Data: 2016-06-12 10:15:44 | |
Autor: J.F. | |
skosne skrzydelka | |
Dnia Tue, 7 Jun 2016 18:19:04 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
Samoloty ze skosnymi skrzydlami maja jak wiadomo tendencje do korkociagu przy przeciagnieciu. I nie mowie tylko o delta, ale o zwyczajnie "lekko" skosnych jak w Bencislawach, Arbuzach itp. Hm, Arbuz ostatnio to przez 10km przeciagal, i korkociagu nie bylo. Czy to dzieki komputerom ? Zeby bylo ciekawiej - jakby wszedl w korkociag, to zaloga chyba by nie miala problemow z wyprowadzeniem ... J. |
|
Data: 2016-06-12 04:10:11 | |
Autor: TJ_Blues | |
skosne skrzydelka | |
On Sunday, June 12, 2016 at 4:15:35 AM UTC-4, J.F. wrote:
Dnia Tue, 7 Jun 2016 18:19:04 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a): Mowisz o katastrofie AF447? Jesli tak, to masz racje FBW pomoglo utrzymac samolot bez przechylu i niedoprowadzilo do wejscia w korkociag. Zeby bylo ciekawiej - jakby wszedl w korkociag, to zaloga chyba by nie Trudno powiedziec. Wyprowadzenie z korkociagu w calkowitej ciemnosci byloby raczej nie lada wyzwaniem nawet jakby to byla mala maszyna. Arbuz nie jest jednak maly, a FBW mogloby skutecznie utrudniac wyprowadzenie ograniczajac wychylenie powierzchni sterowych. Z drugiej strony ciekawe jest czy oprogramowanie w ogole ma opcje wyprowadzania z korkociagow. Prawie na pewno nie przeprowadza sie tych testow podczas oblotywania prototypow liniowcow. cheers |
|