skrytka bankowa, a mozliwośc zmiany umowy i wysokich kar

Data: 2009-11-14 19:26:09
Autor: mareK
skrytka bankowa, a mozliwośc zmiany umowy i wysokich kar
Witam

Mam taki problem właśnie dostałem poleconym z banku PKO SA pismo, że
podniesli opłate za skrytkę bankowa z 250zł do 400zł od 1 czerwca 2009 i
dodatkowo od tego dnia wprowadzili opłaty za zwłokę w świadczeniu 5zł za
dzień.
Prosza uprzejmie o wpłatę i naliczyli mi uprzejmie 400zł za skrytke i 605 zł za zwłokę plus oczywiście
dalsze 5 żł dziennie, jak nie zapłacę.
Skrytkę mam u nich od 10 lat, do tej pory opłate pobierali w momencie
korzystania ze skrytki, raz podnieśli z 200 zł na 250 zł,  jakoś to przełknąłem,
ale teraz przegieli.
Nigdy nie brali żadnych kar, czy płaciłem w marcu czy we wrześniu.

W zwiazku z czym mam takie pytania?

Czy

a/ bank może bez zawiadomienia klienta podnieść opłate za usługe i to
drastycznie o 60%

b/ moze wstecz od zawiadomienia naliczać kary

c/ może naliczac opłate za zwłoke w świadczeniu 400zł, w wysokości 5* 360=
1800zł rocznie, co daje 450% przy karalnej lichwie powyzej 20% rocznie.

I co w tej sprawie zrobić?

Urząd Ochrony Konsumentów, Rzecznik Praw Obywatelskich, Nadzór Bankowy, prasa  czy moze jakieś inne instytucje?

W poniedziałek do nich zadzwonie, ale wolę się przygotować.

Pozdrawiam

mareK

skrytka bankowa, a mozliwośc zmiany umowy i wysokich kar