Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   skrzynia biegów 6 biegowa

skrzynia biegów 6 biegowa

Data: 2017-03-15 07:44:32
Autor: Bolko
skrzynia biegów 6 biegowa
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Data: 2017-03-15 16:06:44
Autor: t-1
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

20% więcej machasz ręką przy zmianie biegów.

Data: 2017-03-15 16:14:38
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50425697-566a-47f1-a0f9-da6d962e7109@googlegroups.com...
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Koszt, wielkosc ?

A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies niezbedne wyposazenie.

Kup sobie automat - chyba juz 7 czy nawet 8-biegowe robia :-)

Albo kup sobie hybryde, ewentualnie CVT :-)

J.

Data: 2017-03-15 16:22:52
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:

A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
niezbedne wyposazenie.

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140 rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas powyżej 4000.

Shrek

Data: 2017-03-15 09:55:58
Autor: Bolko
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu środa, 15 marca 2017 16:22:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:

> A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
> niezbedne wyposazenie.

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140 rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas powyżej 4000.

wiec spalanie w góre
i hałas większy
ja rozumiem że w Polsce gdzie autostrady dopiero są od pięciu lat
ale w niemieckich samochodach gdzie autosrady są już od Hitlera

Data: 2017-03-15 18:24:01
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ba65f896-0f48-475d-9769-3c0714127c5c@googlegroups.com...
W dniu środa, 15 marca 2017 16:22:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:
> A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
> niezbedne wyposazenie.
Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
powyżej 4000.

wiec
spalanie w góre
i hałas większy
ja rozumiem że w Polsce gdzie autostrady dopiero są od pięciu lat
ale w niemieckich samochodach gdzie autosrady są już od Hitlera

No i dlatego wymyslili sobie 5-biegowe.
Nawiasem mowiac - dlugo po tym, jak im Hitler autostrady zbudowal.
Wczesniej wystarczaly 4-biegowe.
To zreszta w czesci takze kwestia silnika.

J.

Data: 2017-03-15 11:29:21
Autor: Bolko
skrzynia biegów 6 biegowa

To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
np
Mondeo 2000cm3 150KM  5 biegów bez turbo Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
o co chodzi?

Data: 2017-03-15 19:57:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:

To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
np
Mondeo 2000cm3 150KM  5 biegów bez turbo
Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
o co chodzi?


Moc w stosownym zakresie obrotów. Jeśli jedziesz Mondkiem 170 na 5-tym biegu i masz, dajmy na to 4000 obr. to po zmianie na 6-tkę miałbyś niższe obroty, przy których silnik może nie generować odpowiedniej mocy do uciągnięcia auta. Znajdź sobie charakterystykę momentu i mocy danego silnika.
Silniki z turbo, mają generalnie nie dość, że wyższy moment od wolnossących, to jeszcze osiągają jego max, przy sporo niższych obrotach.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2017-03-15 20:37:12
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15.03.2017 o 19:57, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:

To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
np
Mondeo 2000cm3 150KM  5 biegów bez turbo
Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
o co chodzi?


Moc w stosownym zakresie obrotów. Jeśli jedziesz Mondkiem 170 na 5-tym
biegu i masz, dajmy na to 4000 obr. to po zmianie na 6-tkę miałbyś
niższe obroty, przy których silnik może nie generować odpowiedniej mocy
do uciągnięcia auta.

Ale nadbieg wymyślili dość dawno, był często stosowany (i dalej jest, tylko większośc nie wie, że szafę zamyka się czesto na przedostatnim biegu)
Shrek

Data: 2017-03-15 23:00:55
Autor: J.F.
skrzynia biegĂłw 6 biegowa
Dnia Wed, 15 Mar 2017 22:37:28 +0100, Irek.N. napisał(a):
Bez przesady. Miałem mondka 1.8TD chyba 90koników i dla 160km/h miał 4k obrotów o ile pamiętam. Pedał nie trzeba było deptać, chciał tak jechać.
Gdyby obroty spadły do 3k było by przyjemnie w samochodzie no i korbki przestały by wylatywać bokiem silnika - sprawdziłem osobiście na 3 sztukach silników zanim się połapałem.

Irku, ale trudno powiedziec ile ten mondek potrzebowal mocy do jazdy
160 - podejrzewam ze wlasnie 90KM, ale powiedzmy ze 80KM ... teraz by
sie przydal wykres silnika - czy ten silnik przy 3000 dostarczy 80KM,
czy niestety mniej ... J.

Data: 2017-03-15 20:50:13
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup
To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
Mondeo 2000cm3 150KM  5 biegów bez turbo
Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
o co chodzi?

Nie tylko.
Przecietny samochod do jazdy z predkoscia 130 wymaga powiedzmy 30-40KM.
A jak dawno temu silnik mial np 60KM, to aby wykrzesac te 40KM potrzebowal np 3500 rpm (beznyna).
No i co z tego, ze koledzy sie beda zarzekac, ze to za duzo, ze paliwo przepala niepotrzebnie - mniej sie nie da.
I bieg jakis powinien byc dobrany, aby samochod ladnie po autostradzie 130 pojechal.

Przy 150KM takiego problemu nie ma, przenosi sie na wyzsze predkosci, a celem producenta niekoniecznie jest zapewnienie ekonomicznej jazdy przy 170.

Za to ch-ka silnika zaczyna sie liczyc. Stary diesel np ladnie pracowal w zakresie 2000-3500 rpm. Wiecej za szybko, mniej - nie ciagnie.
Jeden bieg mogl obslugiwac predkosci np 100-175 km/h. Przy mniejszej mocy silnika to sie mniej wiecej pokrywalo z predkoscia maksymalna - przy tych 175 i tak ~3500rpm bylo potrzebne.
Ale jakis nadbieg by sie przydal, zeby przy tych 130 miec np 2200 rpm.

Teraz mam 1.9 opla - bydle jeszcze przy 1500rpm ladnie ciagnie.
I znow mozna zmienic nastawienie - skoro teraz jeden bieg obsluzy predkosci np 75-200.

Inaczej moze dobierac Opel, majac na uwadze, ze klienci nierzadko beda jechac 150-170, a inaczej np Renault, jesli u nich 130 przekroczyc nie wolno.
Choc Renault w Niemczech tez sie sprzedaje.

A Ty wspominasz benzyne z turbina ? To jeszcze inna ch-ka moze byc.

J.

Data: 2017-03-15 23:40:54
Autor: RadoslawF
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:

To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
np
Mondeo 2000cm3 150KM  5 biegów bez turbo
Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
o co chodzi?

Moc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy.
Generalnie to jak dasz kiepski silnik (o małym zakresie
ekonomicznej pracy) to musisz to poprawić większa ilością
biegów.


Pozdrawiam

Data: 2017-03-16 10:43:11
Autor: T.
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 23:40, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:

To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
np
Mondeo 2000cm3 150KM  5 biegów bez turbo
Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
o co chodzi?

Moc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy.
Generalnie to jak dasz kiepski silnik (o małym zakresie
ekonomicznej pracy) to musisz to poprawić większa ilością
biegów.


Pozdrawiam

A gdzie CX? :-)
T.

Data: 2017-03-16 12:32:23
Autor: RadoslawF
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-16 o 10:43, T. pisze:

To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
np
Mondeo 2000cm3 150KM  5 biegów bez turbo
Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
o co chodzi?

Moc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy.
Generalnie to jak dasz kiepski silnik (o małym zakresie
ekonomicznej pracy) to musisz to poprawić większa ilością
biegów.


Pozdrawiam

A gdzie CX? :-)
T.
W wyliczeniach, w rzeczywistości przy dopuszczalnych prędkościach
wpływa co najwyżej na zużycie paliwa.


Pozdrawiam

Data: 2017-03-16 13:05:35
Autor: Grzegorz Tomczyk
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15.03.2017 o 23:40, RadoslawF pisze:
musisz to poprawić większa ilością
biegów.

Bez przesady, LICZBĘ biegów da się policzyć. ;)

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2017-03-16 13:13:38
Autor: robot
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 23:40, RadoslawF pisze:

Moc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy.

Nie.
Moc to wszystko, moc zawiera już w sobie moment (oraz obroty).
Liczy  się moc silnika  w stosunku do CAŁKOWITEJ MOCY OPORÓW
w funkcji prędkości (czyli obrotów).

Data: 2017-03-16 13:05:27
Autor: robot
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:

To zreszta w czesci takze kwestia silnika.
tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy?
np
Mondeo 2000cm3 150KM  5 biegów bez turbo
Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo
o co chodzi?

Pewnie inny rozkład całkowitej mocy oporów w stosunku
do rozkładu mocy silnika.

Data: 2017-03-15 19:42:36
Autor: Cavallino
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15-03-2017 o 17:55, Bolko pisze:
W dniu środa, 15 marca 2017 16:22:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:

A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
niezbedne wyposazenie.

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
powyżej 4000.

wiec
spalanie w góre
i hałas większy
ja rozumiem że w Polsce gdzie autostrady dopiero są od pięciu lat
ale w niemieckich samochodach gdzie autosrady są już od Hitlera

Tyle że 6 biegów wcale nie musi Ci zapewnić nadbiegu.
Wręcz przeciwnie - w moim obecnym aucie z 6 biegową krótszą skrzynią, biegi są tak zestopniowane, że obroty na 6 biegu są DUŻO wyższe niż w poprzednim (o tej samej mocy, ale niższym nadwoziu) na biegu 5.


Data: 2017-03-15 16:48:05
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oabm8d$ivu$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:
A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
niezbedne wyposazenie.

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140 rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas powyżej 4000.

Idee nadbiegu wymyslili jeszcze w skrzyniach 5-biegowych, a kto wie czy nie znalazlaby sie i 4-biegowa.

To tylko kwestia dobrania przelozen ... i silnika.

J.

Data: 2017-03-15 20:51:12
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Wed, 15 Mar 2017 16:22:52 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:

A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
niezbedne wyposazenie.

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140 rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas powyżej 4000.

Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

Data: 2017-03-15 21:04:02
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15.03.2017 o 20:51, Tomasz Pyra pisze:

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
powyżej 4000.

Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

W tym type-r? U mnie w Accordzie jest 5 i 4500 mam dokładnie przy 150 (licznikowym) czyli jakieś 143 wg gpsu.

Jak w type-r to nic dziwnego, że mają skrzynie zestopniowaną jak szlifireki;)

Shrek

Data: 2017-03-15 20:13:47
Autor: tom
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia 15.03.2017 Shrek <1@wp.pl> napisał/a:
W dniu 15.03.2017 o 20:51, Tomasz Pyra pisze:

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
powyżej 4000.

Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

W tym type-r? U mnie w Accordzie jest 5 i 4500 mam dokładnie przy 150 (licznikowym) czyli jakieś 143 wg gpsu.

Jak w type-r to nic dziwnego, że mają skrzynie zestopniowaną jak szlifireki;)


W Type-R chodzi też o to, żeby przy zmianie biegów na wyższy przy czerwonej kresce nie "wypaść" z VTEC-a.

--
Tomek

Data: 2017-03-15 21:03:52
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Wed, 15 Mar 2017 21:04:02 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 15.03.2017 o 20:51, Tomasz Pyra pisze:

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
powyżej 4000.

Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

W tym type-r?

Tak.
No ale to silnik który poniżej 6000rpm nie jedzie.
Zostaje zakres 6000-8000 i z tego wynika że potrzebne jest pełno biegów.

Jak w type-r to nic dziwnego, że mają skrzynie zestopniowaną jak szlifireki;)

W Japonii wychodziły jeszcze z przełożeniem głównym 6.33 i wtedy przy
140km/h jest 5800rpm :)

Data: 2017-03-15 22:27:17
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15.03.2017 o 21:03, Tomasz Pyra pisze:

Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

W tym type-r?

Tak.
No ale to silnik który poniżej 6000rpm nie jedzie.
Zostaje zakres 6000-8000 i z tego wynika że potrzebne jest pełno biegów.

Warto tym cywilnie jeżdzić, bo myślałem, żeby skoro staruszek się zepsuć nie chcę to oddać żonie, a samemu type-rem jeżdzić?

Ile płacisz oc i kiedy ostatnio odnawiałeś, jeśli nie tajemnica?

Shrek

Data: 2017-03-15 22:58:42
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Wed, 15 Mar 2017 22:27:17 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 15.03.2017 o 21:03, Tomasz Pyra pisze:

Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

W tym type-r?

Tak.
No ale to silnik który poniżej 6000rpm nie jedzie.
Zostaje zakres 6000-8000 i z tego wynika że potrzebne jest pełno biegów.

Warto tym cywilnie jeżdzić, bo myślałem, żeby skoro staruszek się zepsuć nie chcę to oddać żonie, a samemu type-rem jeżdzić?

Trudno powiedzieć.
Jakiś rok tak jeździłem.

Kompakt jak każdy inny tylko przyspiesza w 6.5s do setki i trochę lepiej
daje radę na zakrętach.
Z przodu nawet sporo miejsca, z tyłu mało, bagażnik za to całkiem duży (VII
gen 2001-2005).

Ile płacisz oc i kiedy ostatnio odnawiałeś, jeśli nie tajemnica?

OC jak za każde 2.0. U mnie coś około 900zł (Gdynia czyli najdrożej, za to
maksymalne zniżki za bezszkodowość), odnowione w zeszłym tygodniu.
Była chyba jakaś tańsza opcja nawet, ale wolałem w takiej firmie która nie
pyta o rajdy na umowie ;)

Data: 2017-03-16 06:07:03
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15.03.2017 o 22:58, Tomasz Pyra pisze:

Kompakt jak każdy inny tylko przyspiesza w 6.5s do setki i trochę lepiej
daje radę na zakrętach.
Z przodu nawet sporo miejsca, z tyłu mało, bagażnik za to całkiem duży (VII
gen 2001-2005).

THX. Żeby jeszcze reflektory maił ładniejsze i 5 drzwi, to bym sobie adoptował takiego or razu;)

Shrek

Data: 2017-03-19 23:00:54
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Thu, 16 Mar 2017 06:07:03 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 15.03.2017 o 22:58, Tomasz Pyra pisze:

Kompakt jak każdy inny tylko przyspiesza w 6.5s do setki i trochę lepiej
daje radę na zakrętach.
Z przodu nawet sporo miejsca, z tyłu mało, bagażnik za to całkiem duży (VII
gen 2001-2005).

THX. Żeby jeszcze reflektory maił ładniejsze i 5 drzwi, to bym sobie adoptował takiego or razu;)

No tak prawdę mówiąc to ja jednak nie polecam...
Tzn auto niby fajne, ale mocno przepłacone i też znowu jakiegoś szału nie
robi.

Ja kupiłem Hondę ze względu na rajdy i doskonały przelicznik osiągów do
klasy pojemnościowej.
Ale tak po ludzku to sądzę że moja Vectra 3.2 z LPG niestety w prawie każej
cywilnej kategorii wygrywa z Civicem.

Jak ktoś chce, bo zawsze chciał mieć Type-R'a, no to spoko - trzeba kupić
żeby się przekonać.
Ale do wariowania myślę są mimo wszystko fajniejsze samochody, a użytkowo
no to w ogóle pełno - i to równie szybkich.

Data: 2017-03-20 06:15:05
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 19.03.2017 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:

> Jak ktoś chce, bo zawsze chciał mieć Type-R'a, no to spoko - trzeba kupić
> żeby się przekonać.
> Ale do wariowania myślę są mimo wszystko fajniejsze samochody, a użytkowo
> no to w ogóle pełno - i to równie szybkich.

THX - no właśnie od jakiegoś czasu zawsze chcialem hot hatcha, a więc najlepiej type-r, ale powoli mi przechodzi. Tym bardziej, że pewnie używki bez wyjątku upalane.

Shrek

Data: 2017-03-20 22:05:41
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Mon, 20 Mar 2017 06:15:05 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 19.03.2017 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:

 > Jak ktoś chce, bo zawsze chciał mieć Type-R'a, no to spoko - trzeba kupić
 > żeby się przekonać.
 > Ale do wariowania myślę są mimo wszystko fajniejsze samochody, a użytkowo
 > no to w ogóle pełno - i to równie szybkich.

THX - no właśnie od jakiegoś czasu zawsze chcialem hot hatcha, a więc najlepiej type-r, ale powoli mi przechodzi. Tym bardziej, że pewnie używki bez wyjątku upalane.

To akurat niekoniecznie - jest trochę takich hondziarzy co to wytaczają
auto z garażu tylko jak jest pogoda, chuhają, dmuchają, olej co 5000km po
300zł za 5l itp. itd...

Tyle że za takie auta chcą pieniądze jakby żonę sprzedawali ;)

Data: 2017-03-16 02:29:50
Autor: Bolko
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu środa, 15 marca 2017 21:07:24 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Wed, 15 Mar 2017 21:04:02 +0100, Shrek napisał(a):

> W dniu 15.03.2017 o 20:51, Tomasz Pyra pisze:
> >>> Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
>>> rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
>>> powyżej 4000.
>>
>> Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.
> > W tym type-r?

Tak.
No ale to silnik który poniżej 6000rpm nie jedzie.
Zostaje zakres 6000-8000 i z tego wynika że potrzebne jest pełno biegów.

A da się rozmawiać w środku jak się jedzie?
I tak po ludzku w cywilnych rozwiązaniach vtec ma jakieś plusy?
Definicje na wikipedi czytałem ale nadal nie wiem o co biega:)

Data: 2017-03-16 18:30:55
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Thu, 16 Mar 2017 02:29:50 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

W dniu środa, 15 marca 2017 21:07:24 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Wed, 15 Mar 2017 21:04:02 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 15.03.2017 o 20:51, Tomasz Pyra pisze:

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
powyżej 4000.

Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.

W tym type-r?

Tak.
No ale to silnik który poniżej 6000rpm nie jedzie.
Zostaje zakres 6000-8000 i z tego wynika że potrzebne jest pełno biegów.

A da się rozmawiać w środku jak się jedzie?

No to już zależy co to znaczy dać się rozmawiać.
Na pewno przy dużych prędkościach robi się głośno, ale to dość typowe
ogólnie dla aut tej wielkości.

I tak po ludzku w cywilnych rozwiązaniach vtec ma jakieś plusy?
Definicje na wikipedi czytałem ale nadal nie wiem o co biega:)

To zależy jak do tego podejść.
Dzięki zmiennym fazom rozrządu silnik może się przełączać pomiędzy sposobem
pracy charakterystycznym dla niewyżyłowanych silników cywilnych (czyli w
miarę cichy, oszczędny, elastyczny), z cechami silników sportowych (czyli
duża moc przy wysokich obrotach).

Prawdę mówiąc uważam że silniki turbo robią to lepiej i lepiej nadają się
do cywilnej jazdy.

Data: 2017-03-16 01:53:35
Autor: mk4
skrzynia biegów 6 biegowa
On 2017-03-15 20:51, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Wed, 15 Mar 2017 16:22:52 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:

A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
niezbedne wyposazenie.

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
powyżej 4000.

Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.


A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka traskę z 500km i prędkością 160+ km/h?

Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około 6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne ubytki oleju.

Było tez tak, że pożyczałem wóz, który według właściciela ani grama oleju nie bierze. Po czym jak go pogoniłem z 500km to się za głowę można było nieco zdziwić tym ile jednak tego oleju gdzieś zniknęło ;)

--
mk4

Data: 2017-03-16 09:47:31
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Thu, 16 Mar 2017 01:53:35 +0100, mk4 napisał(a):

On 2017-03-15 20:51, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Wed, 15 Mar 2017 16:22:52 +0100, Shrek napisał(a):

W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:

A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
niezbedne wyposazenie.

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
powyżej 4000.

Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm.


A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka traskę z 500km i prędkością 160+ km/h?

Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około 6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne ubytki oleju.

To może w dużej mierze zależeć od stanu silnika.

Tras długich nie robiłem, ale przejeżdżam rajdy które składają się ze
160-200km odcinków specjalnych przejeżdżanych z gazem w podłodze przy
maksymalnych obrotach i jakiś 300 km dojazdówek przejeżdżanych w normalnym
ruchu zgodnie z przepisami.
Silnik który normalnie jeżdżąc nie zużywa oleju (tzn. też nie mam jakiś
dokładnych pomiarów, ale na pewno jak przejadę 1000-2000km to nic nie
ubywa) bierze na takiej imprezie około 1-1.5l oleju (zużywając do tego
około 120-150l benzyny).

Myślę że obciążeniowo odpowiada to około 500km przejechanym z prędkością
maksymalną.




Było tez tak, że pożyczałem wóz, który według właściciela ani grama oleju nie bierze. Po czym jak go pogoniłem z 500km to się za głowę można było nieco zdziwić tym ile jednak tego oleju gdzieś zniknęło ;)

A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych
delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze
spalin, które maskują ubytki oleju.

Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i
uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo
oleju?

Data: 2017-03-16 20:37:34
Autor: mk4
skrzynia biegów 6 biegowa
On 2017-03-16 09:47, Tomasz Pyra wrote:

A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych
delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze
spalin, które maskują ubytki oleju.

Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i
uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo
oleju?

No nie wiem. Załóżmy, ze tak jest. Czyli przyjmijmy, ze na 500km ubywa 200-400ml. Przyjmijmy 300.

Zatem od wymiany do wymiany (10kkm) silnik może przepalić 600 ml*10 czyli ~6 litrów (i to przy spokojnej jeździe jak sugerujesz). Zakładając, ze masz racje a komuś nie ubywa oleju (czyli zastępuje go paliwo i "domieszki") to tuż przed wymiana co ma w silniku? No na pewno już nie będzie to olej.

Zatem to co sugerujesz wydaje się mało prawdopodobne bo wtedy producenci zalecaliby wymianę co 5kkm lub mniej bo inaczej smarowanie tych silników byłoby bardzo kiepskie.

A z drugiej strony kto z normalnych użytkowników dolewa 6 litrów na 10kkm?

--
mk4

Data: 2017-03-17 20:57:44
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Thu, 16 Mar 2017 20:37:34 +0100, mk4 napisał(a):

On 2017-03-16 09:47, Tomasz Pyra wrote:

A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych
delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze
spalin, które maskują ubytki oleju.

Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i
uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo
oleju?

No nie wiem. Załóżmy, ze tak jest. Czyli przyjmijmy, ze na 500km ubywa 200-400ml. Przyjmijmy 300.

Zatem od wymiany do wymiany (10kkm) silnik może przepalić 600 ml*10 czyli ~6 litrów (i to przy spokojnej jeździe jak sugerujesz). Zakładając, ze masz racje a komuś nie ubywa oleju (czyli zastępuje go paliwo i "domieszki") to tuż przed wymiana co ma w silniku? No na pewno już nie będzie to olej.

To raczej działać będzie tak, że przez długi czas ubywa trochę oleju, a w
jego miejsce pojawia się tam woda.
Powiedzmy że przez całą zimę ubyło 300ml oleju, a w jego miejsce pojawiło
się 300ml wody.

Potem ktoś wyjeżdża na 200km przejażdżkę autostradą i widzi że przez ten
krótki czas ubylo mu te 300ml.

Ale gdyby dalej jechał kolejny 1000km autostradą, to nie ubyłoby by już
więcej.

Data: 2017-03-23 21:38:16
Autor: mk4
skrzynia biegów 6 biegowa
On 2017-03-17 20:57, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Thu, 16 Mar 2017 20:37:34 +0100, mk4 napisał(a):

On 2017-03-16 09:47, Tomasz Pyra wrote:

A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych
delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze
spalin, które maskują ubytki oleju.

Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i
uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo
oleju?

No nie wiem. Załóżmy, ze tak jest. Czyli przyjmijmy, ze na 500km ubywa
200-400ml. Przyjmijmy 300.

Zatem od wymiany do wymiany (10kkm) silnik może przepalić 600 ml*10
czyli ~6 litrów (i to przy spokojnej jeździe jak sugerujesz).
Zakładając, ze masz racje a komuś nie ubywa oleju (czyli zastępuje go
paliwo i "domieszki") to tuż przed wymiana co ma w silniku? No na pewno
już nie będzie to olej.

To raczej działać będzie tak, że przez długi czas ubywa trochę oleju, a w
jego miejsce pojawia się tam woda.
Powiedzmy że przez całą zimę ubyło 300ml oleju, a w jego miejsce pojawiło
się 300ml wody.

Potem ktoś wyjeżdża na 200km przejażdżkę autostradą i widzi że przez ten
krótki czas ubylo mu te 300ml.

Ale gdyby dalej jechał kolejny 1000km autostradą, to nie ubyłoby by już
więcej.

No ale jak - jeśli pojedzie ta autostrada tuz przed zmiana oleju to co? Wyparuje mu całość?

Bo twoje tłumaczenie zjawiska polega na tym, ze te około 200-400ml zamieni się w coś a później już to nie postępuje. Tylko ciężko znaleźć powód dlaczego tak by miało być.

A jeśli tak nie jest to po jakim czasie nie masz już oleju tylko paliwo z woda?
Zresztą często scenariusz był taki, ze olej w silniku nie był jakoś długo jeżdżony - a wystarczyło popiłować trochę przez kilkaset kilometrów i olej znikał.

Wreszcie, czy warunki panujące w silniku (rozumiem, ze chodzi o ciśnienia i temperatury) są jakoś znacząco różne jak jedziemy 110 a 160? W tym drugim scenariuszu oczywiście generuje się większa moc. Ale przecież i w tym pierwszym jest tego wystarczająco aby przez kilkaset kilometrów "odparować" co jest ewentualnie do odparowania.

Myślę, ze zjawisko jest bardziej złożone. Być może przy pewnych prędkościach ruchu tłoka zachodzą jakieś zjawiska - może pierścienie nie zbierają tak wydajnie. Ale coś musi być na rzeczy. Pewnie i olej ma znaczenie. Być może stosując jakiś konkretny daje się podnieść punkt, kiedy zaczyna on znikać.

--
mk4

Data: 2017-03-24 00:58:11
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Thu, 23 Mar 2017 21:38:16 +0100, mk4 napisał(a):

On 2017-03-17 20:57, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Thu, 16 Mar 2017 20:37:34 +0100, mk4 napisał(a):

On 2017-03-16 09:47, Tomasz Pyra wrote:

A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych
delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze
spalin, które maskują ubytki oleju.

Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i
uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo
oleju?

No nie wiem. Załóżmy, ze tak jest. Czyli przyjmijmy, ze na 500km ubywa
200-400ml. Przyjmijmy 300.

Zatem od wymiany do wymiany (10kkm) silnik może przepalić 600 ml*10
czyli ~6 litrów (i to przy spokojnej jeździe jak sugerujesz).
Zakładając, ze masz racje a komuś nie ubywa oleju (czyli zastępuje go
paliwo i "domieszki") to tuż przed wymiana co ma w silniku? No na pewno
już nie będzie to olej.

To raczej działać będzie tak, że przez długi czas ubywa trochę oleju, a w
jego miejsce pojawia się tam woda.
Powiedzmy że przez całą zimę ubyło 300ml oleju, a w jego miejsce pojawiło
się 300ml wody.

Potem ktoś wyjeżdża na 200km przejażdżkę autostradą i widzi że przez ten
krótki czas ubylo mu te 300ml.

Ale gdyby dalej jechał kolejny 1000km autostradą, to nie ubyłoby by już
więcej.

No ale jak - jeśli pojedzie ta autostrada tuz przed zmiana oleju to co? Wyparuje mu całość?

Bo twoje tłumaczenie zjawiska polega na tym, ze te około 200-400ml zamieni się w coś a później już to nie postępuje. Tylko ciężko znaleźć powód dlaczego tak by miało być.

Zjawisko jest takie że woda z przedmuchów do miski olejowej tam zostaje
jeśli samochód jeżdżony jest na krótkich trasach i olej się nie rozgrzewa.

I z czasem może się jej uzbierać.

A jak raz na rok taki ktoś wyjedzie gdzieś dalej i w końcu rozgrzeje
silnik, to pozbędzie się tej wody.

Z samej obserwacji bagnetu może mu wyjść że cały rok jeździł spokojnie po
3km do pracy i do domu i nic mu oleju nie ubywało, a raz pocisnął
autostradą i zniknął litr w 200km.

Jest to jeden (nie jedyny) scenariusz znikania oleju

A jeśli tak nie jest to po jakim czasie nie masz już oleju tylko paliwo z woda?
Zresztą często scenariusz był taki, ze olej w silniku nie był jakoś długo jeżdżony - a wystarczyło popiłować trochę przez kilkaset kilometrów i olej znikał.

Wreszcie, czy warunki panujące w silniku (rozumiem, ze chodzi o ciśnienia i temperatury) są jakoś znacząco różne jak jedziemy 110 a 160?

110 a 160 to może nie aż tak bardzo zwłaszcza jak auto ma wymiennik ciepła
woda-olej - natomiast istotnie są inne warunki jak ktoś dwa razy dziennie
przejeżdża 3km, a jak raz przejedzie 300km.

Myślę, ze zjawisko jest bardziej złożone. Być może przy pewnych prędkościach ruchu tłoka zachodzą jakieś zjawiska - może pierścienie nie zbierają tak wydajnie.

Oczywiście że zjawisko jest złożone.
I też zużycie oleju zależy od obciążenia silnika.

Zresztą nie raz widać auta które zostawiają siwą chmurę jak gazują.

Dróg uciekania oleju jest kilka - pierścienie, uszczelniacze zaworowe,
uszczelnienie turbiny. Czy w zasadzie każde inne ruchome uszczelnienie -
łącznie z uszczelniaczami wału korbowego czy wałków rozrządu.
Gdzieś w zużytym mechanizmie mogą się pojawiać jakieś rezonanse przy
których uszczelniacz coś tam popuści.



Ale coś musi być na rzeczy. Pewnie i olej ma znaczenie. Być może stosując jakiś konkretny daje się podnieść punkt, kiedy zaczyna on znikać.

Można motodoktor zaaplikować, albo lać jakieś gęste 15W czy coś.
To w sumie prosta zależność bo jak jest gdzieś dziura to gęsty olej na
pewno się przez nią przeleje wolniej :)

Data: 2017-04-01 09:05:13
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
a raz pocisnął
autostradą i zniknął litr w 200km.

Twoje teorie jakiś sens mają, ale wartości są od czapy. Wlej do 4 litrów oleju litr wody i zobacz jak to wygląda. Zupełnie inaczej niż gdy przed taką jazdą zajrzysz na bagnet.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-16 12:00:05
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "mk4"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oacnmi$q5h$1@usenet.news.interia.pl...
On 2017-03-15 20:51, Tomasz Pyra wrote:
A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka traskę z 500km i prędkością 160+ km/h?

Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około 6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne ubytki oleju.

Ja tylko z diesla moge zeznac, wiec obroty raczej 3000, a 160 to cala trase trudno utrzymac ... ale raczej nie robi na nim wrazenia.
Oleju nie ubywa przez caly rok.

Było tez tak, że pożyczałem wóz, który według właściciela ani grama oleju nie bierze. Po czym jak go pogoniłem z 500km to się za głowę można było nieco zdziwić tym ile jednak tego oleju gdzieś zniknęło ;)

Ciekawe ktoredy. przez odme ?

J.

Data: 2017-03-16 17:26:49
Autor: mk4
skrzynia biegów 6 biegowa
On 2017-03-16 12:00, J.F. wrote:
Użytkownik "mk4"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oacnmi$q5h$1@usenet.news.interia.pl...
On 2017-03-15 20:51, Tomasz Pyra wrote:
A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka
traskę z 500km i prędkością 160+ km/h?

Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około
6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne
ubytki oleju.

Ja tylko z diesla moge zeznac, wiec obroty raczej 3000, a 160 to cala
trase trudno utrzymac ... ale raczej nie robi na nim wrazenia.
Oleju nie ubywa przez caly rok.

Ja swoim kopciuchem potrafię i ~3700 pojechać cala trasę i oleju nie bierze (na 4500 to mi się zaczyna się czerwone pole).
Powiem więcej - u siebie pomiędzy wymianami w ogóle nie mam potrzeby dolewania oleju. Zmieniam tak co 15-17kkm.

No ale te moje 3700 rpm to jednak nie 4500+.

Zauważyłem, ze w tych silnikach benzynowych które trafiło mi się używać jest jakaś magiczna granica obrotów od której zaczynają żłopać olej. No bo właśnie tak było, że jeżdżąc bez dużych obrotów oleju nie brały. Ale jak się im troszkę podkręciło śrubę to olej zaczynał znikać.

No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg. Mozna jechac szybko z nizszymi obrotami i silnik nie zlopie tak tego oleju.

--
mk4

Data: 2017-03-21 19:52:15
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg. Mozna
jechac szybko z nizszymi obrotami i silnik nie zlopie tak tego oleju.

Tylko że często to właśnie nie jest prawdą. Tzn. ten 6 bieg. Często w skrzyni z większą ilością biegów, są one po prostu krótsze więc 150km/h w 5 biegowej i 6 biegowej da podobne obroty, a tylko się więcej namachasz.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-21 20:26:07
Autor: Axel
skrzynia biegów 6 biegowa


"Mateusz Bogusz"  wrote in message news:oarsp0$3gp$1node1.news.atman.pl...

No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg. Mozna
jechac szybko z nizszymi obrotami i silnik nie zlopie tak tego oleju.

Tylko że często to właśnie nie jest prawdą. Tzn. ten 6 bieg. Często w skrzyni z większą ilością biegów, są one po prostu krótsze więc 150km/h w 5 biegowej i 6 biegowej da podobne obroty, a tylko się więcej namachasz.

Mam Vectrę C przedliftową z silnikiem 2.2 147KM z pięciobiegową skrzynią i drugą poliftową z silnikiem 2.2 direct 154KM ze skrzynią sześciobiegową. Na najwyższym biegu jest ponad 500 obrótów różnicy przy tych samych prędkościach. Żeby było śmieszniej, to ta starsza _czasami_ bierze olej, i to wcale nie przy dużych prędkościach. Po drugie - ta nowsza jest głośniejsza.

--
Axel

Data: 2017-03-22 18:35:29
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oaruof$6r2$1@node1.news.atman.pl...
"Mateusz Bogusz"  wrote in message news:oarsp0$3gp$1node1.news.atman.pl...
No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg. Mozna
jechac szybko z nizszymi obrotami i silnik nie zlopie tak tego oleju.

Tylko że często to właśnie nie jest prawdą. Tzn. ten 6 bieg. Często w skrzyni z większą ilością biegów, są one po prostu krótsze więc 150km/h w 5 biegowej i 6 biegowej da podobne obroty, a tylko się więcej namachasz.

Mam Vectrę C przedliftową z silnikiem 2.2 147KM z pięciobiegową skrzynią i drugą poliftową z silnikiem 2.2 direct 154KM ze skrzynią sześciobiegową. Na najwyższym biegu jest ponad 500 obrótów różnicy przy tych samych prędkościach.

Ale inne silniki. Moze tak wlasnie ma byc - z powodu silnika, a nie skrzyni.

I czy silnik aby na pewno powinien olej zlopac przy wyzszych obrotach .... nie wydaje mi sie.

J.

Data: 2017-03-23 19:19:53
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
I czy silnik aby na pewno powinien olej zlopac przy wyzszych obrotach
... nie wydaje mi sie.

A powinien przy niskich? Może po prostu albo bierze albo jeszcze nie, bez znaczenia jakie obroty.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-23 19:34:22
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 23.03.2017 o 19:19, Mateusz Bogusz pisze:
I czy silnik aby na pewno powinien olej zlopac przy wyzszych obrotach
... nie wydaje mi sie.

A powinien przy niskich? Może po prostu albo bierze albo jeszcze nie,
bez znaczenia jakie obroty.

Nie wiem, ale np Honda na vtecu bierze i tak ma być.

Shrek

Data: 2017-03-23 20:11:03
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
Nie wiem, ale np Honda na vtecu bierze i tak ma być.

Żaden producent w instrukcji obsługi jeszcze nie widziałem, żeby napisał że normą jest nie branie ani kropli.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-24 07:03:11
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 23.03.2017 o 20:11, Mateusz Bogusz pisze:
Nie wiem, ale np Honda na vtecu bierze i tak ma być.

Żaden producent w instrukcji obsługi jeszcze nie widziałem, żeby napisał
że normą jest nie branie ani kropli.

No przecież, że będzie brał a nie dawał. Natomiast w V-tecach reguła jest, że zdrowy silnik bierze minimalne ilości, a jak latasz na wysokich obrotach, to bierze - ficzer nie bag;)

Shrek

Data: 2017-03-24 20:16:13
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
No przecież, że będzie brał a nie dawał. Natomiast w V-tecach reguła
jest, że zdrowy silnik bierze minimalne ilości, a jak latasz na wysokich
obrotach, to bierze - ficzer nie bag;)

Nie kłócę się, ale na zdrowy rozum czy vtec czy nie, to tłoki, pierścienie, uszczelniacze... to samo.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-24 20:23:56
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup
No przecież, że będzie brał a nie dawał. Natomiast w V-tecach reguła
jest, że zdrowy silnik bierze minimalne ilości, a jak latasz na wysokich
obrotach, to bierze - ficzer nie bag;)

Nie kłócę się, ale na zdrowy rozum czy vtec czy nie, to tłoki, pierścienie, uszczelniacze... to samo.

Jesli to w ogole prawda, to dwa mozliwe wytlumaczenia dostrzegam:
a) pierscienie, uszczelniacze - dobrze sie sprawuja w przecietnym silniku do predkosci tloka odpowiadajacej powiedzmy 6000rpm, a vtec kreci szybciej,
b) przy duzych obrotach mgla olejowa powstaje i przez odme do cylindrow wlatuje.
    hm, ale czemu przy nieco mniejszych nie powstaje ?
    No i przy duzych obrotach to chyba odma najslabiej ssie ...

J.

Data: 2017-03-24 20:58:22
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 24.03.2017 o 20:23, J.F. pisze:

Jesli to w ogole prawda, to dwa mozliwe wytlumaczenia dostrzegam:
a) pierscienie, uszczelniacze - dobrze sie sprawuja w przecietnym
silniku do predkosci tloka odpowiadajacej powiedzmy 6000rpm, a vtec
kreci szybciej,
b) przy duzych obrotach mgla olejowa powstaje i przez odme do cylindrow
wlatuje.
   hm, ale czemu przy nieco mniejszych nie powstaje ?
   No i przy duzych obrotach to chyba odma najslabiej ssie ...


Prawdę mówiąc nie wiem. Ale tak rzeczywiście jest.

Shrek

Data: 2017-03-24 23:45:39
Autor: Tomasz Pyra
skrzynia biegów 6 biegowa
Dnia Fri, 24 Mar 2017 20:23:56 +0100, J.F. napisał(a):

Użytkownik "Mateusz Bogusz"  napisał w wiadomości grup
No przecież, że będzie brał a nie dawał. Natomiast w V-tecach reguła
jest, że zdrowy silnik bierze minimalne ilości, a jak latasz na wysokich
obrotach, to bierze - ficzer nie bag;)

Nie kłócę się, ale na zdrowy rozum czy vtec czy nie, to tłoki, pierścienie, uszczelniacze... to samo.

Jesli to w ogole prawda, to dwa mozliwe wytlumaczenia dostrzegam:
a) pierscienie, uszczelniacze - dobrze sie sprawuja w przecietnym silniku do predkosci tloka odpowiadajacej powiedzmy 6000rpm, a vtec kreci szybciej,

Uszczelniacze w Hondach mają jeszcze o tyle gorzej przez vtec że zawory raz
mają mniejszy skok a raz większy i lepiej przepychają syf przez
uszczelniacze.

b) przy duzych obrotach mgla olejowa powstaje i przez odme do cylindrow wlatuje.
    hm, ale czemu przy nieco mniejszych nie powstaje ?
    No i przy duzych obrotach to chyba odma najslabiej ssie ...

Co wylatuje odmą to można sprawdzić kierując ją do butelki.
Z moich eksperymentów wyszło że butelka napełnia sie raczej wodą (ale to
zima była, więc wiadomo)

Data: 2017-03-24 14:02:49
Autor: Bolko
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu wtorek, 21 marca 2017 19:52:17 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg.. Mozna
> jechac szybko z nizszymi obrotami i silnik nie zlopie tak tego oleju.

Tylko że często to właśnie nie jest prawdą. Tzn. ten 6 bieg. Często w skrzyni z większą ilością biegów, są one po prostu krótsze więc 150km/h w 5 biegowej i 6 biegowej da podobne obroty, a tylko się więcej namachasz.

-- Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Fakt że to królowa lawet ale 3000 obr i 170 km na 6 biegu

https://youtu.be/hXy1gxbLXXs?t=74

Data: 2017-03-26 18:04:54
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
Fakt że to królowa lawet ale 3000 obr i 170 km na 6 biegu

https://youtu.be/hXy1gxbLXXs?t=74

Ładny wynik. Chętnie bym też obejrzał wykres z hamowni tej skrzyni/

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-16 19:50:09
Autor: Axel
skrzynia biegów 6 biegowa
"mk4"  wrote in message news:oacnmi$q5h$1usenet.news.interia.pl...

A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka traskę z 500km i prędkością 160+ km/h?

Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około 6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne ubytki oleju.

Robiłem kilka razy trasę 1100km z prędkościami mocno autostradowymi: ~160km/h w PL i ~200+ w Niemczech, przerwy tylko na tankowanie - przy braku korków 8,5h, i żadnego ubytku oleju nie zauważyłem. Silnik 2.2 benzyna, 147KM.

--
Axel

Data: 2017-03-16 20:29:45
Autor: mk4
skrzynia biegów 6 biegowa
On 2017-03-16 19:50, Axel wrote:
"mk4"  wrote in message news:oacnmi$q5h$1usenet.news.interia.pl...

A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka
traskę z 500km i prędkością 160+ km/h?

Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około
6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne
ubytki oleju.

Robiłem kilka razy trasę 1100km z prędkościami mocno autostradowymi:
~160km/h w PL i ~200+ w Niemczech, przerwy tylko na tankowanie - przy
braku korków 8,5h, i żadnego ubytku oleju nie zauważyłem. Silnik 2.2
benzyna, 147KM.

Nie sama prędkość a obroty są istotne a tu nic o tym nie ma. Nawet nie napisałeś jaka to jednostka.

A to co napisał Tomasz jednak daje do myślenia skoro bierze mu te 1-1.5l na imprezie. Choć jak twierdzi w codziennej jeździe nie ubywa.

Może ty masz jakiś w pewnym sensie wyjątkowy silnik albo nie przekroczyłeś magicznej bariery rpm dla tego modelu.

Swoja droga to jest dużo głosów, ze silniki benzynowe biorą olej przy wysokich obrotach. No i z moich doświadczeń wynika, że tak często jest. Jak twój nie bierze to tylko się cieszyć :)

--
mk4

Data: 2017-03-17 00:01:54
Autor: Marcin Kiciński
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu czwartek, 16 marca 2017 19:50:12 UTC+1 uzytkownik Axel napisal:

Robilem kilka razy trase 1100km z predkosciami mocno autostradowymi: ~160km/h w PL i ~200+ w Niemczech, przerwy tylko na tankowanie - przy braku korkow 8,5h, i zadnego ubytku oleju nie zauwazylem. Silnik 2.2 benzyna, 147KM.


No wlasnie, Grande Punto podczas codziennej miejskiej jazdy zuzywal
regularnie do 200ml/1000km. Kiedy pierwszy raz wybieralem sie nim w trase do Niemiec (2000km) uzupelnilem przed wyjazdem olej i wzialem ze soba dodatkowy litr na dolewki, bo spodziewalem sie wiekszego zuzycia.
A okazalo sie ze przy jezdzie autostradowej z butem w podlodze ubytku oleju
nie bylo praktycznie w ogole.

Pozdrawiam
MK

Data: 2017-03-16 20:36:11
Autor: Irokez
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 16:22, Shrek pisze:
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:

A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies
niezbedne wyposazenie.

Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140
rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas
powyżej 4000.


To trzeba sprawdzić w konkretnym modelu
Jechałem Toyotą Verso 1.8 benzyna z 6-biegową skrzynią. Tak debilnego ustawienia przełożeń to się nie spodziewałem po japońcach. 6 wyła tak samo jak u mnie 5 w Avensis (też benzyna), machania gałką od cholery, z radością oddałem po trasie to ścierwo (z Avisu) i nigdy więcej nie chcę siąść za kierownicę tego parcha i nigdy nie kupię. W dodatku nie miało tempomatu a krzesła tak twarde i niewygodne, że po 400km wciskałem gaz lewą nogą bo prawa odmawiała posłuszeństwa.


--
Irokez

Data: 2017-03-15 16:40:35
Autor: Cavallino
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Oczywiście, nawet głównie.
Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem.

Data: 2017-03-15 16:44:52
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oabn9j$aei$2@node2.news.atman.pl...
W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Oczywiście, nawet głównie.
Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem.

Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.

A dzieki temu ze wiecej, to mozesz miec bieg lepiej dostosowany do sredniej predkosci na danej drodze - i wcale nie zmieniac.

J.

Data: 2017-03-15 19:32:10
Autor: Cavallino
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15-03-2017 o 16:44, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oabn9j$aei$2@node2.news.atman.pl...
W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Oczywiście, nawet głównie.
Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem.

Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.

A dzieki temu ze wiecej, to mozesz miec bieg lepiej dostosowany do
sredniej predkosci na danej drodze - i wcale nie zmieniac.

W jakimś szczególnym przypadku to może i tak.
Ale ogólnie - tak jak napisałem.
Używa się raczej wszystkich biegów.

Data: 2017-03-17 13:50:52
Autor: Maciek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze:
Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.
Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba muszę
spróbować ;-)

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2017-03-17 13:54:38
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oagm3a$r24$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze:
Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.
Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba muszę
spróbować ;-)

Raczej 1, 2 ... i tu w zaleznosci od drogi i warunkow mozemy juz 4, 5 a moze i 6 wrzucic :-)

Wyprzedzanie ciezarowki sekwencja 5-3-6 tez sobie wyobrazam.

J.

Data: 2017-03-17 17:43:41
Autor: Przyjazny
skrzynia biegów 6 biegowa
On 2017-03-17 12:50, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze:
Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.
Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba muszę
spróbować ;-)

Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety.
Ale dobrze działa 1-2-5.

Data: 2017-03-17 19:19:51
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 17.03.2017 o 18:43, Przyjazny pisze:

Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety.
Ale dobrze działa 1-2-5.

Potwierdzam.

Shrek

Data: 2017-03-21 19:56:12
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety.
Ale dobrze działa 1-2-5.

Dokładnie zjazd na autostradę tak właśnie wygląda :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-15 17:17:13
Autor: yabba
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:oabn9j$aei$2node2.news.atman.pl...
W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Oczywiście, nawet głównie.
Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem.

To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-03-21 19:57:31
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.

A jak były 4-ro biegowe, to turbo było takie popularne?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-22 19:47:12
Autor: yabba
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości news:oart2s$3gp$3node1.news.atman.pl...
To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.

A jak były 4-ro biegowe, to turbo było takie popularne?



Nie było popularne.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-03-23 14:36:01
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58d2c5cf$0$5154$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości
To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.
A jak były 4-ro biegowe, to turbo było takie popularne?

Nie było popularne.

VW 1.8T i 1.9TDI to jakie skrzynie mialy na poczatku ?
Nie 4-biegowe?

J.

Data: 2017-03-23 19:16:51
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
VW 1.8T i 1.9TDI to jakie skrzynie mialy na poczatku ?
Nie 4-biegowe?

Automaty się nie liczą :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-23 22:51:51
Autor: yabba
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:58d3cf46$0$15209$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:58d2c5cf$0$5154$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości
To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.
A jak były 4-ro biegowe, to turbo było takie popularne?

Nie było popularne.

VW 1.8T i 1.9TDI to jakie skrzynie mialy na poczatku ?
Nie 4-biegowe?


1,9TDI pojawil się jak już skrzynia 5 była standardem.
1,8T już w Golfie II miał to od początku skrzynię pięciobiegową.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-03-15 17:15:10
Autor: yabba
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:50425697-566a-47f1-a0f9-da6d962e7109googlegroups.com...
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?


Skrzynia jest trochę cięższa. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-03-16 12:42:55
Autor: miumiu
skrzynia biegów 6 biegowa


Skrzynia jest trochę cięższa. :)


No i nie kazdy umie liczyc az do szesciu!

Data: 2017-03-15 17:39:15
Autor: Lewis
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?


To wszystko zależy od tego jaka skrzynia i do jakiego samochodu.
Ja ostatnio przeswapowałem 6biegową skrzynię do saaba 9-5 który nigdy w takiej konfiguracji nie był produkowany. Z wad owszem wajchowanie w mieście. Z zalet, dużo bardziej wytrzymały dyferencjał F40 zamiast F35 jak w 5 biegowej. Wybierak na linkach a nie na sztywnym pałąku który potrafił wyrwać bieg w momencie puszczenia gazu. Dużo lepsze osiągi niż na 5biegowej. W trasie przy 170km/h mam 3000RPM na silniku - spalanie w 330KM samochodzie na poziomie 8l w trasie...



--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-03-15 18:26:19
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oabqnm$dv8$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

To wszystko zależy od tego jaka skrzynia i do jakiego samochodu.
Ja ostatnio przeswapowałem 6biegową skrzynię do saaba 9-5 który nigdy w takiej konfiguracji nie był produkowany. Z wad owszem wajchowanie w mieście. Z zalet, dużo bardziej wytrzymały dyferencjał F40 zamiast F35 jak w 5 biegowej. Wybierak na linkach a nie na sztywnym pałąku który potrafił wyrwać bieg w momencie puszczenia gazu. Dużo lepsze osiągi niż na 5biegowej. W trasie przy 170km/h mam 3000RPM na silniku - spalanie w 330KM samochodzie na poziomie 8l w trasie...

ale przy predkosci w tej trasie 170, 130, czy po zwyklej krajowce 70-120 ?

J.

Data: 2017-03-16 07:51:51
Autor: Lewis
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 18:26, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oabqnm$dv8$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

To wszystko zależy od tego jaka skrzynia i do jakiego samochodu.
Ja ostatnio przeswapowałem 6biegową skrzynię do saaba 9-5 który nigdy
w takiej konfiguracji nie był produkowany. Z wad owszem wajchowanie w
mieście. Z zalet, dużo bardziej wytrzymały dyferencjał F40 zamiast F35
jak w 5 biegowej. Wybierak na linkach a nie na sztywnym pałąku który
potrafił wyrwać bieg w momencie puszczenia gazu. Dużo lepsze osiągi
niż na 5biegowej. W trasie przy 170km/h mam 3000RPM na silniku -
spalanie w 330KM samochodzie na poziomie 8l w trasie...

ale przy predkosci w tej trasie 170, 130, czy po zwyklej krajowce 70-120 ?

J.


przy prędkości autostradowej 140-160.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2017-03-16 08:23:56
Autor: Miroo
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?


Miałem 2 podobnej (niskiej średniej) klasy samochody z podobnym silnikiem (ok. 100KM, benzyna) z 5 i 6 biegowymi skrzyniami.
Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać.
Niestety 6 bieg mnie mocno rozczarował. Myślałem, że będzie służył do cichej i przyjemnej jazdy autostradowej 140km/h z 2000 obr/min. Okazało się, że samochód proponuje wrzucanie go już około 80km/h, a przy prędkości autostradowej jest już koło 4000obr. Przy takich przełożeniach w skrzyni 6 biegowej biegi się bardzo szybko kończą, co przeszkadza przy wyprzedzaniu na krajówkach. Niemniej jednak jazda autostradami na 6 biegu na pewno jest przyjemniejsza/cichsza i bardziej ekonomiczna. Radia da się słuchać :)
Być może w innych (mocniejszych) silnikach inaczej konfiguruje się przełożenie biegów i szóstka jest szóstką.

Pozdrawiam

Data: 2017-03-16 10:14:55
Autor: Trybun
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?


Wady to chyba nie.. Poza tym że powszechnie wiadomo o tym że więcej elementów, a więc większe ryzyko awarii.  Ale z jakiego powodu masz te "fiksacje" na punkcie takich skrzyń? Musisz chyba wiedzieć że skrzynia biegów to nie ogólnie obowiązujący standard? Nawet w ramach jednego producenta poszczególne modele mogą być wyposażone w skrzynie z zupełnie różną charakterystyką.

Data: 2017-03-16 02:22:39
Autor: Bolko
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:14:32 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
> ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
> dokładnie 6 biegowej.
> dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
> + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
>
> czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?


Wady to chyba nie.. Poza tym że powszechnie wiadomo o tym że więcej elementów, a więc większe ryzyko awarii.  Ale z jakiego powodu masz te "fiksacje" na punkcie takich skrzyń? Musisz chyba wiedzieć że skrzynia biegów to nie ogólnie obowiązujący standard? Nawet w ramach jednego producenta poszczególne modele mogą być wyposażone w skrzynie z zupełnie różną charakterystyką.

cytuje z góry
mam to samo
"
Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać. "

Data: 2017-03-16 02:27:43
Autor: Bolko
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:22:42 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:14:32 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
> > ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
> > dokładnie 6 biegowej.
> > dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
> > + kilka innych samochodów gdzie też było pięć.
> >
> > czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?
> > > Wady to chyba nie.. Poza tym że powszechnie wiadomo o tym że więcej > elementów, a więc większe ryzyko awarii.  Ale z jakiego powodu masz te > "fiksacje" na punkcie takich skrzyń? Musisz chyba wiedzieć że skrzynia > biegów to nie ogólnie obowiązujący standard? Nawet w ramach jednego > producenta poszczególne modele mogą być wyposażone w skrzynie z zupełnie > różną charakterystyką.

cytuje z góry
mam to samo
"
Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać. "

A i jeszcze jedno kuzyn miał mondeo 5 biegów
Przeszedł na toyote automat 7 biegów.
zupełnie inny świat dżwieków

Data: 2017-03-16 10:27:32
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:81e21d14-23f7-4eec-8620-cb9a14295be1@googlegroups.com...
cytuje z góry
mam to samo
"
Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo
rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać.

A predkosc, moc silnika i obroty jakie ?

Bo nie zawsze 6-ty bieg cos da.

J.

Data: 2017-03-16 10:37:33
Autor: Trybun
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-16 o 10:22, Bolko pisze:
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:14:32 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Wady to chyba nie.. Poza tym że powszechnie wiadomo o tym że więcej
elementów, a więc większe ryzyko awarii.  Ale z jakiego powodu masz te
"fiksacje" na punkcie takich skrzyń? Musisz chyba wiedzieć że skrzynia
biegów to nie ogólnie obowiązujący standard? Nawet w ramach jednego
producenta poszczególne modele mogą być wyposażone w skrzynie z zupełnie
różną charakterystyką.
cytuje z góry
mam to samo
"
Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo
rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać.
"


Ale to nie ilością biegów się naprawi sytuację. Ten z sześcioma przełożeniami wcale nie musi mniej wyć od tego z pięcioma.  Trochę sytuację na korzyść z pewnością by zmieniło gdybyś miał do wyboru identycznie taki sam model auta, różniący się tylko tym że jeden miałby miałby jedno przełożenie więcej od drugiego. Wtedy na pewno w jakimś stopniu zredukowany byłby hałas, że o mniejszym spalaniu nie wspomnę.

Data: 2017-03-16 13:12:30
Autor: Grzegorz Tomczyk
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15.03.2017 o 22:33, Irek.N. pisze:
8-siem

Mistrzostwo. :)

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2017-03-16 13:55:57
Autor: robot
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-16 o 13:12, Grzegorz Tomczyk pisze:
W dniu 15.03.2017 o 22:33, Irek.N. pisze:
8-siem

Mistrzostwo. :)

Piękne :)


trzym siem

Data: 2017-03-17 08:17:27
Autor: Ghost
skrzynia biegów 6 biegowa


Użytkownik "Grzegorz Tomczyk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oadvfe$ftv$2@news.vectranet.pl...

W dniu 15.03.2017 o 22:33, Irek.N. pisze:

8-siem

Mistrzostwo. :)

Moze mieszka w Baden Baden.

Data: 2017-03-17 20:52:08
Autor: Irek.N.
skrzynia biegów 6 biegowa
Moze mieszka w Baden Baden.

O, a to mnie zaskoczyłeś.
Dlaczego tak?

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-03-21 20:03:33
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Tak, jeżeli to jest VW a Ty przesiadasz się do 5-cio biegowego forda ;-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

skrzynia biegów 6 biegowa

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona