skrocenie nazwy

Data: 2009-05-02 14:57:57
Autor: wspolna-flaszka.pl
skrocenie nazwy
Witam!
Czy mozna legalnie wpisujac do ksiegi skrocic nazwe firmy z Przędsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe blabalbla
na P. P-U-H blablabla lub cos w tym stylu ?
Dalem sie nabrac na ksiege tgsoftu, wiekszego g. nie widzialem,sorry ale
programista nie potrafi zapanowac nad banalnymi operacjami, jakchocby
zamykanie okna po zapisaniu rekordu przy dodawaniu czegos do ksiego itp.
(oczywiscie moze to tlumaczyc celowoscia jak tworca faktu-u ktory nie opanowal
wyrazenia Action:=caFree w procedurze onclose okna dziecka stad nie da sie u
niego okien zamykac)
  Juz nie mowiac o tym ze cudem wpisalem numer zakupowej faktury z Poczty
polskiej (dlugi) oczywiscie dokumenty wpisuje bez slowa faktura VAT bo by si enie zmiescilo
(moge dak?) .

Data: 2009-05-02 17:32:14
Autor: andreas
skrocenie nazwy
Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <niestety_to_konto_jest_zajete@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:gthn1l$ha3$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeżeli to przedsiębiorstwo to działaność gospodarcza osoby fizycznej to nazwę masz w dowodzie osobistym i ją wpisz. A przy okazji wykasuj w gminie ten bezsensowny dodatek "Przędsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe"
Jeżeli to jakaś spółka z numerem KRS to napisz tak jak masz dozwolone w KRS.

--
andreas

Data: 2009-05-02 16:16:17
Autor: wspolna-flaszka.pl
skrocenie nazwy
andreas <andreas@yahoo.com> napisał(a):
> [...]

Jeżeli to jakaś spółka z numerem KRS to napisz tak jak masz dozwolone w KRS.

fakture dostalem i musze koszt zaksiegowac w genialnym programie TGSOFTu ktory
zaklada ze kazda nazwa/numer sklada sie z kilku liter Nazwa to podana nazwa + imie nazwisko.

Data: 2009-05-02 20:10:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
skrocenie nazwy
Hello wspolna-flaszka.pl,

Saturday, May 2, 2009, 6:16:17 PM, you wrote:

[...]

fakture dostalem i musze koszt zaksiegowac w genialnym programie

Musisz? Ktoś Ci pistolet do głowy przyłożył?

[...]

--
Best regards,

Data: 2009-05-02 20:33:51
Autor: wspolna-flaszka.pl
skrocenie nazwy
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):
> [...]

[...]

> fakture dostalem i musze koszt zaksiegowac w genialnym programie

Musisz? Ktoś Ci pistolet do głowy przyłożył?

nie rozbrajaj mnie --

Data: 2009-05-02 17:32:26
Autor: Tristan
skrocenie nazwy
W odpowiedzi na pismo z sobota 02 maj 2009 16:57 (autor wspolna-flaszka.pl publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gthn1l$ha3$1@inews.gazeta.pl>):

Dalem sie nabrac na ksiege tgsoftu, wiekszego g. nie widzialem,sorry ale
programista nie potrafi zapanowac nad banalnymi operacjami, jakchocby
zamykanie okna po zapisaniu rekordu przy dodawaniu czegos do ksiego itp.

Jezu, przecie to jest właśnie futurek a nie błąd. Właśnie to mi się bardzo
podoba w tym programie. Zazwyczaj się przecie księguje kilka(set)
dokumentów pod rząd i dodatkowe wciskanie DODAJ stosowane w innych
programach tylko spowalnia. Lepiej wcisnąć 1 raz ESC przy księgowaniu
nieseryjnym niż 10000 razy DODAJ (nie pamiętam jaki tam skrót jest) przy
księgowaniu seryjnym. Osobiście nie korzystam z TGSoft, bo w wersji free nie mają przebiegu
pojazdu, więc skorzystałem z MK RP.
(oczywiscie moze to tlumaczyc celowoscia jak tworca faktu-u ktory nie
opanowal wyrazenia Action:=caFree w procedurze onclose okna dziecka stad
nie da sie u niego okien zamykac)

??????

--
Tristan

Data: 2009-05-02 16:14:41
Autor: wspolna-flaszka.pl
skrocenie nazwy

[...]
księgowaniu seryjnym. > (oczywiscie moze to tlumaczyc celowoscia jak tworca faktu-u ktory nie
> opanowal wyrazenia Action:=caFree w procedurze onclose okna dziecka stad
> nie da sie u niego okien zamykac)

??????

kto mial styk z delphi ten wie o co biega :) powyzsze tez wyglada niedoorbiona
aplikacj ebazodnowa typowo delphiowa. Widzisz gdyby byla op0cja to spoko, ale  cos takiego jako norma jest wk. tym bardziej ze dubluje niektore pola. Na pewno niedorobione sa zakladki, ksieguj w vat , po odznaczeniu np powinna
autromatyczni esie pojawic zakladak tylko z ksiega a zostaje puste pole. Ja
sobie poradze bo wiem jak dzialaja te kontorlki ale ewka z sekretariatu bedzie
miala problem.

Data: 2009-05-02 19:25:46
Autor: spp
skrocenie nazwy
  wspolna-flaszka.pl pisze:

Ja
sobie poradze bo wiem jak dzialaja te kontorlki ale ewka z sekretariatu bedzie
miala problem.

Jak kogoś stać na Ewkę w sekretariacie to kupi sobie porządny program a nie podobne wynalazki.

--
spp

Data: 2009-05-02 19:35:52
Autor: Tomek
skrocenie nazwy
Dnia 02-05-2009 o 16:57:57 wspolna-flaszka.pl <niestety_to_konto_jest_zajete@gazeta.skasuj-to.pl> napisał(a):

Czy mozna legalnie wpisujac do ksiegi skrocic nazwe firmy
z Przędsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe blabalbla
na P. P-U-H blablabla
lub cos w tym stylu ?
(...)
oczywiscie dokumenty wpisuje bez slowa faktura VAT bo by si enie zmiescilo
(moge dak?) .

Pytanie: co miałoby być nielegalne? Wpisywanie danych kontrahenta do ksiąg
ma na celu zidentyfikowanie dokumentu, a nie poświadczenie co do litery tego
co jest na fakturze. Idąc tropem o którym piszesz doszlibyśmy do absurdu, że trzeba zachować błędy w stylu Baktosz Kaszpirowski, RKAKÓW, bo inaczej stajesz się przestępcą.

--
Pozdrawiam,
Tomek

skrocenie nazwy