niż teraz i załadowany bagażami pod sufit w kufrze (Kombi) i jedno miejsce w kabinie też w bagażu i zrobił do FR wynik 7.3 Ja jechałem w tym samym czasie jadąc z nim w tandemie nowym Lancerem HB 1.8D który spalił 5.5 -- ale bez boxa i z dużo mniejszą ilością bagaży (bagażnik w tym gówienku ma 350L!) Z tym ze sa i nowe dieslki. Cos mocniejszego w Insygnii tez ciagnie pod gore na 6 biegu, przy obrotach ponizej 1500 .. Co to znaczy "coś mocniejszego"? Ciągnąć to i mój jakoś ciągnie. Tylko niezbyt kulturalnie. :P ja nie mam TDI tylko stare 1.8TD forda .. nic nie klekocze. Po rozgrzaniu i na wiekszych obrotach odglos jak z benzyniaka.A w ogole to nie wiem czemu go klekotem nazywacie :-)Hm... trudne pytanie. Może dlatego, że klekocze. :P No dobrze, zmieńmy terminologię. Warczy. :P Choć dla mnie i tak każdy diesel głośniej lub ciszej klekocze. Mój dodatkowo jeszcze gwiżdże. lol -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-01-10 14:53:11 | |
Autor: J.F | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
Thu, 10 Jan 2013 14:14:38 +0100, J.F Z tym ze sa i nowe dieslki. Cos mocniejszego w Insygnii Co to znaczy "coś mocniejszego"? Nie wiem co tam bylo, ale mysle ze sobie nie zalowal bardzo. 2.2, 2.5 ... Ciągnąć to i mój jakoś ciągnie. A ten kulturalnie.. ja nie mam TDI tylko stare 1.8TD forda .. nic nie klekocze. No dobrze, zmieńmy terminologię. Warczy. :P Bardziej szumi, tak samo jak benzyniak. Moze tylko glosniej ... ale z benyzna ze sredniej polki w trasie moze konkurowac. Na jalowych obrotach jest gorzej. J. |
|
Data: 2013-01-10 15:05:00 | |
Autor: Myjk | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Thu, 10 Jan 2013 14:53:11 +0100, J.F
Ciągnąć to i mój jakoś ciągnie.A ten kulturalnie.. Owszem. Tym mnie własnie uwiódł. No dobrze, zmieńmy terminologię. Warczy. :PBardziej szumi, tak samo jak benzyniak. To masz chyba jakieś gumowe, "deczko" przytłumione ucho albo rozpatrujesz optymalny wariant, tj. obroty spoczynkowe w granicy 1,5 do 2,5k obrotów przy predkości powyżej 100/h kiedy to większość hałasu silnika zagłusza szum powietrza. To się dopiero zgodzę. Natomiast poniżej granicy 100/h i jeszcze przyśpieszaniu, hałas jest nieporównywalny. Moze tylko glosniej ... ale z benyzna ze sredniej polki w trasie moze konkurowac. Pytanie podstawowe brzmi: jechałeś, choćby taką Octavią, z TFSI? Na jalowych obrotach jest gorzej. O jałowych to nawet nie wspominam. Natomiast bezpośrednio po tych 1000 km w Octavii przesiadłem się do mojej Mazdy 6 CiTD (klasę wyżej). Nie dosyć że mułowaty wół toporny jak ruska taczka, to jeszcze hałas jak w Urusie. Jedynie fotele są wygodniejsze i dużo pewniej się prowadzi M6. Ehhh... a do tej pory całkiem lubiłem to auto. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-01-10 16:59:25 | |
Autor: J.F | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości
Thu, 10 Jan 2013 14:53:11 +0100, J.F Ciągnąć to i mój jakoś ciągnie.A ten kulturalnie.. Owszem. Tym mnie własnie uwiódł. Ale ja tu o dieslu opla pisalem. To masz chyba jakieś gumowe, "deczko" przytłumione ucho albo rozpatrujeszNo dobrze, zmieńmy terminologię. Warczy. :PBardziej szumi, tak samo jak benzyniak. No ale tak sie jezdzi, no powiedzmy do 3k rpm. przy predkości powyżej 100/h kiedy to większość hałasu silnika zagłusza No to widac ford potrafi lepiej wyciszyc kabine. Moze tylko glosniej ... ale z benyzna zePytanie podstawowe brzmi: jechałeś, choćby taką Octavią, z TFSI? Nie, ale jesli jest znacznie ciszej, to ta octavia nie jest ze sredniej polki, tylko z dobrej :-) P.S. Osobiscie nie lubie zbyt cichych samochodow - lubie slyszec silnik w czasie jazdy. Cicho, ale jednak slyszec. Natomiast bezpośrednio po tych 1000 km w Octavii przesiadłem się do mojej Taa, znam to uczucie :-) J. |
|
Data: 2013-01-11 09:56:12 | |
Autor: Myjk | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Thu, 10 Jan 2013 16:59:25 +0100, J.F
Ale ja tu o dieslu opla pisalem.Owszem. Tym mnie własnie uwiódł.Ciągnąć to i mój jakoś ciągnie.A ten kulturalnie.. A, w takim razie nie wierzę. :P Jeździłem dieslem Insigni z AT, było porównywalnie jak w mojej Mazdzie 6. Diesel klepie i zawsze będzie klepać (warczeć) przy butowaniu. Taka jest technologia i koniec. To masz chyba jakieś gumowe, "deczko" przytłumione ucho albo rozpatrujesz optymalny wariant, tj. obroty spoczynkowe w granicy 1,5 do 2,5k obrotówNo ale tak sie jezdzi, no powiedzmy do 3k rpm. W czasie przyśpieszania hałas jest większy niż w TFSI. W spoczynkowym ciągnięciu też jest, niewiele ale zawsze, ciszej. No to widac ford potrafi lepiej wyciszyc kabine. Jest taka opcja, aczkolwiek szczerze w to wątpię. Raczej nie chcesz dopuścić do siebie faktu, że gówniana Octavka może lepiej i ciszej jechać niż Mondeo czy M6. :P Też się wkurzam -- ale już się pogodziłem. :P NieMoze tylko glosniej ... ale z benyzna zePytanie podstawowe brzmi: jechałeś, choćby taką Octavią, z TFSI? Więc najpierw zasiądź, a potem podyskutujemy. :P Też do niedawna broniłem diesla, bo żeby z wolnossaka wycisnąc nominalną moc, to trzeba było wykręcić na 4-5k -- a wtedy faktycznie zaczynał się hałas. Ale TFSI to inna bajka. ale jesli jest znacznie ciszej, to ta octavia nie jest ze sredniej polki, tylko z dobrej :-) Na to wychodzi. P.S. Osobiscie nie lubie zbyt cichych samochodow - lubie slyszec silnik w czasie jazdy. Cicho, ale jednak slyszec. Ja bym najchętniej jeździł elektrykiem. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2013-01-11 11:57:53 | |
Autor: J.F | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
Thu, 10 Jan 2013 16:59:25 +0100, J.F No to widac ford potrafi lepiej wyciszyc kabine. Jest taka opcja, aczkolwiek szczerze w to wątpię. Raczej nie chcesz Ale ja nie twierdze ze jezdzi ciszej niz Octavia. Jezdzi jak dla mnie wystarczajaco cicho, mozna jechac 120 i rozmawiac nie podnoszac glosu, a sam odglos silnika w zaden sposow nie przypomina klekotu. I naprawde mozna by odglos tego diesla pomylic z wieloma srednio glosnymi benzyniakami. Musze sprobowac nagrac ... tylko teraz same ambitne telefony, z wycinaniem szumow :-) P.S. Osobiscie nie lubie zbyt cichych samochodow - lubie Ja bym najchętniej jeździł elektrykiem. :P A mnie jednak przeszkadza brak "sprzezenia zwrotnego" :-) J. |
|
Data: 2013-01-11 09:05:12 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
W dniu 2013-01-10 14:14, J.F pisze:
ja nie mam TDI tylko stare 1.8TD forda .. nic nie klekocze. Po ROTFL, wsiądź w tego benzyniaka - i porównaj odgłosy przy max obrotach tego 1,8TD :D czyli pewnie w okolicach 4500rpm :) Rechot będzie zawsze rechotem, choćby nie wiem jakie common raile wymyślili - słychać go będzie zawsze na kilometr, nigdy nie uczynią odgłosu jego pracy - jak odgłosu benzyniaka ;) Pozdro !! PS: Chociaż muszę przyznać że takie 3,5 z BMW dość przyjemnie klekocze :) |
|
Data: 2013-01-10 14:33:24 | |
Autor: RobertP. | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
On Thu, 10 Jan 2013 13:49:02 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
i zagazowac sie nie da ? :-) W cenniku skody jest opcja Twin Power (LPG) dla 1.4 TSI/90 kW (122 KM) więc pewnie się da (inna kwestia, czy się to opłaci). -- Pozdrawiam RobertP. |
|
Data: 2013-01-11 09:07:49 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
W dniu 2013-01-10 14:33, RobertP. pisze:
On Thu, 10 Jan 2013 13:49:02 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:Pewnie na 4 wtryski gazu jeden wtrysk benzyny, albo coś na tą modłę :) bo inaczej to ja tego nie widzę. Pozdro ! PS: Ciekawe jak to wychodzi w kosztach użytkowania ? |
|
Data: 2013-01-11 22:06:16 | |
Autor: moophone_ | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Użytkownik "Cezary Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kcoh8i$pgc$2@news.task.gda.pl...
W cenniku skody jest opcja Twin Power (LPG) dla 1.4 TSI/90 kW (122 KM)Pewnie na 4 wtryski gazu jeden wtrysk benzyny, albo coś na tą modłę :) bo inaczej to ja tego nie widzę. Z tego co pamietam, jedyna i najwieksza roznica od "klasyczej" instalacji wtrysku gazu byla taka, iz Skodach TSI z fabryczbym LPG na biegu jalowym zasilanie jest benzyna ;) Oszczednosc napewno mniejsza... Link: http://www.skoda-auto.pl/oferta/auto-z-lpg Pozdr Mirek |
|
Data: 2013-01-10 14:33:24 | |
Autor: RobertP. | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
On Thu, 10 Jan 2013 13:49:02 +0100, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:
i zagazowac sie nie da ? :-) W cenniku skody jest opcja Twin Power (LPG) dla 1.4 TSI/90 kW (122 KM) więc pewnie się da (inna kwestia, czy się to opłaci). -- Pozdrawiam RobertP. |
|
Data: 2013-01-10 15:03:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Dnia Thu, 10 Jan 2013 07:01:28 +0000 (UTC), mierzvoj napisa³(a):
witam czy mozna obawiac sie, ze nowy samochod z tym silnikiem bedzie problematyczny w kwestii awarii silnika? pozdrawiam Swoj± drog±, to bardzo dziwne parametry ma ten silnik. 85KM to w sumie niewiele jak na wolnoss±cy silnik o tej pojemno¶ci, a tu jeszcze turbo i takie nic? Fiat mia³ 86KM z 1.2 i to z 15 lat temu. |
|
Data: 2013-01-11 09:09:28 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
W dniu 2013-01-10 15:03, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 10 Jan 2013 07:01:28 +0000 (UTC), mierzvoj napisa³(a):Mo¿e VW chodzi³o o to ¿eby nie wypala³o dziur w t³okach, skoro 1,4 TSI zrównali moc± z 1,4 16V które t³uk± ju¿ ³adnych parê latek ;) Pozdro ! |
|
Data: 2013-01-11 09:54:27 | |
Autor: Myjk | |
skoda 1.4 TSI 85 KM | |
Fri, 11 Jan 2013 09:09:28 +0100, Cezary Daniluk
Może VW chodziło o to żeby nie wypalało dziur w tłokach, skoro 1,4 TSI zrównali mocą z 1,4 16V które tłuką już ładnych parę latek ;) Po prostu założyciel wątku się klepnął. Zapewne chodziło o 85 kW :P -- Pozdor Myjk |
|