skrzynia biegów 6 biegowa

Data: 2017-03-16 08:23:56
Autor: Miroo
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Miałem 2 podobnej (niskiej średniej) klasy samochody z podobnym silnikiem (ok. 100KM, benzyna) z 5 i 6 biegowymi skrzyniami.
Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać.
Niestety 6 bieg mnie mocno rozczarował. Myślałem, że będzie służył do cichej i przyjemnej jazdy autostradowej 140km/h z 2000 obr/min. Okazało się, że samochód proponuje wrzucanie go już około 80km/h, a przy prędkości autostradowej jest już koło 4000obr. Przy takich przełożeniach w skrzyni 6 biegowej biegi się bardzo szybko kończą, co przeszkadza przy wyprzedzaniu na krajówkach. Niemniej jednak jazda autostradami na 6 biegu na pewno jest przyjemniejsza/cichsza i bardziej ekonomiczna. Radia da się słuchać :)
Być może w innych (mocniejszych) silnikach inaczej konfiguruje się przełożenie biegów i szóstka jest szóstką.

Pozdrawiam

skrzynia biegów 6 biegowa