skrzynia biegów 6 biegowa

Data: 2017-03-16 10:14:55
Autor: Trybun
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-15 o 15:44, Bolko pisze:
ostatnio dostałem  fiksacji na punkcie skrzyni biegów
dokładnie 6 biegowej.
dzisiaj przechodziłem akurat koło 3 bmw i wszystkie trzy miały 5 biegów
+ kilka innych samochodów gdzie też było pięć.

czy posiadanie 6 biegów przez samochód ma jakieś wady?

Wady to chyba nie.. Poza tym że powszechnie wiadomo o tym że więcej elementów, a więc większe ryzyko awarii.  Ale z jakiego powodu masz te "fiksacje" na punkcie takich skrzyń? Musisz chyba wiedzieć że skrzynia biegów to nie ogólnie obowiązujący standard? Nawet w ramach jednego producenta poszczególne modele mogą być wyposażone w skrzynie z zupełnie różną charakterystyką.

Data: 2017-03-16 02:22:39
Autor: Bolko
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:14:32 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
> [...]

Wady to chyba nie.. Poza tym że powszechnie wiadomo o tym że więcej elementów, a więc większe ryzyko awarii.  Ale z jakiego powodu masz te "fiksacje" na punkcie takich skrzyń? Musisz chyba wiedzieć że skrzynia biegów to nie ogólnie obowiązujący standard? Nawet w ramach jednego producenta poszczególne modele mogą być wyposażone w skrzynie z zupełnie różną charakterystyką.

cytuje z góry
mam to samo
"
Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać. "

Data: 2017-03-16 02:27:43
Autor: Bolko
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu czwartek, 16 marca 2017 10:22:42 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

> [...]
Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać. "

A i jeszcze jedno kuzyn miał mondeo 5 biegów
Przeszedł na toyote automat 7 biegów.
zupełnie inny świat dżwieków

Data: 2017-03-16 10:27:32
Autor: J.F.
skrzynia biegów 6 biegowa
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:81e21d14-23f7-4eec-8620-cb9a14295be1@googlegroups.com...
cytuje z góry
mam to samo
"
Jadąc autostradą samochodem 5 biegowym marzyłem o 6ym biegu, bo
rozmawiać się nie dało, a i radia nie było słychać.

A predkosc, moc silnika i obroty jakie ?

Bo nie zawsze 6-ty bieg cos da.

J.

Data: 2017-03-16 10:37:33
Autor: Trybun
skrzynia biegów 6 biegowa
W dniu 2017-03-16 o 10:22, Bolko pisze:
[...]

Ale to nie ilością biegów się naprawi sytuację. Ten z sześcioma przełożeniami wcale nie musi mniej wyć od tego z pięcioma.  Trochę sytuację na korzyść z pewnością by zmieniło gdybyś miał do wyboru identycznie taki sam model auta, różniący się tylko tym że jeden miałby miałby jedno przełożenie więcej od drugiego. Wtedy na pewno w jakimś stopniu zredukowany byłby hałas, że o mniejszym spalaniu nie wspomnę.

skrzynia biegów 6 biegowa