Data: 2017-03-15 07:44:32 | |
Autor: Bolko | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej. dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów + kilka innych samochodów gdzie też było pięć. czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady? |
|
Data: 2017-03-15 16:06:44 | |
Autor: t-1 | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów20% więcej machasz ręką przy zmianie biegów. |
|
Data: 2017-03-15 16:14:38 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:50425697-566a-47f1-a0f9-da6d962e7109@googlegroups.com...
ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów Koszt, wielkosc ? A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies niezbedne wyposazenie. Kup sobie automat - chyba juz 7 czy nawet 8-biegowe robia :-) Albo kup sobie hybryde, ewentualnie CVT :-) J. |
|
Data: 2017-03-15 16:22:52 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze:
A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140 rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas powyżej 4000. Shrek |
|
Data: 2017-03-15 09:55:58 | |
Autor: Bolko | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu środa, 15 marca 2017 16:22:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze: wiec spalanie w góre i hałas większy ja rozumiem że w Polsce gdzie autostrady dopiero są od pięciu lat ale w niemieckich samochodach gdzie autosrady są już od Hitlera |
|
Data: 2017-03-15 18:24:01 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ba65f896-0f48-475d-9769-3c0714127c5c@googlegroups.com...
W dniu środa, 15 marca 2017 16:22:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał: W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze: wiec No i dlatego wymyslili sobie 5-biegowe. Nawiasem mowiac - dlugo po tym, jak im Hitler autostrady zbudowal. Wczesniej wystarczaly 4-biegowe. To zreszta w czesci takze kwestia silnika. J. |
|
Data: 2017-03-15 11:29:21 | |
Autor: Bolko | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
To zreszta w czesci takze kwestia silnika.tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy? np Mondeo 2000cm3 150KM 5 biegów bez turbo Octavia 1400cm3 150KM 6 biegów z turbo o co chodzi? |
|
Data: 2017-03-15 19:57:42 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:
Moc w stosownym zakresie obrotów. Jeśli jedziesz Mondkiem 170 na 5-tym biegu i masz, dajmy na to 4000 obr. to po zmianie na 6-tkę miałbyś niższe obroty, przy których silnik może nie generować odpowiedniej mocy do uciągnięcia auta. Znajdź sobie charakterystykę momentu i mocy danego silnika. Silniki z turbo, mają generalnie nie dość, że wyższy moment od wolnossących, to jeszcze osiągają jego max, przy sporo niższych obrotach. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2017-03-15 20:37:12 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15.03.2017 o 19:57, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze: Ale nadbieg wymyślili dość dawno, był często stosowany (i dalej jest, tylko większośc nie wie, że szafę zamyka się czesto na przedostatnim biegu) Shrek |
|
Data: 2017-03-15 23:00:55 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegĂłw 6 biegowa | |
Dnia Wed, 15 Mar 2017 22:37:28 +0100, Irek.N. napisał(a):
Bez przesady. Miałem mondka 1.8TD chyba 90koników i dla 160km/h miał 4k obrotów o ile pamiętam. Pedał nie trzeba było deptać, chciał tak jechać. Irku, ale trudno powiedziec ile ten mondek potrzebowal mocy do jazdy 160 - podejrzewam ze wlasnie 90KM, ale powiedzmy ze 80KM ... teraz by sie przydal wykres silnika - czy ten silnik przy 3000 dostarczy 80KM, czy niestety mniej ... J. |
|
Data: 2017-03-15 20:50:13 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
To zreszta w czesci takze kwestia silnika.tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy? Nie tylko. Przecietny samochod do jazdy z predkoscia 130 wymaga powiedzmy 30-40KM. A jak dawno temu silnik mial np 60KM, to aby wykrzesac te 40KM potrzebowal np 3500 rpm (beznyna). No i co z tego, ze koledzy sie beda zarzekac, ze to za duzo, ze paliwo przepala niepotrzebnie - mniej sie nie da. I bieg jakis powinien byc dobrany, aby samochod ladnie po autostradzie 130 pojechal. Przy 150KM takiego problemu nie ma, przenosi sie na wyzsze predkosci, a celem producenta niekoniecznie jest zapewnienie ekonomicznej jazdy przy 170. Za to ch-ka silnika zaczyna sie liczyc. Stary diesel np ladnie pracowal w zakresie 2000-3500 rpm. Wiecej za szybko, mniej - nie ciagnie. Jeden bieg mogl obslugiwac predkosci np 100-175 km/h. Przy mniejszej mocy silnika to sie mniej wiecej pokrywalo z predkoscia maksymalna - przy tych 175 i tak ~3500rpm bylo potrzebne. Ale jakis nadbieg by sie przydal, zeby przy tych 130 miec np 2200 rpm. Teraz mam 1.9 opla - bydle jeszcze przy 1500rpm ladnie ciagnie. I znow mozna zmienic nastawienie - skoro teraz jeden bieg obsluzy predkosci np 75-200. Inaczej moze dobierac Opel, majac na uwadze, ze klienci nierzadko beda jechac 150-170, a inaczej np Renault, jesli u nich 130 przekroczyc nie wolno. Choc Renault w Niemczech tez sie sprzedaje. A Ty wspominasz benzyne z turbina ? To jeszcze inna ch-ka moze byc. J. |
|
Data: 2017-03-15 23:40:54 | |
Autor: RadoslawF | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:
Moc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy. Generalnie to jak dasz kiepski silnik (o małym zakresie ekonomicznej pracy) to musisz to poprawić większa ilością biegów. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-03-16 10:43:11 | |
Autor: T. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 23:40, RadoslawF pisze:
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze: A gdzie CX? :-) T. |
|
Data: 2017-03-16 12:32:23 | |
Autor: RadoslawF | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-16 o 10:43, T. pisze:
W wyliczeniach, w rzeczywistości przy dopuszczalnych prędkościachMoc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy.To zreszta w czesci takze kwestia silnika.tzn żeby miał odpowiednią ilość mocy? wpływa co najwyżej na zużycie paliwa. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-03-16 13:05:35 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15.03.2017 o 23:40, RadoslawF pisze:
musisz to poprawić większa ilością Bez przesady, LICZBĘ biegów da się policzyć. ;) -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-03-16 13:13:38 | |
Autor: robot | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 23:40, RadoslawF pisze:
Moc to nie wszystko, sprawdź jeszcze moment obrotowy. Nie. Moc to wszystko, moc zawiera już w sobie moment (oraz obroty). Liczy się moc silnika w stosunku do CAŁKOWITEJ MOCY OPORÓW w funkcji prędkości (czyli obrotów). |
|
Data: 2017-03-16 13:05:27 | |
Autor: robot | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 19:29, Bolko pisze:
Pewnie inny rozkład całkowitej mocy oporów w stosunku do rozkładu mocy silnika. |
|
Data: 2017-03-15 19:42:36 | |
Autor: Cavallino | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15-03-2017 o 17:55, Bolko pisze:
W dniu środa, 15 marca 2017 16:22:54 UTC+1 użytkownik Shrek napisał: Tyle że 6 biegów wcale nie musi Ci zapewnić nadbiegu. Wręcz przeciwnie - w moim obecnym aucie z 6 biegową krótszą skrzynią, biegi są tak zestopniowane, że obroty na 6 biegu są DUŻO wyższe niż w poprzednim (o tej samej mocy, ale niższym nadwoziu) na biegu 5. |
|
Data: 2017-03-15 16:48:05 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oabm8d$ivu$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze: A zalety jakies ma ? Przy elastycznym silniku to nie jest jakies Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140 rzeczywiście da się obejść bez 6 biegu. Ale potem jedziesz cały czas powyżej 4000. Idee nadbiegu wymyslili jeszcze w skrzyniach 5-biegowych, a kto wie czy nie znalazlaby sie i 4-biegowa. To tylko kwestia dobrania przelozen ... i silnika. J. |
|
Data: 2017-03-15 20:51:12 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Wed, 15 Mar 2017 16:22:52 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze: Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm. |
|
Data: 2017-03-15 21:04:02 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15.03.2017 o 20:51, Tomasz Pyra pisze:
Mniejsze obroty przy jak przekraczasz na autostradzie. Do 140 W tym type-r? U mnie w Accordzie jest 5 i 4500 mam dokładnie przy 150 (licznikowym) czyli jakieś 143 wg gpsu. Jak w type-r to nic dziwnego, że mają skrzynie zestopniowaną jak szlifireki;) Shrek |
|
Data: 2017-03-15 20:13:47 | |
Autor: tom | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia 15.03.2017 Shrek <1@wp.pl> napisał/a:
W dniu 15.03.2017 o 20:51, Tomasz Pyra pisze: W Type-R chodzi też o to, żeby przy zmianie biegów na wyższy przy czerwonej kresce nie "wypaść" z VTEC-a. -- Tomek |
|
Data: 2017-03-15 21:03:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Wed, 15 Mar 2017 21:04:02 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 15.03.2017 o 20:51, Tomasz Pyra pisze: Tak. No ale to silnik który poniżej 6000rpm nie jedzie. Zostaje zakres 6000-8000 i z tego wynika że potrzebne jest pełno biegów. Jak w type-r to nic dziwnego, że mają skrzynie zestopniowaną jak szlifireki;) W Japonii wychodziły jeszcze z przełożeniem głównym 6.33 i wtedy przy 140km/h jest 5800rpm :) |
|
Data: 2017-03-15 22:27:17 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15.03.2017 o 21:03, Tomasz Pyra pisze:
Ja mam 6 biegów, a jak jadę 140 to mam 4300rpm. Warto tym cywilnie jeżdzić, bo myślałem, żeby skoro staruszek się zepsuć nie chcę to oddać żonie, a samemu type-rem jeżdzić? Ile płacisz oc i kiedy ostatnio odnawiałeś, jeśli nie tajemnica? Shrek |
|
Data: 2017-03-15 22:58:42 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Wed, 15 Mar 2017 22:27:17 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 15.03.2017 o 21:03, Tomasz Pyra pisze: Trudno powiedzieć. Jakiś rok tak jeździłem. Kompakt jak każdy inny tylko przyspiesza w 6.5s do setki i trochę lepiej daje radę na zakrętach. Z przodu nawet sporo miejsca, z tyłu mało, bagażnik za to całkiem duży (VII gen 2001-2005). Ile płacisz oc i kiedy ostatnio odnawiałeś, jeśli nie tajemnica? OC jak za każde 2.0. U mnie coś około 900zł (Gdynia czyli najdrożej, za to maksymalne zniżki za bezszkodowość), odnowione w zeszłym tygodniu. Była chyba jakaś tańsza opcja nawet, ale wolałem w takiej firmie która nie pyta o rajdy na umowie ;) |
|
Data: 2017-03-16 06:07:03 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15.03.2017 o 22:58, Tomasz Pyra pisze:
Kompakt jak każdy inny tylko przyspiesza w 6.5s do setki i trochę lepiej THX. Żeby jeszcze reflektory maił ładniejsze i 5 drzwi, to bym sobie adoptował takiego or razu;) Shrek |
|
Data: 2017-03-19 23:00:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Thu, 16 Mar 2017 06:07:03 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 15.03.2017 o 22:58, Tomasz Pyra pisze: No tak prawdę mówiąc to ja jednak nie polecam... Tzn auto niby fajne, ale mocno przepłacone i też znowu jakiegoś szału nie robi. Ja kupiłem Hondę ze względu na rajdy i doskonały przelicznik osiągów do klasy pojemnościowej. Ale tak po ludzku to sądzę że moja Vectra 3.2 z LPG niestety w prawie każej cywilnej kategorii wygrywa z Civicem. Jak ktoś chce, bo zawsze chciał mieć Type-R'a, no to spoko - trzeba kupić żeby się przekonać. Ale do wariowania myślę są mimo wszystko fajniejsze samochody, a użytkowo no to w ogóle pełno - i to równie szybkich. |
|
Data: 2017-03-20 06:15:05 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 19.03.2017 o 23:00, Tomasz Pyra pisze:
> Jak ktoś chce, bo zawsze chciał mieć Type-R'a, no to spoko - trzeba kupić > żeby się przekonać. > Ale do wariowania myślę są mimo wszystko fajniejsze samochody, a użytkowo > no to w ogóle pełno - i to równie szybkich. THX - no właśnie od jakiegoś czasu zawsze chcialem hot hatcha, a więc najlepiej type-r, ale powoli mi przechodzi. Tym bardziej, że pewnie używki bez wyjątku upalane. Shrek |
|
Data: 2017-03-20 22:05:41 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Mon, 20 Mar 2017 06:15:05 +0100, Shrek napisał(a):
W dniu 19.03.2017 o 23:00, Tomasz Pyra pisze: To akurat niekoniecznie - jest trochę takich hondziarzy co to wytaczają auto z garażu tylko jak jest pogoda, chuhają, dmuchają, olej co 5000km po 300zł za 5l itp. itd... Tyle że za takie auta chcą pieniądze jakby żonę sprzedawali ;) |
|
Data: 2017-03-16 02:29:50 | |
Autor: Bolko | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu środa, 15 marca 2017 21:07:24 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
Dnia Wed, 15 Mar 2017 21:04:02 +0100, Shrek napisał(a):A da się rozmawiać w środku jak się jedzie? I tak po ludzku w cywilnych rozwiązaniach vtec ma jakieś plusy? Definicje na wikipedi czytałem ale nadal nie wiem o co biega:) |
|
Data: 2017-03-16 18:30:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Thu, 16 Mar 2017 02:29:50 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):
W dniu środa, 15 marca 2017 21:07:24 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał: No to już zależy co to znaczy dać się rozmawiać. Na pewno przy dużych prędkościach robi się głośno, ale to dość typowe ogólnie dla aut tej wielkości. I tak po ludzku w cywilnych rozwiązaniach vtec ma jakieś plusy? To zależy jak do tego podejść. Dzięki zmiennym fazom rozrządu silnik może się przełączać pomiędzy sposobem pracy charakterystycznym dla niewyżyłowanych silników cywilnych (czyli w miarę cichy, oszczędny, elastyczny), z cechami silników sportowych (czyli duża moc przy wysokich obrotach). Prawdę mówiąc uważam że silniki turbo robią to lepiej i lepiej nadają się do cywilnej jazdy. |
|
Data: 2017-03-16 01:53:35 | |
Autor: mk4 | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
On 2017-03-15 20:51, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Wed, 15 Mar 2017 16:22:52 +0100, Shrek napisał(a): A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka traskę z 500km i prędkością 160+ km/h? Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około 6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne ubytki oleju. Było tez tak, że pożyczałem wóz, który według właściciela ani grama oleju nie bierze. Po czym jak go pogoniłem z 500km to się za głowę można było nieco zdziwić tym ile jednak tego oleju gdzieś zniknęło ;) -- mk4 |
|
Data: 2017-03-16 09:47:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Thu, 16 Mar 2017 01:53:35 +0100, mk4 napisał(a):
On 2017-03-15 20:51, Tomasz Pyra wrote: To może w dużej mierze zależeć od stanu silnika. Tras długich nie robiłem, ale przejeżdżam rajdy które składają się ze 160-200km odcinków specjalnych przejeżdżanych z gazem w podłodze przy maksymalnych obrotach i jakiś 300 km dojazdówek przejeżdżanych w normalnym ruchu zgodnie z przepisami. Silnik który normalnie jeżdżąc nie zużywa oleju (tzn. też nie mam jakiś dokładnych pomiarów, ale na pewno jak przejadę 1000-2000km to nic nie ubywa) bierze na takiej imprezie około 1-1.5l oleju (zużywając do tego około 120-150l benzyny). Myślę że obciążeniowo odpowiada to około 500km przejechanym z prędkością maksymalną. Było tez tak, że pożyczałem wóz, który według właściciela ani grama oleju nie bierze. Po czym jak go pogoniłem z 500km to się za głowę można było nieco zdziwić tym ile jednak tego oleju gdzieś zniknęło ;) A czy to nie jest raczej kwestia tego, że w samochodzie jeżdżonych delikatnie i na krótkich trasach do oleju przedostaje się paliwo i woda ze spalin, które maskują ubytki oleju. Dopiero jak wsiądziesz i pogonisz go, to "domieszki" z oleju się wygotują i uciekną odmą, a na bagnecie będzie to wyglądać jakby auto spaliło dużo oleju? |
|
Data: 2017-03-16 20:37:34 | |
Autor: mk4 | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
On 2017-03-16 09:47, Tomasz Pyra wrote:
No nie wiem. Załóżmy, ze tak jest. Czyli przyjmijmy, ze na 500km ubywa 200-400ml. Przyjmijmy 300. Zatem od wymiany do wymiany (10kkm) silnik może przepalić 600 ml*10 czyli ~6 litrów (i to przy spokojnej jeździe jak sugerujesz). Zakładając, ze masz racje a komuś nie ubywa oleju (czyli zastępuje go paliwo i "domieszki") to tuż przed wymiana co ma w silniku? No na pewno już nie będzie to olej. Zatem to co sugerujesz wydaje się mało prawdopodobne bo wtedy producenci zalecaliby wymianę co 5kkm lub mniej bo inaczej smarowanie tych silników byłoby bardzo kiepskie. A z drugiej strony kto z normalnych użytkowników dolewa 6 litrów na 10kkm? -- mk4 |
|
Data: 2017-03-17 20:57:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Thu, 16 Mar 2017 20:37:34 +0100, mk4 napisał(a):
On 2017-03-16 09:47, Tomasz Pyra wrote: To raczej działać będzie tak, że przez długi czas ubywa trochę oleju, a w jego miejsce pojawia się tam woda. Powiedzmy że przez całą zimę ubyło 300ml oleju, a w jego miejsce pojawiło się 300ml wody. Potem ktoś wyjeżdża na 200km przejażdżkę autostradą i widzi że przez ten krótki czas ubylo mu te 300ml. Ale gdyby dalej jechał kolejny 1000km autostradą, to nie ubyłoby by już więcej. |
|
Data: 2017-03-23 21:38:16 | |
Autor: mk4 | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
On 2017-03-17 20:57, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Thu, 16 Mar 2017 20:37:34 +0100, mk4 napisał(a): No ale jak - jeśli pojedzie ta autostrada tuz przed zmiana oleju to co? Wyparuje mu całość? Bo twoje tłumaczenie zjawiska polega na tym, ze te około 200-400ml zamieni się w coś a później już to nie postępuje. Tylko ciężko znaleźć powód dlaczego tak by miało być. A jeśli tak nie jest to po jakim czasie nie masz już oleju tylko paliwo z woda? Zresztą często scenariusz był taki, ze olej w silniku nie był jakoś długo jeżdżony - a wystarczyło popiłować trochę przez kilkaset kilometrów i olej znikał. Wreszcie, czy warunki panujące w silniku (rozumiem, ze chodzi o ciśnienia i temperatury) są jakoś znacząco różne jak jedziemy 110 a 160? W tym drugim scenariuszu oczywiście generuje się większa moc. Ale przecież i w tym pierwszym jest tego wystarczająco aby przez kilkaset kilometrów "odparować" co jest ewentualnie do odparowania. Myślę, ze zjawisko jest bardziej złożone. Być może przy pewnych prędkościach ruchu tłoka zachodzą jakieś zjawiska - może pierścienie nie zbierają tak wydajnie. Ale coś musi być na rzeczy. Pewnie i olej ma znaczenie. Być może stosując jakiś konkretny daje się podnieść punkt, kiedy zaczyna on znikać. -- mk4 |
|
Data: 2017-03-24 00:58:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Thu, 23 Mar 2017 21:38:16 +0100, mk4 napisał(a):
On 2017-03-17 20:57, Tomasz Pyra wrote: Zjawisko jest takie że woda z przedmuchów do miski olejowej tam zostaje jeśli samochód jeżdżony jest na krótkich trasach i olej się nie rozgrzewa. I z czasem może się jej uzbierać. A jak raz na rok taki ktoś wyjedzie gdzieś dalej i w końcu rozgrzeje silnik, to pozbędzie się tej wody. Z samej obserwacji bagnetu może mu wyjść że cały rok jeździł spokojnie po 3km do pracy i do domu i nic mu oleju nie ubywało, a raz pocisnął autostradą i zniknął litr w 200km. Jest to jeden (nie jedyny) scenariusz znikania oleju A jeśli tak nie jest to po jakim czasie nie masz już oleju tylko paliwo z woda? 110 a 160 to może nie aż tak bardzo zwłaszcza jak auto ma wymiennik ciepła woda-olej - natomiast istotnie są inne warunki jak ktoś dwa razy dziennie przejeżdża 3km, a jak raz przejedzie 300km. Myślę, ze zjawisko jest bardziej złożone. Być może przy pewnych prędkościach ruchu tłoka zachodzą jakieś zjawiska - może pierścienie nie zbierają tak wydajnie. Oczywiście że zjawisko jest złożone. I też zużycie oleju zależy od obciążenia silnika. Zresztą nie raz widać auta które zostawiają siwą chmurę jak gazują. Dróg uciekania oleju jest kilka - pierścienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelnienie turbiny. Czy w zasadzie każde inne ruchome uszczelnienie - łącznie z uszczelniaczami wału korbowego czy wałków rozrządu. Gdzieś w zużytym mechanizmie mogą się pojawiać jakieś rezonanse przy których uszczelniacz coś tam popuści. Ale coś musi być na rzeczy. Pewnie i olej ma znaczenie. Być może stosując jakiś konkretny daje się podnieść punkt, kiedy zaczyna on znikać. Można motodoktor zaaplikować, albo lać jakieś gęste 15W czy coś. To w sumie prosta zależność bo jak jest gdzieś dziura to gęsty olej na pewno się przez nią przeleje wolniej :) |
|
Data: 2017-04-01 09:05:13 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
a raz pocisnął Twoje teorie jakiś sens mają, ale wartości są od czapy. Wlej do 4 litrów oleju litr wody i zobacz jak to wygląda. Zupełnie inaczej niż gdy przed taką jazdą zajrzysz na bagnet. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-16 12:00:05 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "mk4" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oacnmi$q5h$1@usenet.news.interia.pl...
On 2017-03-15 20:51, Tomasz Pyra wrote: A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka traskę z 500km i prędkością 160+ km/h? Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około 6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne ubytki oleju. Ja tylko z diesla moge zeznac, wiec obroty raczej 3000, a 160 to cala trase trudno utrzymac ... ale raczej nie robi na nim wrazenia. Oleju nie ubywa przez caly rok. Było tez tak, że pożyczałem wóz, który według właściciela ani grama oleju nie bierze. Po czym jak go pogoniłem z 500km to się za głowę można było nieco zdziwić tym ile jednak tego oleju gdzieś zniknęło ;) Ciekawe ktoredy. przez odme ? J. |
|
Data: 2017-03-16 17:26:49 | |
Autor: mk4 | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
On 2017-03-16 12:00, J.F. wrote:
Użytkownik "mk4" napisał w wiadomości grup Ja swoim kopciuchem potrafię i ~3700 pojechać cala trasę i oleju nie bierze (na 4500 to mi się zaczyna się czerwone pole). Powiem więcej - u siebie pomiędzy wymianami w ogóle nie mam potrzeby dolewania oleju. Zmieniam tak co 15-17kkm. No ale te moje 3700 rpm to jednak nie 4500+. Zauważyłem, ze w tych silnikach benzynowych które trafiło mi się używać jest jakaś magiczna granica obrotów od której zaczynają żłopać olej. No bo właśnie tak było, że jeżdżąc bez dużych obrotów oleju nie brały. Ale jak się im troszkę podkręciło śrubę to olej zaczynał znikać. No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg. Mozna jechac szybko z nizszymi obrotami i silnik nie zlopie tak tego oleju. -- mk4 |
|
Data: 2017-03-21 19:52:15 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg. Mozna Tylko że często to właśnie nie jest prawdą. Tzn. ten 6 bieg. Często w skrzyni z większą ilością biegów, są one po prostu krótsze więc 150km/h w 5 biegowej i 6 biegowej da podobne obroty, a tylko się więcej namachasz. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-21 20:26:07 | |
Autor: Axel | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
"Mateusz Bogusz" wrote in message news:oarsp0$3gp$1node1.news.atman.pl... No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg. Mozna Tylko że często to właśnie nie jest prawdą. Tzn. ten 6 bieg. Często w skrzyni z większą ilością biegów, są one po prostu krótsze więc 150km/h w 5 biegowej i 6 biegowej da podobne obroty, a tylko się więcej namachasz. Mam Vectrę C przedliftową z silnikiem 2.2 147KM z pięciobiegową skrzynią i drugą poliftową z silnikiem 2.2 direct 154KM ze skrzynią sześciobiegową. Na najwyższym biegu jest ponad 500 obrótów różnicy przy tych samych prędkościach. Żeby było śmieszniej, to ta starsza _czasami_ bierze olej, i to wcale nie przy dużych prędkościach. Po drugie - ta nowsza jest głośniejsza. -- Axel |
|
Data: 2017-03-22 18:35:29 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oaruof$6r2$1@node1.news.atman.pl...
"Mateusz Bogusz" wrote in message news:oarsp0$3gp$1node1.news.atman.pl... No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg. Mozna Tylko że często to właśnie nie jest prawdą. Tzn. ten 6 bieg. Często w skrzyni z większą ilością biegów, są one po prostu krótsze więc 150km/h w 5 biegowej i 6 biegowej da podobne obroty, a tylko się więcej namachasz. Mam Vectrę C przedliftową z silnikiem 2.2 147KM z pięciobiegową skrzynią i drugą poliftową z silnikiem 2.2 direct 154KM ze skrzynią sześciobiegową. Na najwyższym biegu jest ponad 500 obrótów różnicy przy tych samych prędkościach. Ale inne silniki. Moze tak wlasnie ma byc - z powodu silnika, a nie skrzyni. I czy silnik aby na pewno powinien olej zlopac przy wyzszych obrotach .... nie wydaje mi sie. J. |
|
Data: 2017-03-23 19:19:53 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
I czy silnik aby na pewno powinien olej zlopac przy wyzszych obrotach A powinien przy niskich? Może po prostu albo bierze albo jeszcze nie, bez znaczenia jakie obroty. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-23 19:34:22 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 23.03.2017 o 19:19, Mateusz Bogusz pisze:
I czy silnik aby na pewno powinien olej zlopac przy wyzszych obrotach Nie wiem, ale np Honda na vtecu bierze i tak ma być. Shrek |
|
Data: 2017-03-23 20:11:03 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Nie wiem, ale np Honda na vtecu bierze i tak ma być. Żaden producent w instrukcji obsługi jeszcze nie widziałem, żeby napisał że normą jest nie branie ani kropli. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-24 07:03:11 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 23.03.2017 o 20:11, Mateusz Bogusz pisze:
Nie wiem, ale np Honda na vtecu bierze i tak ma być. No przecież, że będzie brał a nie dawał. Natomiast w V-tecach reguła jest, że zdrowy silnik bierze minimalne ilości, a jak latasz na wysokich obrotach, to bierze - ficzer nie bag;) Shrek |
|
Data: 2017-03-24 20:16:13 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
No przecież, że będzie brał a nie dawał. Natomiast w V-tecach reguła Nie kłócę się, ale na zdrowy rozum czy vtec czy nie, to tłoki, pierścienie, uszczelniacze... to samo. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-24 20:23:56 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
No przecież, że będzie brał a nie dawał. Natomiast w V-tecach reguła Nie kłócę się, ale na zdrowy rozum czy vtec czy nie, to tłoki, pierścienie, uszczelniacze... to samo. Jesli to w ogole prawda, to dwa mozliwe wytlumaczenia dostrzegam: a) pierscienie, uszczelniacze - dobrze sie sprawuja w przecietnym silniku do predkosci tloka odpowiadajacej powiedzmy 6000rpm, a vtec kreci szybciej, b) przy duzych obrotach mgla olejowa powstaje i przez odme do cylindrow wlatuje. hm, ale czemu przy nieco mniejszych nie powstaje ? No i przy duzych obrotach to chyba odma najslabiej ssie ... J. |
|
Data: 2017-03-24 20:58:22 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 24.03.2017 o 20:23, J.F. pisze:
Jesli to w ogole prawda, to dwa mozliwe wytlumaczenia dostrzegam: Prawdę mówiąc nie wiem. Ale tak rzeczywiście jest. Shrek |
|
Data: 2017-03-24 23:45:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Dnia Fri, 24 Mar 2017 20:23:56 +0100, J.F. napisał(a):
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup Uszczelniacze w Hondach mają jeszcze o tyle gorzej przez vtec że zawory raz mają mniejszy skok a raz większy i lepiej przepychają syf przez uszczelniacze. b) przy duzych obrotach mgla olejowa powstaje i przez odme do cylindrow wlatuje. Co wylatuje odmą to można sprawdzić kierując ją do butelki. Z moich eksperymentów wyszło że butelka napełnia sie raczej wodą (ale to zima była, więc wiadomo) |
|
Data: 2017-03-24 14:02:49 | |
Autor: Bolko | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu wtorek, 21 marca 2017 19:52:17 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> No i wg mnie jest to tez jedna z przyczyn żeby był ten 6 bieg.. Mozna Fakt że to królowa lawet ale 3000 obr i 170 km na 6 biegu https://youtu.be/hXy1gxbLXXs?t=74 |
|
Data: 2017-03-26 18:04:54 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Fakt że to królowa lawet ale 3000 obr i 170 km na 6 biegu Ładny wynik. Chętnie bym też obejrzał wykres z hamowni tej skrzyni/ -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-16 19:50:09 | |
Autor: Axel | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
"mk4" wrote in message news:oacnmi$q5h$1usenet.news.interia.pl...
A z ciekawości - jak wygląda zużycie oleju jak się przejedzie taka traskę z 500km i prędkością 160+ km/h? Pytam, bo w takich typowych benzyniakach (czyli czerwone pole od około 6500 rpm) długotrwała jazda z 4500+ rpm powodowała zazwyczaj znaczne ubytki oleju. Robiłem kilka razy trasę 1100km z prędkościami mocno autostradowymi: ~160km/h w PL i ~200+ w Niemczech, przerwy tylko na tankowanie - przy braku korków 8,5h, i żadnego ubytku oleju nie zauważyłem. Silnik 2.2 benzyna, 147KM. -- Axel |
|
Data: 2017-03-16 20:29:45 | |
Autor: mk4 | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
On 2017-03-16 19:50, Axel wrote:
"mk4" wrote in message news:oacnmi$q5h$1usenet.news.interia.pl... Nie sama prędkość a obroty są istotne a tu nic o tym nie ma. Nawet nie napisałeś jaka to jednostka. A to co napisał Tomasz jednak daje do myślenia skoro bierze mu te 1-1.5l na imprezie. Choć jak twierdzi w codziennej jeździe nie ubywa. Może ty masz jakiś w pewnym sensie wyjątkowy silnik albo nie przekroczyłeś magicznej bariery rpm dla tego modelu. Swoja droga to jest dużo głosów, ze silniki benzynowe biorą olej przy wysokich obrotach. No i z moich doświadczeń wynika, że tak często jest. Jak twój nie bierze to tylko się cieszyć :) -- mk4 |
|
Data: 2017-03-17 00:01:54 | |
Autor: Marcin Kiciński | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu czwartek, 16 marca 2017 19:50:12 UTC+1 uzytkownik Axel napisal:
No wlasnie, Grande Punto podczas codziennej miejskiej jazdy zuzywal regularnie do 200ml/1000km. Kiedy pierwszy raz wybieralem sie nim w trase do Niemiec (2000km) uzupelnilem przed wyjazdem olej i wzialem ze soba dodatkowy litr na dolewki, bo spodziewalem sie wiekszego zuzycia. A okazalo sie ze przy jezdzie autostradowej z butem w podlodze ubytku oleju nie bylo praktycznie w ogole. Pozdrawiam MK |
|
Data: 2017-03-16 20:36:11 | |
Autor: Irokez | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 16:22, Shrek pisze:
W dniu 15.03.2017 o 16:14, J.F. pisze: To trzeba sprawdzić w konkretnym modelu Jechałem Toyotą Verso 1.8 benzyna z 6-biegową skrzynią. Tak debilnego ustawienia przełożeń to się nie spodziewałem po japońcach. 6 wyła tak samo jak u mnie 5 w Avensis (też benzyna), machania gałką od cholery, z radością oddałem po trasie to ścierwo (z Avisu) i nigdy więcej nie chcę siąść za kierownicę tego parcha i nigdy nie kupię. W dodatku nie miało tempomatu a krzesła tak twarde i niewygodne, że po 400km wciskałem gaz lewą nogą bo prawa odmawiała posłuszeństwa. -- Irokez |
|
Data: 2017-03-15 16:40:35 | |
Autor: Cavallino | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów Oczywiście, nawet głównie. Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem. |
|
Data: 2017-03-15 16:44:52 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oabn9j$aei$2@node2.news.atman.pl...
W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze: ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów Oczywiście, nawet głównie. Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi. A dzieki temu ze wiecej, to mozesz miec bieg lepiej dostosowany do sredniej predkosci na danej drodze - i wcale nie zmieniac. J. |
|
Data: 2017-03-15 19:32:10 | |
Autor: Cavallino | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15-03-2017 o 16:44, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W jakimś szczególnym przypadku to może i tak. Ale ogólnie - tak jak napisałem. Używa się raczej wszystkich biegów. |
|
Data: 2017-03-17 13:50:52 | |
Autor: Maciek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze:
Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba muszę spróbować ;-) -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2017-03-17 13:54:38 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oagm3a$r24$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze: Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba muszę Raczej 1, 2 ... i tu w zaleznosci od drogi i warunkow mozemy juz 4, 5 a moze i 6 wrzucic :-) Wyprzedzanie ciezarowki sekwencja 5-3-6 tez sobie wyobrazam. J. |
|
Data: 2017-03-17 17:43:41 | |
Autor: Przyjazny | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
On 2017-03-17 12:50, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze: Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety. Ale dobrze działa 1-2-5. |
|
Data: 2017-03-17 19:19:51 | |
Autor: Shrek | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 17.03.2017 o 18:43, Przyjazny pisze:
Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety. Potwierdzam. Shrek |
|
Data: 2017-03-21 19:56:12 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety. Dokładnie zjazd na autostradę tak właśnie wygląda :-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-15 17:17:13 | |
Autor: yabba | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:oabn9j$aei$2node2.news.atman.pl...
W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze: To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2017-03-21 19:57:31 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe. A jak były 4-ro biegowe, to turbo było takie popularne? -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-22 19:47:12 | |
Autor: yabba | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości news:oart2s$3gp$3node1.news.atman.pl...
To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe. Nie było popularne. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2017-03-23 14:36:01 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58d2c5cf$0$5154$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.A jak były 4-ro biegowe, to turbo było takie popularne? VW 1.8T i 1.9TDI to jakie skrzynie mialy na poczatku ? Nie 4-biegowe? J. |
|
Data: 2017-03-23 19:16:51 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
VW 1.8T i 1.9TDI to jakie skrzynie mialy na poczatku ? Automaty się nie liczą :-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2017-03-23 22:51:51 | |
Autor: yabba | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:58d3cf46$0$15209$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup 1,9TDI pojawil się jak już skrzynia 5 była standardem. 1,8T już w Golfie II miał to od początku skrzynię pięciobiegową. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2017-03-15 17:15:10 | |
Autor: yabba | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:50425697-566a-47f1-a0f9-da6d962e7109googlegroups.com...
ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów dokładnie 6 biegowej. dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów + kilka innych samochodów gdzie też było pięć. czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady? Skrzynia jest trochę cięższa. :) -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2017-03-16 12:42:55 | |
Autor: miumiu | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
No i nie kazdy umie liczyc az do szesciu! |
|
Data: 2017-03-15 17:39:15 | |
Autor: Lewis | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów To wszystko zależy od tego jaka skrzynia i do jakiego samochodu. Ja ostatnio przeswapowałem 6biegową skrzynię do saaba 9-5 który nigdy w takiej konfiguracji nie był produkowany. Z wad owszem wajchowanie w mieście. Z zalet, dużo bardziej wytrzymały dyferencjał F40 zamiast F35 jak w 5 biegowej. Wybierak na linkach a nie na sztywnym pałąku który potrafił wyrwać bieg w momencie puszczenia gazu. Dużo lepsze osiągi niż na 5biegowej. W trasie przy 170km/h mam 3000RPM na silniku - spalanie w 330KM samochodzie na poziomie 8l w trasie... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2017-03-15 18:26:19 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oabqnm$dv8$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze: czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady? To wszystko zależy od tego jaka skrzynia i do jakiego samochodu. ale przy predkosci w tej trasie 170, 130, czy po zwyklej krajowce 70-120 ? J. |
|
Data: 2017-03-16 07:51:51 | |
Autor: Lewis | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 18:26, J.F. pisze:
Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup przy prędkości autostradowej 140-160. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2017-03-16 08:23:56 | |
Autor: Miroo | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów Miałem 2 podobnej (niskiej średniej) klasy samochody z podobnym silnikiem (ok. 100KM, benzyna) z 5 i 6 biegowymi skrzyniami. Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać. Niestety 6 bieg mnie mocno rozczarował. Myślałem, że będzie służył do cichej i przyjemnej jazdy autostradowej 140km/h z 2000 obr/min. Okazało się, że samochód proponuje wrzucanie go już około 80km/h, a przy prędkości autostradowej jest już koło 4000obr. Przy takich przełożeniach w skrzyni 6 biegowej biegi się bardzo szybko kończą, co przeszkadza przy wyprzedzaniu na krajówkach. Niemniej jednak jazda autostradami na 6 biegu na pewno jest przyjemniejsza/cichsza i bardziej ekonomiczna. Radia da się słuchać :) Być może w innych (mocniejszych) silnikach inaczej konfiguruje się przełożenie biegów i szóstka jest szóstką. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-03-16 10:14:55 | |
Autor: Trybun | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem fiksacji na punkcie skrzyni biegów Wady to chyba nie.. Poza tym że powszechnie wiadomo o tym że więcej elementów, a więc większe ryzyko awarii. Ale z jakiego powodu masz te "fiksacje" na punkcie takich skrzyń? Musisz chyba wiedzieć że skrzynia biegów to nie ogólnie obowiązujący standard? Nawet w ramach jednego producenta poszczególne modele mogą być wyposażone w skrzynie z zupełnie różną charakterystyką. |
|
Data: 2017-03-16 02:22:39 | |
Autor: Bolko | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:14:32 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze: cytuje z góry mam to samo " Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać. " |
|
Data: 2017-03-16 02:27:43 | |
Autor: Bolko | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:22:42 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:14:32 UTC+1 użytkownik Trybun napisał: A i jeszcze jedno kuzyn miał mondeo 5 biegów Przeszedł na toyote automat 7 biegów. zupełnie inny świat dżwieków |
|
Data: 2017-03-16 10:27:32 | |
Autor: J.F. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:81e21d14-23f7-4eec-8620-cb9a14295be1@googlegroups.com...
cytuje z góry A predkosc, moc silnika i obroty jakie ? Bo nie zawsze 6-ty bieg cos da. J. |
|
Data: 2017-03-16 10:37:33 | |
Autor: Trybun | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-16 o 10:22, Bolko pisze:
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:14:32 UTC+1 użytkownik Trybun napisał: Ale to nie ilością biegów się naprawi sytuację. Ten z sześcioma przełożeniami wcale nie musi mniej wyć od tego z pięcioma. Trochę sytuację na korzyść z pewnością by zmieniło gdybyś miał do wyboru identycznie taki sam model auta, różniący się tylko tym że jeden miałby miałby jedno przełożenie więcej od drugiego. Wtedy na pewno w jakimś stopniu zredukowany byłby hałas, że o mniejszym spalaniu nie wspomnę. |
|
Data: 2017-03-16 13:12:30 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 15.03.2017 o 22:33, Irek.N. pisze:
8-siem Mistrzostwo. :) -- Pozdrawiam, Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2017-03-16 13:55:57 | |
Autor: robot | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
W dniu 2017-03-16 o 13:12, Grzegorz Tomczyk pisze:
W dniu 15.03.2017 o 22:33, Irek.N. pisze:Piękne :) trzym siem |
|
Data: 2017-03-17 08:17:27 | |
Autor: Ghost | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oadvfe$ftv$2@news.vectranet.pl... W dniu 15.03.2017 o 22:33, Irek.N. pisze: 8-siem Mistrzostwo. :) Moze mieszka w Baden Baden. |
|
Data: 2017-03-17 20:52:08 | |
Autor: Irek.N. | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
Moze mieszka w Baden Baden. O, a to mnie zaskoczyłeś. Dlaczego tak? Miłego. Irek.N. |
|
Data: 2017-03-21 20:03:33 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
skrzynia biegów 6 biegowa | |
czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady? Tak, jeżeli to jest VW a Ty przesiadasz się do 5-cio biegowego forda ;-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |