skrzynia biegów 6 biegowa

Data: 2017-03-15 16:40:35
Autor: Cavallino
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15-03-2017 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Oczywiście, nawet głównie.
Biegi są krótsze, więc więcej musisz się namachać lewarkiem.

Data: 2017-03-15 16:44:52
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oabn9j$aei$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.

A dzieki temu ze wiecej, to mozesz miec bieg lepiej dostosowany do sredniej predkosci na danej drodze - i wcale nie zmieniac.

J.

Data: 2017-03-15 19:32:10
Autor: Cavallino
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 15-03-2017 o 16:44, J.F. pisze:
[...]

W jakimś szczególnym przypadku to może i tak.
Ale ogólnie - tak jak napisałem.
Używa się raczej wszystkich biegów.

Data: 2017-03-17 13:50:52
Autor: Maciek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze:
Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.
Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba muszę
spróbować ;-)

Maciek

Data: 2017-03-17 13:54:38
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:oagm3a$r24$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze:
Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.
Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba muszę
spróbować ;-)

Raczej 1, 2 ... i tu w zaleznosci od drogi i warunkow mozemy juz 4, 5 a moze i 6 wrzucic :-)

Wyprzedzanie ciezarowki sekwencja 5-3-6 tez sobie wyobrazam.

J.

Data: 2017-03-17 17:43:41
Autor: Przyjazny
skrzynia biegów 6 biegowa
On 2017-03-17 12:50, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
W dniu 2017-03-15 o 16:44, J.F. pisze:
Albo mniej. Nikt nie zakazal przeciez przeskakiwania po 2 czy 3 biegi.
Znaczy: 1 - do odcięcia, 3 - do odcięcia, 5 - do odcięcia? Chyba muszę
spróbować ;-)

Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety.
Ale dobrze działa 1-2-5.

Data: 2017-03-17 19:19:51
Autor: Shrek
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 17.03.2017 o 18:43, Przyjazny pisze:

Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety.
Ale dobrze działa 1-2-5.

Potwierdzam.

Shrek

Data: 2017-03-21 19:56:12
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
Większość samochodów ma do tego za krótkie jedynki niestety.
Ale dobrze działa 1-2-5.

Dokładnie zjazd na autostradę tak właśnie wygląda :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-15 17:17:13
Autor: yabba
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:oabn9j$aei$2node2.news.atman.pl...
[...]

To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-03-21 19:57:31
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.

A jak były 4-ro biegowe, to turbo było takie popularne?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-22 19:47:12
Autor: yabba
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości news:oart2s$3gp$3node1.news.atman.pl...
To samo mówili, jak zaczęły pokazywać się skrzynie 5-cio biegowe.

A jak były 4-ro biegowe, to turbo było takie popularne?

Nie było popularne.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-03-23 14:36:01
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58d2c5cf$0$5154$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

VW 1.8T i 1.9TDI to jakie skrzynie mialy na poczatku ?
Nie 4-biegowe?

J.

Data: 2017-03-23 19:16:51
Autor: Mateusz Bogusz
skrzynia biegów 6 biegowa
VW 1.8T i 1.9TDI to jakie skrzynie mialy na poczatku ?
Nie 4-biegowe?

Automaty się nie liczą :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-03-23 22:51:51
Autor: yabba
skrzynia biegów 6 biegowa
[...]

1,9TDI pojawil się jak już skrzynia 5 była standardem.
1,8T już w Golfie II miał to od początku skrzynię pięciobiegową.

--
Pozdrawiam,

yabba

skrzynia biegów 6 biegowa