skoda fabia I - awaria komputera przez wymianę radia ?

Data: 2012-06-02 16:49:19
Autor: Tomasz Pyra
skoda fabia I - awaria komputera przez wymianę radia ?
On Sat, 2 Jun 2012 16:36:31 +0200, Jerzy S. wrote:

witam,

wymieniłem radio fabryczne skody na lepsze z mp3. Czy to prawda że po wyjęciu radia fabrycznego komputer skody dostaje szajby i nie można zamykać drzwi z kluczyka i otwierać oraz klapy bagażnika ?

Raczej sprawy niezwiązane.

To znaczy związane o tyle, że stawiam że albo montujący alarm coś
"narzeźbił" co montujący radio pozmieniał, albo montujący radio podłączył
coś źle i ogłupiały inne urządzenia.

Duża ilość pozornie niezwiązanych urządzeń z którymi masz problem wskazuje
na jakiś ogólny problem z zasilaniem - zacząłbym od sprawdzenia przyłączy
mas czy ktoś nie zapomniał czegoś przykręcić, dalej samo zasilanie.
A punkt zerowy to jeszcze sprawdź napięcie akumulatora.

Zacząć możesz od wyłączenia wszystkich bezpieczników i po kolei włączać
kolejne obwody i sprawdzać co działa, co nie i tak szukać przyczyny.

Data: 2012-06-03 11:47:33
Autor:
skoda fabia I - awaria komputera przez wymianę radia ?
Witam serdecznie.

Jak nic gdzieś masę odciął...
Może była podłączona inteligentnie inaczej właśnie przez radio? Coś mi się zdaje, że dobry spec będzie potrzebny aby ogarnąć ten bałagan. Niestety większość: "elektryków" samochodowych umie tylko wymieniać całe moduły. Jeśli coś trzeba zdiagnozować to już ponad ich siły.
Ostatnio przerabiałem podobny problem w innym aucie. Nawet komputer z immobilizerem chceli wymieniać. Jeden nawet wziął kasę bo wydawało mu się, że naprawił. Na szczęście przy odbiorze okazało się, że trafił na moment kiedy autko działa a naprawdę nic nie zrobił.
W końcu wziąłem multimetr, oscyloskop, schemat i po 15 minutach znalazłem luźną śrubkę od masy komputera przy silniku.
Gdybyś był na Podlasiu mógłbym zerknąć gratis. ;-)
Pozdrawiam.

Sebastian
http://nemetiisto.pl
http://tunery.tv

--

skoda fabia I - awaria komputera przez wymianę radia ?