Data: 2009-11-11 14:39:41 | |
Autor: Paul | |
skoda superb spalanie | |
http://www.skoda-auto.pl/pl/download/file/453
może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest, że automat w 1.8 TSI pali mniej od manuala? |
|
Data: 2009-11-11 14:52:05 | |
Autor: Frantic Freddie | |
skoda superb spalanie | |
Paul wrote:
http://www.skoda-auto.pl/pl/download/file/453 DSG? |
|
Data: 2009-11-11 14:57:49 | |
Autor: Przembo | |
skoda superb spalanie | |
*Paul* napisal(a) w news:hdeequ$o4n$1achot.icm.edu.pl:
http://www.skoda-auto.pl/pl/download/file/453 To nie jest klasyczny automat, a nizsze spalanie wynika z braku elementu odpowiedzialnego za podwyzszone spalanie i pogorszenie osiagow... Wiecej szczegółów powinno podać Ci google na hasło dsg, a w szczegolnosci rekordy dotyczace dsg z suchym sprzegłem :) Pozdr |
|
Data: 2009-11-11 13:59:06 | |
Autor: Waldek Godel | |
skoda superb spalanie | |
Dnia Wed, 11 Nov 2009 14:57:49 +0100, Przembo napisał(a):
To nie jest klasyczny automat, a nizsze spalanie wynika z braku elementu odpowiedzialnego za podwyzszone spalanie i pogorszenie osiagow... To w ogóle nie jest automat, to jest zwykła skrzynia z elektronicznym sterowaniem, tak samo jak np. Citroenowska skrzynia MCP (pomijając kwestię ilości sprzęgieł oczywiście) -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2009-11-11 15:32:21 | |
Autor: J.F. | |
skoda superb spalanie | |
On Wed, 11 Nov 2009 13:59:06 +0000, Waldek Godel wrote:
Dnia Wed, 11 Nov 2009 14:57:49 +0100, Przembo napisał(a): A propos - jak tym sie manewruje gdy trzeba znikoma predkosc ? Normalnie to bym na "polsprzegle", ale tu o ile rozumiem nie ma ? J. |
|
Data: 2009-11-11 16:16:09 | |
Autor: Maciej Loret | |
skoda superb spalanie | |
Witam.
A propos - jak tym sie manewruje gdy trzeba znikoma predkosc ? Jeździłem Alfą z podobnym (?) sterowaniem. Manewrowało się normalnie. Puszczasz gaz - auto się zatrzymuje. Naciskasz - auto rusza... -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl |
|
Data: 2009-11-11 16:19:02 | |
Autor: J.F. | |
skoda superb spalanie | |
On Wed, 11 Nov 2009 16:16:09 +0100, Maciej Loret wrote:
Witam. Ale z jaka predkoscia i przyspieszeniem ? Bo ja powiedzmy chcialbym podjechac na parkingu 20cm .. J. |
|
Data: 2009-11-11 16:37:19 | |
Autor: Zyga | |
skoda superb spalanie | |
J.F. wrote:
I to jest problem z DSG. Mam tiptronica i puszczając hamulec samochod rusza. W DSG niestety trzeba dodac gazu i latwo dodac go troche za duzo np. w 1.8TSI... -- pdzr - Zyga |
|
Data: 2009-11-11 17:24:24 | |
Autor: eManitou | |
skoda superb spalanie | |
Zyga pisze:
I to jest problem z DSG. Mam tiptronica i puszczając hamulec samochod rusza. W DSG niestety trzeba dodac gazu i latwo dodac go troche za duzo np. w 1.8TSI... TSI jak TSI ale co dopiero w dieslach ? :-) Podobno łatwo można wyrżnąć np w ścianę garażu :-) |
|
Data: 2009-11-11 17:32:06 | |
Autor: Zyga | |
skoda superb spalanie | |
eManitou wrote:
Zyga pisze:Nie mówiąc o jezdzie w korku pod górę!!! -- pzdr - Zyga |
|
Data: 2009-11-11 19:03:33 | |
Autor: Michal | |
skoda superb spalanie | |
I to jest problem z DSG. Mam tiptronica i puszczając hamulec samochod rusza. W DSG niestety trzeba dodac gazu i latwo dodac go troche za duzo np. w 1.8TSI... nie trzeba... dziala to jak w zwyklym automacie... puszczasz hamulec i auto toczy sie powolutku. gazu oczywiscie dodac mozna z umiarem nic sie nie stanie. zeby nie bylo jezdzilem chyba DSG z kazdym silnikiem..... 2.0TDI, 1,4 2,0 TSI, nawer 3,6FSI... M |
|
Data: 2009-11-11 17:36:35 | |
Autor: Maciej Loret | |
skoda superb spalanie | |
Witam.
Ale z jaka predkoscia i przyspieszeniem ? Możesz i 1cm. Muskasz gaz i auto powoli rusza, dokładnie tak jak w aucie ze sprzęgłem popuszczając delikatnie sprzęgło. -- Pozdrawiam, Maciej Loret www.maciejloret.neostrada.pl |
|
Data: 2009-11-11 14:58:02 | |
Autor: J.F. | |
skoda superb spalanie | |
On Wed, 11 Nov 2009 14:39:41 +0100, Paul wrote:
http://www.skoda-auto.pl/pl/download/file/453 link nie dziala. może mi ktoś wytłumaczyć jak to jest, że automat w 1.8 TSI pali mniej od Tym ze DSG to w zasadzie jest skrzynia reczna a nie automat starego typu oraz odrobieniem lekcji przez konstruktorow i dopasowaniem do testu ? http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/400-Superb.html?fueltype=2 no nie powiem, oszczedne te DSG potrafia byc. J. |
|
Data: 2009-11-11 22:53:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skoda superb spalanie | |
Paul pisze:
http://www.skoda-auto.pl/pl/download/file/453 Może automat nie czerpie wiedzy z wierzeń ludowych i zabobonów, tak jak wielu operatorów manuala? |
|
Data: 2009-11-19 18:32:14 | |
Autor: PepedB | |
skoda superb spalanie | |
Paul pisze:
http://www.skoda-auto.pl/pl/download/file/453Sprawdziłem jak to wygląda w innych modelach i silnikach. Wynika z tego, że w Octavii podają podobne różnice, w Passacie są one już mniejsze, zaś w przypadku wersji 2,0 200KM w zasadzie się zacierają. Z kolei w silniku diesla DSG okazuje się być mniej oszczędne. Dodajmy, że benzynowe DSG mają 7 biegów, zaś diesle 6. Twierdzę więc, że to marketing, bo zróbmy 7 biegowego manuala, albo wydłużmy nieco przełożenia poszczególnych 6 biegów jak to się robi w wersjach Bluemotion/ Greenline itd i okaże się, że manual znów mniej spali. DSG potrafi być znacząco oszczędniejsze od klasycznego automatu ze sprzęgłem hydrokinetycznym, ale nie będzie oszczędniejsze od prawidłowo powożącego kierowcy z manualem, zwłaszcza że takie auto jest trochę cięższe od tego z manualną przekłądnią. Tymczasem różnic na poziomie 0,5, czy nawet 1l/100km przeciętny użytkownik nie jest w stanie porównać, bo raz że rzadko ma możliwość jazdy w identycznie wyposażonych modelach tego samego auta, różniących się tylko przekładnią. Dwa, że nie będzie tego prawdopodobnie robił w identycznych warunkach, a trzy że inne przekładnie mogą skłaniać do różnego wykorzystania dynamiki silnika. DSG jest już na tyle zaawansowane, że jeśli kogoś stać na wydanie dodatkowo bodaj 8000-10000zł, to niech śmiało bierze nie przejmując się różnicami w spalaniu. Twierdzenie jednak, że będzie to rozwiązanie ekonomiczniejsze (pomijając fakt zakupu) jest moim zdaniem nadużyciem, chyba że ktoś nie umie w manualu zmieniać biegów w optymalnym momencie. Warto jeszcze wspomnieć, że odpowiedzialni tunerzy odradzają chipowanie aut ze skrzyniami DSG, bo te nie wytrzymują zwiększonego momentu obrotowego. Nie każdy musi zaraz chipować swój silnik, ale trochę też to mówi o zapasie wytrzymałości konstrukcji podzespołu jakim jest ta skrzynia. Trochę bym się bał za nią dopłacać, jeśli jeździłbym bardzo dynamicznie, albo zdarzałoby mi się ciągnąć przyczepy. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl |