skoda fabia kombi... warto?

Data: 2010-03-24 11:13:50
Autor: Tomasz Kałużny
skoda fabia kombi... warto?
Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:hocmvc$9uq$1inews.gazeta.pl...
Warto taka skode fabia kombi kupowac z silnikiem 1.4 benzyna, czy lepiej 1.9 diesel? Silnik 1.4 aby mniejsze spalanie bylo, choc pewnie to za slaby silnik co? Rocznie przebieg ok 25tys km. Co sie najczesciej psuje w tych skodach?

U mnie w firmie były fabianki 1.4 16V (dwie wersje przed obecną) zagazowane. Przejeździły ok. 5 lat, przebieg 220-250 tys. i oprócz listwy zapłonowej wymienianej dwa razy w jednym egzemplarzu nie było do zrobienia nic poza eksploatacyjnymi częściami. Serwis cały czas ASO. Jedna została odkupiona zresztą później przez pracownika tego ASO. Teraz jeżdżą fabianki z silnikami 1.4 TDI. Przebieg podobny, czas eksploatacji też. Usterka poważna jedna - po 240 tysiącach pękł łańcuszek od pompy olejowej, który nie jest wogóle uwzględniany do wymiany, spowodował uszkodzenie wału i innych elementów a w konsekwencji to, że opłacało się kupić drugi silnik na Allegro. Jeżdżą u nas też roomstery i tu również nie ma powodów do narzekań - tzn. usterki jeśli się trafiają to najczęściej na skutek przypadku (pisałem ostatnio jak uszkodził się przewód paliwa), lub zaniedbania. Zawieszenie w Skodach jest bardzo trwałe, serwis przystępny cenowo, wykonanie dobre...

Podsumowując - wg. mnie Skoda jest bardzo trwałym i wdzięcznym w eksploatacji samochodem na wiele lat.

Pozdrawiam, Tomek.

skoda fabia kombi... warto?