Data: 2015-10-23 14:28:40 | |
Autor: ToTylkoJa | |
skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle | |
Witam
Czy ktoś wie gdzie w sieci jest jakiś rysunek z wyjaśnieniem jak działa taka 5-biegowa skrzynia. A może jakieś sugestie co tam się pierwsze zużywa. U mnie "jedynka" i "dwójka" jakoś dziwnie się zazębiają. Motocykl rusza i jedzie ale przy dodaniu gazu czuć szarpnięcie (jednorazowe) jak by te biegi wskakiwały od nowa. Kiedyś widziałem skrzynie w "Simsonie" i tam były takie kulki które po zużyciu dawały podobny objaw. Ale pewnie skrzynie w chińskich 125 są zupełnie inaczej konstruowane i inaczej następuje zmiana biegów. Ktoś da radę jakoś pomóc ? MArek |
|
Data: 2015-10-23 07:11:05 | |
Autor: KJ | |
skrzynia biegów zipp chiñska 125 jak barton/romet co¶ ¿le | |
W dniu pi±tek, 23 pa¼dziernika 2015 14:25:53 UTC+2 u¿ytkownik ToTylkoJa napisa³:
Witam Zapewne dzia³a jak wiêkszo¶æ skrzyñ, tu masz animacjê: https://www.youtube.com/watch?time_continue=275&v=aAWxZRuBXtw Mo¿e to byæ problem zu¿ycia mechanizmu wybieraka, musisz zdj±æ d¼wigniê, potem dekiel i popatrzeæ, na wytarcia, luzy itp. W chinolu zu¿yæ siê pierwsze mo¿e... wszystko, ale mo¿e te¿ byæ tak jak w wiêkszo¶ci skrzyñ motocyklowych czyli w³a¶nie drugi bieg, dok³adnie to co u Ciebie. KJ |
|
Data: 2015-10-23 18:26:57 | |
Autor: ToTylkoJa | |
skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle | |
KJ wrote:
W dniu piątek, 23 października 2015 14:25:53 UTC+2 użytkownik ToTylkoJaFilm świetny. Sądząc po samochodach to są lata 30 , 40?? Niestety film raczej nie rozjaśnia mojego problemu. To że w skrzyni jest kilka par trybów to wiedziałem. Najciekawsze jest jednak to jak one są łączone/sprzęgane. Dokładniej co powoduje blokowanie konkretnych par trybów. Jak czytałem opisy, są wersje z przesuwnym kołem zębatym (wałkiem) lub przesuwnym klinem. Film pokazuje że przy zmianie biegów rusza się koło zębate razem ze specjalnym wałkiem zębatym. Ja widziałem (w simsonie) wersję gdzie są cztery pary kół zębatych połączonych ciągle, a która para przekazuje napęd na wał wyjściowy, jest wybierane za pomocą takiego wypychacza / popychacza, który rusza się w wydrążonym wałku wyjściowym. Jedno i drugie to skrzynia biegów ale sposób przełączania jest diametralnie różny. Mnie ciekawi jaki jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed rozkręceniem. MArek |
|
Data: 2015-10-24 01:23:53 | |
Autor: Tmek | |
skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle | |
KJFilm świetny. Sądząc po samochodach to są lata 30 , 40?? Niestety film Zapewne tego. Tutaj jest pokazane jak to dziala i co sie przesuwa https://www.youtube.com/watch?v=7EMIdGgsQ68 W tym co masz wygladac to bedzie tak jak w tym, czesto to sa kopie jakiejs hondy. https://www.youtube.com/watch?v=w2TmGjOgSUw Tmek |
|
Data: 2015-10-24 23:50:58 | |
Autor: Kuczu | |
skrzynia biegów zipp chińska 125 jak barton/romet coś żle | |
W dniu 2015-10-23 o 18:26, ToTylkoJa pisze:
Mnie ciekawi jaki jest w mojej chińskiej 125 i czego spodziewać się przed rozkręceniem. Jak w wiekszosci jednosladow - na kłach. Dokładnie tak: http://img19.staticclassifieds.com/images_tablicapl/139949757_1_644x461_skrzynia-chinski-cross-quad-loncin-lifan-125-110-zebatka-ogar-zipp-los-kamienna-gora.jpg -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C |