skrapanie wody na rurach

Data: 2011-09-25 01:15:52
Autor: Picia
skrapanie wody na rurach
Jest jakiś sposób aby się tego pozbyć. Mam wodę ze studni i w kotłowni gdzie jest instalacja ciągle jest mokro. Nawet potrafi się skroplić na rurce PE. Myślałem aby owinąć rury taśmą srebrną Duct tape tak aby zaizolować.

--
Piotr

Data: 2011-09-25 02:07:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skrapanie wody na rurach

"Picia" j5lob2$icg$1@news.onet.pl

Jest jakiś sposób aby się tego pozbyć. Mam wodę ze studni i w kotłowni gdzie jest instalacja ciągle jest mokro. Nawet potrafi się skroplić na rurce PE.

I nie boi się rury PE?

Myślałem aby owinąć rury taśmą srebrną Duct tape tak aby zaizolować.

Lepsza jest taśma złota. :)

-=-

Ja znam sposób, ale nie na skraplanie.
Można włożyć zimną rurę w inną rurę (lub choćby w rynnę) i z tej innej zlewać. :)

    -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
    ==========================  <-- rura zimna (na przykład -- z wodą zimną wewnątrz)
    -.-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --   <-- rura osłonowa

     ^

     '-- -- -- zlewanie do ,,wiadra''

Można też zmniejszyć wilgotność powietrza, ale to zazwyczaj (choć nie zawsze) kosztuje.

Data: 2011-09-25 09:20:16
Autor: Krzysztof 45
skrapanie wody na rurach
Picia napisał(a):
[...]
Trzeba odizolować zimne rury od wilgotnego cieplejszego powietrza.
Srebrna taśma nie jest izolatorem. Są specjalne izolacje do rur.
Np. http://www.sklep.hts.net.pl/polietylen/otulina_climaflex_.html
--
Krzysiek

Data: 2011-09-25 16:55:48
Autor: Andrzej Lawa
skrapanie wody na rurach
W dniu 25.09.2011 01:15, Picia pisze:
[...]

To się będzie skraplać na taśmie.

Masz dwa wyjścia: usunąć wilgoć z powietrza lub odizolować termicznie zimne powierzchnie (np. pianką).

Data: 2011-09-25 18:13:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skrapanie wody na rurach

"Andrzej Lawa" 4e7f4123$1@news.home.net.pl

To się będzie skraplać na taśmie.

:)

Masz dwa wyjścia: usunąć wilgoć z powietrza lub odizolować termicznie zimne powierzchnie (np. pianką).

Do której i tak dostanie się powietrze -- zatem i woda. :)

Data: 2011-09-25 22:14:39
Autor: Marek Dyjor
skrapanie wody na rurach
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

zajmij sie kurna księżmi a nie pisz tutaj bzdetów.

Data: 2011-09-26 20:52:32
Autor: Picia
skrapanie wody na rurach
Do której i tak dostanie się powietrze -- zatem i woda. :)

Dokładnie. Miałem do tej pory zaizolowane rurami piankowymi tymi szarymi. Malowałem kotłownie i je zdjąłem. Wszystkie uchwyty ścienne zardzewiałe a farba z rur odeszła tam się to wszystko kisiło - większość instalacji mam starego typu z rur typu ocynk. Chyba jednak nie ma na to rady. Trudno usuwać wilgoć z kotłowni gdzie jest dobra wentylacja - okno cały czas uchylone a i dodatkowy kanał mam do doprowadzenia powietrza do kotła na paliwo stałe.

--
Piotr

Data: 2011-09-26 23:22:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skrapanie wody na rurach

"Picia" j5qhlk$ad9$1@news.onet.pl

[...]

A są i tacy, którzy to próbowali ocieplić wełną mineralną (czyli
z kamienia -- nie każdy wie o tym, że tę wełnę robi się z kamieni)
lub watą szklaną -- które to izolacje (w odróżnieniu do PE) w pewnym
sensie chłoną powietrze...

Trudno usuwać wilgoć z kotłowni gdzie jest dobra wentylacja - okno
cały czas uchylone a i dodatkowy kanał mam do doprowadzenia
powietrza do kotła na paliwo stałe.

Właśnie łatwo -- w rynnę pod zimną rurą. ;) Na tej rurze skraplać,
zlewać do rynny i stamtąd do zbiornika, kanalizacji lub gruntu...
(o ile wda gruntowa jest niska lub jakoś kombinować, gdy wysoka)

Pochłaniacze chemiczne imo są za drogie od strony eksploatacji w stosunku
do wydajności. A osuszacze ze sprężarkami są stosunkowo za drogie i od
strony eksploatacji, i od strony ceny zakupu...

Data: 2011-09-26 23:42:59
Autor: Picia
skrapanie wody na rurach
Właśnie łatwo -- w rynnę pod zimną rurą. ;) Na tej rurze skraplać,
zlewać do rynny i stamtąd do zbiornika, kanalizacji lub gruntu...
(o ile wda gruntowa jest niska lub jakoś kombinować, gdy wysoka)

No właśnie trudno, Bo tych rur jest kilka metrów w pionie i poziomie. Dodatkowo zbiornik hydroforowy 80l z którego też kapie.
OK widzę że nic tu nie wymyślimy. Może po prostu będę korzystał ze zjawiska i uznam to jako dobry higrometr i mówił: o chyba ma się na deszcz bo więcej leci niż zwykle.

--
Piotr

Data: 2011-09-27 00:28:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skrapanie wody na rurach

"Picia" j5qrl6$dvo$1@news.onet.pl

[...]

Woda zwykle spływa do dołu. ;)

     '=||='  <-- ,,spodek'' wokoło rury
  _____||_____________________________________podłoga

Dodatkowo zbiornik hydroforowy 80l z którego też kapie.

A nie ścieka/spływa po nim? Bo jeśli ścieka, można ją zebrać w najniższym
miejscu, jako że woda zwykle klei się do ścianek naczynia -- w odróżnieniu do rtęci...

       .-- -- -.
      |       |
      |       |
      |       |
      |       |
      |       |
      :       :
       '-._.-'   <-- gdzieś tu, o ile ścianki zbiornika nie są zbyt kanciaste

Data: 2011-09-27 07:39:37
Autor: gary
skrapanie wody na rurach

[...]

| |
| |
| |
| |
| |
: :
[...]

U mnie w pracy w piwnicy, pracuje instalacja centralnej klimatyzacji budynku.
Krótko mówiąc kłębowisko grubych rur z zimną wodą
(fachowo to się chyba nazywa woda lodowa)
Na początku kiedy instalacja nie była w pełni wykończona to kapało z tego jak diabli.
Potem zaizolowano całość (rury, zawory, zbiorniki, etc) czymś w rodzaju pianki gumowej przyklejonej do rur
Nie ma ani kropli, a powierzchnia tej osłony nie jest zimna.
Może popytaj w firmach klimatyzacyjnych (ale takich od dużych budynków) co to jest i gdzie to można dostać.

Data: 2011-09-27 07:06:38
Autor: Krzysztof 45
skrapanie wody na rurach
Picia napisał(a):
[...]

Istotna jest dobrana średnica i grubość ścianki tej izolacji. Nim grubsza ścianka tym lepsza izolacja. Rozcięcie izolacji musi być szczelnie zaspinkowane. Praktykuje się też jej sklejenie specjalnym klejem.
Te izolacje nie tylko izolują by ciepło zatrzymać, one izolują też w
Twoim przypadku. Jeżeli zaizolujesz tym climaflexem zgodnie ze sztuką to problem zniknie.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-27 15:50:55
Autor: Picia
skraplanie wody na rurach
[...]

Miałem tak zrobione. Miałem pospinane spinkami ale nigdy nie zrobisz tak szczelnie choćby na kolanach gdzie piankę musisz przycinać. Poza tym instalacja to nie tylko rury ale zawory, zawory zwrotne, śrubunki, przewężenia, pogrubienia itd. I musiałbyś wiele sił i czasu poświęcić aby to szczelnie zaizolować a i tak efekt będzie marny bo powietrze zawsze się wciśnie.  Inna sprawa jest że jak wilgoć tam się dostanie to praktycznie nie ma szans na odparowanie.

--
Piotr

Data: 2011-09-27 15:59:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skraplanie wody na rurach

"Picia" j5skc3$uqe$1@news.onet.pl

[...]

Co najwyżej na rozkład -- wodór się ulatnia a tlen żre co popadnie!!!

-=-

Można użyć piany poliuretanowej do ocieplenia.
Uwaga na wodę -- bo piana twardnieje właśnie w obecności wody.

Im mniej wody skropli się na tych instalacjach, tym więcej
jej będzie w powietrzu, zatem i w ścianach, a to wróży źle. :)

skrapanie wody na rurach